Den Forbandede Runa

Den Forbandede Runa

Arbejdsløs

Kaotisk God

Race / Skovelver/Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 121 år

Højde / 177 cm

Runa nikkede enigt. Hun forstod hvad Rania talte om. Om folk som var onde ved hende uden grund. Eller i hvert fald uden at Runa selv kunne se grunden. Måske Rania havde et lignende problem? Og hvorfor? Hun lignede jo en helt almindelig skovelver, selvom hun opførte sig noget besynderligt. Hvad var der ivejen med Rania, siden hun blev behandlet på nærmest samme måde som Runa?

"Hvorfor behandler de dig sådan? Du ligner jo dem?" kom det usikkert fra hende, og hun så ned på sine hænder.

"Du tror onde ting om mig. Din t-tegning kan fortælle dig hvor ond jeg er," stammede hun og var på grådens rand. Hun var så træt af de historier, som løb blandt elvere. Om at hun var en dæmon i en elverkrop. Om at hun var forbandet og kun gjorde andre ondt. Også selvom det teknisk set var rigtigt, at hun var forbandet. Der stod bare ikke i bøgerne, at det var elverne i hendes landsby, som selv havde forbandet hende.

Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 158 år

Højde / 174 cm

Mong 26.08.2021 16:19
Rania lignede en elver ja. men hendes hjerneskade var ikke noget man så på en pæn måde på når man ikke kendte hende. og ikke mange kendte hende og især ikke hendes hjerneskade. hendes forældre holdte det meget tæt. 
Rania så på runa med sørgmodige øjne men med et smil. tydeligt trist. "vis jeg vidste det kunne jeg svare.... men kun mine forældre behandler mig som en af dem... jeg ved ikke hvorfor folk er onde... men jeg er ikke." hun så ned i jorden,
da hun talte om at tegningen vidste besked så Rania undrene ud. "min tegning.... han sagde bare jeg kunne tjekke biblioteket for runerne på dig." en tegning var ikke mere videne end Rania selv. og hun vidste kun det med mørkelveren. "en tegning ved ikke mere end den der har lavet den." sagde hun i en høj tanke og hun fik bare gode ideer af sine tegninger samt et smil på læberne en gang imellem. hun tog tegningen op og trak vejret dybt ind og pustede sit tegnestøv væk fra tegningen. og den blev helt stille og gik i stå. hun ville ik ha runa blev ked af det pga hendes tegning.
Den Forbandede Runa

Den Forbandede Runa

Arbejdsløs

Kaotisk God

Lokation / Omrejsende

Alder / 121 år

Højde / 177 cm

Runa løftede overrasket et øjenbryn over Ranias svar. Hvorfor vidste hun ikke, hvorfor folk behandlede hende anderledes? Var hendes hukommelse ikke så god eller hvad? Runa forstod det virkelig ikke. For Rania lignede jo en elver på en prik, så hvorfor skulle de behandle hende anderledes? Ja, hun virkede da lidt underlig, men havde alle ikke deres særheder?

"Oh," var derfor hendes eneste svar til de tre ting, som Rania havde fortalt hende.

"Men lad vær med at tro på, hvad de bøger fortæller dig," sagde hun så, og skævede til tegningen, "De fortæller kun deres side af historien. Aldrig min."

Hun smilede sørgmodigt.
Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 158 år

Højde / 174 cm

Mong 29.08.2021 17:23
Rania rakte hånden frem mod Runa da hun ikke så ud til at gå videre. "vis du fortæller mig din side vil jeg jo nok forstå" sagde hun og smile forsigtigt med triste øjne. hun elskede at lærer nye at kende. og runa virkede da sød nok. vorfor folk behandlede hende dårligt anede hun ikke. men hun ville da gerne vide det.

Rania var hjerneskadet og det gjorde hun ikke huskede hun var hjerneskadet. hvilket jo var problematisk tit. hun havde stadig hånden fremme for at vide hun intet ville ondt. hun holdte den nu døde tegning i hånden og vidste folk tit synes hun var underligt at hun talte med levenliggjordte tegninger. men de var hendes forståelse og venner.
Den Forbandede Runa

Den Forbandede Runa

Arbejdsløs

Kaotisk God

Lokation / Omrejsende

Alder / 121 år

Højde / 177 cm

Runa trådte igen baglæns, da Rania rakte ud efter hende. Men lidt efter gik hun frem igen, og tog hendes hånd. Hun havde ikke lyst til at fortælle sin side af sagen, for når Rania læste den 'rigtige' historie, så ville hun ikke tro hende. Hvorfor tro en kvindes fortælling, når der var hundrede af nedskrevne fortællinger om Runa som et monster?

"Je-jeg kan ikke," svarede hun tamt, og så ned på deres hænder.

For hun vidste nemlig ikke, hvor hun skulle starte. Det var svært, for det var ikke meget af sin egen historie, som hun kendte. Hun vidste kun hvad elverne havde sagt om hende, og hvad hendes menneskemor havde fortalt hende. Alligevel havde hun sin egen historie, og huskede af en eller anden grund ret tydeligt mindet om at blive forbandet. Også selvom hun kun havde været en baby.

Det var sikkert en del af forbandelsen selv. Hun huskede tydeligt smerten bag hver eneste rune brændt ind på hendes krop. Det havde været smertefuldt for hendes lille krop, og smerten var kun blevet værre med årene.

"Jeg ved ikke hvor jeg skal starte," sagde hun så, og satte sig ned ved siden af Rania, stadigvæk med pigens hånd i sin.

Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 158 år

Højde / 174 cm

Mong 30.08.2021 19:26
Rania mærkede elveren gik baglæns men så kom over og tog hendes hånd. hun satte sig langsomt ned da hun gik runa over til sig og da hun selv satte sig smilte Rania venligt. "fortæl hvad du husker. jeg ved jo ikke hvad din side er, og derfor kan jeg jo ikke sige jeg har hørt begge sider af historien før jeg for noget at vide for to personer." sagde hun med et smil.

hun slap roligt hånden da runa satte sig ned ved siden af hende. hun så på den mørke hud runa havde og så på den ene rune hun kunne. det måtte være forfærdeligt at ha sådan noget der var ind på huden af en og ikke kom væk. Rania håbede Runa kunne fortælle lidt. bare det hun kunne. men så igen. ville rania endelig gerne vide noget om en sød pige, når man kunne lærer personen og kende.
Den Forbandede Runa

Den Forbandede Runa

Arbejdsløs

Kaotisk God

Lokation / Omrejsende

Alder / 121 år

Højde / 177 cm

Runa så nervøst på deres hænder, som de holdt hinanden, og forsøgte at finde på en måde at starte på. For hvor skulle hun starte? Ved begyndelsen? Det var måske det bedste sted. For hvor skulle hun ellers starte henne? Ved mødet med sin menneskemor? Eller et helt andet sted? Første gang hendes forbandelse blev udløst måske? Nej, heller ikke der. Det var helt forkert.

"Min eksistens er resultatet af det uhellige møde mellem en skovelver kvinde og en mørkelver mand," startede hun usikkert, for det var godt nok noget, som Rania allerede vidste, men hun følte alligevel, at det var det bedste sted at starte fortællingen.

"Disse mærker-" Hun lod hånden løbe henover runerne på sin ene arm, den som vendte mod Rania, "-er oldgamle runer på gammel elvisk. Da jeg blev født, forsøgte min mor at gemme sig og derved mig for sin landsby. Men det lykkedes ikke. Landsbyens beboere fandt mig og min m-m-mor. De tog mig fra hende, og dannede en kreds om mig, for at forbande mig. Men noget gik galt, og jeg er ikke sikker på, hvad forbandelsen originalt skulle gøre."

Hun tog en dyb indånding, og fortsatte, "Runerne fortæller om betingelserne for forbandelsen, men eftersom jeg ikke kan læse dem, så ved jeg ikke hvad der var meningen, at forbandelsen skulle gøre. Jeg kender kun en af runerne-" Hendes fingre løb henover runen for 'mørkelver', og sukkede lavt, "-denne. For mørkelver."

Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 158 år

Højde / 174 cm

Mong 04.09.2021 20:08
Rania så på hende og nikkede hvergang Runa fortalte om noget af det. hun så på runerne og så på Runa. hun lyttede og blev helt trist inden i. hvorfor gjorde elverne det mod en anden elver. selv om hun så ud som en mørkelver.
Rania tænkte lidt imens og så så på hende. "måske jeg kan finde noget på biblioteket. jeg kan ikke love noget men jeg kan da gøre et forsøg." sagde hun og så på runerne.  "der er bare så mange." kom det tænkende fra hende. og som altid tænkte hun højt.

Rania tog forsigtigt en hånd mod Runa for at mærke på runerne. hun ville gerne se om de smittede. det sagde hendes sind hende at de gjorde og så ville hun jo ikke gå alene med dem. 
"jeg kender også kun runen Mørkelvere. måske den har en større betydning end man tror."  sagde hun lettere nysgerigt over det.
Den Forbandede Runa

Den Forbandede Runa

Arbejdsløs

Kaotisk God

Lokation / Omrejsende

Alder / 121 år

Højde / 177 cm

Runa hikstede, og hostede et par gange, for ikke ligefrem at komme til at græde. For hun havde altså ikke lyst til at sidde og græde overfor Rania, uanset hvor flink hun var ved hende. Hun sank derfor klump efter klump, og lyttede til hvad Rania sagde. Biblioteket havde hun godt hørt om, fra andre væsner, og hun vidste, at det var der hun skulle finde svar, men hvordan hun selv skulle komme derhen, når hun så sådan her ud, vidste hun altså ikke.

Da Rania dog foreslog at undersøge det for hende, så blev hun... ja, ikke ligefrem glad, men måske lidt håbefuld?

"De bøger fortæller næppe noget godt om mig," kom det alligevel fra hende, altid en sortseer.

Hun lod fingrene løbe henover runerne, og mærkede en mærkelig kilden i brystet hver gang hun rørte en rune. Det var en meget normal reaktion for hende, men af en eller anden grund havde hun aldrig rigtig lagt mærke til det, som hun gjorde nu. Det gippede i hende, når hun rørte dem på sine fingre med den anden hånd, fordi de var placeret tættere end på resten af kroppen.

"Det kan være," svarede hun eftertænksomt, og mærkede på den rune, som betød mørkelver. Der var som om, at det 'trak' i hendes hjerte, når hun rørte præcis den rune. Mærkeligt...

Rania Lyndis Hernala

Rania Lyndis Hernala

bibliotikar elev.

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 158 år

Højde / 174 cm

Mong 05.09.2021 18:58
Rania var helt fortabt i at runa havde det så svært. men Rania kunne jo ikke sige noget til de ældre elvere. de ville ikke tro hende og gi hende en skideballe helt sikkert. Rania lod en finger røre en rune på Runas arm og skrev den nærmest med fingeren for at huske den lidt bedre.

Runa var så sød. hvorfor bedømte nogle væsner kun andre på deres udseende. galt det indre ikke?

"måske ikke. men det er jo ikke dig jeg leder efter i bøgerne. det er runerne." sagde hun for at opmuntre Runa. det kunne jo være at det med at hun ikke ledte præsis efter Runas historie kunne hjælpe på humøret. 

men rania trak hånden til sig og så på en der lignede lidt en flamme agtigt udseende. måske den stod for at det skulle brande i hende? man kunne jo ikke vide før man læste det op i en bog.
Den Forbandede Runa

Den Forbandede Runa

Arbejdsløs

Kaotisk God

Lokation / Omrejsende

Alder / 121 år

Højde / 177 cm

Runa sukkede trist, men nikkede til Rania. Hun ville godt vide, hvad disse runer betød, men vidste også, at hun aldrig ville kunne finde ud af det på egen hånd. Hun kunne jo ikke ligefrem spasere ind i Elverly, og gå på deres bibliotek for at læse op på de oldgamle runer. Selvom hun gerne ville. Nej, de ville ikke lukke hende ind. Eller værre: De ville fange hende og sælge hende som slave i Rubinien igen. Det skulle ikke være første gang det skete.

"Okay, men jeg venter altså her. Elvere har aldrig ville mig noget godt. Jeg kan ikke tage med dig," svarede hun nedtrykt, og veg tilbage og gispede forskrækket, da Rania rørte ved en af runerne. Det brændte når andre end hende selv rørte ved dem.

"Men måske du skal prøve at tegne dem? Så du kan huske hvordan de ser ud?" forslog hun hende, og lagde hovedet let på skrå.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1