En mindre lysning

Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 11.08.2009 22:35
Hendes stemme lød mindre vred, hvilket Ovthic nød, han så i retning af den sti som hun pegede ud mellem træerne, han så hen mod hende, prøvede at få øjenkontakt i nogle sekunder.
(hvis han fik øjenkontakt med hende i 5 sekunder eller mere): Ovthic så ind i kvindens sind og løster og alt hvad hun havde kendt, han så hvilke rædsler hun havde set og at hans økse ikke havde hjalp meget her. Han rodede lidt (flytter med tanken) rundt på hendes sind så hun er rolig og vendlig mod ham og måske nok til at han kan nå at få en snak med hende og skrive ned om hans møde med en Kentauar.
(hvis han har øjenkontakt i mindre end 4,9 sekunder): han ser hen mod stien og ånder dybt ud, ''jeg undskylde over hvad min statue gjort har'' lød det roligt og skyldigt fra ham mens han gik hen mod stien med øksen som stok.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
May be the longest jorney.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 11.08.2009 22:40
Skumrings blik flakkede lidt fra øje til øje på dværgen, men pludselig mærkede hun en indre ro der næsten løb gennem, hende han havde trods alt ikke så lange ben, og havde sikkert brug for hjælp til at komme omkring, og hvis det var en af hhans magier kunne hun godt forstå ham, dværge havde ikke ry som gode ryttere.
Egentlig ændrede Ovthic ikke på noget i hendes sind,, han fik hende blot til at slappe af "Du må undskylde hvis jeg virkede opfarrende, men jeg er en af Skovens Vogtere, hvis jeg ikke beskytter skoven er der nok ingen der gør det!" sagde hun til sidst og strøg en hånd gennem det vilde uglede hår
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 11.08.2009 22:55
Ovthic begyndte at smile vendligt, og vendte blikket hen imod kentauren som han nu havde set hun var.
Han trak sin ordbog frem for at prøve at forstå hvad enkelte af orderne betød, ''hmm'' hvor efter han ville se hvordan man udtalte nogle af deres ord for kentaurane (bogen indeholder flest menneske ord, men har også enkelte ord fra hver race)
''(det okay mig også vogte for mig folk(:kentauarsk(om det er oltid's eller moderne må du bestemm^^))) han læste det op i enkelte ord da han ikke havde regnet med at tale det sprog så det var ikke et af dem han havde øvet på.
''du forstod hvad jeg sagde?'' kom det nysgherigt fra ham mens han tog sin bjøne kappe af fra hans kone og foldede det om øksen så den ikke kunne gøre ulykke.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 11.08.2009 23:03
kumring smilede overstadigt da hun hørte at kan snakkede kentauerfolkets sprog "gi dos telanth l' tounge d' udossta xanalress!(åh du snakker vores sprog)" udbrød hun lykkeligt og trådte tættere på dværgen, sidst hun havde talt det ahvde været sammen med sit eget folk hvilket var ganske længe siden efterhånden. "vel'klar xunus dos screa nindel? (hvor har du lært det?)" fortsatte hun med et forventningsfuldt blik i øjnene.H un havde et øjeblik glemt alt om golemens ødelæggelser, og havde tilsyneladene ikke i sinde at tage sig yderligere af det
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 11.08.2009 23:20
Han så travlt ned i sin ordbog og søgte efter de ord kvinden hoppen eller hvad hun nu var lige havde sagt.
åhh tale sprog vores! og lært det?
Han så op nikkede forståeligt og pegede på ordbogen ''(sprogbog(:kentauarsk))'' lød det klumpet fra ham,
Et bredt smil kom frem bag skægget, Bolduum's gamle historie havde fortalt om dværge kroppe på en stor Meldir som hjalp dem i en fin alliance mod et ukendt folk, men det var en tusind år gammel historie men den kunne jo være sand nok? og hvis den var kunne et bånd vel nok godt laves mellem de to ædle racer igen?
''dit folk omtales i mit folk historie for tusind år siden'' kom det i hans bedste humans han kunne
Måske var historien jo sand men man kunne ikke vide det med sikkerhed bortset fra at hun nok ikke ville skade ham forhåbenlig.

//fryss
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 12.08.2009 17:19
Skumring så på ham me det store forventningsfulde smil stadig dansende på de røde læber "llaar (virkelig)?" hun skrabede igen med forhoven i jorden, en dårlig vane hun efterhånden hvade fået når hun blev overrasket eler utålmodig.
"Nindel's seke. udos zhaun natha yentil bauth duergan, udossta lodias inbal natha yentil wun rivvin lu' toha draeval p'los. Nindelen uss d'lil ust klez ulu screa tu'fyr udossa (Det er rigtigt, vi ved meget om dværge, vores folk har en masse til fælles og samme fortid. Det er en af de første ting vi lærer blandt os kentaurer)!" sagde hun stolt og begyndte at pille ved en tot af det meget uglede men kridhvide hår.
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 12.08.2009 21:47
Ovthic nikkede vendligt da hun lød overasket.
Hvorefter han slog op under Kentaurer sproget i ordbogen igen, blandt os Kentaurer?....hvad sagde hun før de ord?. Han slap blikket fra bogen og så hen mod hende, ''(jeg undskyld mig ikke have dit sprog lært....ej ikke sprogbogen(:Kentaurersk))'' kom det haltende hvorefter han forsøgte sig med humansk ''kan vi tale menneske sprog...? det er jeg godere til beklager jeg....'' kom det mere velykket fra ham, samtidig med at han bevægede højre hånd i en mindre bue fra brystet.
Ovthic nyste en enkelt gang, han snøftede og tørrede sit skæg med venstre ærme.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 12.08.2009 21:54
Hun nikkede forstående "Vores samarbejde hører desværre en gammel tid til, det er vel også derfor at din bog ikke er... opdateret!" sagde hun bestemt og hældte hovedet ned mod bogen, hun kunne ærlig talt heller ikke snakke et eneste ord på Bolduumsk hvilket ærgrede hende birretligt.'
Hun lagde hovedet på skrå og betragtede det lille mennekse, hun havde set mange dværge i sit liv, men på det seneste var der som om de havde trukket sig tilbage i deres underjordiske bo.
Måske var der ikke så mange tilbage ligesom kentaurer var dværge et sjældent syn i riget, hvilket ikke var blevet oftere efter at mørket havde lagt sig over landet som en stor tung dyne
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 12.08.2009 23:31
Ovthic så op mod hende, han kendte ikke kentaurens navn og hun kendte ikke hans....deres folk havde før været allieret og alligevel har han været uhøflig ved at glemme at præsentere sig!
''Jeg er Ovthic Erval...eller på humansk Klogmester Ældrebudbringer!....undskyld jeg ikke præsenterede mig før...'' Lød det tydeligt fra ham mens han smilte vendligt.
Han rystede kort sit hovede over hans uhøflighed...da det jo var høfligt at præsentere sig her på overfladen...eller det var hvad han havde læst under skikke og adfærd i en af de gamle rune hugninger i Bolduum's ældre værelser.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 12.08.2009 23:47
Skumring lyttede godt til navnet, det var ikke noget hun havde hørt før, ¨på den anden side var dte også mange år siden hun sidste havde været sammen med dværg-folket. Han havde da også ganske ret, men da hun først var løbet ind i ham havde hun været slt for oprevet til at tænke på præsentation, normalt var hun god til at præsentere sig, men i sådanne situationer røg alle hendes ellers indlærte manerer "Goddag, mit navn er Skumring Kahvi!" sagde hun og brød endnu engang ud i et smil, dværgen var nu god nok, især efter han havde paket sin store økse væk
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 13.08.2009 00:08
Ovthic så igen ned i leksikonget som hang ned af hans højre side, der måtte vel stå noget om en Kentauer by eller to?....men nej? ingen by navne eller stammer var skrevet ned under Kentauer siden i Leksikonget?
''Skumring Kahvi....er det et almindeligt navn for Kentaurer?'' kom det nysgherigt fra Ovthic mens han bladrede vidre i leksikonget.
Hvorfor står der intet om deres kulturer her i! de har været venner af Bolduum og der stå næsten intet!
''Thudul nai alagh ut.....(ironisk nok ingen ære fra os)'' kom det stille men irreteret fra ham mens han bladrede rundt i leksikonget.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 13.08.2009 15:59
skumring trak på skuldrene "Bøger har dte desværre med at blive fornyet, og det er trods alt 1000 år siden vores folk arbejdede sammen!" sagde hun og skævede ned til hans bog, der tilsyneladene var hans livline når han ikke var sammen med de andre dværge.
"Mit navn er faktisk en landing af krystalkentaurene og skovkentaurene, skumring er fra min fars side, og Kahvi fra min mors, så hvis der skulle stå noget i din bog skulle det være om Kahvi slægten!" sagde hun og lagde hovedet en smugle på skrå, ikke at hun forventede at der stod skrevet noget om hendes slægt, men de kunne da være
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 13.08.2009 20:26
Ovthic bladrede om på en side om gammelt venskab blandt dværge, ''hmm....der står noget om kentaurer blandt de mørke træer....hvilken af din fordædre er fra skov?'' han var rolig i sin stemme og så op på Skumring.
Det kunne jo på en måde være rart at vide om han måske kunne finde en forbindelse mellem hendes forfædre og Bolduum's historie fra de højt ærede ældste(fra da Bolduum blev til for omkring 1000 år siden)
Det blev køligre, og skyerne trak hen over himlen så lyset fra stjernerne forsvandt og efterlod et mørke under skyerne. Hvis det ikke var fordi at Skumring var der, ville Ovthic nok havde fundet noget knas og brugt nogle gløde sten fra Bolduum....men det var uklogt at gøre nu.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 13.08.2009 20:42
Skumring så ned på ham, og prøvede at skimte lidt af bogen, selvom hun ikke forstod et ord dværgsk "Min far Tjøen er fra skovfolket, men eftersom at i lever i bjergene burde i da kende meste til krystalfolket?" sagde hun spørgende og begyndte igen at sno den ene hvide tot hun før havde stået og utålmodigt pillet ved.
Hun fulgte roligt ahns blik op mod himlen, det kunne godt live til et skybrud hvilket ville betyde regn i uanede mængder, men det var ikke noget der plagede Skumring, hun kunne i realiteten bare gro en plante med store blade de begge kunne stå inden under hvis det gik helt galt
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 13.08.2009 20:57
''Der står i leksikonget om to forskellige racer.....et skov og et sten.....vi dværge ser krystal som sten så det er en mulighed.....'' Ovthic lød foruroligende...han havde aldring set eller lagt mærke til, at se skyer...og aldrig at de var stoppet sammen.
''er det noget som ske tit her?'' han pegede op imod den mørke sky.
Mon de ærede ældste er sure...? Hjertet bankede og en sveddråbe løb ned af panden på ham, aldrig før havde han set noget mere skræmde end en stor mørk sky((havd? han kommer fra et bjerg *dances* ))
Og det hjalp ikke da et lyn slog ned i et træ nogle halvtreds meter fra dem.
''TORST!!!!!!(Fare)'' råbte han ræd og sprang til jorden og skjulte hovedet under sine hænder.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 13.08.2009 21:12
Skumring nikkede bekræftende til hans forkarring om Kentaurfolket, han havde jo ret, kentaurene kaldte det blot krystalfolket da de kom fra Norden. Dog ændrede hendes udtryk sig voldsomt da han begyndte at antage en nervøs mine, og hun løftede spørgende et øjenbryn mens hun pegede op mod skyerne der blev mørkere og mørkere "Det der?" sagde hun så med et lille smil på læberne indtil hun så hvordan han kastede sig ned på jorden.
Naturligvis var det klart han blev nervøs over det enorme brag, der forårsagede at flække et træ, der med det samme gik ild i, men han måtte da have set skybrud før.
Skumring besuede længe dværgen før hun brød ud i en lille latter hun ikke kunne holde tilbage "Det er meget normalt Ovthic, det er bare tordenvejr!" sagde hun og smilede, i det samme mærkede hun hvordan store tunge regndråber begyndte at falde fra den sorte himmel, men det var ike rigtigt noget der rørte hende
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 13.08.2009 21:27
Ovthic lå og mumlede nogle små remser til beskyttelse af sig selv, da han hørte Skumrings latter.
''Normalt!'' Ovthic så skræmt op mod Skumring fra sin liggende position på jorden.
''Ild fra himlen....almideligt...?'' kom det mere roligt fra ham, mens han rejste sig fra jorden.
Ilden fra det brændne træ lyste fint op på tråds af afstanden fra dem.
''i har besvægelser mod det?'' lød det ivrigt fra Ovthic mens han lyste lidt op fra et andet lyn, reaktionen fra den var lig med en bule i brystkassen fra en gren på et træ til venstre for ham da han løb til siden.
''ak....''
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 13.08.2009 21:41
Skumring så lidt smånervøst på den lille dværg i frygt for at han skulle få et nervesammenbrud "Ja, det er hvad vi kalder tordenvejr, det er vidst når kold og varm luft mødes!" sagde hun med det lille smil og vendte de sorte øjne mod endnu et lyn der flængede himlen. "Det er norale naturfænomener!" sagde hun med et smil og vendte håndfladen mod jorden, hvor en plante strakte sig 5 meter op i luften og enorme blade bredte sig ud over skumring så hun ikke blev våd, ike at hun havde noget imod regnen, men Ovthics rustning ville sikkert alt for let ruste
Ovthic Erval

Ovthic Erval

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 168 år

Højde / 115 cm

Nichols 13.08.2009 21:53
Ovthic så forundret op på den plante som lige var sprunget ud....med forsigtige skridt gik han ind under den.
''hvad er dette for noget magi...? ikke rune det kan jeg sige'' lød det opmuntret fra Ovthic mens han pressede lidt på bryst pladen for at få bulen på rette plads igen.
Dråbe efter dråbe faldt ned fra skyerne og ramte jorden og planten's krone.
Endnu et lyn lyste himlen på himlen, heldigvis ramte det ikke jorden, eller det gjorde den men ikke så det kunne ses.
Ovthic havde for travlt med at presse sin plade på plads så han bemærkede ikke lynet.
Ovthic Erval 1.15m høj

Even the shortest trip.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Xenix 13.08.2009 22:07
Skumring så op åp planten hun havde groet af den frugtbare jord, hvorefter hun så på Ovthic "Der er almen elementmagi, jeg har også kontrol over ting der tilhører jorden som metal, sten og andre ting i den retning!" sagde hun med et smil og så ned på has rustning, det så ud tilat han selv klarrede bulen i rustningen, og desuden var våben og tilhørrende ikke ting hun brød sig om at reparere. "Har du virkelig aldrig set et tordenvejr før?" spurgte hun så, helt uforstående for ikke at have oplevet den slags vejrfænomen. På den anden side var hun vokset op i naturen o han i klipperne og under jorden, men man bude da vide hvad der var, burde man ikke?
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: CassondraLillith123
Lige nu: 1 | I dag: 13