Gumle

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 433 år

Højde / 112 cm

Helli 21.02.2011 21:57
"Det står slemt til i landet, var," sagde han og strøg sit skæg, så han faktisk så lidt intelligent, hvis det ikke havde været fra det lyserøde skæg, kilt og tegnet i panden. Selv når han mødte dværge, så de ham ikke som en af dem. Han var simpelthen for mærkelig.
Gumle begyndte pludselig at klø sig i panden, lige der hvor tegnet var. Det var nemlig begyndt og klø. Tegnet gjorde det faktisk rimelig tit, og det irriterede faktisk Gumle. Han kunne kun huske han mærkede det ofte, han kunne ikke huske det på ingen måde.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Witch Bitch 21.02.2011 22:16
Jath fik et sørgmodigt udtryk i øjnene. "Ja, det står meget slemt til." Og det var jo netop derfor hun ikke slog sig ned. Hun prøvede at undgå at være en del af krigene og bekymringerne. Selvfølgeligt kunne hun ikke undgå bekymringerne særligt godt, de vedkom alle. Det var så nemt at se, næsten uanset hvor man kom hen, hvor galt det stod til. Folk blev mere og mere mistroiske. Hvis man ville undgå det hele og leve i fred, var man nødt til at leve i ensomhed et eller andet afsides sted. Hun kunne ikke engang komme på hvor det skulle være, for alle stedet havde sine beboere. Bjergene havde bjergelvere og dværge, skovene havde skovelvere og nymfer, sletterne havde sigøjnere og andet skummelt. Hun skævede til Gumle, han lignede bestemt ikke en dværg fra bjergene.

Gumle

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 433 år

Højde / 112 cm

Helli 21.02.2011 22:22
Gumle tænkte sig kort om. Han kunne ligeså godt sige til Jath at hans hukommelse var dårlig. Han vidste det godt selv. "Jeg kan ikke rigtig bekymre mig om den særlig meget. Jeg glemmer alt den næste dag, så jeg kan ikke huske dig i morgen," sagde han lige ud. Jath skulle ikke forvente at næste gang de mødtes, at han så overhoved kunne huske hende. Han havde været ude for uheldige episoder, fordi han ikke kunne huske personerne han mødte. Selv kunne han ikke huske at han havde været ude for det. Han vidste bare at Jath nok skulle vide, at hun ikke skulle sige at hun kendte ham en anden dag.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Witch Bitch 21.02.2011 22:48
Gumles pludselige udbrud fik Jath til at grine højlydt. Der gik nogen sekunder før hun kunne svare ham. "Det skal jeg nok huske," sagde hun så. "Men det skal du nok ikke sige til for mange mennesker. Hvad hvis de stjæler noget fra dig, stikker af, og lader som ingenting næste gang de ser dig?" Hun sagde det ikke for, at han skulle være bange for at hun kunne finde på at gøre sådan noget. Det var nok noget af det sidste hun ville gøre. Men hun vidste, at det var mange der var hurtige til at udnytte folk.
Hun gad godt vide, hvad der egentligt var sket med denne dværg, men det var nok umuligt når han intet kunne huske. Hun havde godt fornemmet at hans hukommelse haltede lidt, men havde ikke gættet at det stod så slemt til. Det var mærkeligt at tænke på.

Gumle

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 433 år

Højde / 112 cm

Helli 21.02.2011 22:54
Gumle grinte blot af det. "Jeg har intet at stjæle. Alt jeg bruger bliver tryllet frem, så det værste de kan stjæle er min kilt," sagde han grinende, så man kunne se alle hans tænder. Det var sandt nok hvad han sagde. Han havde ingen værdig genstande på sig. Han havde intet at bruge penge til, for han ville aldrig bytte sin kilt ud, og den var sjovt nok ikke slidt op, selvom han havde brugt den i et par 100 år. Lang tid, selv for en dværg fra bjergene. Det havde også noget med forbandelsen at gøre. Han vidste dog intet om det, da han bare kunne huske et kraftigt lys, og det sagde ham ikke særlig meget. Desuden, hvis forbandelse ville blive ophævet, ville han nok dø, fordi han var blevet så gammel, selvom han ikke så ældre ud.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Witch Bitch 21.02.2011 23:08
Et eller andet sted var hun glad for, at han ikke havde noget at stjæle. Hun ville have det dårligt over, hvis nogen udnyttede hans hukommelse på den måde. Men det fik hende også til at tænke på en anden ting. "Kan du fremtrylle hvad som helst?," spurgte hun nysgerrigt. Hvis han ikke ejede andet end sin kilt, så måtte både kogekarret, skålene og krydderierne være fremtryllet. Gad vide om ingredienserne også er det.. tænkte hun.

((beklager, det ikke fylder mere))

Gumle

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 433 år

Højde / 112 cm

Helli 21.02.2011 23:13
"Næsten," sagde Gumle, stadig med et smil på læberne. Han blærede sig ikke med sine evner, men han var alligevel rimelig stolt af dem. "Kan ikke fremtrylle levende væsner eller nogle elementer." Gumle vidste i det mindste nogenlunde hvad han kunne. Han brugte også mest sine evner på mad, da det var det vigtigste i hans liv. Ikke at spise det, men at lave det, desuden hjalp han også mennesker der sultede ved at give dem resterne. De ville have alt mad, og Gumles mad nærmest et festmåltid for dem.
Desværre kunne Gumle aldrig huske at han gjorde det for andre, så han troede han bare gjorde en god gerning.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Witch Bitch 22.02.2011 10:48
"Men det er jo en fantastisk evne at have!" Jath var meget begejstret og kunne se store muligheder. "Er det så sådan at tingene forsvinder efter et stykke tid?" Hun havde selv en evne i stil med hans. Hun kunne ikke fremtrylle materielle genstande, men små dyr. De forsvandt dog efter et vist antal minutter, alt efter hvor øvet hun var i de specifikke dyr.
Hun kunne se for sig, hvordan Gumle kunne tage til de forskellige byer hvis han fik lyst, og lave mad til alle dem der manglede. Han så ud til at elske at lave mad, og han var bestemt god til det. Han ville kunne redde liv på den måde, hvis ikke det var fordi hans regulære hukommelsestab forhindrede det. Det betød jo, han ville glemme planen næste dag, og også glemme hvor han før havde været.

Gumle

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 433 år

Højde / 112 cm

Helli 06.03.2011 22:15
Gumle tænkte sig om. Han vidste det faktisk ikke. "Jeg ved det faktisk ikke," sagde han med sin lyse stemme. "Tidligere lod jeg det bare stå. Jeg ved ikke om det forsvinder, men der er vel nogle andre der kan bruge det, hvis jeg lader det stå." Han smilede til hende. Faktisk forsvandt de efter et lille stykke, hvis de ikke blev brugt. Maden nåede normalt at blive spist inden. Enten af dyr eller af væsner der kom forbi. Det resulterede også at der nogen gange lå redskaber i naturen. Heldigvis var det af træ, bortset fra de store gryder han brugte, men de forsvandt normalt når han forlod stedet. Nærmest som om den vidste at Gumle ikke ville komme tilbage.

Jathibiyya

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 21 år

Højde / 170 cm

Witch Bitch 07.03.2011 14:04
"Hmm..," hun kiggede tænkende op på skyerne. Nej, det ville nok ikke kunne lade sig gøre. Det var synd at en god person som denne dværg var forhindret i at leve sit liv fuldt ud. Hun gad godt vide, hvad grunden til det var, og hvor længe det havde været sådan. Måske ville hun en dag møde andre der havde mødt ham. Måske endda nogen som kunne fortælle noget om ham, som han ikke selv kunne huske.
Næh, han forblev et mysterium, i hvert fald lidt endnu. Men Jath var glad for at have mødt ham. Hun var glad hver gang hun mødte personer der var værd at spendere sin tid med. At han havde serveret fantastisk mad for hende gjorde det bare endnu bedre.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Mong, Krystal
Lige nu: 3 | I dag: 10