Åben

En aften i rampelyset

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 01.02.2023 23:32
Hun kiggede over på ham med et drillende smil på læben. Så han spillede igen? Hun nød det. "Nogen gange skal man bare have et punkt at kigge på, som gør en mere rolig" Hun sendte ham et lille blink. Det var ikke engang løgn, det gjorde hende ofte mere selvsikker, når hun stod deroppe. 

Det havde selvfølgelig været et grænseoverskridende spørgsmål at stille, for det var slet ikke noget som burde interessere eller rage hende, for det var et privat område. Det overraskede hende en smule at han faktisk valgte at svare, men om det så var ærligt? Hun tvivlede på at han løj. "Virkelig?" Kom det overraskende fra hende, som hun kiggede over på ham, "Det er meget, og mange penge. Undskyld at jeg, blander mig i det. Det er jo ikke mit at blande mig i. Men du må jo have en styrke i det, hvis der er så mange gode dage i det?" Det var da et positivt udgangs punkt at tage, ingen grund til at hive op i det tabte, det var der ingen der ønskede at tale om. Slet ikke i de beløber.

"Hm, Argyris? Det siger mig et eller andet" Svarede hun roligt, det var ikke nogen løgn, for igennem hendes far, havde hun hørt om mange adelige familier, især hvis de var en mulig forretnings mulig, "Silke og bomuld er jo uden tvivl også nogle store forretningsområder. Hvordan går forretningerne?" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 01.02.2023 23:41
Han var glad for hun tog beskeden til sig, for han ville nok ikke komme med et ærligt svar til hende hvis det endelige var. Så at han kunne spise hende af med lidt ros og komplimenter, var kun godt. "Jamen, hvis det er tilfældet, så bør jeg nok komme lidt oftere på visit i salen," klukkede han let til hende og bad til at det var det for for den dialog mellem dem. Han havde selvfølgelig ikke noget i mod den samtale, men hvad forventer hun mon af ham - ved deres første møde tilligemed. 

Af alt han havde sagt i dag, var det dét som overrasket hende. Som hvis han havde stukket hende en hjemmestrikket løgn, varm fra ovnen. "Mhm," bekræftede han hende blot i første omgang. Han kunne vel ikke helt gøre så meget andet end svare hende som det nu engang var, han havde jo svaret ærligt i første omgang, hvad var så meningen med at lyve nu. 

"Man lærer at vide, hvornår man skal stop og top," der var vel ikke mere i det end som så.

Basil havde en kort tvivl om det var godt eller skidt. Han var selvfølgelig ganske stolt af sit navn, men ikke af sin familie. Men han ville helst ikke spørge ind til det, så han tog sig blot af det andet hun sagde: "Det går fint, de sørger for at være kreative med hvad vi har at gøre godt med. Ellers ville det hvert fald være en dårlig idé at satse penge," ironien i det han sagde var lidt for akkurat til han ikke kunne andet, end at grine akavet ved det og tage en hånd til baghovedet over det.  "Har du da gjort dig overvejelser at deltage i din fars familieforetagen?"
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 02.02.2023 00:38
Lily forventede ikke at se ham igen blandt publikum, det ville være for mærkeligt ved første møde. Han virkede ikke som typen som ville finde dette sted mere interessant end han havde gjort denne aften - familien havde hevet ham med til en forestilling. Grunden til at han ville besøge teateret næsten gang, var uden tvivl for at sætte sig i kælderen og nyde fler af de spil, som de havde gjort denne aften.

Lily havde ikke meget viden om spil, så hun havde ikke en stor forståelse for, hvor mange penge man kunne bruge på dette her. Men når hun lyttede på Basil, så virkede det til at han havde mange penge ude og svæve hver gang han spillede. Om det så gik godt eller skidt. En diamand var jo mange penge, og der var mange der ikke ejede så store summer. 
"Ja? Jeg kunne virkelig føle en glæde og et sus, når det gik godt. Jeg kan kun forestille mig hvordan det er, hvis det er store summer. Jeg turde slet ikke tænke på det" Grinede hun roligt. Tanken om at spille for så mange penge, det var næsten skræmmende.

Så meget kendte hun ikke til dem, men det hun havde fået at vide havde virket positivt. Men hun kunne ikke komme med store informationer omkring familien. "Det er dejligt at høre, at alt går som det skal. Det er jo produkter, som alle mangler. Nyt tøj har de fleste altid brug for" Nogen havde en mani med at købe for meget, andre gjorde det af nød. 
"Hmm.." Startede hun roligt og kiggede over på ham, "Det er faktisk noget som jeg har tænkt over på det sidste, og jeg har mange tanker omkring det. Jeg er glad for Dianthos og livet herinde, og er mere nervøs for Medanien og muligvis føle mig alene, når jeg har overtaget gården" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 02.02.2023 09:42
Han ville ikke helt falde hen i hendes samtale omkring det at spille, men hun havde da følt spændingen trods for det var små penge der var tale om. Men han ville ikke helt afsløre hvor alt op ædende det kunne være for sjælen, søvnløse nætter og begæret for at få pengene vundet tilbage. Men hun havde måske selv luret det. 

Det var måske på den hårde med Basil havde lært det, men at kunne opsætte en facade og være svær at læse kom blot fra barndommen af. Men alt faldt i sidste ende i hak. 

"Tjo," sagde han en anelse tøvende og lod sig tilføje: "Vi laver ikke tøjet, bare materialet til at kunne lave tøj, tæpper og alt det i mellem," der var ikke noget særligt i det, men det gav dog mening at hun så sådan på det. Men der var andre som også havde noget i gang producere og transportere lignende materialer. Ikke at det var skræmmende eller en direkte konkurrent. 

"Mon ikke du vil have fundet en mand at kunne tage med der ned? Der ville jo ikke være meget familieforetagen i det, hvis du ikke havde en familie af din egen med dernede," spurgte han og lod blikket studse lidt over hende, hele kroppen igen, før det til sidst endt mod hendes ansigt. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 02.02.2023 10:29
Det havde været små penge som de havde spillet for denne aften, og det følte hun egentligt var nok. Hun havde ikke det spillegen, som Basil havde. Han var også bedre til kortene, taktikken som skulle ligges og til at se frem i spillet. Men hun havde mærket den rus og sus som det havde givet hende i det øjeblik.
Hun havde bevæget sig ind på et emne, som nok var svært at tale om, for dem begge, især fordi hun var en fremmede for ham og lige nu stillede spørgsmål, som egentligt ikke vedkom hende. 

Hun vidste ikke hvordan det påvirkede ham, hvordan han havde det med de gode eller dårlige dage og hans ansigts udtryk gav hende eller ikke meget, men hun fangede hans hentydning til at ligge emnet fra sig, som han ikke havde mere at sige til området.

Hun havde godt fanget at det ikke var tøjet, som de lavede, men blot materialerne. Men det var vigtige materialer, så det burde være en forretning som hele tiden var i vækst og var god for dem. "Nej, det tænkte jeg heller ikke i gjorde. Men det er vigtige materialer, for dagligdagen i hele Krystallandet." Hun kunne jo småt sammenligne det med deres egen forretning. HUn vidste hvor vigtige de afgrøder som gården producerede var. 

"Jo, det er planen. Det håber jeg da. Det er jo et ønske at starte en familie, på et eller andet tidspunkt. Men forstå mig ret, nu er jeg vant til Dianthos, og du kender det selv, alt det der sker i byen og fra det at komme til Medanien, det er en kæmpe omvæltning" Hun vidste ikke om han havde været i Medaninen, men hun håbede at han kunne se meningen i hendes ord.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 02.02.2023 18:11
Et klukkende beklagende smil blev givet til hende: "Beklager, jeg misforstod dig," han kunne vel lige så godt krybe til korset og stå ved sin fejltagelse af hvad hun havde ment og ikke ment. Men det var jo nogen gange svært at tyde hvad folk mente ud fra hvad de sagde. Han kunne jo ikke læse tanker eller noget andet i den dur. Så at hun tog det så pænt, var kun godt. 

"Det er det vel, sådan har jeg nok aldrig selv set på det," erkendte han og kløede sig let på hagen over det. Tænk hun havde set det mest logiske i det, måske han burde give hende mere kredit for at være tænksom. 

Han åbnede munden let og nikkede til det hun sagde: "Tjo ja. Og dog vel," startet han lidt og fik rettet sig op og lænede sig let frem, så han kunne se mod fyrene som spillede: "Jeg har jo aldrig boet andre steder end i byen, men du har boet i Medanien," svaret han og lod blikket falde til hende, selvom det nu gjorde at de sad lidt tættere på hinanden. "Er der da så kedeligt ude på landet?
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 02.02.2023 21:00
"Det er lige meget, Basil. Det skal du ikke beklage" Det betød jo ikke noget, at de havde misforstået hinananden, så længe at de vidste hvad hinanden mente nu. Hvorfor skulle hun gøre noget stort ud af det? Folk kunne nemt tage fejl af hinanden og det de sagde, det var meget naturligt og noget som af og til skete. 

"Nej, det har jo også bare været set som et produkt og et arbejde i jeres familie" Lily vidste jo godt hvad vinen og afgrøderne som hende fader producerede gik til og hvor vigtige de var, men det var måske sværere med bomuld og silke, i den forstand, for hvem vidste hvad det blev brugt til? Der var mange ting man brugte de materialer til, så det var der intet underligt i. 

Hun fangede godt han nik, som hun kiggede på ham og sendte et smil. Det var selvfølgelig svært at sammenligne de to steder, når han ikke havde boet der, men kun havde boet i Dianthos. "Der sker jo meget mere her. Jeg har mit teater, jeg har mine venner og der er et kæmpe liv her i byen. Der er slet ikke kedeligt i Medanien, men jeg er bange for at når jeg nu har levet i Dianthos og været vant til det liv her, så vil det måske være en omvæltning, når det eneste der er at lave i Medanien er at gå ture og nyde livet på kortet. Jeg er bange for at blive ensom" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 04.02.2023 11:14
Det var forfriskende at hun tog det som hun gjorde. Ikke at det vedkom ham, men hun skulle nok gøre en anden mand stolt som hustru. 

Aldrig døm bogen på sit opslag, det var noget han i sandhed skulle tage med sig, for hun overrasket ham alligevel en del mere end først forventet. Han kunne ikke sige eller udtrykke, at han var uenig med det hun sagde eller mente, for hun havde jo ret. Det havde blot været produkter i familien og et arbejde. Men han havde ikke i sinde at træde mere rundt i det, det var ligemeget og ikke et relevant samtale emne i længden. 

Alt hun sagde, gav god mening. "Jeg ville dø for at få den mulighed, at komme væk fra alt det kendte og slå mine egne rødder uden at være i skyggen af andre," de kunne lige så godt snakke ærligt. "Livet er fedt, som du siger. Men at kunne have sine egne afgrøder, være selvforsynende - uafhængig af andre?" spurgte han næsten i en dagdrømmende stemme, hvilke liv ville der ikke være at hente der. At kunne være frigjort for alt byen bød dem på.
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 04.02.2023 17:22
Det virkede til at Basil, måske ikke fandt emnet om sig selv og arbejdet, eller fabrikken for den sags skyld, interessant mere. Det betød intet for hende. Hun havde fået et kort indblik i familie virksomheden og mon ikke om hun i fremtiden og på deres næste date, ville finde mere ud af denne unge mand.

Lily selv havde ikke hørt noget om den fabrik, eller kendte den. Ofte når hun fandt nyt tøj, så gik hun til en skrædder så han kunne ordne det, så det sad som det skulle. Men hun havde aldrig rigtigt tænkt på arbejdet der lå bag tøjet og det der skulle til, for at give hende de kjoler som hun elskede.

Hun kiggede smilende over på ham, for hun forstod udemærket hvad han mente. Der var rigtig mange tanker som hun havde gjort sig, for hun vidste ikke hvad livet ville bringe hende. Inderst inde ville hun gerne flytte derned, når gården var hendes, men på den anden side, så havde hun alt hvad hun havde brug for her I Dianthos.
"Er det rigtigt?" Lød det oprigtigt fra hende, som hun kiggede småt overraskende på ham, for hun havde virkelig regnet ham som et by menneske.
"Jeg nød der ufatteligt meget, da jeg boede hjemme. Jeg elskede alt hvad der havde med gården at gøre. Den smukke natur som omringede gården. Men jeg havde næsten skudt dig til at være et by menneske, Basil" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 04.02.2023 19:04
Han nikkede med hovedet og så på hende med et smil, "Jah," det lød måske overraskede at én som ham ville væk fra alt det byen havde at byde. Men nu var det vel heller ikke mere end bare det. Men hun skuede vidst lige så meget som ham, hunden på hårene. Men det gjorde nu ikke noget. Han havde jo aldrig kendt andet og lignede næppe en som ville give afkald på det han kendte og elskede. 

Men på den anden side, det var langt nemmere at få en god flyve tur i omegne om dem hun var vokset op i. Det gav for ham mere mening. En fri fugl. Det var vel hvad han i virkeligheden bare gerne ville være. 

"Det giver jo også god mening, eftersom jeg ikke har kendt andet end bylivet og derfor ikke kan udstråle andet," klukkede han let og lod sig læne lidt tilbage og mistet synet af de som spillede ved bordet. Han samlede lidt tankerne til sig. "Den smukke natur blev udskiftet til fordel for byen?" gentog han lidt spørgende. Var det hvad der skete når kvinder ville være selvstændige og tage vare på dem selv. At de efterlod det smukke de havde lige for fødderne af dem selv.  
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 04.02.2023 20:05
Hun forstod godt hans tanker om som han havde delt med ham, men hun havde måske bare været overrasket over at det var sådan han havde det, men hun havde jo tydeligvis taget fejl. 
Hun havde jo elsket at vokse op derende og brugt det meste af sit liv på gården, det var der hun havde haft sit liv. Hun kendte området, som sin egen bukselomme. Hun elskede jo alligevel den ro, som stedet havde over sig. Men nu hvor hun var vant til opmærksomhed, teater og det at more sig som man kunne her i Dianthos, så kunne hun godt se at hun vilel komme til at mangle noget. Det kom selvfølgelig an på hvilken mand hun blev gift med.

"Det er klart. Men det var måske også forkert af mig at antage. Men har du været i Medanien før?" Det kun at kende bylivet, betød jo ikke at han aldrig havde forladt stedet, "Det kan man jo godt sige. Det blev i hvert fald forladt til fordel for skuespillet, som jo er en stor del af mit liv" Det havde jo været den primære grund, "Men det er jo ikke fordi at jeg ikke ønsker at arve gården og al hvad den har at byde på"
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 07.02.2023 12:21
Han løftede hånden som indikeret at hun ikke skulle beklage, tvært i mod. Det var jo en rimelige antagelse at have med sig. "For måske ti år siden var jeg et stop forbi Medanien," lød det en anelse overvejede fra ham som han tænkte tilbage. Eller var det elleve? Det var hvert fald evigheder siden og det havde ikke været med noget formål foruden at rejse forbi. Han far tog primært stoppene der vedkom andre adelsslægter af betydning, hvorfor Basil mere minglede med godtfolket der havde forstand på hvad de lavede. 

"Havde du prøvet kræfter med skuespillet før du valgte at forelske dig i scenekunsten og det som fulgte med?" han kunne lige så godt spørge lidt ind til det hele, for hun havde vel ikke bare satset det hele i håb om at hun blev taget glædeligt i mod og var et naturtalenet. 

Selvom hun sagde det, at hun ønskede at arvegården, kunne det alligevel godt være svært at se hende som en i det liv. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 07.02.2023 20:04
Hun smilede over hans hånd som blev løftet imod hende, det havde jo blot være en antagelse som hun havde gjort. I hendes øjne, lignede han ikke en som ville væk fra hans spil og bylivet. "Ja? Det må jeg sige, det er også mange år siden" Kom det ærligt fra hende, "Men du kunne godt se dig selv flytte væk fra byen af?" Det havde han indikeret, så det var jo interessant at spørge ind til for at vide mere om ham.

"Ikke som sådan" Kom det ærligt fra hende og kiggede over på ham, "Jeg har gjort lidt der hjemme i stuen og så har jeg set en masse på teateret, som har bygget noget op i mig og det var lidt sådan det startede" Fortalte hun som han spurgte indtil hendes job. 
Hun nød hendes arbjede og havde fundet en naturlig lyst i det.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 07.02.2023 20:10
Han havde ikke helt en idé om hendes alder og han havde ikke i sinde at gætte eller give sig i kast med det, for det kunne kun gå gjalt. Kvinder havde et eller andet med deres alder, og han havde fået nok løftet pegefinger til at vide, at det ikke var et samtale emne for ham.

"Uden tvivl, måske om nogen år ville være passende," hvor mange år der så var tale om, det vidste han ikke. Men det ville måske være en god idé når man måske gerne ville have en hustru (selvom han ikke helt var interesseret i det). 
Ah. Hun havde ingen erfaring da hun lagde sig ud med det, og det viste sig at være et god valg, for hun kunne bringe sig selv til scenen og vise at hun var mere end et kønt ansigt. "Det må jeg så give dig, det er beundringsværdig" hvad mere var der at sige til det? 
Han havde ikke interesse i at vide hvad der var hendes favorit-teater stykke eller lignede. 

"Kunne du tænke dig noget mere at drikke?"
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 08.02.2023 08:47
Lily var stadigvæk en relativ ung kvinde, så der var lang tid til at hun skulle træffe det valg om hvad hun skulle gøre i fremtiden og med sit liv. Der ville forhåbeligt være lang tid til at hendes far døde, og hun skulle tage over på gården hvis hun ønskede. 
Hun havde svært ved at vurdere hans alder, men han var ældre end hende. Det var tydeligt, ikke så meget på udseendet, men nok mere hans være måde og personlighed. Hun tvivlede slet ikke på det, men hvor meget?

"Har du noget sted i tankerne?" Spurgte hun roligt og kiggede over på ham. Han måtte jo stoppe hende, hvis hun spurgte for meget eller hvis der var noget han ikke ønskede at tale om. Det var jo meget interessant at vide hvorfor han havde det sådan, og hvorfor han ville søge væk fra byen, andet end for roen.
"Synes du?" Det havde været lidt grænseoverskridende den gang hun var startet, for hun vidste ikke hvad det indebar eller om hun var god, men hun havde lært det med tiden, "Det var jo lidt grænseoverskridende at tage sådan et skridt og springe ud i det" 

"Ja, gerne. Du bestemmer" Hun kiggede op på ham med et kækt og små charmerende smil. Han kunne hente hvad han ville, om det skulle være stærkere end vinen.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 08.02.2023 10:33
Hvad han ikke kunne undgå at se, var at hun måske lige havde lagt øjnene anderledes på ham. Som hun kort forsøgte at gennemskue hans alder, og alt hun have at arbejde med at for ti år siden havde han været et stop forbi Medanien. Det havde aldrig rigtig gået ham på, at han så ung ud af sin alder, for så mange andre gjorde det samme. 

"Et sted omkring Azurien eller Medanien - det ligger jo pænt tæt mod Rubinien, så vinterne er vel næppe særlig kolde," sagde han med et lille grin bag sig. Hvorfor hun var overrasket over at han fandt det beundringsværdig at hun turde tage chancen og satse det hele, undret ham. De havde allerede stedfastet at han gerne satsede og det viste sig jo, at hun også gjorde det. 

Men han rejste sig, som hun tog i mod tilbudet om endnu en drik. "Vi kan tydeligvis begge lide at satse, Lily," lød det fra ham før han forsvandt op til bordet og begyndte at kigge lidt efter hvad der skulle nyde godt af. 
Men som Basil skulle vælge mellem dem, faldt han lidt i dialog med en af de andre mænd, hvor smile blev delt med grin og skulder klap. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 08.02.2023 11:43
Alder betød i bund og grund intet for hende generelt, så at dette var i det uvisse men de sad i sofaen, havde ikke den store betydning. Det var hans person og interesse for hende, som betød noget lige nu. Der var jo nogle indikationer, som kunne sende ham i en retning, men hun gjorde ikke mere omkring det og det kunne lige så godt lade det ligge for nu.

"Azurien har jeg aldrig besøgt. Medanien og Dianthos er der hvor jeg har bevæget mig" Forklarede hun roligt til hans svar, og kiggede over på ham, "Jeg kan bestemt tale godt om Medanien og den natur. Det er skønne omgivelser. Der er en helt utrolig ro, når man går igennem marker eller skove" Bare tanken gjorde hende hel fantasti fuld og nærmest drømmende, omkring hendes barndomshjem. Det var nogle af de positive ting, som havde svøbt sig om hendes barndom. De mange gode minder på heste ryg igennem markerne, "Nej, vintrene? Nej de er ikke så kolde, som heroppe. Det eneste de ødelægger er afgrøderne" Dernede var det hvad folk tænkte på, hvordan vejret var i forhold til afgrøderne.

Han var så flink at byde hende på endnu en drink. Hun smilede som han rejste sig og fulgte ham, "Du skulle bare vide" Kom det fra hende, som smilet formede sig til et mere kækt et af slagsen, og hun kunne læne sig tilbage og vente på en drink.
Hun fulgte ham interesseret, og så hvordan han endte i snak med de spillende fyrere. Tydeligt havde han svært ved at vide at han ikke deltog.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 12.02.2023 16:22
Han tog alle hendes svar med sig i overvejelser som han havde forladt hende for en stund. Fik hældt noget stærkere op til dem end blot vin af den normale slags. Whisky var altid en god ting, men om hun var en som drak sådan noget, kunne han egentlig vide. Men som han stod og snakkede med sin bekendt, som på sigt nok var en af hendes venner, fik de delte et grin og han så mod de andre som spillede, de delte også nogle kommentar. Måske det tog lidt mere tid end forventet, men han fik talte ud med dem og i sidste ende fik han vendte tilbage til Lily med hver deres glas i hånden. 

"Beklager, faldt lige i snak med dem, som du nok kunne se," sagde han beklagende og rakte hende glasset, det havde omkring 1,5 cm whisky i sig og han satte sig ned ved side af hende igen. "Dine kollegaer mente, at jeg nok burde fortælle dig min alder, da de tænkte, at du måske kunne være kommet i tvivl, da jeg nævnt det med for ti år siden til dem også," ikke at hans alder gjorde ham noget, tværtimod mod. 

Han tog en lille tår af sit glas og så mod hende: "32," han ville lidt se hvordan hun ville gribe det an. Det virkede ikke til på de andre ansatte af teateret at hun gjorde sig så meget med ældre, ikke at hun havde et ry for at date, men som de så det, var hun primært sammen med jævnaldrende i sociale begivenheder. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 162 cm

Nao 12.02.2023 16:48
Lily havde intet imod at han tog sig den frihed at tale med fyrerne ved bordet omkring spillet. Det lå til hans person at opsøge den slags og lige nu var hun ikke i en position som gav hende ret til at skynde med ham. Det ønskede hun selvfølgelig heller ikke at gøre. 
Hun burde næsten lade ham tage nogle flere spil, hvis det var noget han ønskede og når han var så draget af bordet. Hun havde lagt mærke til at han havde kigget derover flere gange i løbet af aftenen, hvor de havde siddet i sofaen.

Hun smilede til ham som han rakte glasset med whiskyen. Det var ikke en drik hun var vant til, men hun havde set hendes far drikke en del af det og havde da også smagt det. Hun hadede ikke valget, hun skulle blot vende sig til smagen. "Det er helt i orden. Jeg ved at du er draget af det, så det er kun normalt at du interessere dig, Basil" Hun smilede med sit varme smil og kiggede over på ham med glasset i hånden. 
Hun havde egentligt erklæret overfor sig selv at alder ikke betød noget, så længe han var interessant. Samtidig så var han en pæn mand. Hun havde haft svært ved at vurdere hvor gammel han var, for han så ung ud. Men han var ældre end hende. "Nu bliver jeg helt spændt" Klukkede hun småt, og lod spændingen over hans alder vente. 

Hun lod selv glasset bevæge sig op til læberne og smagte på indholdet. Det var en lille grimasse som hun kom med, da det gled ned i svælget. Den var god, men stærk. Hun kiggede overraskende over på ham, for det var alligevel 10 år. Det var ikke noget hun havde regnet med, slet ikke. Han så yngre ud. "Virkelig?" Hendes overraskende tone var at finde i hendes ord, som hun søgte hans blik, "Det er ti år mere end mig" Erklærede hun ærligt, "Men det er slet ikke noget jeg har noget imod, Basil. Alder er bare et tal" Selvfølgelig var der en grænse, men den var ikke overskredet, "Du ser ung ud. Du er en meget flot mand" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 15.02.2023 15:45
Han skævede over skulderen til spillet, som hun havde forståelse for, at han havde været en anelse interesseret i det. Men så vildt var det nu heller ikke, "Nah, det var lige så meget for at snakke med dem, jeg ser dem jo ikke så tit igen,". Han tog nogle små tag af sin drik og drak det som det var vand. Det var alligevel interessant og se hvad hun havde at sige i sidste ende, men han tænkte at efter det glas, ville hun nok gerne hjem, specielt hvis hun ikke drak noget så stærkt og smagsfuld så hyppigt. 

"Matematikken fejler da heller intet hos dig," klukkede han selv en anelse. Det var nu ganske fint, at hun tog det med så oprejst pande, selvom han nu ikke havde forventet så meget andet. Men han lænede sig godt tilbage. "Sig hvis det er for stærkt," sagde han før han tog endnu en smagsprøve af sit eget glas igen. Indholdet forsvandt nu alligevel hurtigt, men det smagte bare så fandens godt jo. "Må jeg spørge, hvad er det ældste du har været sammen med, hvis ikke det er for personligt?" eller hvis nu, hun ikke havde været sammen med nogen før. Men det var alligevel interessant, specielt siden hun ingen udfordringer havde med alder. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Muri , jack
Lige nu: 3 | I dag: 13