Hun kunne tydeligvis se at det her gik ham på, og det havde slet ikke være meningen at det skulle ramme ham så hårdt. Men hun forstod måske ikke helt, hvorfor det gik ham så meget på, at hun mente at det var rigtigt at gå til myndighederne med et lig. Hvis nogen fandt det, så ville det jo sætte ham i større fare, end hvis han havde afleveret liget.
Hun lyttede selvfølgelig til hans ord, men fandt da slet ikke slaverne som en lighed mellem et lig og en død mand? "Du burde vide at hvis jeg havde muligheden, så havde jeg sat slaverne fri. Jeg bryder mig lige så lidt om det foretagende som du gør!" Inderst inde så havde Aaliyah det svært med at have slaver og tjenere omkring sig. Hvis hun kunne undgå det, så ville hun hellere gøre tingene selv.
Hun spærrede øjnene op som han hævede stemmen over for hende. Hun vidste godt at han havde haft det svært med hans familie, uden tvivl. Aaliyah selv vad bestemt også en person som ikke havde fået den kærlighed som hun havde fortjent. Hun havde alle dage været en skuffelse i sin faders øjne. Det måtte Basil da vide.
Men hvordan kunne dette have noget at gøre med manden? Hun var chokeret over hans handling, som han kastede skålen igennem stuen og lod den smadre mod en væg. Hun havde slet ikke set ham sådan før.
"Basil.. Hvad sker der?" Aaliyah rejste sig, som han havde gjort det samme. Det var slet ikke hendes mening at have trykket på de knapper. Hun forsøgte at ligge armene omkring ham, for at berolige ham, for at give ham et kærligt kram. "Det var ikke meningen at det skulle hive det her frem i dig"