At høre den fremmede dæmon tale så nedsættende om den yngre Galavant, var bestemt ikke noget der faldt i god jord ved ham, men han gjorde sammenbidt sidst bedste for ikke at fare i flæsket på den anden. Der var noget ved ham der skreg at man skulle passe på og være vagtsom. Men hvad den fremmede ville have for at gøre det af med Galavants herskab, kom ærligt bag på dæmonen idet hans blik fulgte den større dæmons over til den lille Præstinde. Hvad kunne hun dog bringe den fremmede? Ved bevægelsen, fra den anden havde han endnu engang løftet sin hale, men det lod til bare at være tilbage trækning idet byvagten kom med en mindre truppe. Han fravristede sig at se efter dem og stirrede istedet med et uudgrundeligt blik på præstinden.
" Dovne skiderik... " Lød det dæmpet bandende fra ham, en banden der hastigt stoppede op idet han kunne føle et åndedrag mod sin nakke, fulgt af en lidt for velkendt stemme.
Maximillian! Hvor meget havde han hørt? Han skulede mod den anden, mens han begav sig hen imod det rum præstinden havde udvalgt til processen. Lige nu var det for ham lige før tapningen ville være mere velkommen end Max ville være det.
" Hvis du vil have tappet blod kan du bare stille dig i køen, jeg er her på ordre fra min herre, hvilket jeg ikke er spor i tvivl om at du er klar over... Medmindre den lille frøken kan tage os begge, hvilket jeg tvivler hun vil væ..." Han rettede igen blikket imod præstinden, fornemmende en vis ubehag ved hende.
" Eller måske ikke helt alligevel.. " Han gik modvilligt hen til forhænget, og lænede sig en anelse ind mod hende idet han kom med et dæmpet. " Nu ikke noget med at dejse om. " Hvide øjne stirrede kort imod hendes inden han gik helt ind i rummet, forsøgende at ignorere fornemmelsen af Max, bedene til at den ældre ikke ville følge ham ind i rummet, som Galavant af ren og skær vane straks udsøgte for diverse detaljer og distancer. Ikke at der var så meget plads i det lille rum.
Han kunne ikke lade være med at finde en vis morskab i at hun som smittet, forsøgte at hjælpe de smittede. Måske hun selv, ligesom så mange andre, var bange for hvad modgiften kunne gøre ved folk og deres kroppe bange for at miste sig selv.
Midlertidigt i en kvindekrop, iført Paladsets tjenestepigeuniform, lys hud og med håret brunt, langt, krøllet og sat i en flettet, snoet knold i nakken, med et par løse kortere lokker.
I denne krop kalder han sig selv Magda.