- "Men aldrig uden grund!" var han ikke sen til at kaste igen, og følte hvordan at grebet strammede sig om det sirligt udskårne mundstykke der hvilede imellem hans fingre; piben blev ikke pakket væk, men blev i stedet for peget imod Fabian's høje skikkelse.
"Så hvorfor så defensiv, hmm? Jeg ved ikke hvad jeg ikke kan være en del af, når du med det samme understreger at der 'intet er at snakke om', men jeg ved" ordene kom i en hurtig strøm efterhinanden, og han kunne næsten føle hvordan at hårene rejste sig en anelse i hovedbunden. Havde Aldamar været et halvdyr, ville han nok have rejst børster i det her øjebliks frustration - det var en nidkær balance imellem ikke at råbe af ham, jah holde styr på sig selv og samtidigt føle hvordan at den her irritation gnavede sig dybere ind i ham. " - at der ligger et eller andet bagved det" med slutningen af sine ord kom Aldamar - ubevidst for ham selv - et skridt nærmere, som var hans krop tvunget, trukket tættere på skøgen, men ikke for at virke truende, slet ikke.
Nej. Alt den opbyggede frustration over ikke at kunne tage fat, føle ham af eller på anden vis bare.. være omkring ham, fik ham til at søge hans nærvær, også selvom at han var en spade at høre på. Han var frustrerende, men han var også lige der. Og det betød skam noget, selvom han ikke sagde det højt.

Krystallandet