Helli 04.12.2015 14:02
Cecilio var lidt overrasket over de to safire han fik stukket i hånden. "Det er altså alt for meget," sagde han og vidste dårligt hvad han skulle gøre med de to krystaller. Han rejste sig også selv op og med lidt tøven endelig tog dem i lommen. "Det ville glæde mig," sagde han med et smil. Han havde ikke forventet at hun ville være så rar. Hun kunne jo ikke vide om han bare ville tage safirer og at hun aldrig ville se ham igen. Heldigvis var Cecilio ikke den type.
Anno 04.12.2015 14:07
Florence forstod ikke hvorfor det var for meget, det var nogenlunde det de tog for forestillingerne på teatret så hvorfor skulle hans være så meget anderledes. Hendes smil bredte sig yderligere da han accepterede og hun nikkede i den retning de skulle. Hun løftede nogle af træets grene til siden og gik langs med stien. Hun var egentlig ret tilfreds med sit køb, det gav hende en form for håb at hun kunne få lov at gå ud i højlys dag.
Credit: tofuvi.tumblr.com
Helli 04.12.2015 14:13
Cecilio fulgte ever Florence, mens han kiggede sig omkring. Det var ærgerligt at her ikke var meget lys til faktisk at nyde haverne, men i det mindste kunne han stadig godt se lidt. "Men er det egentlig ikke lidt sent at arbejde?" spurgte han nysgerrigt. Nu hvor de også gik ved siden af hinanden, kunne Cecilio rigtig lægge mærke til deres højdeforskel, men det var ikke ligefrem fordi at Florence havde en unormal højde.
Anno 04.12.2015 14:19
Florence så ned i jorden da hun aldrig havde været særligt god til at lyve, men hun fik heldigvis det spørgsmål rimelig ofte så det var blevet lidt af en vane. "Jo men nogen skal jo gøre det... og der er folk der nyder haverne om dagen, så er det mest ideelt at arbejde i dem efter solen er gået ned" forklarede hun inden hun drejede hen til et lille skur. Hun låste det op og fandt en kurv som hun tog på armen og en olielampe i den anden.
Helli 04.12.2015 14:29
Cecilio kunne godt se logikken bag det, på en måde, men det måtte alligevel være svært at arbejde i mørket. Det blev dog noget bedre da Florence fandt en olielampe frem, så kunne de i hvert fald se noget bedre end før. "Så hvad er det helt præcist du skal?" spurte Cecilio.
Anno 04.12.2015 14:49
Florence fik sat lys i lampen og så op på ham "Bare luge. Krydderier kan være ret sarte til at dele jord med andre planter" forklarede hun. Lyset fra lampen fik hendes røde øjenfarve til at se en del mørkere og mere fremtrædende end den egentlig var. Hun smilede kort og nikkede i den retning bedene lå og gik i forvejen.
Helli 04.12.2015 14:55
Cecilio nikkede. Han vidste selv ikke noget om at hvordan planterne bedst groede, for ærligtalt så var hans eneste viden om krydderier, om hvad de kunne bruges i af mad, og selv der var det meget begrænset hvad han lavede, for han plejede at snige sig uden om kokke-tjansen, når de lavede mad i tropen sammen. "Du har nogle kønne øjne," kom Cecilio til at sige og fulgte efter Florence.
Anno 04.12.2015 15:00
"En fejl i min opdragelse.." sagde hunimens hun gik langs med nogle af kasserne der holdt de forskellige krydderurter og planter. "Eller.. det er hvad jeg fik af vide som barn når jeg spurgte til dem.. men jeg tror nu bare det er et uheld at de har fået den farve" løg hun og prøvede at undgå at se på ham da hendes blik plejede at være det der afslørede hende i at lyve. Det var ikke fordi hun nød at fortælle ting der ikke var sande men hun viste hvordan folk havde det med vampyrer i hovedstaden.
Helli 04.12.2015 15:11
Cecilio regnede lidt med at en Isari tilbeder ikke ville være tilbøjelig til at lyve, så han fattede ikke umiddelbart mistanke om noget. "De er stadig kønne," sagde han, han havde jo også selv et par ret usædvanlige øjne, mens meget af hans egen familie havde brune øjne, og han syntes egentlig at specielle øjne var ganske smukke at kigge på, også selvom de var røde og måske var det ikke alle der kunne lide det.
Anno 04.12.2015 15:23
Hun satte lampen ned ved siden af et bed og satte sig på hug hen over planterne og så lige op på ham imens hun svarede "Jamen så er De den første" med et smil. Hun rettede sin opmærksomhed på planterne eller rettere på hvad der var imellem planterne og begyndte at hive bitte små skud op af jorden som var kommet de sidste to dage hvor hun ikke havde haft tid til at tage hånd om haven.
Helli 04.12.2015 15:27
Cecilio lo ganske let og satte sig på hug ved siden af hende, så han kunne følge med i hvad hun lavede. "Men burde sådan noget, som unikke øjenfarver ikke være kønne? Jeg synes personligt at unikke ting nogen gange er langt kønnere end det almindelige," pointerede han og kiggede med et smil på hende. De blå-grønne øjne skinnede rigtigt nu når der faktisk var noget lys de kunne reflektere.
Anno 04.12.2015 15:34
Florence sad et par sekunder i stilhed og bare arbejde videre uden at svare. Hendes øjne var altid det der havde vækket folks mistænksomhed og havde aldrig været noget hun fandt kønt. "Øjne som mine bliver forbundet med forkerte ting så unikt er ikke altid bedre" sagde hun og kikkede op på ham igen men opdagede først nu hvor tæt på han og rykkede hovedet et par centimeter tilbage.
Helli 04.12.2015 15:48
"Det har du selvfølgelig ret i, men det kommer jo fra folk der ikke kan holde et åbent sind. De er bare bange for det ukendte, og med den slags frygt, så kan man ikke overleve i det lange løb," sagde han roligt med et blidt smil. Han var godt klar over at røde øjne måske ikke var den bedste øjenfarve at have, men ærligtalt så han intet galt i det. Der var farligere ting i denne verden end en person med røde øjne.
Anno 04.12.2015 16:11
Florence prøvede lidt at smile igen men det gik nok ikke så godt som hun havde regnet med. Hun nikkede lidt og vendte tilbage til sit arbejde. Hun ville ikke tænke ilde om sin familie i klosteret da det er dem der har holdt hende skjult for dagens lys og holdt hende sikker. De havde lært hende de løgne hun skulle bortforklare sine anderledes træk men hun viste godt at de heller ikke var glade for at have en vampyr skjult om så de vidste hun ikke gjorde ondt eller ej.
Helli 04.12.2015 16:14
Cecilio lagde godt mærke til at Florence ikke så ligeså glad ud som hun havde gjort før. "Jeg håber ikke jeg sagde noget som gør dig ked af det," sagde han og så oprigtig bekymret ud for Florence. Han var ikke klar over hvad der helt var sket, som havde fået hende til at miste smilet på den måde, men det var muligvis hans egen skyld, så ville han hellere undskylde for det.
Anno 04.12.2015 16:23
Florence fortsatte sit arbejde indtil bedet var næsten eksklusivt for krydderplanten "mej, tvært i mod" sagde hun og børstede sine hænder af. "Det er rart at vide at ikke alle finder dem frastødende... og i lige måde" sagde hun og satte sig tilbage på vejen så hun nu sad på sine knæ. Hun kunne godt mærke hun ikke havde meget energi nu hvor klosteret ikke havde tid til at skaffe hende føde med alle de flygtige der søgte husly i katedralen.
Helli 04.12.2015 16:29
Cecilio sendte et venligt smil til Florence. "Det er jeg glad for at høre. Jeg ville nødigt gøre dig ked af det," sagde han, og blev selv siddende på hug, mens han studerende hende. Han var ikke sikker på hvor sent det var ved at blive, men han kunne også godt mærke på sig selv, at det måske snart var tid at vende tilbage, han havde sikkert en tidlig morgen igen i morgen.
Anno 04.12.2015 16:37
Florence tog sig lidt til tændingerne da hun begyndte at få hovedpine af sit overarbejde. "Bare rolig.. De har ikke gjordt noget overhovedet" sagde hun imens hun kikkede på ham med smil. Hun rejste sig lidt vakkelvorn og håbede for alt i verden at hun kunne nå hen til nogen i kirken. Det var næsten umuligt for hende at komme i tanke om sidste gang hun havde haft det sådan. Det skulle da lige være da hun var yngre og løg til sin værge om hendes sult for at afvænne sig den, selvfølgelig uden held.
Helli 04.12.2015 16:40
Cecilio kunne godt se at Florence ikke havde det helt godt, og rejste sig op og tog fat i hendes arm, for at hun ikke skulle vælte. "Er du okay?" spurgte han bekymret. Han kunne jo ikke have at hun bare besvimede her, selvom han nok godt kunne finde Isari kirken, så han kunne aflevere hende der, men hun ville nok selv foretrække at gå derhen, i stedet for at han skulle bære hende.
Anno 04.12.2015 16:52
Med lidt for meget kraft slog hun nærmest hans arme fra sig. Hun kunne næsten høre hans blod pumpe i hans åre. Det var til at blive døv af og hun gik et par skridt væk fra ham. "Nej.. jo.. jeg skal nok.. bare" prøvede hun at froklare men kunne ikke holde sine øjne fra ham. Det var frustrerende ikke at kunne holde kontrollen over sig selv på denne måde og hun blev bare mere og mere vred på sig selv over det.
Trådnomineringer:
Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Endnu en tråd med Anno, denne gang med Florence og Cecilio, som endte med at crushe en tiny smule på hinanden. Endnu en tråd hvor det hele bare forløb hurtigt og rart, selvom det egentlig ikke skete så meget udover at de snakkede.”
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet