Han så op fra armbåndet ved lyden af hendes krop der igen skvattede sammen. Forbandede skravl. Forbandede pis!
Han vidste jo godt at han ikke bare sådan kunne bryde deres aftale; det ville kræve det samme som det der havde forseglet det, samt deres begges blod. Han forblev tavs, ude af hendes syne mens han endelig fik bundet knude på armbåndet så han igen var under illusionen af en grønøjet halvelver. Først da hørte han hendes hulkende kalden på ham.. Afmagt, en følelse sødere end nogen dessert hvis man spurgte ham, hvis det ikke var ham selv der følte følelsen.
På stille fødder begav han sig ind til hende igen, lettere svimmelt grundet blodmanglen, men det holdt ham dog ikke fra hvad han havde gang i.
" Hvordan føles det? Ikke rart vel? '' En stram ro var faldet over hans stemme, selvom han stadig var gal på hende for hvad hun havde gjort.
'' Det gør den side af mig heller ikke. Den er fremmed, og alligevel kender jeg de som var den en del af mig, e aflåst del af mig... Jeg ved ikke hvad Lysets folk gjorde ved mig i fangekælderen, eller før jeg endte der. Dele af mig ligger gemt væk som under et tykt lag is.. Også kommer du.. Med din sult og dine tænder.. Og fremprovokerer det... Du vil måske nyde at se mig destruere og nedbrænde hele byen? '' Han knælede som han rakte en hånd ud og kort strøg hende over håret.
'' For jeg er ikke i tvivl om at det er hvad den del af mig ville forsøge at gøre hvis den.. Jeg fik chancen.. ''
Et tilfælde hvor kun hans herre ville kunne stå i vejen for ham, hvis han da havde tide eller var vågen.
Endnu engang strøg hans hånd over hendes hår inden den gled ned under det hvide.... beskidt støvede.. Hår, og fandt to punkter ved halsen. Et par blide pres senere og hun skulle være i stand til at bevæge sig selv igen... Nogenlunde.
" Jeg kan ikke bare sådan bryde aftalen, hvor meget jeg end ville lige nu... Vi to... Vi er farlige for hinanden.. "
Han rejste sig og tog et par skridt fra hende, i tilfælde af at hun skulle lange ud efter ham.
Midlertidigt i en kvindekrop, iført Paladsets tjenestepigeuniform, lys hud og med håret brunt, langt, krøllet og sat i en flettet, snoet knold i nakken, med et par løse kortere lokker.
I denne krop kalder han sig selv Magda.