Kærlighed på langfart

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 20.11.2018 17:31
Shila have aldrig rigtig mødt et religiøst menneske som sådan, så det var ikke fordi det gjorde hende noget at han var religiøs. Hendes familie havde været religiøse, på den der ikke rigtigt religiøse måde, som man ofte ser på landet. Det samme var de fleste bønder omkring landsbyen, nogen mere end andre. Men et rigtigt religiøst menneske det havde Shila aldrig mødt, hun var selv blevet forklaret omkring religion da hun var yngre, men det havde ikke rigtig fanget hendes opmærksomhed, så hun kunne ikke prale af at vide hvad det rigtigt gik ud på.

”Åh. Det giver vel mening? Jeg er bange for at jeg ikke ved så meget om religion, min familie var ikke særlig religiøse, og det har aldrig rigtig fanget min interesse med det der tro”

Shila smilte lidt forlegent, bange for at hun nu havde fornærmet ham. Tænk sig hvis han blev sur fordi hun ikke var religiøs? Det blev hun alligevel enig med sig selv om at det gjorde han nok ikke, så meget kunne man nok ikke gå op i sin tro.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 21.11.2018 16:08

Det der tro? Selmy lo lidt og rystede på hovedet. Man kunne godt høre det på hende nu, men måske hang det også sammen med, at hun ikke læste så godt. Selmy kunne huske, at det første han læste, da han skulle lære at læse, var beretningen om hvordan universet blev skabt af guderne. Det havde været kompliceret at lære at læse, gennem et så gammelt et sprog, og så utydelige bogstaver, men nu kunne han til gengæld mange af de fantastiske skriftruller og bøger udenad. At andre ikke havde den glæde, var en skam, men han kunne trøste sig til, at det dog stadig var muligt at tage til templet, hvor der altid stod præster parat, for at viderebringe Isaris gode budskaber. 

“Du ser lidt nervøs ud. Tror du jeg er fornærmet?” Spurgte han og smilte “Det er ikke din skyld, at du ikke er opvokset med Isari på samme måde som mig... Men selvom du ikke er så religiøs, så virker du da til at være et godt menneske. Jeg er sikker på at du bliver genfødt som en engel, når din tid er kommet”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 21.11.2018 20:04
Shila var ganske lettede da han ikke blev sur på hende, over ikke at vide særlig meget om religion. Hun havde været en smule bange for at hun i sin uvidenhed måske havde kommet til at fornærme ham, men det virkede ikke sådan. Da han påpegede at hun havde virket nervøs blev hun straks rød i kinderne, og bed sig lidt forlegent i læben, hun havde ikke troet det var så synligt. Hendes kinder blev dog straks meget mere røde da han sagde at han var sikker på at hun nok skulle blive genfødt som en engel. Det var ikke lige sådan hun så sig selv, selvom hun da prøvede på at være venlig og hjælpe hvor hun kunne.

”Jeg… Troede måske at jeg havde sagt noget dumt, når nu jeg ikke ved hvad jeg snakker om”

Mumlede hun lettere genert. Shila smilede lidt forsigtigt til ham, glad for at han ikke virkede sur over at hun ikke rigtig vidste hvordan hun skulle forholde sig til religion. Det virkede som om Selmy virkelig havde fået religion ind meget tidlig, eller måske var han bare fra en anden kultur hvor religion fyldte mere, end det havde gjort i Shilas bondehjem

”Er dine forældre meget religiøse?”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 24.11.2018 12:14
Han rystede på hovedet, for endnu engang at forsikre hende om, at han ikke var sur på hende. Han følte at der skulle meget til, før han virkelig kunne blive sur på nogen, der altid var så sød som Shila. Han havde nok lettere ved at blive provokeret af mænd, når de forsøgte at rakke ned på ham, for at få dem selv til at fremstå bedre foran hunkønsvæsnerne.

Han smilte til hende, og forsøgte ikke at gøre det for åbenlyst, at han kunne se hvor genert hun pludselig blev overfor ham. Det måtte gerne forblive sådan, for han følte sig interessant og attraktiv, når hun kiggede på ham med de blikke.

“Ja meget” Svarede han til hendes spørgsmål. Det var ikke fordi religion var privat for ham, men han var alligevel forsigtig omkring, hvad han ville dele ud. “Sådan har det altid været. Min familie har ikke altid været velhavende, men vi mener at vi er nået hertil, fordi vores forfædre var så troende, som de var... Og jeg har da oplevet, at Isari har reageret på mine bønder et par gange, hvis ikke jeg har bedt for meget af dem”. Selvom han ingen beviser havde for sin påstand, troede han fuldt og fast på det selv. For ham var det nemlig det mest logiske, at der fandtes noget udover den verden de kendte til.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 24.11.2018 13:04
”Oh…”

Shila havde aldrig hørt om nogen der lige frem følte at deres bønder var gået i opfyldelse, men det gav selvfølgelig mening at hvis man troede på noget, så troede man også på at det var muligt at ens bønder gik i opfyldelse. Måske var det også det der skete. Shila kunne ikke afslå at det var en form for højere magt der havde ført Selmy til hende som var på hendes ønske om et anderledes liv. For hende kunne det bare lige så godt ses som et hældigt tilfælde.

”Har du virkelig oplevet det? Hvad for nogen bønner er gået i opfyldelse?”

Selvom Shila abestemt var nysgerrig, var hun stadig generet over at spørger ham. Måske synes han bønder var private. Det var vel også okay. Shila gik jo heller ikke rundt og delte sine ønsker med alle og en hver. Men selvom Shila ikke var villig til at indrømme at hun spurgte fordi hun gerne ville vide hvilke nogen ting Selmy ønskede sig, kunne hun alligevel ikke lade vær med at skjule sin nysgerrighed.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 25.11.2018 09:48

Når han tænkte over hendes spørgsmål blev han lidt usikker. Han havde jo ingen klare beviser for, at sådan noget kunne lade sig gøre. I vantros ører kunne det nok lyde som fup og fiduser, men lige med Shila spurgte hun nok ikke fordi hun var skeptisk, men derimod nysgerrighed. 

“Tjo” Begyndte han tankefuldt “Når nogen jeg holder kær bliver alvorligt syge, beder jeg ekstra meget... Min mor for eksempel. Hun har været alvorligt syg så længe, men selv min far, som er healer, kan ikke finde nogen kur. Han kan kun holde sygdommen nede”. Han var lidt overrasket over, at han sådan uden videre fortalte hende om hans mors situation. Det var normalt noget han holdt tæt med familien om, som havde det været et tabubelagt emne. Det var nok mest for moderens skyld, da hun skammede sig meget over, ikke at kunne agere som den stærke kvinde, som hun altid havde være, længere.

Han så på Shila og smilte, hvorefter han gjorde et skuldertræk. Han hældte lidt mere brændevin op i sin kop og drak det i en enkelt mundfuld, hvorefter han stillede koppen og rejste sig. “Nå... Mon ikke vi skal smutte til køjs, inden vi skal rejse?”. Det var lidt hans måde at stoppe samtalens emne på, men det var nu også uforsvarligt at blive oppe hele natten, dagen optil den lange tur.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 25.11.2018 10:06
Shila blev noget overrasket over at høre om Selmys mor, Selmy gik jo ikke ligefrem med sine bekymringer på ydersiden så hun havde aldrig gættet at han gik med noget så alvorligt. Shila kunne dog heller ikke lade vær med at føle med ham, hun ville ønske noget så forfærdeligt som en syg forælder på nogen.
Inden Shila kunne nå at sige noget kom Selmy dog med det ganske logiske forslag at de nok hellere måtte komme i seng, og Shila forstod da nemt at han nok havde brug for lidt alenetid efter det tunge emne med hans mor.
Shila smilte venligt til ham, i et forsøg på at vise hendes forståelse, og empati for ham.

”Ja det må vi nok hellere. Nu skal jeg gå op og tænde op ovenpå så du kan få en varm seng”

Shila sendte ham et sidste venligt smil, inden hun skyndte sig hen og hentede et par stykker brænde til Selmys værelse, så han ikke skulle sove iskoldt.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 26.11.2018 21:22

Shilas altid søde smil virkede fortrøstningsfuldt, som om der intet ondt var i verden. Han smilte tilbage og skubbede stolen ind til bordet. 

“Ja, det lyder godt... Du kan måske vække mig i morgen?” Spurgte han, som hun hentede brænde og gik imod gangen til sovekamrene. Han fulgte hende i hendes tempo, og trådte ind i det selv samme værelse, som han havde sovet i første gang.

Han stillede sig hen til sengen, men vendte sig om mod hende og kiggede på, mens hun satte gang i ilden for ham. Det passede ham lidt dårligt, at hun sådan servicerede ham nu, hvor de nok ikke var kropige og kunde mere, men nærmere venner. En rigtig mand ville have båret brændet selv og ordet det, sådan så hun kunne komme tidligt i seng. Men nu var det jo for sent.

“Mange tak Shila.” Sagde han yderst taknemmeligt “Nu bør du altså også gå i seng...”. Han lod sine ting dumpe ned og stå ved sengen, uden at pakke noget ud, nu hvor han vidste at han skulle videre igen allerede næste morgen. Derefter tog han plads, siddende i sengen og kiggede på hende med et studerende blik.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 27.11.2018 14:41
”Selvfølgelig kan jeg da det”

Shila havde intet mod at vække ham om morgenen, hun ville formegentligt ikke kunnen sove længe alligevel. Forsigtigt satte hun brændet og begyndte at tænde op med effektive bevægelser der kom af at have gjort det mange gange før.
Shila vendte sig mod ham og smilte et sidste venligt smil inden hun nikkede til hans sidste ord. Det var vigtigt de begge fik en god nats søvn nu når de skulle rejse.

”Ja det må jeg nok. Sov godt Selmy”

Hun forlod rummet og lukkede døren forsigtigt bag sig, med et stille klik. Før hun gik ned mod hendes eget rum, hvor hun selv gjorde sig klar til at sove.
Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 27.11.2018 14:41
”Selvfølgelig kan jeg da det”

Shila havde intet mod at vække ham om morgenen, hun ville formegentligt ikke kunnen sove længe alligevel. Forsigtigt satte hun brændet og begyndte at tænde op med effektive bevægelser der kom af at have gjort det mange gange før.
Shila vendte sig mod ham og smilte et sidste venligt smil inden hun nikkede til hans sidste ord. Det var vigtigt de begge fik en god nats søvn nu når de skulle rejse.

”Ja det må jeg nok. Sov godt Selmy”

Hun forlod rummet og lukkede døren forsigtigt bag sig, med et stille klik. Før hun gik ned mod hendes eget rum, hvor hun selv gjorde sig klar til at sove.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 03.12.2018 17:33

Endnu engang havde det været en ualmindelig skøn nattesøvn, ovenpå adskillige nætter pakket ind i støvede tæpper inde i et telt. Han vågnede sammen med solen, og før Shila havde kommet op for at vække ham. Han foretrak nok inderst inde at blive set, når han havde vasket sit ansigt og friseret sig, men inden længe ville hun opdage mange flere naturlige sider af ham, fra i dag af. Og Shila... Hende ville han naturligvis også se en del mere til. Tanken om at hun ville komme til at sove i hans telt gjorde ham på en måde forlegen... 

Han rejste sig tankefuldt op og gik hen og vaskede sit ansigt i en skål med vand, og iførte sig tøj og overtøj. Herefter tog han sine ting, som allerede var pakket, og tog dem ned i krostuen. Måske man skulle vække hende selv? Tænkte han for sig selv. Han vidste dog ikke hvor hun havde sit gemak henne. Han ville nødigt bryde ind i en forkert piges værelse... Tomhændet satte han sig på et bord og ventede utålmodigt på at hendes skikkelse ville dukke op fra en af dørene.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 04.12.2018 11:48
Shila stod et øjeblik og kiggede rundt i hendes lille rum, inden hun beslutsomt svingede sin taske over skulderen. Der var ingen grund til at dvæle ved det, det var bedst for hende at komme afsted, hun havde allerede hørt Selmy gå ned af trappen, og hun kunne forestille sig at han formegentligt var forholdsvist utålmodig, men hun var endt med at sove over sig.
Døren lukekde med et blidt klik bag hende da Shila forlod rummet, der lå bag trappen. Hun trippede ind i krostuen, hvor hun havde forventet Selmy side, med et forlegent smil.

”Undskyld jeg sov vist over mig”

Shila skubbede en tot hår om bag øret, inden hun bevægede sig hen mod hvor Selmy sad. Det var ikke fordi det var sent, en det var sent når nu Shila var vant til at vente før solopgang. Shila gav i sine tanker brændevinen skylden for at hun havde sovet sådan over sig, også selvom hun ikek havde drukket særlig meget af den.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 05.12.2018 10:33

Han kunne høre hende ganske svagt, hvis han virkelig lyttede efter, så han valgte ikke at gå mod hendes værelse alligevel, men blev i stedet siddende på sin plads. Han tænkte lidt på, om de skulle spise morgenmad her, eller vente... Men han var faktisk stadig mæt ovenpå kaninretten og brændevinen fra aftenen før.

Selmy så hende pludselig dukke frem i lokalet og rettede sig hurtigt fra bordet. “Godmorgen Shila.” Svarede han, som hun kom ham nærmere. “Det må du nok sige. Jeg måtte vågne helt af mig selv” Han lød på ingen måder bebrejdende, for han havde svært ved at skjule et smil. Desuden var det godt at se, at hun var klædt ordentligt på til det kolde vintervejr og havde husket at tage tasken med sig, så de faktisk kunne komme afsted. Det så dog ikke ud til, at hun ejede særligt meget, hvis det virkelig kun skulle bæres i en så lille taske... Det var ham lidt tankevækkende, men hvad kunne man forvente af en kropige? 

“Du ser klar ud. Skal jeg ikke tage din taske først?” Spurgte han og rak en hånd ud efter den, som om det allerede var afgjort. Men han skulle nok finde et sted, hvor den kunne spændes fast i sadlen. 

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 05.12.2018 11:24
Shila rakte forsigtigt sin taske frem mod Selmy, det havde ikke ligefrem været svært at pakke alting sammen i en taske, så meget tøj kunne hun alligevel ikke prale af at eje, og hun havde aldrig fundet nogen særlige pynteting som hun havde haft lyst til at have stående. Det var selvfølgelig lettere nu når hun skulle afsted, at der ikke var en hel masse at pakke.

”tak”

Shila håbede ikke det ville være for hårdt for hesten, men på den anden side tilførte hendes ting jo ikke nogen betydelig vægt, og den var vel også vant til det når nu Selmy var kommet på den. Shila tænkte ved sig selv at det var godt hun ikke var bange for heste, men hun havde altid været glad for alle slags dyr.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 05.12.2018 20:41
Selmy tog imod tasken og åbnede døren for dem begge, hvorefter han gik hen og læssede tingene på hesten. Der var meget at bære for selv en ung og stærk hest, og den ville ikke altid lystre Selmy, da han ikke var en mand, der havde forstand på opdragelse af heste... Det var blot en hest, der var blevet ham givet, da han skulle afsted på sin første færd væk fra Dianthos. Og den var endt med at være ham uundværlig, og alligevel havde han ikke fundet et navn til ham endnu.

Han trak den grå ganger ud af staldboksen og forsøgte at vurdere om der var plads til dem begge. Han kiggede tænksomt på Shila ...Hun var ganske smal i det. Men ville hun føle sig klemt?

“Foran eller bagved, frøken?” Spurgte han hende så og stod klar til at hjælpe hende op at sidde "Hvis ikke det fungerer må vi skiftes, men hvis vi kunne sidde sammen, vil det gå stærkere med at komme væk fra det snedækkede områder".
Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 06.12.2018 09:40
Shila havde få gange i sit liv siddet på en hest, og aldrig havde hun styret en, det var mest da hun var barn, og havde fået lov til at side på trækhesten der alligevel var på vej til marken. Hun havde elsket det dengang, og havde som barn været meget glad for hesten Marta.

”Der hvor jeg ikke skal styre”

Shila kunne ikke lade vær med at blive rød i hoved af hendes ukompetence til hest, Selmy var nok vant til kvinder han bare kunne smide op på sin hest og ride væk med. Forbavset over sine egne tanker, rødmede Shila endnu mere. Nu måtte hun altså lige styre hendes tanker, Selmy var jog en fin mand, selvfølgelig avr han omgivet af fine kvinder, det kunne hun altså ikke lade sig gå på.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 11.12.2018 16:36

Selmy smilte til hendes kommentar. Hun havde nok ikke siddet meget på hesteryg. Men det ville hun komme til nu. Der var ikke andet end endeløse stier forude, indtil de til sidst passerede Dianthos, og dernæst... finde hende et nyt, passende hjem... 

“Det er i orden. Du kan sidde bagved så. Bare sæt foden i stigbøjlen først” Svarede han så og gav hende sin hånd, for at hjælpe hende op. Hvis hun, efter forventning, tog imod hjælpen, løftede han hende op at sidde bagerst i sadlen, uden at overbegramse hende, som enhver anden mand nok ville have udnyttet lejligheden til. Men sådan var han ikke opdraget. Han respekterede kyskhed før ægteskab, selv når det kom til simple berøringer og private tanker. 

Selv tog han fat i sadlen og løftede sig op at sidde, og rykkede sig frem i sadlen, for at skåne hende lidt.  

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 11.12.2018 22:22
Taknemmelig for den hjælp hun kunne få, til at komme op på den forholdsvist store hest, lod hun Selmy hjælpe hende op. Det var nok også bedst at Selmy sad forrest, den anden vej rundt havde hun overhørt kunne give nogen lettere ladede situationer, af den mere seksuelle karakter.
Om end der ikke var meget plads til dem begge to, var Shila ikke ligefrem verdens største menneske, og hun sad ikke fuldkommen mast op ad Selmy, selvom de sad tæt. Shila blev dog hurtigt enig om at det ikke var ubehageligt, han var dejlig varm foran hende, om end hun ikke helt kunne finde ud af hvad hun skulle gøre med sine hænder.
Det endte dog med at være mere end klart at hun ikke helt kunne holde balancen uden et holdepunkt, da hesten tog et skridt frem. Forsigtigt lagde hun sine hænder om livet på Selmy. Lidt uventede kropskontakt ville formegentligt få dem hurtigere frem, end hvis hun faldt af og brækkede benet.

”Er det okay jeg holder fast i dig?”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 13.12.2018 19:07

Da Shila lagde hendes hænder rundt om maven, havde hun været så forsigtig, at det gøs i ham, fordi det kildede uventet. Selv udenpå tøjet. “Ja, men mere sådan her” Han tog hendes hænder, lidt hårdt, og placerede dem for hende, så hun nu holdt mere sikkert fast i ham. Han havde ikke prøvet at ride to og to før, men han vidste hvor nemt man kunne falde af, og hvor skadeligt det kunne være. Nu da de var nået til dette punkt på deres rejse, hvor hun havde pakket hendes ting og sagt farvel til alt hvad hun kendte, følte han da, at han havde ansvaret for hende. Hun var i øvrigt kun en pige, måtte han minde sig selv om. 

Stien væk fra kroen var dækket til med sne, men man kunne se, at farmerne havde jokket der hvor den plejede at være. Selmy satte hesten i gang med rask trav og fulgte sporene ud af den lille landsby og passerede et skilt, der var dækket af snæ, men som han vidste pegede mod Dianthos, der lå syd herfra. Det var koldt nu, men i løbet af dagen, ville solen måske varme en smule. Om ikke andet kunne han tilbyde hende et varmt bål i aften, når hesten skulle bruge et hvil. 

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

A-Blue-Spot 13.12.2018 20:38
Shila lod Selmy flytte sine hænder rundt, det var trods alt ham hun skulle holde om, så han måtte vel selv få lov at bestemme hvordan han helst ville holdes om. Med Selmys vejledning tog hun lidt hårdere fat om livet på ham, hvilket var en stor hjælp da han satte hesten i trav. Dog gjorde det også at hun endte med at side betydeligt tættere på ham, særligt når hun også skulle prøve at holde sig på hesten. Shila kunne ikke stoppe sig selv for at rødme over den pludselige tæthed, og takkede inderligt sig selv for at hun sad bagerst på hesten så han ikke kunne se det.

Efter et øjeblik havde hun fundet balancen bare en smule, og straks som hun ikke skulle have fuldt fokus på at blive hængende på hesten, begyndte hun at kigge rundt på landskabet som de red forbi. Det var i sandhed smukt med alt den sne og natur der befandt sig foran dem.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, Mong, jack
Lige nu: 3 | I dag: 13