Kærlighed på langfart

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Mon ikke hun havde fisket efter at høre, hvilken klasse hun kom fra? Tænkte Selmy bekymret for sig selv. Snart ville de uden tvivl også spørge ind til hendes forhold til Isari. Men uanset hvad, så havde Shila klaret det godt indtil nu, og hvis det skulle begynde at gå den anden vej, ville han tale hende op. Det havde han jo lovet! 

Pludselig, lagde han mærke til at hans mor og søster vekslede blikke, og de begyndte at le. Ceelias latter var noget mere frisk og skinger, men Selmy og Salem så chokeret på moderen. Hendes latter var efterhånden blevet sjældne.

“Det lyder jo fuldstændigt ligesom min søn” Sagde hun og puffede kærligt til sin mand, der stadig målløst kiggede på hende. Puffet vækkede ham tilbage til virkeligheden og han nikkede enigt. “Jo, det er ikke til at tage fejl af” Svarede han, med seriøsitet i stemmen, og kiggede på parret med et fornyet blik. Det gik nok op for ham, at de udgjorde et ret godt match, Selmy og Shila.

“Selmy har arvet sine eventyrlige gener fra min svigerfar” Fortsatte moderen, som smilte et hvidt tandsmil, der virkede helt naturligt på hendes ellers trætte ansigt “Efter hans død, var det som om, at vi ikke kunne holde ham i ro. Han måtte bare væk herfra, og ud at se hvad der foregik udenfor murene... Han er blevet så voksen”. Hun kiggede nu på Selmy, og Selmy syntes at kunne se nogle rørte tårer, og det gav ham et sug i maven. De opførte sig alle sammen så mærkeligt, så... venlige og sentimentale, og så havde han ikke engang annonceret deres forlovelse officielt endnu! 

Da Lydia rakte ud efter sit lommetørklæde, rynkede Selmy på panden, men smilte af det. “Årh... mor dog...” Lo han lidt, og ville have taget hendes hånd, hvis den havde været tæt nok på, men søsteren lagde en hånd blidt på hendes ryg og aede hende fortrøstningsfuldt.

Selmy vendte sig mod sin kommende hustru og smilte til hende, taknemmelig for alt det hun havde tænkt sig at give ham, ved at give hendes accept på ægteskab. “Vi skal ud og se den smukke side af Dianthos i morgen... Templerne og bibliotekerne måske? Og så markedspladsen senere, hvis vi får tid”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila var noget forbavset, og sad mere eller mindre passivt bare og kiggede rundt på folk, fuldkommen uden ide til hvordan hun skulle reagere. Var det en god ting, en dårlig ting? I det mindste virkede Selmy også som om han fandt det lidt forvirrende.
Shila smilte lettere forlegent og prøvede at skjule hendes utilpashed med tekoppen. Det virkede ikke som om nogen fandt det en dårlig ting at hun havde været mere eventyrlysten end andre unge piger.
Shila var ganske taknemmelig for hans emneskift, det havde aldrig været hendes ynglings ting at være i fokus, og det var betydeligt nemmere bare at lade Selmy selv håndtere hans familie. Hun lyttede opmærksomt på som han fortalte hvad han havde tænkt sig at vise hende i morgen, og kunne mærke hvordan hun allerede glædede sig til at bruge en dag med ham. Af ren refleks smilte hun mod ham, med bløde øjne der tydeligt viste hvor meget hun holdt af ham
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Da Shila svarede med et varmt smil og drak af teen i sin kop, var det som om at alle gjorde det samme. Og de var pludselig alle tomme for ord, men kiggede bare på de to. Det var aldrig helt til at vide hvad doktoren egentlig mente om Selmys nye pigeveninde, for det virkede som om han mest bekymrede sig for sin kone lige i øjeblikket. Men indtil nu havde han da virket til at være rimelig afslappet omkring hendes tilstedeværelse. 

Selv Selmy drak af teen, kiggede lidt til Shila, men ikke forfærdeligt åbenlyst. “Er gæsteværelset redt op? Så frøken Shila har et sted at sove?” Han smilte lidt undskyldende til dem. Det var ikke hans mening at smide dem alle sammen i seng, men måske ville det hele være meget lettere, når alle havde sovet på det hele. Og desuden var han spændt på at tilbringe en dag sammen med Shila, og vise hende området hvor han var vokset op.

Ceelia rejste sig. “Jeg skal nok” Sagde hun venligt, og tilbød at klare det, trods det normalt ville være stuepigens job. Men der var ingen grund til at vække stuepigen her midt om natten. Ceelia var så betænksom... Og forhåbentligt ville hun... som pige... kunne snakke med Shila, som en svigersøster, så Shila ikke var helt alene i verden, hvis Selmy ikke lige var til stede. Det måtte jo være forfærdeligt akavet, hvis Shila skulle ende med at underholde hans forældre alene...

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila opdagede med et at hun under alle nerverne, nervøsiteten og spændingen var blevet træt, det havde været en en hård dag for dem begge, og selvom det var en mærkelig tanke ikke at skulle gøre sig klar til at sove sammen med Selmy, så var det alligevel rart at hun kunne komme til at sove i en rigtig seng
Som Ceelia rejste sig smilte Shila taknemmeligt til hende, og selvom hun gerne ville have hjulpet så måtte hun nok erkend at hun ville gå mere i vejen end hun ville gøre gavn når nu hun ikke vidste hvor noget var.

”Du behøves ikke rede op, hvis du bare ligger frem skal jeg nok selv”

Der var ingen grund til at Ceelia skulle lave arbejde Shila sagtens selv kunne, og hun ville nødigt fremstå hjælpeløs. Det ville nok også give hende en fornemmelse af tryghed at hun kunne lave noget vant når nu hun var blandt alt dette fremmede og fine møblement, det var trods alt en uvant følelse med alle disse fine ting
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Ceelia hørte det, men svarede med et smil og forlod dem. Husholdning var ikke hendes job overhoved. Det var hun skam for fin til, men det var ikke fordi hun ikke havde lært, hvordan man skiftede sengetøj. Og siden det var Selmys særlige gæst, ville hun glædeligt gøre ham den tjeneste. Hun forventede dog, at han ville gøre det samme for hende, hvis hun en dag skulle giftes, hvilket der trods alt ikke var udsigt til lige nu. 

Selmy smilede taknemmeligt efter hende, og kiggede tilbage mod familien. De var lidt stille i det. Måske trætte, men det lod til at de holdt sig op for deres skyld, og fordi de selvfølgelig var glade for, at have deres dreng hjemme igen. Han skulle til at sige tak for i aften, og bede dem om lov til, at Shila og han kunne bevæge sig deropad, men før han nåede det, rømmede hans far sig, for at indikere, at han ville sige noget først. Han kiggede på Shila med rolighed i hans ellers stive blik “Ved dine forældre godt at du er i Dianthos, frøken Shila?”. Der var autoritet i hans stemmeleje. Han ønskede et klart svar, kunne Selmy høre.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila var ikke overrasket over at spørgsmålet ville komme, hvis ægteskab skulle komme på talen var det selvfølgelig meget naturligt at Selmys forældre ville vide mere om hvem deres søn egentlig giftede sig med. Den viden gjorde selvfølgelig ikke spørgsmålet mindre svært at besvare, men Shila var også klar over at der ikke var nogen grund til at prøve at vige uden om, før eller senere ville det komme frem at hun ikke kendte sine forældre mere.

”Nej, vi ser ikke hinanden længere”

Shila havde faktisk en gang prøvet at sende et brev hjem til sine forældre, men enten var det ikke kommet frem, eller mere sandsynligt så havde de ikke fundet det nødvendigt at svare på, det var trods alt imod dem at hun var løbet hjemmefra, og det havde vel ødelagt billedet på deres perfekte familie. Shila havde taget hintet, desværre ikke overrasket over at hendes forældre ikke var interesseret i at prøve at få kontakt igen. Det havde været overraskende svært at affinde sig med, men hun var ikke trist over det længere, nærmere skuffet over at hun ikke kunne have et forhold til hendes søskende
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

“Det vedkommer måske ikke mig...” Svarede han overvejende. Selmy kunne ikke lade være med at tænke, at hans var dog mente, at det vedkom ham alligevel, uanset hvilket spørgsmål, der kom efterfølgende. Faderen fortsatte “Men hvad er årsagen til, at du og dine forældre ikke er på talefod? Hvis du har forhåbninger om at blive gift en dag, er det vel nødvendigt at få dine forældres velsignelse.” 

Selmy blev lidt forlegen på Shilas vegne, og han følte et behov for at redde hende fra at blive stemt ned så tidligt, på baggrund af nogle dårlige valg hun havde taget for nogle år siden. Shila var jo ikke så gammel... Og hun havde ikke haft samme opdragelse. Det var ikke retfærdigt, at forvente, at hun var fejlfri.

“Far...” Prøvede Selmy “Jeg er sikker på at det er anderledes ude på landet...”. Hans far kiggede urokkeligt på Shila, og han løftede sin hånd en smule i retning mod Selmy, som var en håndbevægelse Selmy kendte. Det betød han skulle blande sig uden om. Han havde ikke lyst til at trodse sin far, så han måtte lydigt spænde læberne sammen, og håbe at Shila kunne forsvare sig... 

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Hvis Shila havde læst Selmys tanker havde hun givet ham ret i at hans far formegentligt mente at det han havde tænkt sig at spørger om vedkom ham en hel del, om end han prøvede at pakke det høfligt ind. Shila havde da også forestillet sig at der ville være spørgsmål at besvare om hendes manglende kontakt med sine forældre, om end hun egentligt ikke synes det vedkom andre end hendes forældre og hende selv.  Shila var stålfast da hun kiggede Dr Kiefer i øjnene, hun havde ikke ladet sig skræmme væk af en hel by der så hende som en skrækkelig dæmon, og hun havde ikke i sinde at blive kuet af Dr Kiefer.

”Med al respekt Dr. Kiefer Nej det vedkommer ikke Dem, men jeg skal svare alligevel. Mine forældre og jeg havde meget forskellige udsyn for hvad min fremtid skulle bringe, og jeg fandt at jeg i mit hjerte ikke kunne indfinde mig med at blive behandlet som en genstand i stedet for et menneske, så derfor tog jeg ud for at finde mig en fremtid hvor jeg ikke blev set som en vare der kunne sælges til højest bydende”

Shila undlod at hun var taget ud for at blive gift med en anden, der var ingen grund til at det skulle se være ud end det gjorde i forvejen, men det var alligevel også den store sandhed hun havde fortalt. Shilas første kærlighed var blevet viftet væk af hendes familie fordi der stod andre, rigere, drenge klar til at gifte sig med hende, og hendes forældre havde set sig for at hun blev gift med så rig en mand som muligt.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Åh nej... Selmy kunne se, at hans far ikke så ud til at tage godt imod hendes svar, som hun begyndte at svare ham, og moderen vendte tilmed sit blik ærgrende bort fra dem. Det var ret uhøfligt af Shila at svare sådan, specielt taget i betragtning af, at Shila var en kvinde og at hun var gæst i deres hjem. Som hun selv sagde, så havde Shila ikke ville indfinde sig i at blive behandlet som et stykke inventar, men i virkeligheden var det ikke meget anderledes her.

Overraskende nok, som Selmy fik kigget ordentligt på hans far, så han ikke særlig vred ud. Havde det være Ceelia eller ham selv, der havde snakket flabet tilbage, så havde de fået en syngende lussing efter dem. Det var ikke ofte det skete, for som regel lærte de af deres fejl, når det var den type afstraffelse de blev opdraget med, og derfor var Ceelia og Selmy også ret så lydige herhjemme.

“Jeg skal ikke kunne sige at jeg forstår din beslutning. Som en forælder, kan jeg kun tale for min egen sag. Jeg ville være dybt berørt over, ikke at vide hvor min datter var henne...” Svarede Hr. Kiefer, og havde ikke længere et fornærmet blik, som om noget var gået op for ham. Men hun var heller ikke hans datter, så han kunne vel ikke tillade sig, at skælde hende ud “Jeg formoder at Selmy... tog dig med herhjem for at spørge om tilladelse til at gifte sig med dig... Men det er virkelig ikke min afgørelse alene. Jeg bliver nødt til at tale med Hr. Agerfældt. Jeg håber I forstår”. Denne gang kiggede han på Selmy, som om ansvaret nu lå hos ham.

“Hvad vil det sige?” Spurgte Selmy forarget på Shilas vegne “Shilas forældre bor langt væk herfra... Skal de komme hele vejen herhen, for at tale om deres datters fremtid, trods de ikke har villet kendes ved hende i flere år?”. Selmy var ikke sikker på om han kendte den egentlige historie, men han havde da ondt af hende alligevel, og ville ikke byde hende den smerte, at skulle se hendes forældre i øjnene igen.

Selmys far rystede på hovedet. “Ikke nødvendigvis. Hvis du elsker frøken Shila, så skal jeg nok tage af sted og tale med dem personligt... Men så skal du tage over i healerhuset, så længe jeg er væk...”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Det huede ikke ligefrem Shila at hendes forældre skulle blandes ind i hendes liv igen, de kunne sikkert finde på at gøre alting mere besværligt end det ellers ville have været, og hun kunne se for sig hvordan de ville forlange at komme på besøg i tide og utide hvis de hørte hun havde giftet sig ind i en rig familie. Det så dog ikke ligefrem ud som om der var nogen vej uden om, så hun besluttede sig for ikke at sætte sig imod det, selvom hun havde umådeligt meget lyst.

I stedet for at sige noget kiggede Shila bare afventende på Selmy, det var i sidste ende hans beslutning. Det ville have været rart hvis det ikke havde rørt hende overhoved hvorvidt Selmy sagde fra eller til, men hun kunne mærke sit hjerte banke der ud af med samme fart som en vildtløben hest. Havde hun ikke vidst bedre havde hun troet den ville banken ville være synlig for alle og en hver, men det var selvfølgelig ikke sådan det han sammen.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Uanset hvor venligt det var af hans far, at drage afsted mod nord, eller hvor end Shila kom fra, så kunne Selmy ikke lade være med, endnu engang at stå i en situation, hvor faderen forsøgte at presse ham til, at blive boende i Dianthos og hjælpe til i healerhuset. Selmy vidste, at han ikke kunne præstere som en god healer, i og med, at han bare ikke kunne klare synet af død og blod i de mængder, som fandtes i healerhuset. Selmy kiggede på Shila, som virkede noget tavs over situationen... måske endda ked af det? 

“Tak far. Det er noget af et tilbud, du har givet mig” Svarede han, men virkede bestemt ikke glad, trods ordvalget, der fik hans afpresning til at lyde som et tilbud “Vi vil sove på det, tror jeg...”. Hans blik faldt på hende igen, for at se, om alt var vel, og derefter kiggede han mod sine forældre. “Hvis det er i orden, så vil vi gå i seng”.

“Ja, naturligvis” Svarede Dr. Kiefer, og gjorde en henkastet værsgo gestus, så de kunne få lov til at rejse sig. Moderen kom også op at stå, da hun også ville i seng, og hun smilte atter til hendes søn “Det er så dejligt at have dig hjemme igen”. Selmy smilte taknemmeligt, men også med en vis træthed, før han selv rejste sig fra bænken.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila kom forsigtigt på benene og gjorde sit for at ligge sit ansigt i neutrale folder, om end det formegentligt ikke helt lykkedes. Hun havde tydeligt fornemmet Selmys uvillighed mod helerhuset, og om end hun ikke helt forstod den så forstod hun også at den kunne ødelægge alt for dem. Det var dog også tydeligt at Selmys far gerne ville have et løfte om at Selmy blev i byen mens han var væk, og hun tænke på hans mor, det var nok hende han var bange for pludselig ville stå uden hjælp.
Tavs fulgte hun Selmy ud af døren, med hjernen kørende på højtryg, måske de kunne lave en aftale med hans far, Shila selv havde ikke noget imod at hjælpe til med de syge, om end hun nok lige skulle lære det først, men de var nok nødt til at foreslå noget andet arbejde der kunne holde Selmy i byen.
Forsigtigt lod hun sin lille hånd finde Selmys og gav den et beroligende klem, de skulle nok finde ud af det her.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Selmy var lidt i sine egne tanker, da Shila først tog hans hånd, for at berolige ham. Hun var meget omsorgsfuld, hvilket han så som en meget vigtig egenskab for hans kommende kone at have. Han kunne heller ikke se hvorfor Shilas forældre skulle blandes ind i det, når nu der havde været så mange problemer imellem dem. Han klemte hendes hånd tilbage og tog den op til munden, hvor han høfligt kyssede den. Dette var bestemt i orden og var en gestus man kunne tillade sig at gøre, uden at nogen ville se skævt efter dem. Det var ikke meget han havde haft mulighed for at kysse hende rigtigt, og det ville nok også blive svært, når de var omgivet af Selmys familie, eller når de var ude på gaden blandt fremmede og måske bekendte eller venner af familien. “Tak Shila. Nu skal jeg føre dig til dit kammer...” Sagde han, stadig med hendes hånd i sin, hvorpå han tog hende med sig op ovenpå. Han standsede ved den første dør til venstre for trappen, som var gæsteværelset. Døren stod åbent, og indenfor var der et mindre, men hyggeligt værelse, med en himmelseng, klædeskab, et sminkebord med spejl, et lille tebord og to stole. Gæsteværelset var ret så fornemt for en pige som Shila, da dette værelse egentlig var beregnet til to, i tilfælde af, at vennerne til Salem og Lydia skulle overnatte hos dem. Dette var dog yderst sjældent. 

Selmy stillede op ad dørkammen og kiggede ind til værelset, for at se, om sengen var redt op, hvilket den var, og han smilte tilfreds over sin søsters arbejde. Han så på Shila og gav hende et hjerteligt smil “Jeg håber det er okay. Hvis du mangler noget, kan du sige det videre til mig eller min søster her i aften. Ellers vil tjenestepigen sikkert hjælpe til i morgen”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Om end Selmys lettere formelle håndkys da havde været en form for bekræftelse så havde Shila også indset at det nok var vigtigt at hun mindede ham om at de var mere end bare gode venner, hun havde da trods alt planer om at være den han skulle komme til for at få løst sine problemer, og den der skulle berolige hans sind, når det som nu virkede mere uroligt end det plejede.
Shila havde aldrig gjort noget lignende det hun havde i sinde at gøre nu, og hun havde da heller ikke den store erfaring, for ikke at sige ingen. Selvom Shila ikke var helt uskyldig for at være i lettere intime positioner med en fra det andet køn så havde hun aldrig selv anført til det, og tanken om at gøre det nu var da også ganske angstprovokerende. Nok havde de kysset før, men det havde været på Selmys egen anførsel, og selvom Shila ikke ville have protesteret hvis han havde kysset hende noget oftere, så klagede hun bestemt heller ikke.
Det gik op for hende at Selvom hun altid havde set på Selmy som værende flot, så så han alligevel anderledes tiltrækkende ud som han stod lænet op mod dørkarmen, til hendes værelse, i hans forældres hus. Som Shila forsigtigt lagde hænderne på hans skuldre, lagde hun mærke til hvordan skyggerne faldt anderledes over hans ansigt i det mere dunkle indendørslys. Som hun stilte sig på tær og forsigtigt pressede sine læber mod hans, besluttede hun sig for at hun godt kunne li den måde hans ansigt så ud i det anderlededes lys. Shilas forræderiske hjerne fortsatte din tanke med at hun ikke ville have noget mod at hans ansigt så sådan ud på deres bryllupsnat. Ubevist til Shilas jomfruelige forståelse kunne hendes tanker dog mærkes i den måde hun kyssede Selmy med lidt mere iver end hun normalt ville.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Selmy blinkede lidt uforstående med øjnene og smilet falmede forundret, da Shila pludselig nærmede sig ham. Hun virkede nærmest hypnotiseret, men han anede ikke, at det var fordi hun fandt ham så tiltrækkende, at hun bare måtte kysse ham. Han frøs lidt på stedet, da det gik op for ham, at hun ville have hans kærlighed, men hendes tilnærmelser var ikke uvelkomne. De var lidt på grænsen til det forbudte, men bestemt ikke uvelkomne, nej. Han omfavnede hende forsigtigt og lydløst, som dem nedenunder ikke ville kunne høre, selv hvis de havde superhørelse. Forsigtigt kyssede han tilbage på Shilas kys, med en blidhed, der ikke helt kunne måles med hendes ivrighed. Han fik det dårligt over, at tvinge hende til at vente på et ægteskab, før han overhoved ville så meget som røre ved hende. Men nu, her mens at tingene så en smule lysere ud, trods uoverensstemmelserne med hans far... Så så han lidt et grønt lys til at behandle hende mere som sin forlovede nu, end før.  

Han lukkede øjnene, som kysset udviklede sig og blev mere erfarent med en smule tunge involveret og mindre blide bevægelser. Som hænderne gled ned ad hendes smalle krop, begyndte de dog at ryste, og en bekymret mine fortrak sig i hans ansigt. “Mm... Mh!” Han stoppede brat kysset, og han pustede en smule i vejrtrækningen, som han forsøgte at blive mere klar i hovedet “Vi bliver nødt til at passe lidt på...”. Med det mente han nok mest, at han selv måtte passe på... styre sine lyster, før han lod sig rive med, og nåede til et punkt, hvor det ville være alt for smertefuldt at afbryde... Han kiggede på Shila med et studerende blik, for at se, om hun var okay. Han tog sig lidt til læberne, tænksomt, som han kunne mærke at de var fugtige, og stadig kunne fornemme hendes bløde kvindelæber mod sig.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila var selv lettere tung åndet da Selmy trak sig væk, hun havde ikke helt tænkt at hendes tilnærmelser kunne få Selmy til at reagere sådan, men det var rart at vide at hendes forhåbentligt kommende mand havde det sådan med hende.
I et forsøg på at holde lidt på deres imtimitet men uden at Selmy kom i en situration hvor han følte sig fristet lagde hun forsigtigt hoved på hans skulder, og lagde i stedet sine arme om livet på ham. 

”Hvis du ikke bryder dig om helerhuset, kunne jeg måske tage noget af arbejdet mens du hjalp med noget andet?”

Mumlede Shila ind mod Selmys skulder, hun håbede ikke han ville tage det ilde op, men han havde ikke virket voldsomt begejstret for det da hans far sagde det. Shila ville alligevel have det mærkeligt med bare sådan helt at stoppe med at arbejde, så det ville måske være fint for hende ikke at give helt slip.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

“Det er jeg sikker på du kunne” Svarede Selmy, som kiggede ned på hendes hoved, som gnubbede sig mod hans skulder. Hun var meget sød at ville hjælpe, og hun var sikkert mindre sart end ham... Altså det var hans opfattelse at alle var mindre sarte end ham, når det kom til at overvære grumme sygdomme eller amputeringer af kropsdele. Selmy ønskede selvfølgelig ikke, at Shila skulle stå for den slags, men nok nærmere de mere... kvindevenlige jobs, som at tilse patienter og rense sår og den slags... gøre rent? 

Selmy holdt om hendes ryg og så irriteret op i loftet. “Jeg kan ikke forstå hvorfor min far insisterer på at snakke med dine forældre... Det virker mere som en undskyldning for at få mig til at skifte fag. Som om han har fortrudt at give mig lov til at skrive den bog...”. Han brokkede mest bare ud i luften for sin egen skyld og for at komme ud med det. Det var ikke særlig højlydt, så Dr. Kiefer ville umuligt kunne høre ham.

Han så ned på Shila igen og smilte lidt opmuntret. “Hvaa... du virker træt, hm?”. Han kørte sin hånd op og strøg hendes blonde, kønne lokker.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Selvom Shila ikke kendte Dr. Keifer var hun ret overbevist om at han ikke kun ønskede at Selmy skiftede porffetion fordi han havde forestillet sig Selmy som læge, selvom det sikkert også var en del af det, men hun kunne ikke lade vær med at smile af hans brok.

”Tror du ikke din far gør det for at du bliver her, hos din mor og søster? Hvis der skete ham noget og du ikke var hjemme hvad skulle de så gøre? Hvordan skal han kunne rejse ud og sikre sig at der ikke komme nogen og siger du har kidnappet mig og tvunget mig ind i ægteskab mod min vilje, hvis han også skal være bekymret for hvem der passer på resten af hans familie?”

Hun var faktisk træt nu hun tænkte over det, det havde været an lang dag, og nu da hun ikke længere var under de vurderende blikke fra familien Keifer kunne hun endelig mærke hendes trætte ømme krop. De havde jo også en dag i morgen at diskutere det i, og nyde hinandens selvskab. Hun smilte lidt ved tanken, Hun en simpel bonnepige skulle paræres rundt på armen af en fin rigmanssøn som Selmy, hvem havde troet, og så ovenikøbet en hun holdt af.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Selmy så på Shila med et overrasket blik over, at hun forsøgte at sætte sig i hans fars situation. Prøve at give ham et indblik i de bekymringer han som far havde... Hvis Selmy skulle blive hjemme, ville det i hvert fald ikke være for sin strenge fars skyld. Men hvis hans mor virkelig ønskede hans tilstedeværelse, så skulle han da høre det fra hende... og så ville han ikke være i stand til at kunne sige nej. Hun var jo syg, så det ville gøre ondt at skulle skuffe hans mor. Men hun havde indtil videre støttet ham i hans valg, og havde sikkert holdt sine bekymringer tilbage, for at skåne ham. Men Hr. Kiefter kendte sikkert godt til hendes rigtige mening. Men det skulle ikke undre nogen, hvis det var for Hr. Kiefers egen skyld. 

“Det har jeg ikke rigtig tænkt over før” Indrømmede Selmy stille. Han lod forsigtigt hænderne køre væk fra hende igen, men blikket holdt han på hende “Men sandheden er jo, at du kommer til at gifte dig med mig af fri vilje. Og Isari kender sandheden, så det kan være lige meget hvad almindelige dødelige mennesker tænker om mig” Han smilte lidt, opmuntrende for sin egen skyld “Du skal ikke bekymre dig. Du og jeg bliver ægtefolk uanset hvad. Det skal jeg nok sørge for, om så jeg skal blive i healerhuset frem til vores bryllup”.

Han åbnede døren ind til hendes værelse, for at henvise hende venligt til hendes seng. "Jeg håber du får sovet ud. I morgen skal vi have det sjovt".

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila smilte over hans ord, han lød så sikker på at hun kunne fikse alting, og det var ganske betryggende for hende at han havde det sådan.
Med et sidste kys på Selmys kind gik hun ind igennem den åbne dør til deres gæsteværelse, om end det var det fineste værelse Shila nogensinde havde sovet i. Hun kiggede rundt om sig med store øjne, og lod forsigtigt hendes fingerspiser glide over den opredte seng inden hun kiggede tilbage på Selmy med et smil.

”Måske vågner jeg slet ikke når jeg skal sove i så fin en seng, så må du komme ind og vække mig”

Der var latter i Shilas stemme der gjorde det tydligt at hun drillede ham, men et lille glimt i hendes øjne gjorde det alligevel tydeligt at hun ikke ville have noget imod hvis han virkelig kom ind og vækkede hende, selvom hun ikke forventede at det ville ske. Med hans familie omkring var det sikkert også ganske umuligt for ham overhoved at få chancen.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1