Han slap et luftigt grin. Nej, de havde i den grad ikke drømt om det samme. Theodores ansigt klemte sig sammen til en moret grimasse, som havde han lidt ondt af Selmys satyrsproblematik.
"Du har fået satyrer på hjernen." Theodore lukkede øjnene et sekund og nød bare væggens kølige sten mod baghovedet. Ikke at det hjalp særlig meget på den ubehagelige trykkende smerte i tindingerne, men det var stadig rart. Han sukkede træt ud af næsen, og blev siddende sådan et øjeblik. Indtil Selmy brød stilheden igen.
Det ene øje åbnede sig på klem, og han sendte Selmy et sidelæns blik. Det var okay ikke? Theodore drejede hovedet og så nu på ham med en overvejende mine. Det var det vel? Theodore havde ganske vist aldrig før vågnet med en mand viklet sådan omkring sig, men de havde jo begge sovet. Så det var ikke, fordi han havde mærket meget til det, ud over varmen, der åbenbart var blevet for meget i løbet af natten. Det måtte han i hvert fald konkludere, siden hans bukser var stukket af.
Han trak på skuldrene.
"Jeg ved ikke..." Blikket ændrede sig langsomt, indtil noget mere ballademageragtigt sneg sig ind i de trætte blå øjne. Theodore lagde armene om sig selv og trak den ene skulder helt op mod kæben, som om bare tanken fik ham til at dåne. "Du er jo en fremmed mand," fortsatte han med vilje i et lysere toneleje.
Selmy elskede jo at omtale sig selv sådan. En fremmed mand. Theodore havde efterhånden hørt det nok gange til, at det kun var rimeligt at bruge det imod ham.
Han holdt masken et øjeblik, men mundvigen begyndte allerede at afsløre ham.
"Det var fint, Selmy." Han lod armene falde igen og sank tilbage mod væggen. "Jeg sov jo." En kort pause. "Indtil Mester Varmedunk prøvede at koge mig levende." Først dér nåede den anden del af Selmys ord tilsyneladende frem til ham. Theodore smaskede prøvende med munden og opdagede, at tungen føltes, som om nogen havde efterladt den ude i solen.
"...Jeg er faktisk virkelig tørstig."

Krystallandet