Hope 06.02.2021 17:42
Den..forfærdelige, kolde, følelsesforladte, frygtelige..vidunderlige stemme der kryb sig hen over bordet som en slange der ålede sig imod sit byttet fik hænderne til at tage lidt hårdere fat om bordet, og et smil frem på hendes læber. "Virkelig." tilførte hun til hans første ord, og nikkede forsigtigt hovedet i beskæftigelse. At han faktisk roste hende, sendte blandede følelser igennem hende, både et smil, glæde og en tydelig ubehag over hans ord, han sagde næppe sådanne noget uden at ønske noget retur, og som hånden mødte hende voksede hendes øjne og den sorte farve omkring søgte at trække sig så langt tilbage ind i den fugtige hud som den kunne, når man havde følt og vidste hvad der kunne ske når disse hænder kom nær en - var det umuligt at finde hans kontakt behagelig. Hun sank en klump som han fiskede efter en forklaring, efter en uddybning. Blikket skiftede mellem de, forfærdelige øjne og hånden på hende, at mærke bordet forsvinde som støtte gjorde intet for at hjælpe hende finde ro.
"Jeg.." hun puste luften hårdt ud, og fandt den igen før hun kunne finde ord. "Endte med at spørge om hendes navn, fik hende til at forstå hun er sig selv og ikke cordelia højlund." hun fandt modet til at dele et fnis.
"Var alt der skulle til..at hun indså Cordelia ikke længere findes, men en 'sej, stærk og stolt' kvinde som har overlevet mørkets klør." en kort latter spredte sig i luften omkring hende, og hånden langt fra hans, langt fra den hånd der holdt hende som søgte hans hofte.
"Du skulle se hendes blik, den tvivl, den-" hun bidt sig let i underlæben som billederne dansede foran hendes sind.
"Det håb, og frygt som kæmpede sig frem i blikket, i de øjne vort spejl kan have!" hun rystede let hovedet og hævede blikket fra hans hånd til de, forfærdelige blå øjne der altid virkede til at se ned på hende, altid virkede til at se hende som intet andet end værdifuldt værktøj, øjne der fik hendes knæ til at ryste, og øjne hun skulle søge.
"Såå..Nu søger hun sig eget liv..med foragt for det liv hun havde som Arys værktøj,-" smilet trækte sig og dybhavs tænderne kom frem i hans letbelyste kontor. "Og..jeg burde vel kræve betaling? burde jeg ikke...For at få noget til at flygte fra mit fængsel."