Slettet Bruger 01.05.2009 12:00
Rashed kommer gående. Han havde begge sine hænder i lommerne, og gik mere eller mindre provokerende, med en smule tilbagelænet ryg. Han kedede sig gevaldigt, men han havde alligevel et lille smørret smil på læben. Han skulle finde på et eller andet. Lave noget ravage af en art, men hvilken.... han var stærkt overbevist om, at den nok skulle komme til ham, hvis bare han fortsatte sin gang.
Ganske rigtigt. Da der var gået et par minutter kom han til en større port, med vagter foran. Han stoppede sin gang, smilte endnu større.
Det havde jeg ikke lige ventet. Men uventet er bedre end ventet, fantastisk overraskende
Han fortsatte sin provokerende måde at gå på, frem mod vagterne. Han stoppede op lidt fra dem. De havde begge blikket rettet mod ham, og han satte sig pludselig ned på jorden - ganske provokerende, mens hna så på dem. Vagterne kiggede kort på hinanden, inden den ene gik frem mod ham.
Har du nogen gøremål her? spurgte vagten der var gået frem mod ham.
Rashed smilte ganske provokerende, mens han sad nede på jorden.
"Ja"
Der var en længere pause, da vagten ventede på at der skulle komme mere, men der kom tilsyneladende ikke mere, end et lusket smil, som var så provokerende som noget kunne være. Hans siddestilling var lettere tilfældig, og ikke vis på nogen måde.
Hvad bringer dig så hertil, til Rutilus Taurus? vagten gik længere frem, og stod ganske tæt på ham nu.
"Hvad rager det dig? Luk mig ind, og jeg skal lade jer være" sagde Rashed med sit nu store ondskabsfulde smil, hvorefter han lagde sit hoved let på skrå.
Vagtens øjne blev store, og farede med det samme frem uden tøven, for at pågribe ham. I det samme henlå der en tyk tåge omkring dem. Rashed farede frem, og en ny tåge som han fremanede, blev formet til en kølle. Køllen lavede et hurtigt sving i luften, og ramte en gang hver af vagterne, som forvirret prøvede at finde ud af tågen. De havde fremanet ild, vand, og flere forskellige magier lå i luften, som forsøg på at kunne gøre noget mod deres 'gæst'. Vagterne blev ramt, faldt til jorden og lå bevidstløse.
Rashed tog en nøgle fra den ene vagt, og satte den i porten, hvorefter den gik op, og han trådte ind.
((har fået lov))