Krystalisianer
Race /
Han ankom til hans eget rum, han ville ud af hans rustning for en gangs skyld. Han stod foran et lille bord hvor spejlet hang over, en skål var foran ham, hvor i han hældte vand op i den. Han gik i gang med at vaske hovedet, det hjalp at blive kølet ned kunne han mærke. "Isari, jeg beder dig, hjælp Elaina." Ordene var mere for at give ham tryghed og troen på at det nok skulle gå. Rustningen blev langsomt taget af og hængt på den tomme rustnings rakt han havde stående, ved siden af de to andre, den ene holdt på hans udstyr som lysets krigere havde tildelt ham, den anden var gaven fra dværgene. Han så ned af sig selv og besluttede for, at det ikke var i orden, at han mødte op i denne svedige skjorte, så af røg den, over til skabet for at finde en anden frem men hvilken en, det som en adelig ville forvente eller noget mere simple. valget faldt på denne. Han skulle til at forlade rummet, da noget hev i ham, han så tilbage og noget fangede hans blik, nær reolen. Han gik der hen og så en bog, der lå ned men ikke hvilken som helst en. Han smilede og tog den med sig. Efter lidt tid, tråde han ind i pejsestuen, Elaina var der allerede, han tog et forbavsende skridt tilbage af synet, at han var ved at tabe den lille håndbog han havde med sig. "Tilgiv mig, jeg ehm.." han prøvede på at bevare smilet og fatningen, endnu en gang blev han overrasket Elainas skønhed, han var ude på dybt vand lige nu. Det var lige før han hellere ville være omringet af fulde soldatter efter en sejr, det kunne han forstå. Men hvor intet våger, intet vinder, Rolands ord og en stille bøn blev givet til ham inde i ham selv.