Jaris
Ejer bordelhuset 'Diabolica Velit' i Rubinien
Afstanden mellem dem var nødvendig. For Jaris vidste at alt blev meget sværere, når Daphnie var tæt på. Det gjorde det umuligt for ham at gøre det, han var nødt til at gøre. Han kunne trække tiden endnu længere ud, men i sidste ende ville han ikke have noget valg. I sidste ende ville ordene vælte ud af munden, om han så frivilligt lod dem eller ej.
Derfor gjorde det næsten helt ondt, at mærke Daphnie lægge armene om ham. Men han kunne ikke lade være med at gengælde det og selv lægge armene omkring hende. Han klemte lidt, for at få hende helt tæt og hvilede kærligt kinden mod hendes hoved.
Det føltes så godt. Endnu mere fordi han vidste hvor gal hun havde været tidligere.
Daphnies ord gjorde det kun værre. Hvis situationen havde været anderledes, hvis han ikke havde været her på Declans ordre, ville det muligvis have føltes en smule betryggende. At han kunne få bare en lille fornemmelse af, at han faktisk ikke ville ende med at blive ligesom sin egen far.
Jaris slap ikke sit tag om Daphnie. Han kunne ikke. Ikke endnu. Men han var stadig nødt til at fortsætte den sætning, han startede før. Og som Declan havde beordret, var han nødt til at knuse hendes hjerte, fortælle hende, at han forlod hende for evigt, fordi hun ikke betød noget for ham. Det var alt sammen løgn.
Daphnie betød alt. Men han var nødt til at få den løgn til at lyde overbevisende.
"Daffe. Jeg skal ikke være far," sagde han i en lidt kold tone, selvom han stadig holdt hende fast i sin omfavnelse. En omfavnelse hun med al sandsynlighed ville vride sig ud af om et øjeblik og han ville lade hende.
"Det var faktisk derfor jeg kom. For at fortælle dig, at jeg tager hjem. Jeg kommer kun til Dianthos fordi du er her, men efter lidt overvejelse, har jeg indset.." Han holdt en kortvarig pause. Når han i forvejen talte i den tone, som kun blev mere følelsesløs, lød det som om han kun gjorde det for at trække tiden ud og såre hende. Men han havde brug for den pause, for jo mere han sagde, jo mere svimmel følte han sig.
"... At du ikke betyder noget for mig. Du er ikke rejsen frem og tilbage værd." Han så ud som om det ikke betød det mindste for ham at sige de ord. At Daphnie virkelig betød så lidt, at det ikke gjorde den mindste smule ondt at sige alt det. Men trods hans kolde og følelsesløse ydre, var han ved at smuldre i stykker indeni.
"Ikke engang med barnet," afsluttede han.
Jaris hadede den magt man kunne få med hans rigtige navn. Og endnu værre, at det lige var Declan der skulle ende med den magt.
~ The story of my life, I give her hope - I spend her love until she's broke inside ~