I stedet henvendte hun sig til den fremmede, så hun kunne præsentere sin fætter, hvilket ikke foregik helt så elegant, som det havde gjort gangene før. Hvor meget havde hun drukket?
”Hvor diskret,” nåede han lige at mumle, inden han hørte den fremmedes stemme, og måtte rette sig mod hende. Tonen i hendes ord var afslørende nok. – Hun vidste uden tvivl hvad der foregik mellem ham og den halvfulde kvinde ved hans side. Men hvorfor Daphnie havde valgt at fortælle det til hende, kunne han ikke lige regne ud.
Havde det drillende glimt ikke taget spydigheden af den fremmedes kommentar, ville det ikke have forhindret det morende smil fra at brede sig på hans læber. Det blev efterfulgt af en kortvarig latter, der gav hende fuldkommen ret i sine ord. Han havde ikke gode manerer.
Han skævede mod hånden der blev rakt frem, men han lod hende hænge lidt, da han lige brugte et øjeblik på at lade blikket glide ned over hende. Så langt ned han nu kunne, indtil bordet kom i vejen.
”Hm. Jeg ville beklage, at jeg braser ind i jeres samtale, men så gode manerer har jeg ikke,” sagde han, idet han endelig rakte en hånd frem og tog imod hendes hilsen.
”Men måske jeg kan lokkes til at tilgive jer, hvis I ikke beder mig om at gå. Der er grænser for hvor længe jeg kan more mig over indholdet i Daffes dagbog.” Det var vist ikke helt sandt, hvilket den lette latter straks afslørede, men han havde brug for at lave noget andet end at læse. Han forventede dog en reaktion fra Daphnie, når han nu offentligt sad og fortalte, at han læste hendes dagbog. Han lænede sig en anelse tættere på Daphnie, så han lidt dæmpet kunne spørge;
”Hvorfor ved Athena hvem jeg er?” Var det ikke det, hun hed? Hans stemme var ikke dæmpet nok til at den kønne kvinde på den anden side af bordet ikke ville kunne høre med, så han ville vel blive rettet på, hvis det var forkert.

~ The story of my life, I give her hope - I spend her love until she's broke inside ~