Treston Reynlest
Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil
Neutral God
Race / Menneske
Men de ville være sammen om det - dét var i det mindste noget. Ikke som da... Ikke...
Selvfølgelig var Treston taknemmelig for, at Zirra havde haft denne mystiske, kniv-uddelende veninde at søge til - selvfølgelig var han dét! - men han kunne ikke lade være med at skamme sig over, at han selv havde ligget i sin celle, halvt bevidstløs af smerten efter Erstens brændemærker. Han, som havde lovet sin søster, at han altid ville være der for hende - da det for alvor brændte på, havde han haft for travlt med sin egen tragedie...
Og måske havde Zirra også tænkt på dén aften, for pludselig krummede hun sig sammen om sig selv, som et stykke papir, man smider i ildstedet - blev lille og skrøbelig og ulykkelig. Hendes skulder rystede, da Treston rakte ud og lagde en trøstende hånd på den, og da hun talte, kunne han tydeligt høre på hendes stemme, hvordan hun forsøgte at undertrykke sine hulk. Og han sad bare dér med sin lillesøster, der så ud som om hun kunne gå fra hinanden hvert øjeblik det skulle være, og han anede ikke, hvordan han rigtig skulle snakke med hende om dét, der var sket.
Måske, tænkte han bittert, var han i virkeligheden for tæt på. Kendte han Zirra ret ville hun holde igen med alt dét, der skulle ud, fordi hun vidste, at det ville gøre ondt på ham at høre det...
"Kan du huske, at han trak mig ind i en omfavnelse, lige da han ankom?" spurgte han derfor stille i stedet - et begyndende svar på hendes spørgsmål. "Han hviskede at... at han glædede sig til at gøre ved min søster, hvad jeg ikke selv havde kunnet gøre ved misfosteret. Og jeg vidste jo godt, hvad han havde troet, vi skulle i Sednas celle... Jeg-" Han brød af med et ulykkeligt lille suk og kørte en frustreret hånd igennem håret. "Jeg skulle have fjernet ham allerede dér - i fangekælderen... Jeg ved ikke, hvorfor jeg bildte mig ind, at det ville være nok at puste mig op og true ham til tavshed. Jeg har trænet med manden siden væbnertiden, for gudernes skyld! Jeg kender ham jo - og han kender mig... Selvfølgelig vidste han, at jeg ikke kunne gøre ham en skid, når hans forpulede Major-mor holder hånden over ham..."