Salomon
En del af "Nattens Tredje Øje"
Salomon tog sig egentlig ikke så meget af, hvad hun troede, ej heller om hun havde tiltro til det han sagde. De var kommet skævt ind på hinanden og det ville sikkert tage noget tid at få rettet op på det førstehåndaindtryk, der var blevet givet. I og for sig, kunne det også være lige meget, for Salomon havde alligevel ikke tænkt sig at blive her mere end til dagen efter, hvor han alligevel skulle videre. Han kendte ikke til hendes historie, det kom egentlig heller ikke ham ved, men han havde på fornemmelsen at hun var meget forsigtig, om det var fordi han var det modsatte køn eller han var varulv som hun selv, vidste han ikke.
Salomon hævede et øjenbryn og sukkede opgivende før han tog en tår af sin flaske
" Jeg kan vitterligt ikke se hvad det kommer dig ved? Men jeg arbejder for Lysets hær, mere behøver du ikke at vide" sagde han og lønnede sig tilbage med armene over kors. Han kunne sagtens bevise det, hvis hun ønskede, men hvorfor skulle han? Det kom da på ingen måder hende ved? Som hun igen kom med noget der mindede om en trussel, kunne han ikke lade være med at klukke en smule
"Unge mand? Hold kæft det er tid siden jeg har hørt det" sagde han og hævede flasken endnu engang og lod igen en svag klukke undslippe. Hun morede ham på en eller anden måde, men han vidste også han legede med ilden. Salomon levede livet farligt og nød hvert sekund.
"I felt the darkness as it tried to pull me down.
The kind of dark that haunts a hundred year old house.
I wrestle with my thoughts I shook the hand of doubt.
Running from my past I'm praying feet don't fail me now!"