”Trold og løgn,” Præsenterede han igen, nervøs, lidt som han fandt på reglerne undervejs. Juliander havde altid været ret god til at improvisere. Men det var der nu mange alfer, der var gode til. ”Det er en leg hvor trolden skal sige en sandhed og en løgn om sig selv, og så skal de andre feer gætte hvad der er sandt. Hvis man gætter rigtigt, får den næste lov til at være trold, og hvis man gætter forkert, siger trolden ’Trold og Løgn!’ og så vinder man retten til at bestemme hvad man skal lave.”
Han forsøgte at finde ud af, hvorvidt han havde hendes interesse endnu eller ej. ”For eksempel… Jeg smuglede engang en hundehvalp, som jeg kaldte Plet, ind i Alfelunden, så hele byen gik i panik. Og… jeg har en kæreste ved navn Kastanje,” Han sank nervøst og samlede sine hænder foran sig og kiggede på hende med et blik, der indikerede at hun fik lov til at gætte, så han kunne demonstrere legen. Han håbede på at hun var åben for at lege, for han var ikke sikker på at hun kunne finde ud af at lege normalt. Hun havde sikkert skræmt alle potentielle legekammerater væk jo… Men måske kunne han tale til hendes vinder-gen.