Htqz 28.05.2016 15:11
"Har du virkelig ikke opfattet det endnu? Det er den slags dæmonblod gør. Hvordan jeg ved det? Min egen mor er.. Eller var.. dæmon.. Ved ikke om hun stadig lever.. " Hvor dum kunne tøsen være? Nok lige så dum som han selv havde været da han først var endt i en kvindekrop og ikke ville indse noget som helst.. Det var en hel ny verden der da var åbenbaret sig for Shiva.
Uden at tage sig af sin dæmon løsnede Shiva op i bælterne og alt det der ellers kunne risikere at gå i stykker og blive ubehagelige når kompaset røg af. " Jeg er halvblod. Sortelver og dæmon, derfor mine ører ikke er lige så lange som de fleste andre sortelveres, og derfor jeg har horn. " Mumlede hun, mens hun kort fumlede med låsen på kæden kompasset var i, inden den kom af og Shiva blev til sit normale mandlige selv. Noget Damos tilsyneladende ikke tog sig af, faktisk virkede dæmonen mere interesseret i Cassandra. " Damos, stop med at stirre, hvis hun er ved at finde spda en side af sig selv er det ikke din stirren hun har brug for. " Lød det, mens Shiva, nu Storm, tog fat i Damos' ene udrakte finger og skar hul på spidsen, nær blommen så bloddråber kunne glide ned på kompassets rubin som lyste op i den skarpe glød der normalt forlod den når fuldblodsdæmoner var foran den, og pilen pegede direkte mod dæmonen, som med sjaskende hale skævede over imod Cass. " Hvem er hun? En lille kone? " Et grumt smil gled over dæmonens læber, tilsyneladende finde morskab i at finde sin herre med en kone eller kæreste.
'' En fejltagelse i min jagt, intet andet. Kompasset var ved at være fjollet, derfor jeg skulle bruge dit blod. " Lød det kort for hoved, inden han fik kompasset om halsen og igen fik forbandelsens skygge over sig. Hun greb om kompasset og lod den over imod Cassandra. Denne gang med en forventet reaktion på et par enkelte glimt i rubinen, nålen kort pegende imod Cassandra, inden den gled tilbage over imod Damos som som fuldblodsdæmon havde den rene lod og styrke i sig. " Altså må du være halvdæmon. " Lød det konkluderende. " Og hvad vi gør..? Jeg ved ikke med dig men jeg fortsætter mit arbejde. Med dig.. Skal du nok være en smule varsom i byerne, selvom du ikke har synlige tegn på at have dæmonblod i årerne, vil folk efterhånden gøre alt for at gøre folk raske. "
Shiva havde bestemt ikke tænkt sig at lege barnepige. Børn fik man bare ikke når man var i hans brance, end ikke plejebørn. Få havde da gennem tiderne taget folk under deres vinger, men han anede absolut intet om Cassandra til at ville påtage sig sådan et ansvar.