Hectors kinder blev lige lovligt varme, da Juno klappede dem, og han fnøs og snubbede Junos hånd væk, inden han blev alt for rød i hovedet.
"Idiot," mumbled han, men han kunne ikke lade være med at smile lidt. "Jeg håber, du har snotpapir med, chef. Jeg er klar til en tudeværdig forestilling."
I sin lomme fandt Hector en rolle gammel, snusket bandage, som han hurtigt viklede om sit ene ben. Så tog han en håndfuld jord from gyden og gned det i ansigtet, så han virkelig så beskidt og ussel ud. Han blinkede frækt til Juno, inden han humpede ud på den travle gade.
Først gjorde han ikke meget, men humpede blot lidt omkring. Han skulle lige finde ind i den rette stemning, men det tog ikke længe, før krokodilletårene drev ned ad hans kinder og trak lyse spor i det mørke snavs.
"Av!" Hector lod som om, han ikke havde set de to fint påklædte damer med store hatte, der kom gående ned ad gaden, og han stødte direkte ind i én af dem og faldt bagover med et lille pib.
"Åh! Se dig dog for!" vrissede damen, men da Hector kiggede op på hende med sine store, mørke og tårefyldte øjne, blev hendes ansigt straks mildere.
"U-undskyld, frøken," sagde Hector forsigtigt og tørrede sin næse i sit ærme. "Undskyld, jeg... jeg er faret vild."
"Jamen dog," sagde damen, og Hector kunne se hende praktisk talt smelte for øjnene af ham. "Hvad er der dog sket."
"Min.. min familie," hulkede Hector. "Elverne, de... min far ville skjule nogle elvere for byvagterne i sin smedje, men... slog min far og mor ihjel og stjal vores penge, inden de stak af. Vi ville bare hjælpe dem, men de...!" Hector brød nu sammen og hulkede så meget, at hele hans krop rystede.
"Jamen, lille ven," gispede begge damer, og den ene fandt straks sit lommetørklæde frem og begyndte at tørre Hectors øjne. "Hvad kan vi dog gøre?"
"Jeg er så sulten," hviskede Hector, mens snottet dryppede fra hans næse. "Min lillesøster er derhjemme, og ... jeg prøver at finde noget mad til os."
"Her!" sagde damerne, og få sekunder senere havde Hector hænderne fulde af krystaller. "Tag dem! Køb noget mad til din søster! Din lille stakkels--"
"Tak!" sagde Hector og sprang op. Han bukkede dybt for damerne, der så noget chokerede ud. "Mange tak!"
Og så var han væk! Han pilede ned langs gaden og ind i den gyde, hvor han havde stået før med Juno, før damerne overhovedet kunne nå at sige noget. Det var næsten for nemt.
Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig