Men han så ligeså forvirret ud som man kunne forvente, og Seth rystede en anelse forsinket på hovedet, som svar til hvorvidt han ikke havde noget valg.
Øjnene smalledes dog en anelse da han afrundede sine tanker, og Seth følte ordene falde hårdt ned i ham. Som sten i sort vand, inden at de sank udenfor solens rækkevidde, og ramte bunden. En velsignelse? Han måtte tage pis på ham. Uden at kende til planterne der levede af hans krop, kunne Seth i en lille grad godt se hvad han mente. Men han måtte se sandheden, for at kune stå ved de ord.
Mørkelveren satte med en lavmælt mumlen koppen fra sig, og trak med en dæmpet raslen hætte ned, så de store bregner og slyngplantere der voksede fra kravebenet, dæmpet fik spredt sig ud. Den ene af bandagerne på hånden blev forsigtigt viklet op, og han afslørede langsomt en arm, hvor tydelige spor af planterødder snoede sig under huden, og små blade dækkede hvide streger fra en godt gemt tatovering. "Hvis jeg lader være, vil plantevæksten sprede sig. Den næres af mig" naturen var smuk, men den var grum. Det var en brutal skønhed, og han knyttede hånden lidt forsigtigt, så neglene ikke skar i huden. "Når jeg helbreder dem, sænker det farten. Men hvordan jeg løser forbandelsen, det ved jeg ikke" og han stirrede i et glimt af had ned på den grønne vækst.
Der var sikkert en eller anden forskruet morale han skulle lære. Og om noget, var det svært at lære en gammel hund den form for nye tricks.