Blæksprutten 26.05.2022 15:37
Både healeren og Enzel henne ved døren lyttede intenst på hvad Nicola havde at fortælle. Det ville ikke undre Enzel, hvis Nicola pludselig kom med ny information, nu hvor det var en anden, der trak detaljerne ud af ham. Det var bare sådan Nicola var, formodede han.
”Hmmm…” Healeren skubbede sine halvmånebriller op på næseryggen, for bedre at kunne se hvad han lavede, da han fermt fandt et lommekit med fjerpen og et lille blækhus frem, for at skrive ned på et pergament. ”Noget tyder på at din krop er overanstrengt og har afvist maden, fordi du har afvænnet dig maden… Jeg vil gerne have at du får hvilet og prøver på at få mad ned. Siden du er et halvdyr formoder jeg at du skal have noget kød?” Han slog blikket op fra sine egne skriverier, for at se om han tog fejl i sin antagen. ”Jeg kommer forbi i morgen aften, for at høre hvordan det er gået, men hvis du får det værre inden…” Han drejede om på stolen så han kunne se hen på den meget tilbageholdne ejer af stedet ”Så send bud efter mig.” Det var jo tydeligt at Nicola ikke havde så meget at skulle have sagt her. Healeren kunne jo godt se hvordan halvdyret hele tiden søgte bekræftelse hos sin chef.
Han gav dog en liste med fødevarer og gode råd til Nicola, og antog at han kunne læse, hvorefter han rejste sig fra sin stol. ”Prøv med varm suppe til det næste måltid. Jeg får min dat- nej søn, til at komme forbi med tørret hyld, der kan lindre på toppen af stressen i kroppen.” Det slog ham lige at han nær havde sendt sin datter afsted mod et bordel.
”Okay…” Enzel kunne godt se at healeren var på vej til at tage videre, så han åbnede døre ud til hallen, men han brød sig ikke om at Nicola ikke fik mere hjælp end dette. Nicola var livsnødvendig for ham. Hvis healeren havde overset en vigtig detalje, så kunne han jo potentielt miste ham.
Han sendte Nicola et blik, inden han fulgte healeren til dørs. Derude fik han vekslet et par ord med ham, som han holdt lavt, eftersom alle i huset havde superhørelse. Men han tog sig ikke lang tid om at komme tilbage til Nicola igen.
”Jeg har sendt Kissy ud efter en høne…” Han tog plads på sengekanten, med kroppen drejet mod Nicola. Han rakte ud efter sedlen på bordet, for at skimme det, og stoppede den derefter ind under kraven, og ned i en inderlomme. Dianthosianerne var nu ret praktiske, når det kom til tøj med inderlommer… Men udover det havde de ikke nær så meget klasse som i Rubinien.