Samson betragter Lestat med et indgående blik, som om han søgte efter oplysninger om dette væsen. Det var helt sikkert en fordel at han kunne forvandle sig, det ville jo også gøre at han havde nemt ved at skulle bevæge sig hurtigt og varulves bid skulle heller ikke sige for lidt, efter sigende. Men i en kamp, ville dette ikke altid lige være nok.
"Nu er det sådan at ethvert medlem skal kunne klare sig i kamp, om ikke andet sammen med andre. Hvert medlem skal have sin fordel. Men hvis jeg ikke tager helt fejl, så kunne du have en evne udover forvandling? Jeg spørger blot fordi de fleste her i landet har to evner, og så er der nogen der er, som jeg kalder det, uheldige at være født med en enkelt evne. Tilhører du en af de uheldige?" Samsons stemme var rå i det. Hæs og dybere end de flestes. Hans attitude var hård at se på, for man vidste aldrig hvad der kunne lure bag facaden.
"Hvad er det du ønsker i medlemsskabet? Sammenhold? Styrke??" Dette spørgsmål var på mange måder vigtigt for Samson at vide. Evnerne var også vigtige, for med den viden kunne han finde ud af, hvordan personens "placering" lå, i forhold til de andre evner.
//Nova \\
† A dead man isn't dead when he's still alive †