"Men hvor?" spurgte Cordelia med spag stemme. "Hvor skal vi lede? Hvis Mørket ... " Det var næsten ikke til at sige. Næsten ikke til at bære. "Hvis de tog hende ... Hvis de tog ... Mig ..."
Hvordan kunne de så ikke have vidst det? Det var næsten tre årtier siden. Ville der ikke have været en løsesum - eller et krav? Var spejlbilledet blot blevet en del af Mørkets grå masse af slaver?
"De slog alle andre ihjel, Nora," Stemmen knækkede. Cordelia bøjede nakken og måtte forsøge et par gange, før vejrtrækningen var rolig nok til at tale igennem. Før tankemylderet havde formuleret noget sammenhængende. "Hvorfor ville de tage en væbner i live? Tror du ... Tror du det er derfor, jeg ikke kan lave flere spejlbilleder? Måske ... Måske er det lige meget, hvor langt væk de er."
I alle disse år havde de gået efter teorien, at Cordelia havde chakra nok til fire spejlbilleder ad gangen. Engang havde hun haft nok til fem, men efter Kastians død, var det holdt op. De havde troet, det var sådan, fordi spejlbilledet havde mødt sit endeligt alt for langt væk fra Cordelia, og så var chakraen blevet frigivet men uden at vende tilbage til Cordelia.
"Men... Det giver ikke mening. Gør det?" Forvirringen var ved at overtrumfe frygten. "Jeg døde jo efter det er sket. Mine spejlbilleder kan da ikke være i live efter jeg er død?"
Cordelia havde chakraen. Spejlbillederne var bare manifestationer af chakra. Det kunne da ikke give mening, at et spejlbillede stadig ville eksistere efter Cordelias død. Og Cordelia havde været død - stendød i flere år.