Rebecca 30.05.2015 21:29
Fingrene omkring sværdets håndskaft strammede sig atter igen. Lyden af materialet under hans hånds hule, hud gnidende imod skind, hørtes tydeligt i dæmonens følsomme ører. Trods følelsesløsheden i hans ansigt, arbejdede det hele - alt det under huden, han bar.Med en trænet hånd løftede han sværdet, gribende skeden den førhen havde hvilet i. Han rettede den i en tilpas vinkel til, at han kunne svinge sværdet deri, hårdt, men ganske sikkert. Han blinkede ikke en eneste gang.
”Vingerne på Deres ryg, har virkelig ikke gjort Dem mere værd, spion.”
De blodfarvede øjne slap ikke barnet, trods hans ord virkelig ikke var tiltænkt hende. Den mandlige skikkelse nær hende, derimod.
”Og her troede jeg, at De ikke kunne synke meget lavere.”
Et fnys indfandt sig imellem ordene, ganske håndende.
”Uvidende menneske.”
Hvad der lod til at være et begyndende smil i hans ord, var virkelig alt andet. Skallen som havde lagt sig over hans ansigt var ubrydelig - hvis man undgik, hvad de fleste gjorde, hans øjne. Han virkede i nærheden af noget, der mindede om ligeglad. Stort alt ved hans ansigt fortalte dette, med undtagelse af sjælens døre. Øjnenes volumen af intensitet talte en helt anden sag. Flammen i dem brændte sultent.
Som barnets øjne kneb øjnene sammen, hævede han ganske let hagen (stolt ville nogen beskrive denne handling som).
”Hvorfor har du ikke fået ham til at slippe? Hvis du virkelig ville, var det sket nu.”
De hviskende, alt for blide ord var ikke længere henvendt til mennesket. Denne gang ville man ikke være det mindste i tvivl.
Irritationen i Maralindas stemme så ud til at more dæmonen. Latteren, den varme, bløde latter der pludseligt hørtes fra hans hals var dybt ubehagelig og foruroligende behagelig på samme tid. Han trak let på sig, titlende hovedet få centimeter som han granskede hendes nedstirrende øjne. Han fandt sig selv i dem - en tanke der pirrede ham; perverteret som han var.
”Hvad jeg vil?”
Latteren stoppede for en stund. Han lagde armene overkors, strygende en strittende pegefinger imod arret på hans hals.
”Det handler ikke om hvad jeg vil, men hvad jeg vil have.”
Han smilte ganske venligt. Hvad de fleste ikke ville opfatte som værende et pænt smil.
”Og det jeg vil have, er lige her.”
Han trådte fremad, forsat med armene overkors, støttende sin egen hage med den enkelte af hans hænder. De flammende øjne satte sig på Beon, gribende som når igler sugede sig fast til huden for at dige efter blod.
”Tak fordi De har bragt mig hende, spion. Jeg står Dem i - hvad skal vi kalde det? Jeg står Dem i gæld.”
Et løfte man kunne overveje om var belejligt, ønsket altså, eller alt andet end ønsket.