Sunny 18.01.2022 17:34
Han kom med et lille samtykkende brum og blikket gled langsomt på Yorkgu. Hvis alle folk var lige så åbensindede som ham, så ville verden være et bedre sted. Så mange ville have godt af at blive accepteret som de var. Krusk var den første der havde vist ham at han ikke var et nødvendigt monster. Hans bror havde vist ham at han godt kunne tillade sig at træde sine egne spor. Der ville være lang tid inden han ville være lige så god til det, som Krusk var. Den mand var imponerende god til at drømme om intet. Hvis bare Verthag kunne det samme.Hans tankestrøm blev afbrudt af et voldsomt klask på disken. Han fortrak ikke en mine udover et meget blidt ryk, kun de mest opmærksomme ville lægge mærke til, som tegn på hans forskrækkelse. En af de ting han havde lært at undertrykke. Han kunne ikke vise frygt for de vrede sjæle.
"Vi lever," samtykkede Verthag monotont.
Der var intet ved ham som virkede begejstret, men Yorkgu kendte ham nok længe nok til at vide at Verthag var mere optimistisk end han havde været før i tiden.
Verthag tog det nu lidt tommere krus op og tømte resten i et drag.
"Det var som altid en fornøjelse at snakke med dig. Jeg må hellere se om Krusk er tilbage i dag. Han kunne godt bruge et ordentligt måltid mad. Jeg synes han ser lidt mager ud for tiden. Måske er det hans diæt som kat der ikke rigtig er god nok til ham."
Hans tone var som altid monoton og langsom. I det mindste talte han ikke længere kun i noget der næsten mindede om en hvisken.
Han rejste sig fra stolen og nikkede kort til Yorkgu som afsked, inden han trådt ud af Yorkgus kro, og ud på den kolde vintergade igen.