Sephyran var klar til at trække samtalen ud i en længere stund, blot for at holde pigebarnet på pinebænken. Det ville være en lektion i, at man ikke
blot blev hidkaldt til Kazimipaladset uden at dets herre vidste, hvad der foregik.
For nu så sceneriet dog ud til at more hende. Hun ville sandsynligvis finde det en smule mindre morsomt, var det hende, der skulle bringe foder til de glubske andefugle..
Han førte sit vinglas til munden og smækkede veltilfreds med læberne, inden han gjorde klar til at stille hende et andet indgående spørgsmål til hendes virksomhed i Dianthos, da lyden af fodtrin, som nærmede sig, fik ham til at se op med en rynke mellem brynene.
Ansigtet faldt tilbage i behageligere folder, da blikket faldt på hans datter, Meena - hendes skønhed strålende med omgivelserne omkring hende og et ansigtsudtryk, der fortalte ham, at hun havde et formål, bag det behagelige smil.
"Så det er dig min kære, der står bag hidkaldelsen af den unge frøken Fuglsang. Det er en lang vej helt fra Dianthos." Han fastholdt et øjeblik hendes øjne med et ansigtsudtryk, der tydeligt fortalte, at han ikke brød sig om, at der
foregik lusk bag hans ryg.
"Jeg kan forestå, at jeres ærinde har en vis .. hast, så naturligvis. Jeg skal ikke opholde Dem længere." Sagde han endelig, efter at have trukket stilheden ud i en lille pause, viftende affærdigende med en hånd, glimtende af gyldne ringe.
Hvor lidt han end brød som om, at der var fremmede personer i paladset, han ikke havde inviteret, så var det godt, at hans datter havde taget hånd om at få gjort en ordentlig mand ud af Darkhan. Det var på tide, at han fik smag for de sødere frugter, og med de
varer frøken Ingrid havde medbragt, ville han utvivlsomt få set sin del.
"Jeg stoler på, at du sørger for at vise frøken Fuglsang ud igen, når I er færdige." Brummede han. Han nikkede kort til den unge, lyshårede kvinde og tog sin datters hånd for at kysse den kærligt, inden han samlede klæderne omkring sig og med faste skridt forlod stuen.
Der var ingen tvivl om, at hans skridt ville lede ham direkte til tårnværelset, for at følge yderligere med i hans søns interaktion med den kønne lille sag fra Dianthos.