Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 07.10.2017 16:03
Det nyttede ikke noget at bevæge sig alt for meget når man var blind, selvom Útíradien i den grad ignorerede den del. Han kunne godt leve alene, men det var lidt nemmere hvis han blev et sted i længere tid. Så kunne han opsætte nogle fælder og fange mad til sig selv, hvis dyrene altså gik i fælder. Det var heller ikke alle fælderne der altid duede. Desuden holdt han det til små dyr. Kaniner, egern... ja, hvad end han faktisk kunne bære. Store dyr holdt han sig langt væk fra, og det virkede til at de generelt også holdt sig væk fra ham.
Denne friske morgen havde han forladt sin lille lejr. Ikke for at gå langt, og han havde generelt ikke mange ting. Bare nok til at overleve, og han havde planer om at komme tilbage efter sine ting. De færreste ville stjæle et par hullede tæpper trods alt. I hvert fald var han gået ned til den lille sø der var i nærheden af hvor han havde opholdt sig. Der var altid friskt, og et par dyr vågede altid at drikke vandet sammen med ham. Han knælede ned hvor han mindes at kunne høre at vandet var, og rakte ned for at tage noget vand op i hans hænder for at føre det op til munden. I stedet for gik han i stå, stivnede og mumlede; "De kommer og tager os. Ingen er sikker. Løb. Løb. Nej. Stjernen. Husk stjernen." inden hans krop blev slap igen og han forsatte med at føre vandet op til munden som om at han ikke lige havde fået et syn som de færreste ville kunne forstå.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2017 16:15
Elasha gik igennem skoven med sin pil og bue klar. hun havde følt sig utrolig godt tilpas for tiden. hun kom til skovbrynet hvor en hjort og dens unge spiste grøs. hun tog pilen op i hylsteret og satte sig ned på hug og så på dyrene. de var utrolig smukke. hun ville ikke skade en mor eller unge. det var jo ondt. 

Elasha lyttede rundt omkring sig og hørte noget pudsle ved vandet og gik mod der og hørte så en stemme mumle noget. hvem ville komme og tage os. og hvad var det for en stjerne. Elasha blev rimelig forvirret. hvad talte denne stemme om. hun kom tættere på og så det var en mørkelver der lå og drak. hun tog hurtigt en pil og sigtede. hun havde altid lært at mørkelvere var onde og skulle udryddes. Elasha ville dog ikke skude i ryggen hun ville vente til han vente sig om. hun stod op af et træ med pilen klar og buen spændt. hun var klar på alt dette væsen kunne finde på. hvad end det var. Elasha havde faktisk kun mødt en mørkelver en gang så hun vidste ikke meget om dem.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 07.10.2017 16:34
Útíradien tog en dyb tør af vandet, og begyndte så at rejse sig, men sørgerede for at få fat i sin vandrestok. De små ting havde en tendens til at forsvinde fra hans syn. Eller i hvert fald det syn han ikke havde. En let klikken kunne høres fra ham nu, men også med et stivnede han, og stod helt stille.
"Hvem der?" kaldte han og lyttede efter et svar, en puslen, noget der kunne identificere hvad personen lavede. For der var en person, og der var noget der gjorde lydbølgerne mærkeligt foran person, og det lød ikke som et træ. Det gjorde at han var mere påpasselig. Han havde dog også forventet at han var nok nord på at at han ikke ville støde ind i skovelvere. De var selvfølgelig lidt over det hele, og det var ikke første gang at han stødte på en, men det var aldrig en sjov situation for ham.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2017 16:49
Elasha stod roligt mod pilen klar og da hun hørte klikket så hun undrene på ham. da han så spurgte hvem det var undrede hun sig ikke mere. hun så ned på hans vandre stok. han måtte være blind ellers kunne han jo se hende. hun hev pilen tilbage og lagde den i hylsteret. hun gik over ved hans side og tog vandre stokken op. og rakte den til ham.
" Elasha Nei Wynnter, og her er Deres stok" sagde hun med en lidt ligeglad tone. ikke fordi hun var ligeglad men fordi hun ikke vidste hvordan hun skulle reagere over for en blind mørkelver. det havde hendes forældre og elver leder aldrig lært hende. de havde sagt at mørkelvere var farlige modbydelige væsner. men en blind? kunne han være farlig? Elasha kunne ikke finde ud af med sig selv om hun skulle stole på ham eller ej. men hun kunne jo altid bruge sin pil vis han gjorde noget ondt ved hende. eller ved naturen. hun havde kun en magisk evne. alt andet var passivt. hun ville ønske hun havde en eller anden sej evne. Elasha kunne få planter til at vokse men ikke rigtigt andet. hvilket var lidt trist. synes hun selv. men meget praktisk som gartner.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 07.10.2017 16:54
En hvis lettelse gik igennem Útíradien da det virkede til at personen ikke var fjendtlig, og han tog glædeligt imod stokken. Et oprigtig smil spredte sig på hans læber, som hans mørke hænder tog om den, og vendte sig mod hvor hun stod.
"Tusind tak, mit navn er Útíradien. Jeg er undskylder hvis jeg skræmte dig," svarede han, og prøvede på at virke åben og imødekommende, selvom han stadig var lidt bange for at den pil ville finde frem igen, og bore sig ind i hans krop. Der var fjender over det hele, men han havde lært at det var bedst ikke at virke så modvillig mod at snakke med dem. Men hvis han bare tog alt skylden, så plejede det at gå. Han håbede det også ville gå denne her gang, og han var ikke helt god til at skjule den uro der lå i hans øjne, selvom han intet kunne se. Måske var det derfor at det var så svært for ham at skjule det.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2017 17:03
Elasha så hvordan han tog mod stokken og vendte sig mod hende. hun så hans oprigtige smil og blev endnu mere forvirret. kunne en mørkelver smile oprigtigt? hun blinkede forvirret et par gange. 
"skræmte mig? det må da mere være mig der skræmte Dem. sådan som jeg kom listende ind på Dem" hun så på ham og studerede hans smil meget nøje og så så op på hans øjne og kunne ikke forstå de virkede så urolige. Elasha havde almindeligt skovelver tøj på og derfor var det svært for hende at skjulde hvem og hvad hun var. hendes ører lagde sig ned i tristhed, hun havde aldrig mødt en sød mørkelver så hvordan kunne det være rigtigt? 
"hvad laver De her ude alene. der er mange farlige dyr og væsner?" hun var hele tiden klar med sin hånd til at føre den op til sine pile for buen holdte hun i hånden. så den var jo sådan set klar. Elasha forstod ikke at han var alene.... eller var han. måske var det et baghold. hun så sig hurtigt rundt for at sikre sig at der ikke ligepludseligt kom nogle og overfaldte hende.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 07.10.2017 17:10
En lille latter kom fra Útíradien. Den var forsigtig og næsten hæs. Han var ikke vant til at grine meget, og faktisk heller ikke at tale. "Siden jeg ikke har hætte på, må jeg gå ud fra at du har lagt mærke til mit udseende. Dyr er mindre diskriminerende end folk på landevejen desværre," indrømmede han. Der var en hvis tristhed ved det han sagde. Han var en man der havde kendt til diskrimination på det højeste plan, og i mande år havde han fundet sig i det. Han fortjente det trods alt. Han havde været ligeså slem som de mørkelvere Lyset jagtede, men tiderne ændrede sig. Han var ikke den person mere, men han kunne ikke være bitter over det.
"Hvad laver du herude alene? Som du siger, her mange farlige dyr og væsner," pointerede han. Han var ikke ligefrem et af dem. Han var næsten sikker på at personen foran ham ville kunne lægge ham ned uden problemer. Nogen gange var det lidt trist at han var blevet opdraget som shaman og ikke som kriger.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2017 17:36
Elasha havde aldrig set sig selv som diskriminerende  hun var dog meget påpasselig. hun så på ham og så ned i jorden ja hun havde nok set lidt for meget på hans udseende end på hans personlighed. "det er rigtigt nok. men De virker ikke som mørkelvere siges at være" sagde hun roligt og var klar til at angribe vis der skulle blive noget. Elasha var jo ikke selv en kriger. hun var gartner, men forsvare sig det ville hun gerne kunne.
da han spurgte hende hvad hun lavede fik hun store øjne. "øhm... jo jeg leder. og jeg har i det mindste min bue og pil til at forsvare mig.... hvad har De?" spurgte hun da hun ikke vidste om han kunne forsvare sig. og det var jo rigtigt. som altid ledte hun efter frø urter og planter.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 07.10.2017 17:42
Útíradien var ikke sikker på at denne kvinde kunne klare at høre den traumatiske historie om hvordan han gav alting op, og endte som den han var, selvom han ikke havde nogen grund til at holde det hemmeligt. Han tvivlede i hvert fald på at nogen i hans gamle klan huskede ham, eller prøvede at finde ham. Det ville bare være absurd.
"Ting sker i ens liv, som gør at man ikke behøver at følge den sti man er sat på," svarede han, som næsten ikke kunne være mere vagt.
Han løftede lidt op i sin vandrestav. "Denne her, og at store dyr bare helst ikke vil i nærheden af mig af en eller anden grund," indrømmede han. Om det var fordi at han var farlig af natur, det vidste han ikke. Det var dog ganske effektivt, når man ikke kunne undgå dem når man så dem. Bjørnene plejede at høre ham samtidig med at han kunne 'se' dem.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 07.10.2017 22:35
Elasha så tænktsomt på ham og hvordan mon han mente så hendes sti var? hun havde jo ikke endnu sagt hvad hun selv var af race. men måske han havde gættet det. hun sukkede lidt og så på ham da han sagde hans vandrestav var hans våben. "så vis en kom med et sværd ville De angribe med deres stok?" spurgte hun undrene. hun forstod det ikke helt. hvordan kunne han forsvare sig med den. hun sig kunne jo sigte og  skyde med sine pile. og vis hun var i fare bruge slyngplanten som hjælp.
Elasha var dog ved at blive mere rolig også i stemmen over denne mand. han virkede ikke så farlig som hun altid fik at vide mørkelvere var. gad vide hvad hendes leder ville sige til dette møde? pyh ikke godt at vide.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 08.10.2017 15:04
"Jeg ville nok håbe at jeg ville kunne bede om nåde," indrømmede Útíradien og trak på skuldrene. Det var nok rent held at han ikke var blevet seriøst såret endnu. De færreste gad at gøre opmærksom på manden med stokken, der tydeligvis ikke kunne se. De fleste holdt sig også væk, når de de hørte den klikkende lyd han gik og sagde. Han var en særling i manges øjne, en særling man helst skulle holde sig væk fra. Noget som han kunne leve med for nu.
"Nu når jeg har givet den hemmelighed væk, så håber jeg også at du ser det i dig at have nåde med mig, selvom jeg er en mørkelver," spurgte han og smilede forsigtigt ud i ingenting, selvom han prøvede at vende sit hoved lidt mod hvor Elasha stod.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 08.10.2017 15:16
Elasha kunne godt se at han havde ret. at bede om nåde var jo rigtigt nok. han virkede jo rimelig venligt. "vis jeg var kold hjertet  ville jeg ha dræbt Dem nu. jeg ville ikke ha tøvet med at sende min pil afsted mod Dem" hun havde jo lidt ret i hvad hun sagde. vis hun var hjerteløs ville hun ha skudt pilen afsted. 
Elasha så på ham og gik lidt tættere på ham for at studere hans øjne. ikke så tæt at hun brød ens personlige bobble men tæt nok på til at kunne se hans øjne. de var facinerene flotte. Elasha forstod ikke hvorfor mørkelvere blev set som værene farlige. ham her var da ikke farlig.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 01.11.2017 18:56
Det varmede Útíradiens hjerte at ikke alle så hans race før hans person. At Han ikke havde nogen ide om hvem han stod overfor gjorde det måske mindre mærkværdig, end hvis han havde vidst at det var en skovelver.
Han kunne mærke at personen kom tættere på hamm, mest pga. varmen, men også som han gav et lille klik afsted og det viste sig at der var en mur foran ham. Dette måtte være en person.
"Det regnede jeg også med, men i disse tider kan man aldrig være for forsigtig," sagde han smilende. Hans øjne var ikke fokuseret på hende, men ufokuseret som blinde ofte var.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 01.11.2017 19:45
ELasha forstd ikke helt hvorfor mørkelvere var farlige. men noget måtte jo være der. hun så på hans øjne og rettede sig op efter at ha set på hans øjne. "det giver jeg Dem ret i. nogle er mere barbariske end andre nu om dage" hun hørte ikke klikket. noget som hun jo ikke var van til at høre.
hun vidste dog ikke om han troede hun var menneske i stedet for elver. noget der ikke gjorde noget for hende. hun villle ikke ha noget imod at blive set som menneske af en mørkelver.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 05.11.2017 17:48
Útíradien kunne kun nikkende bekræftende på det. Han kendte alt til de mere barbariske tendenser der var ude i dette land, men han havde stadig ikke set noget så barbarisk som hans eget hjemland. Det var bare decideret grusomt, og han ønskede selv ikke for sin værste fjende sådan en skæbne. Da han boede der var det okay, han troede det var hvordan man levede, men nu når han kendte til mere, så var alting bare anderledes.
”Ja desværre,” sagde han næsten sørgmodigt. ”Men hvis man kan holde sit eget sind intakt, så tror jeg godt man kan forlade denne her verden uden alt for grusomme minder.” Måske tortur altid ville sidde i en, men når man var død var det ikke ligefrem noget man behøvede at bekymre sig om mere.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 10.12.2017 21:09
Elasha så ned i jorden da han talte sørgmodigt. hun vidste ikke meget om mørkelvere men noget ved dem havde altid skræmt hende. måske var det de historier forældre fortalte om dem. måske var det bare deres udseende. noget var det ihvertfald. men ham her. han var anderledes. Elasha gik over til ham og lagde en hånd på hans skuldre lige så forsigtigt. "selv med et intakt sind kan elvere jo ikke lige dø af alderdom så vi skal jo enten slås ihjel eller dø af sygdom." her kvajede Elasha sig jo lidt, hun kom til at sige vi istedet for at sige de. men det var fordi hun var van til at folk kunne se hvad hun var og derfor dømte hende.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 11.12.2017 13:59
Et lidt undrende udtryk kom op i Útíradiens ansigt da han tydeligt hørte det vi. Men hun var nok ikke interesseret i at nævne at hun var en elver, så han lod det ligge... i hvert fald for nu. For ham spillede racer jo ingen indvirkning på hans syn på verden. Ikke at der var meget at se for ham.
"Der er du korrekt. De dødelige racer har nok nemmere ved at komme herfra uden for mange grusomme minder. De har ikke så mange år de skal passe på," svarede han tilbage med et lidt sørgmodigt smil på læberne. Han var ikke ked af at leve et langt liv. Man vænnede sig til, men nogen gange ville kun 100 år ikke være alt for slemt. SÅ mange ting han kunne havde undgået. Forventningerne til ham ville dog også ligge der tidligere...

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 16.12.2017 21:17
Elasha vidste ikek selv lige hvorfor han kom med det undrene udtryk. hun mente ikke hun havde sagt noget forkert. men hun havde ikke opfattet sit vi. hun så på ham da han kom med et sørgmodigt smil. hvorfor var han trist. "ja Elverracen er meget kompleciret" sagde hun og rømmede sig lidt da hun fik en tusse i halsen. hun havde selv levet i 286 år. og derfor mange år på bagen. og der var da tit hun troede hun skulle dø af sygdom. da hun havde meget hoste og fik feber. hun tænkte sig lidt om og så på útra og gik over mod vandet og så ned på sit spejlbilled. hun lignede en hver anden elver synes hun. måske var det ikke godt. måske var det. hun synes bare lederen var smukkere og mere usædvanlig at se på end hun selv var.
Útíradien

Útíradien

Seer, healer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 182 cm

Helli 05.01.2018 15:08
Et lille smil spredte sig på hans læber. "Ja, det er den. Hver gren af racen har sin egen udfordringer og komplikationer i denne verden," sagde han. Han kunne mærke alle de udfodringer for mørkelver racen på hans egen krop, men også skovelverne havde deres problemer, andet end den lange alder. De var måske en kende for naturelskende, mens mørkelverne var en kende for blodelskende. De indebar dog alle en anelse af racisme, noget man ikke kunne komme ud over efter alle disse år. Måske en dag racerne ville blive klogere. Men uden en udskiftning i racens medlemmer, var det svært at få dem der tænkte gammeldags til at blive udskiftet. Der var det nemmere for menneskerne.

Avatar tegnet af Blæksprutten
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 19.02.2018 19:00
Elasha nikkede selv om han jo ikek kunne se det, "ja det kan du ha helt ret i. måske skulle alle elvere lærer af hinanden" sagde hun og hørte pludselig nogle kalde på hende. hun så mod Utira og ville da ikke foresage at han blev henrettet fordi han var den han var. hun så bekymret på ham og skyndte at samle sin bue og pile op og sætte dem på plads hun så mod ham og smilte. det havde været et lærerigt møde dette her. "blev her i 10 minutter endnu. ellers kan vi risikere at de andre skyder dig fordi.... ja du er dig" sagde hun lettere bekymret og løb så afsted mod stemmerne og råbte at her var hun alsår og ingen fare den vej var.

//out
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3