Vi har ikke givet op

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 09.01.2023 22:43
Hvad havde været et så meget bedre svar end noget der kom så forvirret ud. Havde det været bedre at sige Alt andet end mit blod er godt nok! men så havde det vel været en invitation til at lade ham gå efter Mingyu eller andre i familien. Men måske det var meget vel at han bare lod forvirringen tage styringen fra tid til anden i sådanne situationer. Ingen grund til at summe mere over det nej. 

Øjnene knep en anelse irritabel sammen. Intentioner eller ej, Chuwon havde ingen interesse i at besværliggøre broderens ønsker, hvor mange gange skulle han sige det? Det kunne snart stå skrevet i stjernerne, og end der ville Hyun måske stadigvæk sætte spørgsmålstegn ved det. "Jeg ved ikke hvordan I var brødre i sin tid, men jeg står bag min bror, selv når jeg ikke deler hans visioner eller interesser. Hvor mange gange skal jeg sige det, mit job som storebror er at han hjælpe ham på vej til en lysere fremtid!" med hånden placeret på brystkassen, han råbte ikke, men stemmen blev langsomt hævet. Han følt det kørt i ring. 
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 09.01.2023 22:51
Øjenbrynene blev hævet og øjnene gjorde sig store over Chuwons, ja, nærmeste udbrud. Han råbte ikke. Der blev ikke poppet sener ved tindinger eller halsen, men stemmen var hævet. Ikke langt fra at kunne skabe ekko i det store lokale med højt til loftet. Og her sad Hyun blot og lod sig lytte. Han sad tilpas i lænestolen, som lyttede han til en behagelig historie om gårdagens hændelser. Men det var langt fra, hvad hans efterkommer ville fortælle. Han virkede sur. Fornærmet. Især, når Hyuns egne brødre blev nævnt. 
Hvordan de havde været som brødre. Kunne Hyun huske det? Han kunne huske sin familie. Sine brødre. Men han kunne ikke huske detaljer. Han kunne huske få minder, ikke dagligdagen. Han kunne huske visse ansigts- og karaktertræk. Men hele ansigter var svært. Han kunne altid bare gå op og kigge på familieportrættet, men han havde ikke kigget på det, siden det var blevet flyttet langt væk fra ham.

"Det er meget nobelt af dig, Chuwon. At ønske det bedste for din bror og hjælpe ham på vej, om så han er bevidst om det eller ej," Hyuns stemme var endnu som før. Lettere monoton og rolig. Han behøvede ikke at hæve sin stemme. Der var mere for ham at tabe. Måske Chuwon kunne være foden ind i døren for at møde sin nye familie. Men ønskede Hyun dette? At skulle udskifte sin familie hvert århundrede, fordi de gik bort, men han gjorde ikke? Der havde været en grund til, hvorfor han var blevet her, alene. "Men det er ikke nobelt for dig selv at vil tilsidesætte dine drømme og sågar arbejde imod dine egne."

I may look young, but trust me, darling. I'm far older than you think, sadly.
Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 09.01.2023 23:07
For en gangs skyld stod Chuwon fast i sin position og posering. Han skulle ikke lide under for en andens mangel på bedrift eller ønske for at opnår noget for familiens skyld. Det var ofringer man var nødsaget til at tage af og til, og det var tydeligt for Chuwon, at dette nok ikke var noget Hyun havde gjort i sin tid. Han var blevet forvandlet, men han blev tilbage i slottet, hvorfor ham af alle. Hvad havde givet ham denne ret, hvad var formålet med det for ham. Kunne han ikke selv se, at han var det største problem for familien i øjeblikket. Dengang og nu og måske også for fremtiden. 

Chuwon fik mere og mere kampgejst og frygtede mindre og mindre for hvad der kunne ske. Han kunne mærke varmen brede sig i kroppen og han var klar til hvad som helst, hvad end det måtte byde ham. Hans flammer skulle nok hjælpe ham. Nobelt, nu måtte han le, tænkte han. Der var mere bag det end bare at han var nobel. Det kom kort efter, og han trådte an anelse frem, endnu med hånden mod brystkassen, men som han svaret ham, fløj den ud til siden. Han havde meget kropbevægelse med sig, i sin tale. Underbyggede hans følelser, drivkraft, passion. "Mine drømme er ubetydeligt i forhold til noget som rækker længere end bare mig. Mine drømme handler ikke om en slægt som skulle lide last for andres fejl, men om hvad der giver mit liv mening, og det giver mig mening at gøre det for ham,

Han var klar, hvis nu Hyun skulle gøre noget, var han klar til at fyre flammer op, ikke bare på håndfladerne, men op ad armene såvel. Ingen kunne tage sådan en varme, med mindre de havde evne for det eller var af det element. Selvom hænderne endnu havde sine små skrammer, skulle dette ikke hindre ham i det. 
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 10.01.2023 08:39
De to medlemmer af samme slægt, bare fra to vidt forskellige tidsperioder, var i stærk kontrast nu. Hyun forblev lettere fattet og siddende, hvor Chuwon stod med store bevægelser af sine lemmer. Enten var den yngre Jeungdo oprevet af noget af det, vampyren havde sagt, eller også var han blot blevet engageret og fået mere energi og lyst til at snakke til Hyun. Måske den frygt, han havde haft i døren, havde forduftet. Efter at have set, hvor harmløs Hyun egentlig var. Eller i hvert fald for nu. Man vidste aldrig, hvad en vampyrs næste træk ville være.

Dog var fattetheden ikke forevig for Hyun. Chuwon snakkede og selvom han nok næppe vidste, hvad han snakkede om, følte vampyren, at ordene var rettet direkte mod ham.
En slægt som skulle lide last for andres fejl.
Var Hyun denne fejl? Havde han givet slægten last? Det vidste han godt, han havde, men var det almindelig viden blandt hele slægten? Hovedet faldt lettere ned i triste folder. Han tav nogle sekunder, skønt Chuwon havde snakket færdig. Han vidste ikke, hvad han skulle sige. Hvad kunne han sige tilbage til dette? "Jeg har aldrig ønsket at være en last."

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 10.01.2023 14:00
Uanset hvordan han sagde det eller viste sin tilstedeværelse, så var der måske et problem lige for næsen af dem begge. Elefanten i rummet så at sige. Men Chuwon ænsede hvordan Hyuns ansigt blev lagt i triste folder og han lod begge arme falde lidt slapt for sig og han stod med en uforstående mine i et øjeblik, indtil han hørte hvad forfaderen sagde. 

Af alt Chuwon havde sagt, var det dét, Hyun lagde vægt på og tydeligvis lod sig blive ramt af. "Hva?" sagde han og tog den ene hånd bag hovedet i en tøven og akavet posering for at forstå hvad der skete. "Hvad får dig til at sige det nu?" spurgte han. Der var så mange familiemedlemmer efter Hyun, som havde stukket halen mellem benene, spændt ben for familien og dens arv. Hvorfor lod han sig påvirke af sådanne  ubetydelige ting. 
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 10.01.2023 19:39
"Jeg er ingen idiot, Chuwon." sagde Hyun blot, skønt hans efterkommer ikke havde været i nærheden af at kalde ham dette. Hovedet løftede sig atter igen. Øjnene fikserede sig på Chuwon. Ansigtet var roligt, måske sågar tilpas. Et svagt smil var at se på læberne, hvis man fokuserede korrekt. Men det var ikke et smil af glæde. Mere af tragikomik. 

Uden at sige mere for nu rejste Hyun sig. Han skænkede Chuwon et sidste blik, før han drejede rundt. Han forlod ikke lokalet, men han gik nogle skridt væk. Han havde hænderne langs siden, dinglende lettere akavet. Han kiggede på et nøgent område af den ene væg, som om han forventede, at et monster ville bryde frem og rive hovedet af ham. Hvis bare dette ville ske. "Jeg ved godt, hvorfor vores slægt er endt sådan. Det hele startede med mig. Jeg er roden til jeres nuværende situation. Hvorfor I, skønt jeres navn, ingen magt har," Hyun vendte sig rundt. Han kiggede direkte på Chuwon. Selvom der var flere metre mellem dem, kiggede han direkte på den anden mand, som stod de lige over for hinanden. "Jeg er grunden til, at I er nød til at bygge slægten op igen."

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 10.01.2023 20:25
Igen bed han sammen. Han kendte ikke historien bag familiens fald, ingen sagde den fulde historie, eller den sande i sidste ende, men hvordan skulle nogen også kunne det, når den er gået i folkemunde på familien. Alle ændret småting, så Chuwon kunne ikke gøre rede for hvad var sandt og falsk. "Det har jeg på ingen måde insinueret," forsvaret han stille, men alligevel lydhørt sig selv. 

Forsøget på at tage et skridt tilbage blev saboteret som stolen stod bag ham. Men han løftede langsomt hænderne halvt op og gjorde sig klar til at fyre op med frygt for det værste der kunne ske. Han lyttet nøje til hvad forfaderen havde at sige. Det han sagde gav på en og samme tid ikke mening, han vidste blot, han var vampyren og det havde været en forfærdelig tid for familien. Hvorfor, hvordan eller hvorledes, alle de ting manglede for sig i historien. 
Men som Hyun vendte rundt, strak han kun lige fingrene halvt op, endnu tilbageholden og usikker på sin egen situation. "Jeg ved ikke hvad du mener med det, men det lyder til at vores fortællinger om familiens fald er forskellige og kun en af dem er rigtige .. og jeg tvivler på det er min,
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 11.01.2023 12:10
På et halvt årtusind kunne den sande historier og fortællinger kunne markant ændres. Der skulle ikke gå mere end under hundrede år, før alle deltagende til begivenhederne ikke længere var i live. På nær Hyun selvfølgelig, men hvem skulle han fortælle den helt rigtige historie til? Så hvis efterkommere var vrede over situationen, kunne de ændre den for at afspejle deres egne holdninger. Retfærdiggøre deres holdninger så at sige. Historier blev fortalt af vinderne.

"Nu er jeg nysgerrig. Hvilken side af fortællingen har du lagt ører til?" Nysgerrigheden var måske også at se på det unge ansigt. Hyun var jo af udseende en syttenårig. Han lignede at være Chuwons lillebror. Eller yngre fætre måske snarere. Det ville passe bedre med deres rigtige blodforhold. Derfor var nysgerrighed ikke unaturligt at se på det bløde ansigt. Hyun kunne se meget bedårende ud. Det havde han fået at vide af moderens veninder dengang. At han var en yndig dreng. Måske ikke det ord, mænd ville have til at beskrive dem, men komplimenter var komplimenter. 

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 11.01.2023 17:18
"Hvilken?" gentog han og tog sig tænkende til hagen. Fortællingen var jo forskellige alt efter hvem man spurgte, så spørgsmålet var måske en anelse misvisende for sig. Det var nok mere hvilke sider af fortællingen. Men han havde ikke helt lyst til at gå for meget i deltaljer, så han prøvede at huske hvordan hans mor fortalte den. Men nu var det ikke hans spidskompentence at remse historierne op som sådan. 

"Ehm.. Min mor fortalt mig det altid som et eventyr, så.. en ung arving der skulle giftes, blev forført ind i mørket af en kvinde så smuk som den klareste nattehimmel, denne kvinde viste sig at være et rigtig bæst og kaste en forbandelse over manden og hans familie... Forbandelsen at gøre den unge arving til et væsen af natten og søgen efter blod.. Så en vampyr. Han skulle så siden da have... suget livet ud af sin brud, mens resten af familien flygtede for at blive ramt af selv samme forbandelse som han, eller at måtte lade livet.." han prøvede at presse det sammen, men tilføjet kort efter: "Jeg blev så ældre og kunne læse mig til, at vampyr er ikke en forbandelse der som sådan kastes over folk, de udsættes for det af en anden vampyr,"
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 11.01.2023 20:04
Visse ansigter blev gjort af Chuwons fortælling. Han udbrød sågar et klukkende grin ved beskrivelsen af 'hende', der havde forført og forvandlet ham. Ville Costas mon kunne lide at blive beskrevet som en kvinde? Manden, der skulle vise sig at være vampyr, havde været starten på slægtens forfald. Eller i hvert fald et af de første skud. Han var ikke alene skyldig i dette. Men Hyun bar den ikke nag over andre end Costas. Det var han blevet for gammel til, men ikke gammel nok til at forgive Costas. Helvedet skulle første fryse over, før han gjorde dette.

Efter fortællingen forblev Hyun stille. Chuwon virkede til at finde historien sandfærdig. "Meget få dele af det eventyr er korrekt," sagde Hyun og tav atter. Han tog plads i stolen. Han gjorde ikke bevægelse til, at Chuwon skulle følge ham, men han ville intet have imod dette. "Jovist blev jeg forført af en. Og at denne forvandlede mig. Men alt andet er opfind. Og visse detaljer er tydeligvis også blevet undladet." Sikkert for at beskytte resten af slægten. De færreste behøvede at vise, at det havde været en mand, som havde forført og forvandlet Hyun. Og endnu mindre behøvede folk at vide, at hans brødre rent faktisk havde skubbet deres kommende ægtet bror til det. Visse detaljer måtte gerne gå tabt i tiden. Men ikke hele sandheden. 

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 11.01.2023 21:21
Den eneste som kunne bekræfte såvel som afkræfte historiens sandfærdig, var manden over for ham. Dette var noget som han måske kunne få en korrekt retning på og få den sande historie fortalt. Men hvordan bad man om den originale historie, og kunne han huske den uden at have fordrejet tingene til sin eget perspektiv, uden at tage hensyn til de andre - som de ikke havde til ham. "Men så fortæl mig hvad der virkelig skete, frem for den pyntede historie som ellers blot ville fortsætte til den dag slægten er helt borte og du ser sidste mand tilbage," med de ord, kunne han måske få sit svar. 

Chuwon lod sig stille falde tilbage i sædet og lod sig denne her gang, sætte sig helt tilbage trods for han mistede fodfæstet fra gulvet så kun tåspidserne lige ramte det. Det var måske ikke det bedste indtryk at give af sig selv, at man ikke kunne nå gulvet grundet stolens dybe sæde, såvel som dets højde. Men han ville hellere vise, at han havde i sinde at blive indtil han havde fået svar på sit spørgsmål. 
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 11.01.2023 21:40
Hyun kiggede kort ned, før han lukkede øjene. Han rystede kort på hovedet, imens han grinte lavmælt for sig selv. Ville Chuwon virkelig gerne høre historien? Det var en gammel historie. Men igen, hvis han var vokset op med en delvis løgnhistorie om deres slægt, ville man så ikke gerne have den sande historie? Eller det var i hvert fald, hvad man troede, man ønskede. For måske havde hans mor fortalt den historie, hun havde fået at vide. For hun kunne da ikke være en af Hyuns afkom. Ellers ville Chuwon ikke have Jeungdo-navnet. Kvinderne tog deres husbonds navne, ikke omvendt. 

Han løftede ansigtet igen. Hyun sad en anelse foroverbøjet. Albuerne hvilte blidt på knæene. Han kiggede direkte på Chuwon. "Er du sikker, du ønsker at høre den rigtige fortælling? Ikke alt er, som du tror." Faktisk var meget ikke, hvad Chuwon troede. Hvis han tog den tidligere udgave som den komplette sandhed, blot med et par detaljer ændret. Mon Hyun endda ville fortælle den komplette sandhed? Den objektive sandhed. Det var svært for alle at fortælle den komplette, objektive og sande sandhed. Alle havde deres holdninger. Det ville skinne igennem på svagt eller stærkt. 

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 12.01.2023 12:48
"Jeg ved det er en historie, en fortælling der ikke bære nogen sandhed til sig," foruden den del af Hyun selvfølgelig var en vampyr, det vidste han var sandt. Men han kunne ikke stole på historien, for forældrene fortalte ikke den samme historie, end ikke bedsteforældrene havde gjort det i sin tid, alt var altid lidt anderledes, selvfølgelig huskede folk historie forskelligt, men det var alligevel for forskelligt til ikke at bide mærke i. 

Så med en stram mine, afventede han tålmodigt for hvad end Hyun kunne fortælle fra sig, for nu sad de alligevel her og drøftede det, frem for familien foretagen som først havde været for dagsorden, men underligt som alle Chuwons ord ramte Hyun på den ene eller anden måde, hvorfor de nu sad her. Sidespor og veg væk fra målet. 
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 12.01.2023 13:03
Chuwons svar og eftersigende stilhed var mere end svar nok for Hyun. Den blodpumpende Jeungdo ønskede at høre sandheden. Javel. Hvornår havde vampyren sidst fortalt denne historie? Havde han nogensinde fortalt den? Hvor skulle han starte? Hvordan kunne han starte? Det var meget nemmere at læse en historie op fra bøger end selv at fortælle en og så ens egen historie sågar. Dette ville kræve meget af Hyun, men han havde selv bragt det på banen. På godt eller på ondt.
"Javel, det hele starter vel nok ved mit polterabend," startede Hyun. Som han ville begynde at fortælle, ville minderne uden tvivl komme tilbage til ham. De gode, men især også de dårlige. For denne historie var ikke en sød historie med en lykkelig afslutning. Tværtimod faktisk. "Der var denne mand i kroen. Han kiggede på mig og jeg kiggede på ham. Mine brødre havde nok fået drukket mig for fulde. Det var dagen før mit bryllup. Jeg skulle ægtes med Mai. En meget køn pige fra landsbyen." Et sidespor. Hyun prøvede at ryste det væk ved at ryste på hovedet. 
"Når, men mine brødre havde nok set mig kigge på denne mand. 'Sidste dag i frihed, Hyun' sagde de og skubbede mig hen til ham," Behøvede Hyun at gå i detaljer her? Han kiggede over på Chuwon med et blik, der nærmest fortalte resten af det aspekt. "Vi tog op på hans værelse og ja. Ting skete. Eller dét skete ikke helt. For pludselig bed han mig. Det gjorde ondt. Jeg endte med at besvime. Jeg, jeg." Mere kunne Hyun ikke fortælle lige nu. Han kunne mærke stemmebåndene ryste. Nakkehårene stak lige op. Gåsehud dansede på hele kroppen. Skuldrene skævlede lidt af frygt ved tanken. Hyun kunne huske smerten. Den sviende smerte. Blodet blev trukket ud af ham, men ikke det hele. Costas efterlod akkurat nok til ikke at dræbe ham. Og han efterlod noget mere. Forbandelsen fra en vampyr.

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 12.01.2023 13:32
Det hele virkede til at være mere kompliceret end som så, blot at sige. Chuwon tog næsten godt plads i stolen, som han ville lytte nøje til historien, forestille sig hvad der skete. Se det for sig. 

Chuwon var nok mest af forurolig over at man ville lade sig falde i med en anden mand, når man havde en brud der ventede på en.  Men han lod sig ikke dømme ud fra det, selvom det nok ville have været en anelse tilladt, men det var så mange generationer siden, at der skulle være plads til en form af forskellighed da. Men han sad stille og ventede på at høre resten, men det var som om en stopklods havde ramt Hyun. 

"Jeg, hvad?" der var ingen pres af fornemme, blot en nysgerrig og undersøgende tone, som gav sig tid til at lytte og se tingene fra Hyuns side af det hele. Selvom det gjorde ondt, var de nød til at komme til bunds i det og sikre sig, at den ikke gik tabt. Om han så måtte bede Mingyu skrive det ned til punkt og prikke!
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 13.01.2023 09:22
Selvfølgelig ville Chuwon bare have resten af fortællingen. Dog lod Hyun ikke dette gå ham på. I hvert fald for ikke at kunne blive set. Han rømmede sig kort. Tømte sin hals for den klump, der havde formet sig. Det var hårdt at fortælle om det. At tænke tilbage i detaljer på hans forfald. For jovist havde det været starten på slægtens forfald, men det havde været Hyuns forfald. 
"Jeg vågnede den aften. På min bryllupsdag. Jeg var for sent på den. Alt for sent. Jeg havde det dårligt," Allerede det kunne have skabt nok drama til at ødelægge slægtens navn. En brudgom kunne ikke engang møde op til sit eget bryllup. Men det skulle blive værre for ham. "Da jeg endelig kom, kunne alle se det på mig. Min blege hud. Mei løb med sin familie. De ville ikke blandes med en vampyr."

Det var egentlig historien. Eller i hvert fald selve episoden. Al efterspillet var nok vigtigere end dette. Hvis Hyun skulle fortælle dette, måtte han have en pause. "Undskyld mig." sagde vampyren høfligt, inden han sippede af glasset af blod. Smagen havde Hyun endnu ikke vænnet sig til. Selv efter et halvt årtusind faldt den skarpe metalsmag ikke i almindelig smag. Måske han skulle prøve at skjule det. Blande det med noget. Få kokkene til at bruge det som ingredienser. En blodig bloody Mary.

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 13.01.2023 10:44
Endnu nøje lyttende til hvad han sagde, såvel som øjnene fokuseret på Hyun for at se hvordan han selv tog det. På mange måder, virkede det som om, at manden aldrig havde talt med nogen omkring dette eller fortalt om sin oplevelse af det hele, det var et under at hans hukommelse stod så skarp i på det, men det havde også været et alt-afgørende  for hans og resten af familiens liv. Så han måtte tage ordene til sig, men for nu havde han ikke haft noget at holde op i mod Hyun og kunne bebrejde ham for. 

"Du behøver ikke undskylde," sagde han, selvom han ikke forstod behovet for at drikke så meget blod, var han i underskud af sin næring, siden han drak så hyppigt (for sådan virkede det for Chuwon) eller var det for at kunne få smurt den ellers tørre hals. 

Men han flyttet blikket fra Hyun og så omkring for sig: "Hvad skete der efterfølgende, hvorfor blev du tilbage i hjemmet og de andre rejste?"
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 13.01.2023 21:22
Slurken af blod var nok både dels på grund af næring, men også på grund af historien. Når man snakkede længe, ville ens hals hurtigt blive tør. Hvad skyldede en vampyr ned med? Det samme som han ville skylde alt ned med. Blodrødt blod. Hvad ellers?

Øjnene fulgte Chuwons retning. Rundt omkring i lokalet. For et halvt årtusind siden ville disse vægge have portrætter og malerier af familien. Både de nulevende på slottet dengang, men også forrige. Nu var der kun de forrige. De forrige fra den tid. Dem, Hyun havde boet med, var ikke at se resterne af. Ingen grund til at mindes om dem. "De fleste rejste. At have en vampyr i slægten var.. problematisk," Jovist kunne det i nutiden nok have set i fingres med, men den gang var det som at have en mørkelver som fyrsten. I hvert fald for Jeungdo-slægten. Samarbejder ebbede ud. Familiemedlemmer skiftede navne. Der blev taget så meget afstand til Jeungdo, at slægten ligeså godt kunne have stoppet med at banke af liv. Fulgt i Hyuns hjertes fodspor. "Nogen blev. Eller flyttede til Tusmørkely. De få." Et svagt smil blev sendt frem. Tanken om Seungkwan, der blev igennem det hele. Men selvom broren havde prøvet sit ypperste for at holde kontakten, havde Hyun taget afstanden der. Han skulle ikke tvære sin brors navn mere, end han allerede havde gjort. Hyun skulle have haft noget håb dengang. Seungkwan havde været hans håb.

Chuwon

Chuwon

Adelig

Race / Menneske

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Charizard 13.01.2023 23:20
De forældet vægge, som næsten kun kunne betragtes som værende tomme i sidste ende, var fra en tid, hvor intet var nemt, eller blev set særligt positivt på (ikke i Jeungdo-slægten). Men hvad afholdt dem fra, at Mingyu eller Chuwon ville kunne komme op at blomstre på disse vægge i sidste ende, i en fremtid - deres fremtid. 

"Men... hvorfor blev du her?" det var ikke for at sætte spørgsmåltegn ved valgene som var taget, men forståelsen for hvad der havde været årsagen bag disse. For som Chuwon så det, gav det ikke mening at tip oldefaderen var den som skulle efterlade hjem, skønt han havde meget andet at forholde sig til og egen familie at tage vare på. De kunne vel have fundet på en anderledes løsning der gjorde, at Hyun flyttede, men forblev i nær kontakt med familien. 

Blikket blev flyttet mod Hyun og hans glas af blod som tyndede ud i mængde. "Forlod de alle dig, eller forlod du de som forblev tilbage?" spørgsmålet var måske en anelse rammende og personligt, men de kunne lige så godt få styr på det hele nu og få renset luften. Der var ingen grund til, at Hyun skulle gå i historien bogen som skurken for familiens forfald og tragiske skæbne. Det kom de ingen vegne med. 
Hyun

Hyun

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 701 år

Højde / 175 cm

Beanstalk 13.01.2023 23:33
"Nogen skulle blive. Nogen skulle få krystallerne ind og ud. Når ingen blev, blev jeg," fortalte Hyun uden at få det til at lyde nobelt eller selvofrelse. For det var ikke. Eller det var i hvert fald ikke hensigten bag det. "Hvor skulle jeg have taget hen? Vampyrer er stadig ikke de mest velsete individer i landet." Jovist var der blevet mere acceptering af mørkere væsener af natur som vampyrer, men de var endnu ikke komplet uskyldige i befolkningens øjne. Og dengang var det endnu værre. Hyun var nok blevet mere af frygt end noget andet. Her var han beskyttet. Han var sikker på slottet, for det var slægtens. Det var hans. Det var passende. Det var trygt. Eller så trygt et familiehjem kunne være efter et halvt årtusind.

Hyun kiggede kort med forundret øjne. Kunne Chuwon læse tanker? Hvordan spurgte han om det, vampyren havde tænkt på? Eller havde ansigtet bare været så nemt at læse. "Det sidste," Hyuns stemme var tom, men pludselig smilte han igen. Selv efter så mange år kunne storebroren få et smil på hans læber. "Min bror. Seungkwan. Din oldefar. Langt ude. Han prøvede at blive. Han ville være her med mig. Men jeg, jeg fik ham væk. Han skulle ikke spilde sit liv på mig. Han skulle leve sit liv. En af os skulle. Og han kunne." Hyun kiggede på sin brors mange grand'er oldebarn. Chuwon var beviset på, at Seungkwan kunne og havde levet sit liv. Han havde endnu levende efterkommere direkte fra hans gren af familie. Noget, Hyun havde ønsket, men aldrig havde nået at gøre og ikke længere kunne. Eller ville.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 12