Pax
Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok
Pax så op på Juno, hans blik ulæselig. Ordene havde fået hans hjerte til at gå i stå af forskrækkelse og for et langt øjeblik, syntes Pax end ikke at være i stand til at trække vejret -
Hvad fanden havde Juno ment? For Pax var der kun en mulighed.
Selv da den blonde mand begyndte en næsten panisk talestrøm, forblev Pax som forstenet og selvom han hørte, hvad han sagde, kunne han ikke rigtig registrere det. Spørgsmålene væltede frem bag den blege pande men pludselig -
Han satte sig brat op, drevet af et instinkt der fortalte ham, at Juno havde mere brug for Ulven end for Pax i det øjeblik.
"
Du får det til at lyde som om, at jeg er ligesom alle de svagpissere, der render rundt og leger anfører for alle de små oprørsgrupper", sagde han, hans ord mere krigerisk end den beslutsomme tone; den der i langt højere grad vidnede om en art selvsikkerhed, der udsprang af den kalkulerende hjerne. "
Du har forhåbentlig højere tanker om mit lederskab. Tror du virkelig, at jeg ikke kan efterlade dem i en måned og vende tilbage, som havde jeg aldrig været væk? Jeg er ikke ny på posten. Jeg har sikret dem og samtlige af vores distributionskæder netop, så jeg kan komme og gå som det passer mig. Jeg har uddelegeret opgaver siden begyndelsen, så alle har en, et ansvar og en forpligtigelse. Overfor mig, Flokken, dem selv -" Pax tav brat og så ned, pludselig forlegen over sit eget udbrud, der var lige dele intentionelt og ubevidst. Evlyn havde hentydet til det samme som Juno - at han efterlod mennesker, der var afhængig af ham. At han var en ukompetent leder der blev styret af sine følelser og smed alt, hvad han havde i hænderne, ligeglad med det, han efterlod. Intet kunne være længere fra sandheden end dét.
"
De glemmer mig ikke. Og jeg glemmer ikke dem. Det er derfor, jeg har siddet så længe uden nogle udfordrere - fordi de ved, jeg har deres ryg og at der ikke er tale om mine egne egoistiske behov eller interesse, men samtlige af Flokkens medlemmer." Pax skævede til Juno, hvorefter han hastigt fortsatte. Der var nemlig mange ord der skulle siges i en fart, så de kunne vende tilbage til det, der betød noget - nemlig hvad Juno havde ment.
"
Proteaus gør sig ikke i samme slags forretninger som os og Evlyn - hun vil ramme mig, hvis hun vil hævne sig. Ikke Flokken. Ikke mine børn. Ikke min familie - så få det ud af hovedet og fortæl mig, hvad fuck du mente. Men ikke for at skabe et liv der? Hvad mente du?" Pax sank en klump og lagde begge af sine hænder på Junos kinder, hvormed han tvang ham til at se på sig.
"
Fucking sig det. Nu!"