Baldric holdt Cristanias øjenkontakt og satte sig på sengen og kiggede ned på hende.. Men han kunne ikke lide at kigge ned på hende og satte sig derfor på gulvet overfor hende for at vise respekt, Baldric gjorde meget for at vise hende respekt og vis Cristania kendte til Topali-skikke, ville hun vide at det at han satte sig lavere end hende var at vise respekt.
Gijsbert 02.11.2010 19:40
"Tjaeh... Jeg var vel bare det unge håb, ham med musklerne som kunne håndtere sine våben som var de en ekstra kropsdel, derfor sendte min familie mig ud, for at missionere og få andre til at tro på Kile, jeg stammer fra en familie hvor alle mændene har været krigerpræster af Kile siden krystallianerne invaderede Krystallandet. Min familie er kendt på Topalis for at være en gammel og stærk slægt, selv min farfar på 80 kan svinge et sværd lige så godt som mange mænd på 40 år, han ville da i hvert faldet få uddelt en masse slag før han selv var nød til at lægge sig ned, han har jo trænet i forskellig kamp i... 72 år må det være." sagde Baldric og smilede skævt, 72 år... Det var også en del af traditionen at starte tidligt med at lære at slås, så når man var omkring 8 år gammel, så var man gammel nok til at kunne ride, og kunne man ride kunne man nemt lære at bruge en lanse samtidigt.Baldric holdt Cristanias øjenkontakt og satte sig på sengen og kiggede ned på hende.. Men han kunne ikke lide at kigge ned på hende og satte sig derfor på gulvet overfor hende for at vise respekt, Baldric gjorde meget for at vise hende respekt og vis Cristania kendte til Topali-skikke, ville hun vide at det at han satte sig lavere end hende var at vise respekt.
Cristania 02.11.2010 19:56
Cristania var ret imponeret over Baldric og hans familie. Det måtte være utroligt, at have en familie, der virkelig stod for noget, og som virkelig kæmpede for noget specielt. Det var jo lidt af en speciel familie, Baldric havde. Han var nu også selv ret speciel... Hun reagerede ikke specielt på, at han satte sig ned. Cristania kendte intet til Topalis-skikker, men hun var rimelig sikker på, at han gjorde det af ren høflighed alligevel. Hun smilede lidt igen. Hun smilede over, at han var sådan en gentleman hele tiden. Men det betød jo ikke, at han ligefrem skulle lide for det.
,,Du skal da ikke sidde på det kolde gulv." Hun trak benene op under sig og lænede sig op af muren, som madrassens smalleste side lagde op ad.
,,Hvis det gør dig ubehageligt tilpas at sidde på sengen, kan du jo bare sidde på madrassen."
Avatar fundet på http://www.thestudentroom.co.uk.
Gijsbert 02.11.2010 20:04
Baldric var selv ret glad for hans familie, selvom de til tider kunne være møghamrende irreterende, men så var Baldric efterhånden så gammel og havde tillært sig nogen andre skikke sammen med dem han havde i forvejen, så han kunne finde på at modsige sin familie, og eneste grund til det blev accepteret var fordi Baldric var farfaderens yngling, en del land ville han sikkert også arve, og så var der også det faktum at hans far normalt gjorde hvad han kunne for at Baldric ikke fik ballade, så egentligt havde Baldric to stærke beskyttere hjemme i landsbyen."Det gør ikke så meget.. Grunden til jeg sidder på gulvet er at vise respekt ikke så meget andet." sagde Baldric og smilede skævt til Cristania.
"Jeg har egentligt ikke hørt særligt meget om dine brødre, har du ikke noget at fortælle om dem?" spurgte Baldric og smilede venligt til Cristania.
Cristania 02.11.2010 20:16
,,Hvad nu hvis jeg syntes det var respektløst af dig, at du sad på gulvet?" Sagde hun smilende. Måske det ville få ham til at flytte sig. Selvfølgelig var det godt med høflighed. Det kunne enhver kvinde godt lide. Men Cristania syntes ikke, at Baldric skulle sidde ned på det kolde og hårde gulv for at vise respekt.Da han spurgte indtil hendes brødre, smilede hun igen. Hun vidste ikke helt til at starte med, hvad hun skulle fortælle... Det var jo så meget at sige om dem. ,,De er begge to ældre end mig. De har altid været der for mig, og jeg var sammen med dem døgnet rundt som lille. Hver gang jeg var udenfor og lege med andre børn, var de der, og hver gang jeg tog indtil byen for at handle for min mor, så tog de med. De ville ikke efterlade mig selv. Jeg tror de var ganske bekymrede for mig, selv da jeg kunne klare mig selv. Nærmest helt som to fædre. De hjalp også min mor meget. De var mine to forbilleder, og jeg ville gerne være som dem, da jeg var yngre. De var ikke bange for noget. To vovehalse, var de. Og når de lavede spas og ballade, gjorde de det altid på en måde, så det ikke gjorde udover folk. Jeg snakker desværre ikke så meget med dem mere. Jeg ser dem jo ikke så tit. Men jeg ved, om jeg så ikke ville se dem i flere år, så ville mine følelser og tanker til dem ikke ændres det mindste..."
Gijsbert 02.11.2010 20:22
Baldric smilede skævt til hende "Så måtte jeg jo fjerne mig." Baldric satte sig op ved siden af Cristania og havde ikke rigtigt noget imod at sidde ved siden af hende.Aloys nikkede indforstået da hun talte, han havde heller ikke set sin familie et stykke tid, et par år måske, men dog havde han jo selv valgt det, fordi han rejste rundt, han kunne jo til hver en tid tage tilbage til sin stamme og besøge dem vis han nu fik lyst til det.
"Er det din faders skyld du ikke snakker med dine brødre?" spurgte Baldric og kiggede på Cristania med et medlidende blik før han kiggede væk, hun ville sikkert ikke have medlidenhed, han var i hvert faldet selv typen der hadede medlidenhed, det hang ham ud af halsen, at folk gav ham medlidenhed vis der var sket noget, for det var jo ikke noget man selv bad om.
Baldric kiggede rundt i huset og gabte endnu en gang.
Baldric overvejede om han skulle lægge sværdet ved siden af hvor han nu skulle sove.. Det måtte han hellere..
Baldric fik pludseligt en ide "Jeg kan argumentere, til hvorfor jeg skal sove på gulvet!" sagde Baldric halvhøjt og smilede stort.
Cristania 02.11.2010 20:31
Hun smilede tilfreds, nærmest stolt over sig selv over, at hun havde fået Baldric til at fjerne sig fra gulvet, og havde sat sig ved siden af hende istedet. Hun vidste nemlig allerede på den korte tid, hun havde kendt Baldric, at hans høflighed var svær at tage fra ham. Hun opdagede det medlidende blik fra Baldric. Hun vidste nærmest ikke hvordan hun skulle forholde sig til det. Meningen med at fortælle om hendes far var nu ikke, at hun skulle have medlidenhed. Der var jo mange, der havde det værre end hende! Hun var glad for sin barndom, det eneste hun ikke brød sig om var sin far. Det var det eneste problem hun havde, udover fattigdommen selvfølgelig. Men det var hun jo vokset op med. Så hun var jo heldig. Det havde bare givet sine mener, det med hendes far. Familien var blevet splittet fuldstændigt op. Mor og far for sig. Halvbrødrene for sig. Og søsteren for sig.
,,Det tror jeg. De flyttede ihvertfald hurtigt, efter min far flyttede ind i huset igen. Så flyttede jeg også," sagde hun.
,,Lad mig så høre?" Sagde Cristania til Baldrics halvråben og store smil. Cristania kunne tydeligvis forestille sig, at han havde fået en fjollet idé...
OOC: Skal lige spise, også regner jeg med at tage ud og løbe.. :3
Gijsbert 02.11.2010 21:03
Baldric gabte og sad pludseligt helt stille uden at trække vejret og lyttede, der gik få sekunder så trak han vejret og fik gabt færdigt igen, han havde troet han havde hørt nogen eller noget, det havde han dog heldigvis ikke."Det er meget modigt af en ung dame hun tør bo alene, især at du tør tage en fremmed med hjem som mig, tænk nu vis jeg istedet for at have været en venlig ung mand med manerer, havde været en grisk og barbarisk overklasse mand der troede han kunne behandle de fattige som han ville og lege voldtægtsmand? Man skal aldrig stole på nogen, med mindre de har bevist man kan stole på dem." drillede Baldric det var tydeligt han drillede både i tonen og den måde han smilede på.
"Jo for ved du hvad... Vis jeg ligger i sengen kan jeg jo falde ned og slå mig fordi jeg er vant til at sove på jorden, og fordi jeg er vant til at sove på jorden er jeg jo vant til at have mit sværd lige ved siden af mig parat til at trække det, og vis jeg ikke har det, så kan jeg jo ikke sove. Så enten sover jeg på madrassen alene, ellers sover vi der begge to!" Baldric grinede fjollet.
Cristania 02.11.2010 22:12
Hun fniste. Ja, Cristania var nu naiv. At hun tog en nærmest fremmede mand med hjem. Hun havde da også været lidt nervøs over det. Men hun tog chancen. Det var også noget, der vigtigt. Det troede Cristania på, at det var. For hende var det vigtigere at lade vær med at leve fornuftigt og i frygt. Det kunne dog give ekstreme konsekvenser, men det havde det ikke for hende endnu. Det var måske derfor hun gjorde det? Hun havde jo ikke særlig meget erfaring i noget. Hun kom så med et fnys. Men kun ment som sjov og dril.,,Man må tage en chance nogen gange."
Derefter fnyste hun igen, hvorefter hun smilede. ,,Det virker nærmest som om, at du gerne vil sove på madrassen. Jeg ved du vil sove oppe i sengen. Glem nu dit sværd for i nat. Der sker jo ikke noget..." Sagde den naive Cristania igen.
Gijsbert 03.11.2010 07:14
"Tjaah, det må man vel, dog skal man kun tage de chancer man selv kan stå inde for, men okay, det er vel heller ikke så farligt at have mig sovende." sagde Baldric og smålo, han var bestemt ikke farlig vis man ikke selv havde gjort et eller andet for at han skulle være farlig."Jeg vil gerne sove på madrassen, og det er der en grund mere til!" drillede Baldric "Jo, jeg er jo vant til at sove i det fri ved du, og så ligger jeg på jorden som er hård, så derfor kan jeg ikke ligge i din alt for bløde seng, så får jeg ikke lukket et øje i nat!" Baldric forsøgte at lyde yderst troværdig men endte med at grine over sin egen kommentar... Baldric havde et godt sovehjerte, han kunne nok sove over alt.
Cristania 03.11.2010 16:09
,,Nej, det håber jeg ikke," sagde Cristania, men kun ment for sjov. Det var nu ikke, fordi hun var bare for at han var farlig. Eller... Jo måske var han farlig, men ikke over for hende. Det troede hun ihvertfald ikke. Hun sukkede, mens hun opgav og grinede lidt. ,,Så får du din madras, nu du er så stædig. Men jeg hader, at tage mig selv fremfor mine gæster!" Stædig var Baldric. Enormt stædig. Hvorfor ville han absolut så gerne sove på madrassen?
Gijsbert 03.11.2010 19:23
"Jamen så er jeg tilfreds!" sagde Baldric og smilede stort samtidigt med at han smålo.Baldric gik hen og tog sit sværd og lagde det så ved siden af madrassen, dog ombestemte han sig hurtigt og samlede det op og stillede det op af væggen.
Baldric satte sig på madrassen igen og lod sit blik glide rundt i rummet, bare for at vide hvad der præcis var i rummet til vis han skulle op i nat, og han ikke kunne se noget.
Baldric havde også en stor kniv i skoen, dog ville han ikke tage de langskaftede sko af endnu, ikke fordi Cristania ikke måtte se kniven men fordi, at hun måske kunne syntes det var lidt fanatisk af ham at bære mere end et våben, dog bar han nogengange op til 4-5 våben plus rustning og når han gjorde det, var det tidspunktet man ikke ville slås med ham, for så var han næsten altid på jagt efter fjender, og når man jagede fjender havde man ikke så meget tid til at bedømme hvem der var ven eller fjende, havde de trukket våben eller truende adfærd fik de bank.
Cristania 03.11.2010 20:12
Cristania smilede og fulgte ham med blikket, da han rejste sig for at hente sit sværd. Stilhed var der. Pludselig blegnede hendes smil, idet hun begyndte at fundere over, hvordan sådan en flink mand kunne slå nogen ihjel. Hun kunne slet ikke forestille sig Baldric slå nogen ihjel. . Hun havde forestillet sig Lysets Krigere slå ihjel for at forsvare landet og i deres eget forsvar. Fordi det var jo det hun troede på. Men alle andre der havde slået ihjel, end dem, der fulgte Lysets Dronning, havde Cristania altid forestillet sig som brutale, aggressive, onde og meget ubehagelig folk. Men det var Baldric jo ikke. Han var jo god?Hun havde aldrig personligt kendt så mange, der havde slået nogen ihjel. Hun havde ihvertfald ikke rigtigt, sådan, kendt til dem, men hun havde hørt, om mange der havde gjort det. Og derfor var det sådan set en normal ting... Der var jo trods alt krig.
Men hun tænkte over det. Meget. Og meget over, hvordan det måtte være. Hun var nysgerrig. Nærmest som et lille barn, der pludselig opdagede en ny ting i verdenen. Hvis hun da ikke var det...
,,Må jeg godt spørge dig om noget meget personligt?" Spurgte hun så. Mange ville slet ikke fatte, at hun tillod sig overhovedet at gå ind på det, hun ville til at spørge om. Det var jo ikke noget, hun skulle blande sig i overhovedet. Det var ikke noget, man spurgte ind til. Det var jo en meget personlig ting. Men hun kunne ikke nænne at lade vær.
Gijsbert 03.11.2010 20:44
Baldric satte sig lidt ned og tænkte, han tænkte på sin hjemstavn, sin familie, sit gamle liv, sine venner, hans veninder, hans hus og om nogen andre måske var flyttet ind i det selvom det var yderst usansyneligt, og til sidst kom han til at tænke på den pige han skulle have været giftet med for ti år siden dengang han var helt ung, et familie arrangeret bryllup, Baldric havde været tilfreds, desvære var pigen bare død i en drukneulykke, meget sørgeligt, en af de ting der havde været med til at hærde den unge Baldrics hjerte.Baldric kiggede på Cristania og smilede igen, selvfølgeligt måtte hun spørge, hun skulle bare spørge om tingene, han kunne jo altid sige vis han ikke ville svare...
"Ja selvfølgeligt må du spørge, du skal bare spørge, jeg skal nok sige til vis jeg ikke har lyst til at svare, og det er sjældent." Baldric kørte noget af sit halvlange hår om bagi øret, da det dækkede for udsynet, det var faktisk med vilje hårets længde var sådan, måske skulle han få sit blodrøde hår klippet? Han ville nok heller ikke være svær at genkende i mængden, så man hans hår var man ikke i tvivl om hvem der var Baldric Brynjar.
Cristania 03.11.2010 22:58
,,Det er ikke for at gå tilbage til den alvorlige stemning..." Startede Cristania, selvom hun vidste, at dette spørgsmål betød den alvorlige og seriøse stemning igen. Eller... Det kom an på hvordan Baldric ville håndtere og svare på spørgsmålet. Han havde indtil videre virket meget åben. Som en stærk mand, meget udadvendt og meget åben omkring alting. ,,Hvordan føles det at ...." Hun vidste ikke hvordan hun skulle formulere det på den pæneste måde. Skulle hun bruge 'tage livet fra en anden person', 'dræbe' eller 'slå nogen ihjel'? Alle tre ting virkede utrolig lige ud og meget hårde. De var alle sammen lige gode. Eller lige dårlige. ,,... slå nogen ihjel?" Valgte hun så at sige. Cristania lød og virkede som det lille, nysgerrige barn, der ikke rigtigt kendte til alle ting i verdenen endnu.
,,Jeg mener... er det sådan... Tænker du aldrig over personens fremtid eller familie? Har du nogensinde haft en utrolig dårlig samvittighed over det? Eller måske fortrudt det?"
Måske Baldric slet ikke tog det så hårdt, det med at slå folk ihjel? Cristania troede, at det ville være en meget følsom sag at snakke om. Sådan er det tit med krig. Folk kan ikke lide at snakke om det, og de hårde og brutale ting de har gjort, for at deres egen retfærdighed skulle sejre.
Gijsbert 04.11.2010 07:19
Baldric lyttede til hendes spørgsmål og tænkte sig om et øjeblik før han svarede "Som du jo ved er jeg Kile tilbeder, jeg tror på at døden kommer til os uanset hvad, om den kommer ved min hånd eller en anden mands hånd, så det tænker jeg altid først og fremmest over, det betyder selvfølgelig ikke at jeg ikke kan få dårlig samvittighed for det kan jeg, men som jeg har sagt så dræber jeg ikke uden en grund, og jeg giver altid advarsler, dog ikke til lys eller mørkekrigere, de har selv valgt, men vis folk ikke har tænkt sig at følge mine advarsler skal jeg nok lade være med at give dem flere, sådan tænker jeg.Baldric holdt en lille vejrtrækningspause før han fortalte videre.
"Men de første gange man slår nogen ihjel kan man godt komme til at overdramatisere lidt og så går man ud i den første den bedste busk og kaster alt man har spist det sidste døgn op, ved mindre man selvfølgelig er helt gal i hoved."
Baldric tænkte sig lidt om? Kunne han tilføje mere? Eksempler.. Nej dem ville han ikke komme med.. Eller jo! Han havde et eksempel han ville komme med.
"Der var engang en ung byvagt, 18-19 år var manden, han var på størrelse med mig vis ikke lidt større og han ville udfordre mig, jeg gav ham tre advarsler, hvorefter han lavede et udfald mod mig, og så gjorde jeg det eneste jeg umiddelbart kunne, jeg trak mit sværd og dræbte ham, og tog hans ting, og rejste videre, så en dag i sumpen mødte jeg Asbjörn igen, byvagtskaptajnen, og han vidste jeg måtte have en grund til at dræbe manden hvilket jeg jo sandeligt også havde, men jeg gav Asbjörn mandens smykke tilbage og en okay stor erstatning, for en almindelig mand, man skal altid huske, kommer jeg i krig med en person, er det personen og de indvolverede jeg slås med, ikke familien." Baldric gjorde en meget stor anstrengelse for at få forklaret det sidste så godt han nu kunne.
Cristania 04.11.2010 15:16
Hun nikkede og forstod ham. Cristania troede ikke, at hendes egen styrke ville kunne klare at slå nogen ihjel... Men Baldric var sikkert også stærk. Det eneste hun ikke forstod, var, at Lysets og Mørkets krigere var selv om det.
,,Men hvorfor mener du, at Lysets - og Mørkets krigere selv er uden om det? Kæmper de ikke også bare for noget, ligesom du også gør?" For det var sådan, at hun så på det. Men dobbeltmoralsk var det egentlig af Cristania. Hun fulgte jo Lysets Dronning, og efter hende, mente hun også, at hun skulle styre landet. Hun mente derimod ikke, at de onde skulle slåes ihjel. Men hvis det var det der skulle til....
Gijsbert 04.11.2010 15:50
"Tjaaeh, det er det vel forskellen er bare at jeg ikke render rundt og voldtager damer, brænder byer ned og så at jeg selvfølgeligt kæmper fair, mig alene mod de andre hver gang. Eneste forskel er at jeg kæmper for folks ret til at beholde deres neutralitet, og integritet." forklarede Baldric meget fint.Baldric smilede til Cristania, hun var på visse måder hans intellektuelle modspiller, hun stillede de spørgsmål som kunne få ham til at overveje om han handlede korrekt, og om han faktisk bare var lige så fanatisk, som de andre krigere.
Baldric kiggede op i loftet og tænkte lidt, jo han kæmpede også for noget... Han kæmpede for alle de der var døde for de to hæres hænder og så længe de to hære ikke kunne enes havde Baldric en enestående chance for at rydde lidt op på begge sider, når han nu havde lyst.
Baldric havde i hvert faldet flere mord på samvittigheden end fire hænder kunne tælle, dog ikke kun lys og mørkekrigere, et par byvagter og almindelige folk var det også blevet til i løbet af årene, det var hverdag for Baldric, han tænkte ikke rigtigt over det, han gjorde det bare når det skulle til.
Cristania 04.11.2010 16:02
Hun blev lidt imponeret over, at Baldric virkelig stod så fast i sin holdning. Og at den var så klar. For det var den virkelig. Han var stædig., og havde sikkert også gjort mange tanker om det, han stod inde for. Cristania troede nærmest ikke, at denne mand kunne sige 'det ved jeg ikke...' eller 'måske'. Han var helt bestemt.Selvom hun ikke stod inden for det, han sagde, så respekterede Cristania hans holdning fuldt ud. Hun brød sig bare ikke om tanken om, at han dræbte folk og krigere, der stod inden for det, hun selv gjorde.
,,Men vi alle kæmper vel for det, vi synes er godt og vigtigt for os. Vi har alle vores individuelle holdning eller måske illusion om, hvad der er bedst for landet, men hvad vi alle er fælles om, er, at vi synes vores egen er rigtig." Hun var overrasket over, at denne tanke kom ud af munden på hende. Men hun mente det bestemt. Og det var egentlig først nu, at hun så det. Det var jo netop problematikken ved krig.
Gijsbert 04.11.2010 16:40
"Det er det jeg hele tiden har forsøgt at sige" sagde Baldric og tilføjede så "Der er bare ingen der gider at lytte, jeg kæmper for retten til at være mig selv i godt og ondt, det gør i også, eneste forskel er at i har en som tager alle vigtige beslutninger for jer og fjerner en del af jeres ansvar, altså en regent, kan du følge mig?"Baldric smilede stort og oprigtigt til Cristania, de ville med sikkerhed blive gode venner det kunne han godt garantere for.
Baldric gabte endnu en gang og sagde til Cristania "Jeg syntes snart vi skulle komme i seng, jeg skal i hvert faldet, så lover jeg dig at svare på resten af hvad du har at sige imorgen eller på et senere tidspunkt.. Aftale?"
Baldric strakte sig.
Cristania 04.11.2010 17:44
,,Det kan jeg vel. Men jeg mener ikke, at man fjerner en del af ens ansvar, fordi man har en regent," sagde hun og besvarede Baldrics smil med at smile selv.,,Aftale." Hun krøb selv op i sin seng, og tog dynen over sig. Hun var egentlig også træt selv, og havde det egentlig ikke så dårligt med, at lade Baldric sove nede på madrassen. Han havde jo nærmest kæmpet om den.
OOC: For satan et nederen og kort og ukreativt svar.
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1
Lige nu: 0 | I dag: 1