Familieanliggender

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 28.08.2020 14:37
Kunne hendes krop producere koldsved, ville det være begyndt, så snart Lysanders tone ændrede sig og han hastigt listede væk. Hun nåede ikke andet end at nikke til ham, før han var væk, og om han havde set det kunne hun ikke engang vide sig sikker på. Alt hun kunne vide sig sikker på nu, var at Onelyas stod ved hendes celle og stirrede på hende med det samme blik, som han havde smidt herned med. Hans ansigt var halvt henlagt i skygge, og den grålige hudtone syntes kun mørkere i det svage lys. Hun sank en klump og rev blikket fra ham. Uden at kunne flytte sit hoved særligt meget, blev det kun flyttet væk, så han stadig stod i periferien af hendes synsvinkel, men hun havde virkelig ikke lyst til at se på ham. 
Hun var lige blevet en smule glad indeni af Lysanders historie, og alt det syntes at smuldre i Onelyas' tilstedeværelse.

"Jeg... Jeg skal nok opføre mig bedre nu..." svarede hun med nedbrudt stemme. 
Han havde fået hvad han ville have. Straffen havde virket. Han havde fået hende helt ned at ligge og hendes tanker til at gå helt i stå. Der var ikke noget værre for den lille energiske lavapige end at ligge med hans lænker på og vente på nåde fra ham. Jo, én ting var værre. Halslænken. Hun vidste, det ville være næste straf, hvis hun ikke rettede ind, og... Det... Det kunne hun ikke bære. 
Yiyi vidste, hun måske kunne klare et par timer mere hernede, men dage? Og dage med halslænken på? Det ville hun ikke kunne.
Hvad end vrede og frustration hun havde haft mod Onelyas, blev overskygget af frygten for straffen og udsigten til at ligge i dette forfærdelig mørke rum indtil hun gjorde, som han sagde. Hun vidste jo godt, hvad løsningen var... Hun skulle jo bare have gjort, som han havde sagt fra starten af.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Onelyas kølige violette blik hvilede på den distancerede pige, hvis blik ikke rigtig mødte hans tilbage. Han var nødt til at se hende an, så han kunne vurdere om hun virkelig var faldet ned, ovenpå den forfærdelige, uhåndterbare teenage-attitude. Onelyas valgte at tro på, at det blot var en fase hun skulle igennem. Hendes opførsel måtte stamme fra, at det var svært at være en lille pige, som voksede alt for hurtigt op og verden ikke kunne følge med. Men det var så sandelig ikke nogen undskyldning for at sige den slags ting til ham, som hun sagde. Så det var bedre at straffe hende nu, end at lade det eksalere.

”Godt .” Svarede han kort, da hun havde undskyldt. Men han flyttede ikke på sig lige med det samme, som om han endnu overvejede, om han overhoved ønskede at lukke ud.

Men så blev tremmerne åbnet, og jernet skreg en skingrende lyd, hvorefter skyggen af Onelyas skikkelse kom over hende. Nu kunne man se hans ansigt rigtigt, men det var hverken forpint eller hoverende. Han var faktisk ganske udtryksløs. Hans hænder lagde dig om den tunge lænke, og hans hænder studerede den en ekstra gang – måske lige for at tjekke hvor massiv den var. Hvorefter han løftede den rubin-røde ildstav. Hans tolk-evne slog over i flammeelementalsk, og han gnistrede nogle ord, som staven reagerede på. Lyset fra den røde krystal lyste op, som havde det en indre magisk, antændelig kerne. Han første krystalstavens spids mod hendes hals og tegnede en streg på materialet. Det blev en smule varmt – noget hun sagtens burde kunne håndtere – hvorefter lænken lyste op og blev til mange små partikler, som blot forsvandt fra eksistens…

Han sænkede staven igen, og da bunden stødte mod gulvet ophørte dens magi og ligeledes gjorde Onelyas tolkevne. Igen talte han krystalisiansk til halvgudinden. ”Hver gang jeg begynder at tænke, at du er klar, så gør du altid et eller andet for at modbevise det.” Sagde han og knugede hånden om staven, lidt som om han stadig var rasende over det, men hans stemme hævede sig ikke, og den blev heller ikke hvislende, som Onelyas stemme kunne blive, når han blev rigtig rasende. ”Hvad skal jeg stille op med dig, Iksenyi?”

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 23.09.2020 20:17
Det var ekstase at blive fri for lænken. Et flammehav af sprudlende liv. Det susede tilbage ind i hendes årer - ud i lemmerne og fingerspidserne sitrede. Hun kom op at sidde i en svimlende bevægelse - næsten hurtigere end hun selv kunne klare - fyldt med iver, hun havde manglet i flere dage. Det kriblede i hendes fingre for at gøre noget. Løbe tusind mil. Danse til hun faldt om. Brænde noget ned.

Onelyas ord rev hende brutalt ud af den nyfundne livsglæde og hun ramte den kolde briks hårdt efter sin mentale tur op i skyerne. Den var koldklam under hendes hud, og hun trak straks de bare fødder ind i kjolen og knæene op til hagen. Forsigtigt skævede hun op til ham, men det golde ansigt fik hende til at sænke blikket hurtigt igen og hvile hagen på knæene. 
"Det ved jeg ikke, onkel Onelyas," sagde hun, og hans navn lød næsten mere som en titel end et familiebånd. "Der må være noget at gøre, så jeg kan styre mit... Humør."

Hun ville ikke foreslå noget selv. Lige nu havde hun mest lyst til at kravle op i lyset og mærke det varme sand under mellem sine tær - eller kulden, hvis det var nat deroppe. Hun ville glide ned ad klitterne og begrave sine fødder i sand. Hun ville fange skorpioner og bygge dem små huse af obsidian. Hun ville løbe og danse og hvirvle storme op af små, glimtende sandkorn i solens gyldne stråler.
Men foreslog hun den slags... Hvis han vidste, at hun blot overvejede det... Han ville blive rasende. Hun kunne se det for sig. 
Har du ikke nok hernede, Iksenyi? Han brugte altid hendes fulde navn og udtalte hver en stavelse, når hun blev irettesat. Har du ikke alt og mere til hos os? Ildtemplet er til for dig! Det er dit, og du vil hellere være deroppe med intetheden af sand? Hvordan kan du agte os for så lidt!
Egentlig vidste hun ikke, hvad 'agte' betød, men det lød i hendes hoved som noget Onelyas ville sige. 
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Det var nu ikke fordi Iksenyi lod til at have spor travlt med at komme ud af den kolde celle. Næsten som om hun ville fortrække at blive hernede, frem for at komme tilbage til sit eget værelse, eller være i selskab med ham. Onelyas betragtede hende lidt – ligesom han betragtede det blik, der sænkede sig og ikke ville kigge på ham. Nå… men alt i alt havde han afstraffelse da virket. Hun råbte ikke længere ad ham, som en rigtig teenageunge, og noget tydede på, at hun ville vise mere respekt fra nu af...

”Op med sig.” Beordrede han, dog med en lavere, mindre vred stemme. Han rørte hende generelt ikke, fordi hun til enhver til kunne dække sig til med lave, og det turde han da ikke på nuværende tidspunkt. Men selv her, hvor enhver faderlig figur ville se på hendes ulykkelige tilstand og forsøge at lægge armen om hende og forsøge at trøste hende, holdt han sig tilbage. Han holdt sig faktisk helt i ro og var tålmodig og afventende på, at hun skulle rejse sig op. Han stod stadig lige sådan, at hun ville blive nødt til at imødekomme ham og gå udenom ham, for at komme ud af cellen. Og det så ud som om, at Onelyas ville have hende ud derfra.

”Vi kan tale sammen et mere behageligt sted…” Det lod ikke til at Iksenyi havde nogle svar på hvad der skulle til, før hun kunne begynde at opføre sig ordentligt. Så Onelyas var ene og alene om at håndtere hende… Det var på tide at sætte nogle nye rammer for hende. Men det skulle ikke være her, hvor alt hvad han sagde ville virke koldt og modbydeligt. For han havde da i sinde at være på talefod med hende.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 18.10.2020 19:27
Som en lydig hund rejste den unge pige sig op og ledte an foran Onelyas, der så ud til at vente, indtil hun var begyndt at gå. Hun skuttede sig da fødderne ramte det kolde gulv og skyndte sig videre. Hun vidste, hvad der ventede længere nede ad gangen - de bedende stemmer og fortabte sjæle. Sådan havde hun hørt nogen omtale dem engang, og det gjorde kun oplevelsen af at gå forbi dem værre. 
Hverken Yiyi eller Onelyas sagde noget på vejen op. Især ikke da de passerede fangerne, der strakte armene ud og kaldte deres herres navn. Nogle af dem kaldte endda Iksenyis navn, og hun sænkede hovedet og lod krøllerne falde ned foran ansigtet. Hun kunne intet gøre for staklerne, selvom hun virkelig ville. Hjertet slog knuder i hendes bryst af at høre deres jamren. 

Oppe fra de mørke kældergange - ikke at 'oppe' var særligt meget mindre mørkt, havde det ikke været for de tændte lyskilder - førte Onelyas an. Allerede inden de kom frem, vidste hun hvor de var på vej hen. Direkte fra ét fængsel til et andet. Hun kunne huske i gamle dage at have elsket at komme hen til hans private værelser. Det føltes som at have en rigtig far - ligesom de andre børn, hun havde hørt snakke om hvor heldige de var, når de fik lov til at sove i forældrenes seng og meget forsigtigt holde på deres mors bedste minde. 
Men sådan havde det aldrig været for Iksenyi. Hun smeltede og brændte alt, hun kom i nærheden af, hvis hun ikke passede nok på, og efterhånden begyndte hun at tro, at hun aldrig ville lære at passe nok på. De sidste par måneder havde hun slet ikke måttet komme i nærheden af denne gang. 
Hun fulgte ham slukøret ind ad døren. Hun hadede det her sted.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Den høje mørke mand turde virkelig godt gå fremad, med rank positur og hovedet hævet. Han kiggede ikke på Iksenyi, men han valgte alligevel at sænke farten, så han ikke længere gik foran hende, men ved siden af hende. De passerede enkelte vagter, som uden tvivl så dem gå sammen, men man kunne aldrig rigtig vide, hvad der foregik inde bag hjelmene. Om de mon vidste hvad Iksenyi havde været udsat for, eller snart skulle udsættes for?

Onelyas låste sig ind i sit gemak, hvor Iksenyi havde været før, hvad end hun skulle opmuntres eller have skæld ud. Men dette var langt fra det samme som at få den sædvanlige røvfuld, når hun havde gjort noget han ikke brød sig om. Denne gang var det langt mere alvorligt.

Kammeret var præcis som det altid havde været. Det var temmelig rummeligt i forhold til de fleste andres værelser, men langt fra fyrsteligt, som man ellers kunne forstille sig til en leder. Væggene var af udsmykkede, smukke sandsten – oplyst af mange faklers flammedans. Og så var der møbleret med både tæpper, tunge, mørke møbler og ikke mindst masser af bøger, der beskrev verden og gamle legender og myter. En hel sektion af bøger var dog af et særligt design. Udsmykket med rottekranier og indpakket i noget der umiddelbart kunne ligne menneskehud. Sihr. Den mørke magis verden, som ellers var forbudt i hele krystallandet. Onelyas havde næsten dem alle. Og han havde læst dem alle. Og han havde forsøgt at tyde dem, hvor det til tider var lykkes, men ofte var fejlet. Ligesom han havde fejlet med Iksenyi, da han åbenbart troede, at han kunne krydse en ildelemental med en dødelig hore!

Onelyas’ skuldre sænkede sig, som han havde optrådt nådigt og galant foran fangers og tjeneres blikke – men nu var han hjemme. Han lukkede den tunge døre bag dem, placerede ildstaven i en stander, og gik hen til sit skrivebord, hvor han tog plads i en fornem stol af mørk valnøddetræ, hvor han straks begyndte at dyppe en pensel og fortsætte med at skrive ned på et pergament med sin umådeligt omhyggelige skrift. Foran hans skrivebord, var der en sten, hugget som en skammel, som hun kunne tage plads ved – eller som der blev forventet at hun tog plads ved, uden at Onelyas gav sig tiden til at beordre det af hende.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 23.12.2020 20:40
Bøgerne langs væggene fremviste deres smukke, indbundne rygge som en hån mod hende. Alt det, hun ikke kunne få - ikke måtte få. De bøger, hvor en enkelt fejltagelse havde afskåret hende fra nogensinde at sluge det, der lå gemt i dem. Oplæsning var den eneste måde, hun kunne fordybe sig i det, men folk blev altid så frustrerede, når hun skulle have gentaget ting eller stillede spørgsmål efter spørgsmål, fordi hun ikke forstod ordene. Tegnene var endnu værre og lignede bare formløse tegninger i sandet for hendes blik. 
Iksenyi havde taget plads på stenskamlen. Som altid. De få gange, hun havde siddet der for at få ros, var blevet visket væk af de utallige gange, han havde været arrig på hende. Denne gang var det anderledes. Han sagde ikke noget, og satte sig blot til at skrive. De første par minutter udholdt hun at stilheden kun blev brudt af den kradsende pen. De næste par minutter fik hun til at gå med at vippe med den ene fod i takt til den historie, Lysander havde fortalt hende tidligere. De var altid på vers, de historier. Selvom der også var ord i dem, hun ikke forstod, gjorde det mindre, når det rimede og havde rytme. Så fik man lyst til at danse til dem. Det havde hun ikke kunnet i kælderen ...

Nu blev det sværere. Hendes fingre pillede ved armringene og tæerne krummede sig. Hun bed sig i læben og snoede en hårlok om pegefingeren. 
Hvad skulle der skrives? Hvorfor var det så vigtigt? Kunne han ikke have skrevet færdigt, inden han gik hele vejen ned og hentede hende?
"O ..." hendes stemme var hæs efter stilheden i kælderen, og hun sank en klump, der fik ørerne til at poppe. "Onkel Onelyas? Hvad ... Hvad skal jeg?"
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Onelyas så ikke op fra sit pergament med de snørklede blækskrifter, men blev blot ved med at kradse løs, så fjerpennen dansede. Hans skrivearbejde havde en vis længde, og selvom Iksenyi umuligt kunne gætte sig til, hvad det var der stod skrevet, var det uden tvivl vigtigt. For alt hvad Onelyas vedtog var vigtigt, og det var lov. “Du skal sidde pænt og undgå at brænde mit skrivebord ned.” Svarede han tørt. Han placerede fjerpennen I sin beholder og satte proppen på blækhuset igen. Brevet skulle blot tørre nu… Så nu kiggede han endelig op og hvilede sine øjne på Iksenyi, der sad overfor ham og blot krøb sig mere og mere sammen i nervøsitet. Ildfaklerne fra væggen fik hans normalt kølige lilla farve I øjnene til at virke en smule mere varme.

“Du forstår sikkert ikke hvor meget påstyr I templet du har forårsaget, takket være dit indbrudsnummer. Jeg har haft meget oprydning af se til, fordi folk er forvirrede og Jyoti ikke har fået den ceremoniafslutning som skulle have været en gud værdig… Og ikke mindst sårede du mig med dine ord. I går tog du afstand fra mig. Du sagde at jeg ikke var din familie… Din dårlige opførsel har fuldstændig taget overhånd!” Knurrede han. Hans hænder foldede sig dog næsten hvilende på bordet, og intet ved den store, mørke mand lod til at han ville flytte på sig. “Det er utilgiveligt, Iksenyi... Men når det er sagt, så forstår jeg godt hvilke frustrationer du må have.” Hans stemme blev pludselig væsentligt mildere overfor hende nu. “Du er gudedatter og stadig blot et barn, uanset hvor stor og voksen du efterhånden er blevet. Du er ivrig efter at lære din far at kende… Men som du sikkert opdagede, er Jyoti ikke I stand til at genkende dig som sin datter. Han er vores allesammens gud, før noget som helst andet… og han er en grådig gud. Han er der ikke for at beskytte os som de falske guder er. Vores gud er en straffende gud, der kræver ofre, så han ikke bliver vred og sletter os allesammen I hans nådesløse ild… Du må forstå hvorfor jeg ønsker at holde jer adskilt, Iksenyi… Ikke blot er jeg det nærmeste du kommer på en rigtig familie. Jeg er også den eneste, der kan hjælpe dig til at blive en dygtig og en retfærdig gudinde… Jeg ville have skånet dig fra følelsen af at blive afvist af din egen far…”

Onelyas blik dumpede ned på pergamentet, og han lod en tommelfinger stryge henover de friskeste bogstaver og konkluderede, at blækken allerede var tørret i det varme værelse. Han brækkede en klump mørkerød voks af, som han varmede over et stearinlys på bordet, hvorefter han rullede pergamentet sammen og forseglede det.

“Det er netop gået op for mig, at jeg ikke kan håndtere dig alene…”

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 29.12.2020 15:02
En pludselig panik greb Iksenyi, så hun rejste sig op og lagde hænderne på skrivebordets kant.
"Ikke lænkerne, Onelyas, alt andet, jeg beder dig!" udbrød hun. "Eller flere vagter. Jeg lover at sige undskyld til de to, jeg slog - virkelig, der behøves ikke flere. Jeg skal nok være ordentlig! Jeg skal nok gøre som du siger!"
Tårer samlede sig i hendes øjne, og da en enkelt fladt mod skrivebordets sårbare træoverflade, gispede den unge pige, mens billeder af et nedbrændt, goldt lokale flakkede forbi i hendes tankestrøm. Så i en huritg, instinktiv bevægelse, slap hun bordet, greb lavatåren, der straks blev til hård sten i hendes hånd, hvorefter hun satte sig ned på stenskamlen igen. Som Onelyas havde foreskrevet. Som hun burde. Som hun burde være blevet siddende stille på hele tiden. Hun kunne virkelig ikke kontrolleres, kunne hun?
"Undskyld," mumlede hun og samlede hænderne i skødet, knugende den lille lavaklump. "Jeg vil ikke skuffe dig, Onelyas. Det er bare så ensomt. Lænkerne, jeg... Jeg kan ikke lide lænkerne. Vagterne tør ikke tale med mig..."

For det eneste, lille Yiyi kunne tænke sig til at Onelyas mente med ikke at kunne håndtere hende alene, var selvfølgelig, at han ville indskærpe hendes frihed. Sætte flere vagter foran hendes dør og inde i hendes rum. Sætte lænker op, når hun skulle sove, spise og gå rundt. Få nogen til at lave lænker, der lod hende bevæge sig, men som begrænsede hendes magi, så hun ikke bare kom til at brænde alting ned. En reel frygt, som hun havde været lige ved at vise dem begge, hvor reel den var. Tæt på og farlig. Ustyrlig og opflammende. Det var hendes indre og hendes alt. Alt det, hun ikke vidste, hvordan hun skulle styre.
Vredt tørrede hun øjnene med bagsiden af hånden, så en sortsveden stribe endte henover hendes mørke hud. Hun havde ønsket så brændende at se sin far, at det havde opslugt alt andet og alle logiske tanker. Planen var blevet udført uden tanke for konsekvenserne, hverken for sig selv eller andre. Det oprydningsarbejde, hun havde lavet for Onelyas. De folk, hun sikkert havde fået til at blive fyldt med tvivl eller frygt. Hun burde være her mere for hele det samfund, der var templet, men samtidig kunne hun aldrig være der helt. Altid afskåret og ophøjet, gemt væk og afholdt fra at snakke med folk. Og de måtte eller turde ikke snakke med hende. Hun havde set Jyotis flammende guddommelighed til den ceremoni. Hvordan skulle hun nogensinde kunne betræde de trappetrin og udstråle samme magt og kontrol?
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Han havde dårligt talt ud, da den unge Iksenyi pludselig fløj op fra sit sæde på stenskamlen og kørte sig selv op. Som hun stod op kunne hun alligevel ikke tårne sig over den meget højere, fuldvoksne mand, der troligt blev siddende i sin egen stol, trods han nærmest blev chokeret ved hendes udbrud. Han var slet ikke nået så langt endnu. Han havde hverken nævnt noget om nogle lænker eller vagter! Hans blik opfangede en løbsk lavatåre, der truede med at falde ned på hans bord, og han holdt lidt på vejret I respekt for lavaens evne til at tilintetgøre alting. Hun måtte standse sig selv omgående!

Onelyas åndede dybt og lettet ud, da hun selv formåede at gribe tåren og få styr på sine følelser. Træt og snart opgivende, lænede Onelyas sig tilbage i sin stol og overværede hende i hendes ulykkelighed. “Iksenyi,” Han løftede en hånd sløvt, for at indikere, at hun ikke skulle sige mere nu. Han var træt. Han havde sikkert ikke sovet siden længe før ceremonien, for hvordan kunne man dog lukke et øje, når man havde med en teenager at gøre? “Du skal ikke sige undskyld til nogen vagter. De gjorde tydeligvis ikke deres opgave godt nok.” Hvor svært kunne det være at holde øjnene åbne? “Og jeg har da slet ikke truet med nogle lænker lige nu. Men det er klart, at hvis du forsøger på noget lignende igen, er jeg nødt til at lænke dig igen. Du er alt for farlig, Iksenyi. Du har langt fra trænet hårdt nok… Og måske bør jeg I virkeligheden kaste min vrede over Lysander. Måske på mig selv. Men uanset hvad, så bliver vi nødt til – sammen – at arbejde på, at gøre dig stærkere, så du kan være iblandt os dødelige. Du skal… oplæres bedre af én, der forstår dine gaver langt bedre end os.”

Han var færdig med at sige hvad han havde at sige, men han lignede ikke just en, der var ved at rejse sig, og han sendte heller ikke Iksenyi videre. Nok havde hun været tæt på at ødelægge alt hvad han havde arbejdet så hårdt for – og måske havde hun faktisk allerede gjort nok skade. Men han havde trods alt stadig en faderlig rolle overfor hende, og han var nødt til at handle på, at hun havde grædt.

“Du er meget ensom?” Spurgte han. Det burde ikke være nogen nyhed. Hun havde givet udtryk for ensomhed længe nu, men Onelyas havde haft nok at se til, og han havde nærmest haft det modsatte problem, fordi undersåtter, tjenere og slaver havde formået at kvæle ham med forespørgsler og beskeder.

Hvis nu Onelyas kunne hjælpe hende med at føle sig mindre ensom, kunne det måske være, at hun ville droppe ideen om at bryde ind til Jyoti i ny og næ.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 02.01.2021 12:32
Iksenyi nikkede tamt uden at se op. Selvfølgelig var hun ensom. Hun havde Lysander og Rilis, men sidstnævnte havde hun ligesom luret ofte var lige så bange for hende som resten af de almene folk på gaden. Sådan havde det ikke altid været. Ikke da hun stadig var lille nok til at magien ikke var så stærkt endnu. 
Hun mistænkte mere og mere, at Rilis faktisk hellere ville lege med sine jævnaldrende ikke-gude-venner. Især fordi han ret meget havde et godt øje til en af pigerne i sin vennegruppe, og det fyldte Iksenyi med en irritation, der rakte udover den normale du-skal-lege-med-mig trang. Hun forstod ikke, hvad det var, men hun havde lyst til at brænde tøsens hår af.
"Jeg tror ikke Rilis gider lege med mig mere..." svarede hun spagt. Hvordan kunne Onelyas ikke have forstået, at hun var irriteret over at være alene så meget af dagen? "Jeg er vågen hele natten, onkel ... Helt alene. Det er kedeligt kun at lave lidt smykker. Når jeg ikke kan læse eller lave larm... Jeg..."

Så sank Onelyas' ord for alvor ind. Oplæres af én, der forstår dine gaver langt bedre end os.
"Vent... Du sagde en anden? Hvem... Hvem forstår mine evner?" spurgte hun overrasket og hævede de to store, mørke øjne mod ham. Såvidt hun vidste, var hun da den eneste lavapige hernede i Ildtemplet.
Den eneste livlige, altid vågne lavapige. Med et modstykke i Onelyas, hvis træk lignede en, der skulle til at falde om af træthed. Hvornår var han begyndt at se så smadret ud?
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Denne selvsamme smadrede, trætte udgave af Onelyas lyttede på hende uden at afbryde hende, eller selv bide mærke I, at Iksenyi ikke reagerede yderligere på Onelyas hints om, at han faktisk overvejet at inddrage en anden person til opdragelsen af hende. Hans eget trætte hoved begyndte at kredse sig om denne dreng Riis, som ganske rigtigt engang lod til at være god til at lege med Iksenyi. Han kunne godt huske at der var en dreng, men han kunne ikke huske hvordan han så ud. Riis var vel ved at være gammel nok til at have mange pligter og mange lektier. Ligesom alle andre raske drenge, skulle han jo lære at slås, så han kunne beskytte ildens folk og dets guder. Det var klart at han ikke havde tid eller lyst til at lege mere. Men var det virkelig en snak han burde tage med Iksenyi nu? Hun var først lige ved at holde op med at græde nu jo.

Men han gjorde selv et sæt I kroppen og kvikkede lidt mere op, da hun pludselig selv syntes at skifte tilbage til det første emne. “Ja, nu må vi lige se først…” Svarede Onelyas, pludselig hemmelighedsfuld igen. Men han viftede med det forseglede pergament, som tydeligvis bar svarene på alle hendes spørgsmål. “For noget tid siden delte jeg nogle af mine bekymringer med Lysander. Han havde hørt om en kvinde… fra oven, som er rimelig erfaren i… ja, altså… kontrol. Hun er ikke en gud som Jyoti eller en halvgudinde som dig, Iksenyi. Men måske vil det være godt for dig, at have en anden dansemester for en tid. Og at savne dit hjem lidt. Der er så mange skønne ting her I templet, som du slet ikke har lært at værdsætte…”

Onelyas kom brevet i en beholder, som han derefter bandt til mørkerøde stofbælte. Derefter kiggede han på Iksenyi igen, og turde lige række hånden ud, for at stryge hendes bløde lokker, I håbet om ikke at blive brændt I forsøget. “Du værdsætter slet ikke, at jeg prøver at beskytte dig fra alt det onde I verden.”

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 06.02.2021 15:50
"Hørt om en kvinde... Fra oven?" Iksenyi kunne ikke tro sine egne ører. 
Havde Onelyas lige sagt det? Skulle hun savne Ildtemplet? Det betød... Det betød...
"Skal jeg ... Op?" 
Ordene virkede urealistiske. Utopiske. Det overdøvede at Onelyas sluttede af med at snakke om ondskab i verden - ondskab som Yiyi hverken forstod eller havde lyst til at forstå. Det unge, uskyldige sind havde aldrig været god til ondskab og aldrig forstået implikationerne af at vælge en side eller anse nogen for værre end andre. Det indskrænkede verdensbillede bar præg af, at hun kun kendte til en irriterende forældreperson eller en smule surmulen over ikke at måtte få, hvad hun ville have. Alt det onde i verden var et så stort, umuligt begreb for hende, at det bare prellede af på tankerne. 
I stedet satte løftet sig fast. Løftet om at komme op og få en ny læremester for en stund. En ny dansepartner. En kvinde. En kvinde?! Ville det være næsten som ... En mor?
"Hvem er hun?" tillod Iksenyi sig at spørge, mens hun ikke kunne holde sit blik fra at vandre mod brevbeholderen i Onelyas' bælte. "Og hvor ... Hvor ovenpå?"
Det var næsten som om kvinden var i den brevbeholder, og Yiyi kunne række ud og finde hende. men det var ord. Hun vidste, der kun var uforståeligt skriblede ord at finde i brevet, og hun ville ødelægge alle sine chancer for at møde denne mystiske kontrol-kvinde, hvis hun blot berørte brevet med for meget entusiasme. Brændende entusiasme. 
I det mindste var kinderne tørre og sindet i nogenlunde ro, så Onelyas skulle ikke bekymre sig om at blive brændt af hende. Selvom hun brændte indvendigt af vidensbegær og nysgerrighed for at vide alt - vide det hele - var hun roligere, end hun havde følt sig i kælderen, fyldt med sorg og frygt og harme. 
"Jeg vil virkelig gerne, onkel," sagde hun med et næsten bedende tonefald - som om hun stadig var bange for, at han ville ændre mening. Give hende håbet af at kunne komme ovenpå, bare for at tage det væk fra hende igen. Give hende håbet om at være sammen med nogen nye folk bare for at tage det væk og låse hende inde igen. "Jeg vil virkelig gerne lære mere kontrol. Ellers bliver jeg aldrig en værdig gudinde."
Selvom det føltes som om fremtiden var meget langt væk, vidste hun, at hun ultimativt skulle ende dér. Som en værdig gudinde af Ildtemplet. Men hvordan kunne hun blive det, når hun ikke engang kunne gøre sin onkel stolt - når hun i stedet  tvang ham til at låse sig inde for at holde hende i skak. Hun blev nødt til at lære mere kontrol. Nødt til at gøre sin del af arbejdet, sin indsats. Og hvis det kunne gøres oppe i den friske luft og under den skinnende sol, ville hun nok finde den rigtige motivation til at gennemføre træningen.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

”Hun hedder Fru. Lumine, og hun bor i et palæ i Azurien.” Afslørede han og trak sin hånd til sig, som hans forsøg på at berolige hende med kærlige strøg ikke virkede. Men det så da ud til at oplysningen havde fået hende til at holde op med at fælde tårer af lava. Det var svært for hans opmærksomme, analyserende øjne, ikke at lægge mærke til hvordan hun kiggede sådan efter hans brev. Man kunne nærmest frygte at hun pønsede på at stjæle det, selvom hun ikke kunne læse. Det havde Onelyas jo sørget for. Men der var ingen grund til at stjæle det, så han hjalp hendes tankegang på rette spor, ved simpelthen at flytte det yderste lag af sin kåbe henover og skjule det for hende.

”Hun skulle være mesterlig til at kontrollere sine flammeevner.” Forklarede han yderligere, inden han trak sig bagud med stolen og rejste sig op. Han flyttede elegant armene om at hvile bag ryggen, og kiggede ned på den unge kvinde med det umodne sind. Hans lilla øjne hvilede tænksomt. ”Lysander nævnte noget med, at du først skal lære at kontrollere dine følelser, før du kan få kontrol over dine evner… Samtidigt vil hun måske være i stand til at oplære dig, som kun en kvinde med hendes klasse kan.” Og først da kan jeg bruge hende, tænkte Onelyas for sig selv. Det var skam deres fælles mål at hun skulle blive en værdig gudinde. Men i Onelyas bog, var guder og gudinder blot et andet ord for våben.

”Men jeg skulle ikke have fortalt dig så meget. Hun skal jo først svare mig på brevet. Men forhåbentlig er hun interesse i at forhandle, da jeg vil betale hvad end prisen for hendes visdom er.”

Onelyas vandrede lidt rundt i værelset, som ikke bare var hans kontor, men også hans private sovekammer. Han kiggede lidt rundt i lokalet, som var han nærmest ny her. Den store seng over i den mørke krog, plejede at indeholde en slavekvinde, der holdt ham selskabelig om natten, men nu var den tom. Det kunne ikke passe at han skulle opleve det ene nederlag efter det andet… Han håbede virkelig at han gjorde det rigtige ved at give afkald på opdragelsen af Iksenyi for en tid. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 26.03.2021 21:01
"Flammeevner?"
Det ord sad fast i Iksenyis sind. Fru Lumine. En kvinde, som kunne både hjælpe hende med de løbske evner og være en kvindelig rollemodel. Måske en at snakke med, som ikke var Onelyas eller Lysander. Som var en kvinde. Som kunne flammemagi. Flammemagi!
"Åh det vil jeg gerne, Onelyas!" sagde hun entusiastisk. "Jeg lover at opføre mig pænt indtil da." Så lang tid kunne det vel heller ikke tage at få et brev frem og tilbage vel? Hvis hun lavede mere ravage, ville Onelyas uden tvivl forbyde hende at tage af sted selv hvis Fru Lumine takkede ja til at tage Iksenyi til sig for en periode. "Hvor længe... Hvor længe tror du, det vil tage?"
Med et slog det den lille pige, at det med at tage op og se verden også betød at forlade Ildtemplet, og selvom det havde været hendes drøm så længe, var det pludselig en skræmmende realitet. Ville Lysander tage med hende? Uanset hvor vred hun havde været på Onelyas, var det pludselig uhyggeligt at tænke på at undvære ham - ikke være i stand til at bede om at se ham (for at få lov til det var jo stadig lidt noget andet). Ikke at falde i søvn i sin egen seng. Ikke at have aftenundervisning med Lysander ude på pladsen. Ikke at danse til træningspladsens støv rejste sig omkring hende. Mon man kunne gøre noget tilsvarende med jord og blade ovenpå? 
"Skal Lysander med?" fortsatte hun og vendte sig så Onelyas kunne komme forbi hende, hvis han havde i sinde at forlade lokalet. Blikket flød mod sengen, så hun. Mon han var meget træt? "Hvor kender du hende fra? Er hun sød? Er hun ligesom ... Er hun ligesom Jyoti og mig?"
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Iksenyis lillepige iver fik altid Onelyas til at dreje sit hoved og sende hende et forbavset, nærmest chokeret udtryk. Alle de spørgsmål, pigebarn! Behersk dig dog. Hans strenge opdragelsesmetode ved at fængsle hende natten over havde haft en ringe effekt. Men det var måske meget godt. Det vigtigste var, at hun havde noget at se frem til, og noget Onelyas kunne true med at tage fra hende, hvis ikke hun gjorde som han havde tænkt sig.

På trods af overvældelsen af de mange spørgsmål på nærmest en og samme tid, fandt han alligevel ro nok til at smile. Onelyas var jo ikke en ond mand ind til marven. Han fandt skam glæde i at se sit lille gudeprojekt i højt humør. ”Jeg er glad for at høre, at du er begejstret for ideen og at du nu kan se lidt lysere på din fremtid.” Forhåbentligt skulle han ikke høre mere på hendes brok og hendes teenage-humørsvingninger meget længere. Han måtte lige skæve hen til landekortet, der hang på væggen ikke langt fra bogreolen, for at komme med et overslag til hvor lang tid det ville tage. ”Jeg vil gerne være absolut sikker på at brevet når frem, så derfor sender jeg et hold af mænd, der vil tage rejsen… Der vil nok gå… Lidt under to måneder. Og derefter skal vores mænd jo tilbage til os med Lumines svar.” Fire måneder var måske lang ventetid for en ivrig pige som Iksenyi, men for Onelyas var det ikke særlig lang tid, og han var endnu ikke sikker på, om han ville give afkald på hende. Hans blik fikserede sig på Iksenyi, for at overvære hvordan hun tog imod hans bud på rejsetid.

”Jeg vil endnu overveje om Lysander skal med dig. Han er meget brugbar for mig her i templet, men hans funktion er jo at oplære dig. Og det er ham der har kendskab til flammekvinden nordpå. Personligt kender jeg hende ikke, men jeg vil bruge de fire måneder på at lære hende i kende her fra.”

Om hun var sød eller ej, var ikke noget Onelyas gik op i. Hun måtte gerne være tilnærmelsesvist lige som ham selv, altså hård og alvorlig, så Iksenyi ville respektere hende, og gøre hvad hun fik besked på. Det var ikke tiltænkt at Iksenyi skulle på hyggelig lejrtur, men det skulle jo være en slags dannelsesrejse for hende!

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 03.04.2021 19:58
Iksenyis tidsfornemmelse havde altid været en anelse udfordret. Når man sagde en uge til hende, tænkte hun to sovecyklusser, fordi det passede meget godt med hende døgnrytme, og en måned vidste hun var på omtrent fire uger. Fire uger á to sovninger var otte. To måneder á otte sovninger var mere, end hun kunne tælle på to hænder, og derfor kunne hun overhovedet ikke overskue det tidsestimat, Onelyas nu gav hende. Tankerne prøvede virkelig, men stødte mod en mur af manglende dannelse og mængdeforståelse. Det hjalp heller ikke, at Onelyas fortsatte med at snakke om Lysander og derfor ødelagde det tankespor, Yiyi var kommet ind på, hvor hun næsten havde overbevist sig selv om, at hun faktisk kunne regne ud, hvor mange gange hun skulle sove. 

Med en rynke i panden fik hun revet det halvfjerne blik væk fra kortet (som hun heller ikke forstod som andet end en tegning) og mødte igen Onelyas' blik.
"Jeg vil rigtig gerne have ham med, hvis jeg må," sagde hun og prøvede at lyde så ydmyg som muligt. Talforvirringen havde pakket en smule af entusiasmen væk til fordel for en følelse af, at hun skulle opføre sig pænt indtil det brev nåede tilbage - for hvad nu hvis han nåede at ombestemme sig i mellemtiden?! "Altså han er den eneste, der kan hjælpe mig med at slappe af, hvis det går galt ikke? Og måske kan han hjælpe mig med at huske på, hvad jeg lærer, så jeg ikke bare glemmer det?"
Så jeg ikke bare falder tilbage i gamle mønstre, når jeg kommer hjem igen...
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

”Det ved jeg godt du vil…” Svarede han kort, nærmest med en stemme der udtrykke medfølelse for hendes behov for at hun fik en med hun kendte. ”Men nogle gange kan han også sætte alle mulige tanker i hovedet på dig. Nogle gange siger du nogle trodsige ting og bruger nogle ord, som jeg ved stammer fra Lysander… Det vil uden tvivl kræve, at jeg virkelig overvejer dette til ende. Det skal jo ikke være en ferie. Du skal jo derhen for at være sammen med fruen, og alt du behøver med hjemmefra er den ultimative beskyttelse. Lysander er hurtig og vis, men i norden er han på udebane. Og han er ikke den stærkeste kriger. Måske vi bør have en turnering, der kan afgøre, hvem der vil være den rette fit til at beskytte Jyotis datter.” Han lod hende lige nu høre sine overvejelser som de dukkede op i hans hoved for første gang. Det måtte være fordi de var på hans gemak, hvor han normalt lagde alle sine planer. Det var denne atmosfære, som satte gang i alle tanker og overvejelser. Iksenyi burde slet ikke høre alt det, før han havde gennemtænkt det.

Men så smilte han til hende. ”Pigebarn. Lad os i det mindste beslutte, at det kommer an på din opførsel. Ikke mere trods eller ballade fra dig, og så får du en rigtig glad og stolt onkel…” Han drejede rundt og greb staven ned fra væggen, for derefter at åbne op ud til gangen.

”Kom Yiyi. Jeg følger dig i seng.” Hans stemme var ikke længere tynget af hårdhed eller træthed. Han formåede næsten at lyde varm og faderlig, som om han havde tænkt sig at putte hende. Som om hun var i stand til at falde i søvn.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 05.04.2021 16:47
Yiyi syntes nu ikke Lysander satte tanker i hovedet på hende. Mest bare fine historier og pæne ord. Hvordan kunne de ord være nogle, Onelyas mente var dårlige for hende at lære? Måske var det måden, de blev sagt på. Eller længslen efter verdenen ovenover. Den slags kunne han trods alt ikke lide.
Den turnering, Onelyas tænkte højt omkring, fik dog den unge lavakvinde til at rynke på brynene. Hun var ikke særlig stor fan af at skulle på tur med nogen, hun ikke kendte, og det var sådan cirka hele templet udover Lysander. Yiyi havde ikke de store muligheder for at socialisere med templets almene folk, og de vagter hun havde mest omgang med, talte sjældent til hende. At tage på en lang tur oppe på overfladens grønherlighed med en, der sikkert var ved at tisse i bukserne af skræk over at være i nærheden af hende, var ikke ligefrem hvad hun forbandt med en god dannelsesrejse.
De utrygge tanker blev dog fejet bort ved de sidste ord. Jyotis datter. Af en eller anden grund varmede det i hele hendes krop at høre sig selv omtalt sådan. Det fik hende til at ranke ryggen og tage en dyb indånding og sørge for at det varme snot ikke blokerede for meget af luftvejene.
"Jeg lover at gøre dig stolt," sagde hun så og fulgte så efter ham ud på gangen - for en gangs skyld med et ønske om at holde det løfte.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Blæksprutten
Lige nu: 1 | I dag: 11