Når farmand har andre ting at tage sig af

Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Handler med og fremstiller olier (til madlavning og til kroppen)

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 26.02.2022 19:15
 Mundvigene trak sig op ved Selmys ord, og Frederik flyttede blikket hen på den lyshårede knægt, da vesten var blevet knappet på. En lyd der bedst kunne beskrives som en luftigt latter lød, som Frederik pustede luft ud af næsen.
 " De får det til at virke som om, hvad jeg tilbyder forvandler folk til trolde.. " Der var en underholdt tone i hans stemme. Han lod kommentaren hænge lidt i luften, inden albuerne endnu en gang blev placeret mod bordet, og Frederik lænede sig lidt frem med hænderne foran sig.
 " Det ville være ganske ufarligt - forhåbentligt. Jeg arbejder generelt ikke med farlige eller forbudte ingredienser, så det behøver De ikke bekymre sig for. Og det ville ikke være så ofte igen. Det tager tid at lave nye blandinger, og det er heller ikke så tit jeg laver nye blandinger, der passer til et helbrederhus.  " Frederiks øjne smallede sig lidt. Det virkede ikke til Selmy fangede det diskrete hint han havde smidt tidligere, mon han ville fange det nu? Ikke at det gjorde en forskel.

" Det vil hovedsageligt være for at teste og olierne virker som det er tiltænkt og om der er nogle bonus effekter. Eller knap så hensigtsmæssige effekter. Hvordan De tester det, er for mig lige godt. Om det er på patienter, eller Dem selv.. " Frederik trak på skuldrene. Blikket flyttede sig ned på kruset, idet han løftede det op og tog en slurk.  
 " Men De skal selvfølgelig være velkommen til at tage det op med Deres far, hvis De ikke selv er i stand til at tage sådan en beslutning. " Frederik var godt klar over, det måske var lidt hårde og prikkende ord, men det var meningen. Det var interessant at se hvor villig den unge mand var til at imponere sin far. Eller om han i virkeligheden ikke turde andet end at gøre lige som han havde fået besked på. Frederik havde vel altid være lidt oprørsk. Ubevidst flyttede hånden sig op, og kløede det arrede øjenbryn ganske kort ved tanken.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 28.02.2022 17:41

Trolde?! Det var nu ikke helt ment sådan. Selmy trak beklagende på smilebåndet, frem for at undskylde og derved afbryde Ludvik i det næste han var ved at fortælle. Det gik fuldstændig forbi ham, at manden overhoved havde hintet om at det skulle være en aftale, som ikke havde mange forpligtelser, og derved kunne kaldes en form for rabat.

”Så… Ikke den store forskel i forhold til hvad vi allerede gør?” Kom det lidt langsomt fra Selmy. Men selvom det nok var for godt et tilbud at takke nej til, så havde Selmy allerede aftalt med sig selv, at han havde truffet alt for mange beslutninger på vegne af healerhuset. Desuden foretrak han at Hr. Ludvik havde været mere klar i spyttet. Det kunne jo ende ud i at Selmy forpligtede sig til noget han ikke ønskede, fordi Ludvik udnyttede hans uerfarenhed. Man vidste jo ikke hvordan Ludvik var, sådan rigtigt. Var han en flink mand, eller var det blot et spil for galleriet?

Han rystede derefter lidt på hovedet. ”Nej, jeg må hellere indføre ændringer lidt ad gangen, så jeg ikke laver rav i noget. Men tak.” Svarede han så endeligt. ”Men… det er nu ikke fordi jeg ikke er i stand til at træffe beslutninger. Min far har trods alt tiltro til mig,” Troede han nu nok ”Nok er jeg ung og uerfaren, men jeg har en god uddannelse bag mig.” Selmy måtte forsvare sig selv her. Han vidste ikke hvad meningen bag Ludviks stikkende ord var. Men som Selmy nu engang var, så han det som et dårligt tegn, og han var ikke særlig god til at håndtere modstand af nogen art.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 28.02.2022 18:38
Det var altid med en fyldt pung, at Winchell forlod den øvre bydel af hovedstaden. Det var ikke tit han var heroppe. Hvorfor skulle han? Han var jo ikke en del af denne del, men kunderne med dybe punger kunne af og til have lyst til en vild, flot mand og så skulle Winchell nok komme. Og i dag havde ikke været en undtagelse. En mand, der fik Winchell til at se slank ud, havde betalt fra morgen indtil stop. Det var blevet eftermiddag og den rige mand lå sikkert stadig velbrugt og udmattet i sin seng. Winchell havde takket farvel, taget sin kappe på og draget ud for at finde sin vej hjem. Men det var ikke en direkte rute hjem. Med pungen fyldt godt op med krystaller, ville Winchell lige lege 'rig mand' for en kort stund. Derfor havde han planer om at besøge en af de mere prestigefyldte beværtninger og prøve andet end klassisk øl.

Det var nok lidt tydeligt nok, at Winchell var lidt ude af sit element, da han trådte ind i kroen. Men det var med målrettet skridt, at han gik op til baren for at købe et glas godt vin. Krystaller blev lagt på bordet for at vise, at han kunne betale. Imens krofatter skænkede ham op, vendte Winchell sig rundt og lod albuerne hvile på bare bag ham. Den runde mave skød en anelse frem, som han spejdede kort rundt i kroen. Han forventede næppe at genkende noget, så da et alt for genkendeligt sæt hår fangede de varme øjne, kunne Winchell ikke lade være med at stirre i et par sekunder, før han udbrød, måske lidt for højt taget lokationen i betragtning: "Selmy? Er det dig?" Glasset med vin blev taget fat om og uden at skænke Selmys selskab en tanke, gik den buttede mand ned mod sin ven - for det havde de skilt sig som, sidst de havde set.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 28.02.2022 20:22
 " Ikke den store forskel i forhold til hvad vi allerede gør. " gentog Frederik bekræftende, og træk kort på skuldrene med det ene bryn løftet lidt.
 " Men med en.. Bonus til mig og.. rabat til jer. " Det var selvfølgelig ikke fordi Frederik ikke selv kunne teste olierne, men det kunne være fint hvis han kunne få det ud blandt kunderne, så det kunne være mere forskelligt hvem det blev testet på. 

Det virkede dog ikke til Selmy var villig, eller turde tage chancen. Frederik kunne ikke vurdere hvad der præcist var grunden til afvisningen, men det var heller ikke noget han valgte at dvæle ved. Det var stadig en god handel, og nu kunne den unge Kiefer ikke sige at rabat ikke havde været på bordet. Roligt nikkede Frederik inden han rettede sig op i stolen, og satte kruset med vin lidt ud til siden. Papiret han havde skrevet ned på løbende blev lagt frem foran Frederik. 
 " Så hvad siger De, argan med lavendel, hvor mange? 10 flasker? Og 10 bare med ren argan, så det er uden duft? " Frederik sad lænet ind over papiret, med pennen klar til at skrive ned, mens hovedet var tippet lidt på skrå så han kunne se på Selmy. 

Inden Frederik nåede at få et svar fra Selmy, lød en stemme der fik Frederik til at stivne. Det var løgn... Han havde valgt det her sted så nøje, netop for at undgå ham. Frederik behøvede ikke løfte blikket for at vide at det var den irriterende skøge der nærmest altid formåede at genere ham når han var i Dianthos. Det virkede til at Winchell kendte Selmy, og han håbede inderligt at den lyshårede knægt ville sende skøgen væk, og for ikke at give Winchell nogle gode ideer, vendte Frederik hovedet i modsatte retning, med den ene hånd op i et forsøg for at skjule sit ansigt. Ved alle guderne, få ham til at gå sin vej.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 28.02.2022 20:51
”Nej, jeg havde nok nærmere forstillet mig-” Selmy nåede ikke meget længere, da han hørte sit navn blive kaldt et godt stykke bag sig. Han genkendte stemmen, og drejede rundt på sin stol, for at se om det kunne passe. Winchell havde han sidst taget afsked med for en uge siden. Han havde faktisk ikke regnet med at se ham her nord for byen. Winchell så virkelig munter ud, ligesom sidst. ”Winchell Faust,” Hilste han tilbage, som han rejste sig op. Han lod Winchell komme til sig og tog ham på skuldrene. ”Godt at se dig her. Jeg har tænkt en del på dig siden sidst. Ehm-,” Selmy mindede sig selv om at han netop havde været i færd med et vigtigt forretningsmøde, men Winchell var jo her nu, og han havde ligeledes et glas vin med sig i hånden. Det kunne vel ikke skade at invitere ham ned at sidde? Mødet var jo praktisk talt ophævet. ”Jeg er lige i færd med at lukke nogle forretningsaftaler med oliedistributør, Hr. Frederik Ludvik her, men du skal være velkommen til at tage plads?” Han drejede sig om mod hans foretningspartner med et spørgende blik, for at tjekke om alt var i orden. Umiddelbart virkede han lidt… underlig tilpas? ”Øh, Winchell Faust er en fjern slægtning af mine, i øvrigt, så for min skyld ser jeg intet hemmeligt i vores forretningsforetagende.” Præsenterede han lige straks efter, og gav Frederik et venligt smil, der dog også virkede lettere nervøs over situationen. Allerede inden Ludvik fik mulighed for at svare, var Selmy allerede i færd med at spejde efter en ledig stol til Winchell.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 03.03.2022 09:28
Som Selmy rejste sig og kom ham i møde, blev hænder delt rundt omkring. På skuldre og sådan. "Tænkt på mig ligefrem?" Winchell kunne ikke lade være med at smile kækt over dette, skønt Selmy virkede hurtigt til at få det emne væk. Og af gode grunde, for han var jo tydeligvis ikke alene. Men som Winchell kiggede mere på selskabet, faldt femøren. Hvad i Chances navn var sandsynligheden for dette? Ikke blot at møde én, Winchell kendte, men to? For som ham og Selmy kom tilbage tilbage til Selmys bord, var den mørke frisure tydelig genkendelig.
"Hvis du insisterer, kære ven," sagde Winchell roligt og tog plads ved siden af Selmy. Fordi de kun var tre, kunne Frederik ikke undgå at sidde ved siden af ham. De ville alle tre sidde ved siden af hinanden. "Faktisk kender jeg Frederik her. Ikke meget, men vi har da set hinanden," Winchell så ingen grund til at lyve over for sin ven. Plus, det ville kun gøre spændingerne værre, hvis de lod deres kendskab være hemmeligt. Derfor nippede den buttede mand blot til sit glas, som havde han ikke sagt noget, som uden tvivl gjorde et eller andet ved Frederik. "Jeg vil ikke stikke min næse i andres sager, men hvilken slags forretningsaftaler gør I i, som begge har fordel i?" Nu kendte Winchell jo Selmy og hans families foretagende lidt og han havde da overhørt og fået lidt fra Frederik. Nysgerrighed var det, der dræbte præstens kat, men lige nu lod Winchell det være fremme.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 03.03.2022 21:43
 Det var som om, hver gang Frederik stødte på Winchell, blev hans grænse for hvor meget han ville ønske den store skøge forsvandt flyttet. Den unge oliesælger prøvede at gøre sig så lille, så usynlig han kunne uden at det virkede alt for åbenlyst og uhøfligt. Selvom det aldrig rigtig havde virket til at guderne var på Frederiks side, håbede han at de ville give ham en chance nu. Det skulle dog vise sig at guderne havde helt andre planer, og da Selmy hilste tilbage på Winchell, lukkede  Frederik sine øjne og bed sammen i en irriteret og frustreret grimasse. Selvfølgelig...
 Hånden han havde brugt til at skjule sit ansigtet, flyttede sig ned og gned øjnene inden den glider videre ned over ansigtet. Han følte sig pludselig meget træt. Nærmest helt afmagte lod Frederik sig falde tilbage mod stolens ryglæn og så først en smule tomt på Selmy, inden et uimponeret udtryk blev vendt mod Winchell. 
 "  Winchell... " Hilste han sammenbidt. Han havde virkelig ikke lyst til at være her længere. Nu hvor Selmy havde inviteret Winchell til at sætte sig, kunne han ikke rigtig bede skøgen om at gå, og Frederik kunne ikke selv gå, for de var stadig ikke færdig med handlen. 

" Som der blev sagt, Winchell, er vi midt i et møde.. Tror du ikke du har forstyrret nok at mine forretningsaftaler? " Frederik smallede øjnene lidt, inden han så væk og tog et par store slurke af sin vin. Frederik var tydeligvis ikke interesseret i at fortælle Winchell noget, ikke fordi Winchell ikke måtte vide det, der var intet hemmelig over det han lavede eller solgte. Egentlig ville han bare gerne at Selmy færdiggjorde sit svar på bestillingen. Derfor flyttede han blikket hen på Selmy med det ene bryn løftet en smule opfordrende. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 07.03.2022 17:34

Selmy nåede kun lige at tage plads igen, da han forstod på Winchell, at en introduktion ikke havde været nødvendig. De kendte hinanden i forvejen? Først var det da en fortrinlig nyhed, indtil han fik lov til at tænke lidt nærmere over det. Han rykkede hovedet og stirrede lidt på Frederik Ludvik, og Selmy blev en smule stram i betrækket, for det kunne næsten kun betyde… At hans forretningspartner var pervers!? Og Selmy som kun lige havde nerver til at kunne acceptere at Winchell havde valgt at leve det liv – nej, nok nærmere at fortrænge det.

Han rømmede sig afbrydende, da han kunne høre modviljen og uhøflighederne i Frederik s toneleje. Hvad var det i det hele taget en måde at byde en af hans kunders beslægtede på? ”Er der et problem i at min fætter observerer vores møde her i den sidste stund, hr. Ludvik?” Selmy var pludselig blevet meget spids. Nærmest overbeskyttende overfor sin ven Winchell. Meget kunne man mene om Selmy, men han passede godt på de venner han havde. Og lige nu havde han faktisk kun Winchell, som han egentlig kunne kalde en ven, for det havde de jo erklæret direkte under Isaris tage, da Selmy for godt to uger siden havde taget ham med til templet for at bede.

Han havde næsten lyst til at lade dem begge vide, at han var ligeglad med hvad der foregik imellem de to i privaten. De skulle bare ikke lade det gå ud over ham!

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 07.03.2022 18:31
Det var altid et unikt møde at støde på bekendte og tidligere kunder uden for bordelhuset og de arrangerede møder. Selvfølgelig var det mest fysiske, Winchell og Frederik havde gjort sammen, været en hånd henover den buttede mands ansigt, men det stoppede ikke den høje, flotte mand fra at bringe ild under deres møde. Winchell forholdte sig passiv og, ja, nærmest medgivende. Han kunne tydeligt høre irritationen i Frederiks stemme. Og efter deres sidste møder følte den buttede mand sig mere en berettiget til dette. Derfor lænede han blot en anelse tilbage.
Blikket blev sendt over på Selmy. Den blonde mand overraskede Winchell. Selv efter deres tydelige forskel af status virkede Selmy nærmest beskyttende over for Winchell. Han var også blevet beskrevet som en fjern slægtning. Måske for at udelukke nogle former for intimitet, men en slægtning var ofte tættere end en ven. "Jeg vil ikke skabe problemer mellem jeres forretning, Selmy." sagde Winchell, endnu med de varme øjne og et blidt smil på læberne til sin ven. Som om venligheden mere var rettet mod ham end Frederik.

Hurtigt kiggede Winchell dog over i Frederiks retning. Smilet var der endnu, skønt Frederik sikkert ville mistænke der at være mere end bare venlighed i læbernes former. "Men hvis I alligevel er ved at lukke, er det begrænset, hvad jeg kan høre, som vil være ødelæggende informationer," En lille tår af vinen blev taget og glasset sat på bordet igen. "Desuden, hvad skulle jeg med den slags information? Jeg ved ikke engang, hvad du kan bruge Frederiks forretninger til, kære ven," Og et lille grin blev det afsluttende punktum for Winchells ord. Lyttede og kiggede man kun på Winchell - og sikkert Selmy - ville man ikke mærke nogle former for spænding i mellem trioen. "Og skal afsluttet forretning ikke også have en fejring? Den skal jeg nok hjælpe igang. Når vi kommer dertil selvfølgelig."
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 16.03.2022 11:57
 Den spidse tone der kom fra Selmy, kom egentlig ikke bag på Frederik. Han syntes at have erfaret at skøgen på magisk vis havde det med at komme ind i varmen hos alle, og få det til at virke som om det var Frederik der var skurken. Det var Winchell der havde prøvet på at overfalde Frederik så han havde været nødt til at forsvare sig selv! Frederik sukkede kort inden han sig en dyb vejrtrækning.
 " Nej, selvfølgelig ikke. " undskyldte Frederik til Selmy mens han gned ansigtet igen. Da hånden blev fjernet, sendte han Selmy et undskyldende smil. Selvfølgelig skulle det ikke gå ud over Selmy og deres forretning, at Frederik havde et problem med skøgen. Det var ikke professionelt.  

Det ene bryn blev løftet ved Winchells ord, og Frederik flyttede et irriteret blik over på ham. Han vidste udmærket hvad Frederik solgte, han havde fået et prøve ved deres sidste møde, da Frederik havde forsøgt at få skøgen til at gå sin vej inden Hr. Sylvester kom tilbage. Kunne skøgen virkelig ikke forstille sig hvad Kiefer familien kunne bruge olier til? Frederik fnøs kort ved tanken, det var selvfølgelig dumt af ham at tænke Winchell var så begavet
 " Når vi kommer dertil.. " Gentog Frederik mumlende inden han så tilbage på den lyshårede knægt.
 " 10 flasker med argan og lavendel? Og 10 med ren argan? " Opsummerede han kort, for at sikre sig at det var hvad Selmy var kommer frem til helbrederhuset skulle have pr. sending. Frederik vidste godt det ikke var specielt professionelt at han sad og virkede så skyndende. Han havde virkelig bare ikke brug for at bruge mere tid med Winchell end nødvendigt. Hvad tænkte folk ikke om ham, når han igen og igen blev set med den mand?!
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 19.03.2022 15:34
Selvom Frederik svarede nej til at der ikke var noget problem i at Winchell blev, kunne man stadig fornemme hvor gnotten han var blevet lige pludselig. Selmy havde været nervøs over ikke at kunne gennemskue hans humør før, men nu var han i det mindste sikker. Hvad forvirrede ham endnu mere var, hvor rolig Winchell var i den gnavne mands nærvær. Hans smil og varme blik gav Selmy det indtryk, at han var uskyldig i denne her sag. Selmy kunne ikke lade være med at tænke, at der måtte have været foregået et eller andet imellem de to. Et eller andet som han ikke var interesseret i at høre flere detaljer om. Det sjove i denne her sag var nok, at han blev lidt frastødt af Frederik Ludvik, men ikke så meget af Winchell. Godt nok var han ikke begejstret for hans forretning, men… hvis de havde været intime sammen i sengen, så var det da ikke særlig pænt af Ludvik at snerre sådan af ham.

“Det er ikke hemmeligt,” Forsikrede Selmy Winchell, og lod åbenlyst Ludvik vente lidt, selvom han virkede utålmodig på at få svar. “Far har overladt mig til at tage mig at indkøb af kropsolier til vores patienter i healerhuset.” Han var ret sikker på at han havde fortalt Winchell at han kom fra en healerfamilie. 

Til Winchells forslag om at det skulle fejre, var det noget Selmy ikke afviste, men han gav heller ikke sin accept. Det var ikke sikkert at Ludvik havde lyst til at blive efterfølgende. Det ville jo selvfølgelig være på sin plads at lære sine handelspartnere at kende med manerer… Uanset hvad måtte han lige høre Winchell hvorfor Ludvik pludselig opførte sig sådan, så snart han kastede blikket på Winchell.

Atter rettede han sig mod Ludvik, rank og voksen, i og med at han ikke var helt alene mere – han havde en han kendte ved sin side. “Jeg synes 2 flasker uden lavendel er fint nok. Det er de færreste der ikke ønsker parfumerede produkter.” Svarede han fast besluttet. “Så 18 flasker med lavendel. Kan det lade sig gøre, Hr. Ludvik?”

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 24.03.2022 10:30
Der var en skjul fryd i Winchell efter at opleve Frederik atter gnaven og muggen. Havde manden andre følelser end disse? Den buttede mand kunne snart tvivle, for alle de gange, han havde set den høje, flotte mand, havde følelserne altid været lagt i disse. Også, når Winchell kom. Selv da han var kommet herned, havde Frederik ikke direkte virket glad, skønt han var i en forretningssamtale, hvor der ville komme arbejde og krystaller til hans fordel. 
Men som Selmy lod utålmodige Frederik vente for at tilgodese Winchells spørgsmål, forstørrede kun det frydende bål i den buttede mand. Han lyttede lydigt til sin ven, imens han ignorerede Frederik nærmest. "Ah, okay. Kropsolier skulle vist også være gode. Synes du nævnte det engang, Frederik." At Winchell bragte fokus tilbage på ham og sågar nævnte, at de havde set hinanden flere gange skulle nok få noget frem fra Frederik. Måske Winchell lidt havde glemt Selmys mulige reaktion. Hvordan ville den blonde mand reagere over alt dette? Men nu var Winchells mål ej heller at ydmyge og gøre Frederik for nar. Han havde fået nok underholdning af rigmanden forinden. Lige nu slappede den buttede mand bare af.

Som samtalen kom hen imod detaljerne af olierne, lænede Winchell sig tilbage. Han skulle heller ikke være fokusset altid. Mændene havde jo inviteret ham - eller Selmy havde - midt i et endnu igangværende møde. Respekt var noget, han kendte til, skønt nogen ved bordet uden tvivl ville mene modsat. Måske dette var muligheden for at modbevise dem. Derfor var Winchell helt stille, imens han nippede til sit glas og bare lyttede. Måske han skulle besøge Selmys fader i healerhuset for at drage fordel af de kropsolier. Eller mon han kunne købe et par af Frederik? Han skulle nok have Selmys ører med, ellers ville den høje, flotte mand uden tvivl sælge til markant overpris.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 28.03.2022 11:06
 En lille del af Frederik kunne ikke hvad hver med at føle Selmy var uhøflig og uprofessionel som han meget bevidst lod Frederik vente, trods deres handel havde været i gang for Winchell dukkede op. Det generede ham lidt og selvom han prøvede at holde ansigtet neutralt kunne man alligevel ane at han ikke var helt tilfreds. Han vidste dog også godt at han måske ikke viste sig fra sin bedste side, og at Mormor Helke uden tvivl ville hive ham i øret hvis hun så hvordan han opførte sig, og derfor sagde han heller ikke noget.

Frederik rullede kort med øjnene til Winchells kommentar og fnøs lavt inden kruset med vin blev ført op til munden og han tog en slurk. Det var måske ikke den bedste taktik at prøve at drikke Winchell væk.
 " Du fik endda en prøve med mynteolie sidst du forstyrrede et at mine forretningsmøder.. " ordene var brummene og lave, og det var tydelig at det ikke lå i god jord hos oliesælgeren at han endnu en gang var blevet forstyrret af Winchell. Det faldt ham ikke ind, at det kunne lyde som om der lå en skjult hentydning i hans ord. Han havde jo bare brugt olien til at prøve og få Winchell til at gå, intet andet. Kruset blev sat tilbage på bordet, og Frederik vendte opmærksomheden mod Selmy, da det virkede til han var klar til at forsætte handlen. 
 " 2 uden lavendel, 18 med. Argan. " gentog han mumlende, mens han noterede det ned på ordren. Han nikkede langsomt til spørgsmålet inden han løftede blikket og lod de mørkeblå øjne møde den andens. 
 " Sagtens. Når jeg er tilbage i Safiren går der nok en uges tid før olien er klar, og så skal det fragtes til Dianthos. De burde have det inde for 3 uger.  " forklarede han, uden at fjerne sit blik. Han fugtede kort sine læber inden han forsatte. 
 " Hvornår skal jeg sende en ny sending? 20 flasker, det er hvad? 2 måneders brug? 4 måneder? Eller ønsker De vi har et møde inden hver sending? " Den oprindelige plan med Dr. Kiefer havde været at få lavet en fast handlen, så de ikke behøvede møder hver gang, men det havde virket på den unge Kiefer til at han ønskede de havde møde. Frederik løftede det ene bryn, og var meget bevidst om ikke at skænke Winchell så meget som et halvt blik.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 28.03.2022 11:58
Selmys blik vandrede smånervøst imellem Winchell og Frederik Ludvik. Frederik virkede virkelig uvenlig overfor Winchell, og på Winchell virkede det bare som om han var immun over for det. Var det mon et alvorligt fjendskab imellem dem, eller var det bare gode venner med en kantet jargon? Selmy var nysgerrig, men han ville hælder ikke sætte gang i mere end højest nødvendigt. Egentlig ville han helst have, at Frederik gemte sine spydigheder til de var alene med hinanden. Hvilket Selmy fejlagtigt antog de ofte var…

Han rømmede sig og kiggede lidt ned i bordet, som Frederik huskede hvem det var han var til møde med. Han nikkede stumt, da Frederik remsede det op og skrev ned det ned. I den tid Frederiks blik var væk fra Selmy, kunne han jo nøjsomt studere ham mindre nervøst. Han sad rank og tilbageholdent på sin plads, og lyttede, da Frederik atter kiggede op på ham igen med øjne der var svære at læse. Han følte at hans forretningspartner hadede ham og tænkte dårligt om hans forretningsmæssige evner. Men det kunne jo være indbildning…

“Lige nu er vi i gang med at prøve noget nyt. Lad os bare aftale for nu, at vi mødes i Dianthos en gang om måneden til at starte med. 20 flasker plejer at række en halvanden måned, men der er naturligvis måneder hvor vi har mere travlt end andre.”

Fordi Frederik havde så travlt med at ignorere Winchell og ikke skænke ham så meget som et blik, var der jo ikke så mange andre at kigge på end Selmy. Selmy syntes ikke særlig meget om spændingen i lokalet. Hans hænder søgte pænt ned fra bordet, og i stedet søgte de ned under bordpladens skjul, hvor han anspændt knugede neglene i buksernes stof.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 01.04.2022 23:09
Når, ja. Winchell havde fået en lille prøve med. Han skulle til at tænke smagsprøve, men han havde ikke drukket olien. Han kunne faktisk ikke huske, om han havde brugt den eller om den endnu var i et skab derhjemme. Helt bagerst gemt bag alt muligt andet. Det ville ikke komme bag på den buttede mand. Alligevel gjorde han et lille nummer ud af sin glemsomhed. Han slog blidt med håndfladens bund mod sin tinding. Som tegn på forglemmelse. "Når, ja. Nu var det ikke testolier, jeg kan huske bedst, fra min forstyrrelse sidst," Winchells stemme var rolig og nærmest legende. Dansende i tonelejet. Der var ikke meget seriøsitet i hans stemme modsat Frederiks. "Jeg skal nok lade være med at kræve endnu en lille bøtte for denne forstyrrelse."

Det kunne have været pudsigt, hvis Winchell havde brugt kropsolier til dagens seance med den rige mand. Komme lugtende af lavenolier. Måske af Frederiks egne. Det ville den flotte, høje mand nok genkende. Man ville kunne huske duften af sine egne varer, ikke sandt? Winchell vidste ikke engang, om han duftede anderledes. Det måtte han gøre. Den rige mand, han havde været ved i de timer, havde haft et meget parfumeret badeværelse og der havde den buttede mand da befundet sig ude. Noget af duften måtte have sat sig i klæder, hår og hud. Winchell duftede nok næppe af det lave Dianthos lige nu. Tværtimod.
Som han lyttede med et halvt øre til de andres afslutning på forretningsaftalen, nippede han til sit glas. "En gang om måneden? Så må I huske at nævne det, så jeg kan komme og crashe de sidste øjeblikke af jeres møder igen." Winchell kunne virkelig være lidt på tværs til tider. Om Selmy også ville anse ham som værende lidt for meget, var kun én måde at finde ud af. For han vidste, hvor han havde Frederik. Desværre.
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 03.05.2022 13:56
 Frederik kom med et lille brum til Winchells ord, og rullede med øjnene over ham. Det havde ikke virket sidst, så han havde heller ingen intention om at give Winchell noget som helst den her gang. Han kunne købe noget af det hvis han ville have mere. I håb om, at hvis han bare ignorerede Winchell var det nemmere at overskue ham, gjorde han netop dette, og lyttede i stedet på Selmy som han snakkede. 
 " Javel.. Så er det dét vi aftaler. " Frederik fjernede blikket igen for at notere ned at han skulle til Dianthos igen om en måned. Det mørkeblå blik blev løftet, og Frederik åbnede munden at spørge hvor og hvornår, men blev afbrudt af Winchell. Noget der nok var heldigt nok. 

Frederik bed tænderne sammen til Winchells kommentar, og skævede lidt over på ham med et skulende blik der med tydelighed sagde at han bestemt ikke fandt det en god ide. At han faktisk på ingen måde havde nogen intention om at det skulle ske. Han sagde dog ikke noget, og vendte i stedet blikket hen på Selmy igen og prøvede at løsne udtrykket og den anspændte holding op, som Winchell blev ved med at give ham. 
 " Vi kan aftale mødetid og sted, når olierne er færdige. " sagde han efter at have give Selmy en mulighed for at svare Winchell, hvis det var hvad han ønskede. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 07.05.2022 18:56
Selmys hånd søgte op mod hans mund, da han ikke kunne undlade at grine lidt af Winchells flabethed. Det var absolut ikke passende i nogen som helst foretningsforetagende. Og var der nogen der virkede træt lige nu, så var det Frederik. Han troede lige at Frederik ville afvise det på stedet, men han ignorerede tilsyneladende Winchell for alt i verden. “Det må blive en sag mellem Dem og min far,” Mindede Selmy Frederik om, og det var på en måde ment som et seriøst svar til Winchell også. Winchell skulle ikke gå og tro at Selmy var en forretningsmand, for det var langt fra tilfældet. Han var stadig kun tyve år, selvom alle gerne ville skynde på ham og give ham mere arbejde og flere forpligtelser.

“Var det så det?” Spørgsmålet var henvendt til Frederik, og afslørede nok Selmys uerfarne side. Han havde været så skidt tilpas over at sidde i sin fars sted i dag, men Winchells tilstedeværelse havde gjort det lidt lettere at tale med den endnu ret fremmede Hr. Ludvik. Til gengæld havde det nok også gjort ham lige afslappet nok. Winchells legesyge humør smittede af på unge Selmy. “Altså… Det er kun passende at fejre i den gode sags tjeneste.” Han kiggede hurtigt mellem Winchell og Frederik. Han forstod stadig ikke helt hvad der præcist var imellem dem. Winchell havde budt på noget at drikke, men det kunne jo være at han havde skiftet mening på baggrund af hans vens humør. Og hvis ikke Winchell bød ind med noget, så var det vist Selmy der skyldte.

Winchell

Winchell

Lystmand

Kaotisk Neutral

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 172 cm

Beanstalk 19.05.2022 10:45
På en måde var det mere interessant at observere og deltage med Frederik, når der var andre til stede. For lige nu skulle den flotte, høje mand forblive uden for mange følelser. For han ville jo ikke vise sin sande side og den var Winchell god til at frembringe. Ja, selv Selmy havde han en mistænke om. Kunne han virkelig være den eneste, der viste sin sande side stolt og uden låg på? Nogen kunne, andre kunne ikke, nogen måtte ikke. Eller ikke ville. Winchell havde jo selv været i den situation. Ikke ville vise sin sande side for familien, men efter moren havde fanget ham med både en nabopige og nabodreng, så var der ikke meget hemmeligt tilbage i den hemmelighed. Så hellere leve livet sandt og stolt.

Deres forretning virkede til at blive bundet med en nydelig sløjfe. Da Selmy lagde op til fejring, kunne Winchell ikke gøre andet end at rømme sig. Et bredt smil faldt over det runde ansigt. "At fejre er jeg zalans god til!" erklærede den buttede mand. Glasset blev løftet og meget tydeligt ville han have både Selmy og Frederik med i en skål. Måske i dag kunne være dagen, hvor Frederik lod sit had blive i kufferten og bare nyde selskabet. "Skål for, at jeg ikke længere afbryder jeres afsluttet forretning."
Frederik Ludvik

Frederik Ludvik

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Safirien

Alder / 28 år

Højde / 193 cm

Que 17.06.2022 09:58
 Det var nok til Selmys held at Frederik kort skævede over mod Winchell ved den upassende kommentar, for det betød han ikke så at Selmy fandt den underholdende. Da han vendte blikket mod pergamentet for at noterer og Selmt mildt afviste at det ville være dem der ville færdiggøre aftalen,, smallede Frederiks øjne sig næsten ubetydeligt og skævede kort mod den lyshårede fyr. Det var ikke fordi han havde noget imod den ældre Kiefer, men det var da rart for en gang skyld at handle med nogle der var i den yngre ende. Også selvom knægten virkede utroligt uerfaren. 
 " Javel.. Selvfølgelig, " lød det en smule mumlende mens han fik skrevet færdig. 

Frederik nikkede til Selmys spørgsmål, og tog pennen ind i sin inderlomme, inden han gav sig til at samle sine papirer. Han var mere en klar til at komme væk fra kroen - og Winchell - men stoppede midt i sine bevægelser ved Semlys næste ord. Han havde virkelig ikke lys, men endte med at sukke en kende opgivende, for knægten havde ret. Og hvis det ikke havde været fordi Winchell var dukket op, havde det nok været Frederik selv der havde forslået det. Mormor Helke ville flå ørene af ham, hvis hun vidste hvor uprofessionelt han opførte sig.. En smule anstrengt fik Frederik trukket mundvigene en smule op, som han løftede hånden og vinkede kropigen ned til dem. Han havde jo tømt sit krus. Det måtte være fint for Winchell, så kunne han skåle med Selmy i stedet. 
  Så håbede han bare ikke det gik som sidst han drak med Winchell.. En ubehagelig følelse gik gennem Frederiks krop med minderne, og han rullede svag med skuldrene. 
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 18.06.2022 15:37
Frederik havde virket sur og mut siden Selmy trådte indendøre. Selv når han havde forsøgt at smile til Selmy. Så han vidste ikke helt hvordan man kunne aflæse ham, og han kunne ikke se at Frederik var ukomfortabel med at skulle fejre handlen med Selmy og Winchell.

Selmy følte lidt at han var imellem de 2 herrer og skulle forsøge at se bort fra, at der muligvis var et eller andet imellem de to. Han ønskede ikke at vide det, men samtidigt var det også lidt svært at give slip på konspirationsteorierne. Alt imens Frederik noterede det sidste i sin mappe, rettede han kroppen mere mod Winchell for at løfte sit næsten tomme glas og klingede det mod Winchells. ”Skål fætter,” Selmy smilte spændt. Han var ikke så tit ude for at more sig. Han kunne vældig godt lide ideen om at fejre i alkohol, men havde sjældent drukket.

Han drejede dernæst om for at skåle til Frederik. Men siden Frederik havde travlt med at vinke kropigen over, klingede han blot sit glas mod Frederiks glas, der stod på bordet. ”Og skål for vores familiers handel.” Selmy kendte ikke rigtig til familien Ludvik eller deres skæbne. Han var lykkelig uvis om denne.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal , Lux
Lige nu: 2 | I dag: 13