Kunsten at puste til gløder

Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Leder for Proteaus' rubinske afdeling

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 25.01.2021 20:58
Den sidste snert af forsigtig tilbageholdenhed forduftede, idet Rhaya besluttede sig for at tage imod hånden som hjælp til at komme op at stå. De stod sådan i noget tid med hænderne samlet, indtil Radha endelig slap, og det pludselig virkede som om noget faktisk manglede. Selv kunne Rhaya ikke holde sine kinder fra at blusse op i en rødlig tone og selv gengælde det indbydende, varme smil. 
"Jeg er glad for at have dig på holdet," sagde hun igen - en smule for akavet anlagt til rigtig at kunne finde ordene til at sige tak for komplimenten. "Jeg har en soveplads ekstra ovenpå i mit rum, og ellers kan vi også lave en hernede i stuen. Jeg-eh... Jeg kan godt have lidt højlydte nætter, hvis et mareridt rammer." Hun smilede undskyldende. De andre havde droppet at prøve at sove hos hende, hvis de skulle blive udhvilede nok til deres opgaver rundt om i byen. "Hvis du da ikke har et kroværelse. Men jeg vil foretrække, hvis du kan være her, mens vi planlægger. De tidlige morgentimer er oftest vores mest effektive. Mest fordi i først går i seng bagefter."
De andre henne ved bordet nikkede sigende med små latterudbrud, og Rhaya lagde prøvende en hånd på Radhas overarm for at lede hende med derover. 
Her gennemgik hun formaliteterne og fik introduceret Radha til de tre andre tyve og eks-slaver og samtidig nævnt hvilke folk, der var ude lige nu og ellers en del af netop den her mission. Mange i deres afdeling var slet ikke indblandet, så dem behøvede Radha ikke vide noget om - for alles sikkerhed. Efter introduktionen, gav Rhaya en hurtig tur rundt i det lille hus.
"... og der er das ude i baggården. Vi kan ikke rigtig betale dig noget for at være med," sagde hun og stoppede op foran ildstedet, der nu var blevet tændt sparsomt op i. "Måske får vi lidt ud af selve opgaven, men vi fordeler som regel det meste ud mellem de af slaverne, der gerne vil søge lykken andre steder i landet. Men som jeg forstår din evne, kan du hurtigt rejse langt, så det her bør ikke være til hinder for, at du samtidig tager dig af dit egentlige erhverv. Så længe, vi lige snakker sammen om, hvornår jeg kan forvente, at du er her i byen."
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 02.02.2021 18:18
Åh ved guderne. Hvis nogle spurgte mennesket om hun havde lagt mærke til at hun nok havde holdt fast lidt for længe, så ville hun prompte sige jah. Hun kunne nemlig mærke det fra fingerspidserne som havde været i kontakt med ørkenelverens mørkere hånd, og helt op til hovedet, hvor at en varmere  og mere rødlig farve krøb sig ind over de fregnede kindben...
... men hun virkede ikke til at være den eneste med lige præcis den varme, og Radha's blik fik et undrende, jah halvt om halvt nysgerrigt blik, da hun så hvordan at de røde nuancer også gled over det mørkere ansigt. Ohh.... 
Mere nåede hun dog ikke at overveje hvad det kunne betyde, førhen at Rhaya fortsatte, men dog alligevel lidt i samme baner... måske. Måske læste hun også bare for meget ind i det, da nu ørkenelveren tilbød sit rum som den ekstra soveplads - det ville lige ligne hende, at romantiserer noget der blot var set som et venligt tilbud! Men før hun nåede at få føling eller overblik over det, var elveren fortsat i sine forklaringer, og Radha følte sig selv blive ledet med hen til de andre, et lyttende men dog også lidt fjantet smil om læberne. Hele vejen til den lille tur rundt i huset, indtil de igen stod indenfor ved pejsen. 

De stadigvæk lyserøde øjne funklede en anelse i den levende belysning, øjne der bar en lille indvendig latter, idet at Rhaya påpegede at de ikke kunne betale hende noget for det her. Heh... det var ikke derfor hun gjorde det. "Jeg regnede ikke med at tage nogle steder hen... hvis det er okay med dig?" kom det så lidt prøvende fra hende, og hænderne gled en anelse fumlende omkring sig selv, bagved ryggen, hvilende imod lænden idet at hun umærkeligt vippede en anelse frem og tilbage i de solide støvler hun bar. "Jeg vil selvfølgelig ikke forstyrre, men hvis jeg alligevel overnattede her..." hos dig "... så behøver jeg ikke betale for et kroværelse... og så mister jeg ikke det store, på ikke at arbejde de her dage" fulgte hun op med, noget der vagt kunne genkendes som håb i den lyse stemme. 
Hvis man altså lyttede godt efter. 
"She was - everything I'm not, my whole universe

And I was a footnote, a slim second verse"

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 05.02.2021 18:50
At Radha ikke engang havde kommenteret på Rhayas ord om at være lidt voldsom i sin søvn i øjeblikket, kunne kun være en positiv ting. Hun virkede sød og sjov og slet ikke så fordømmende, som nærmest alle andre ikke-slaver eller borgere fra samfundets bund var. I den henseende havde Rhaya dog heller ikke ligefrem været super heldig med sinde bekendtskaber uden for de kredse, og hun var selv væsentlig mere fordomsfuld, end hun egentlig ville indrømme. 
"Det gør absolut ingenting," svarede hun måske lidt for hurtigt. "Så kan vi også planlægge lidt mere dybdegående. Måske tage et par ture ud for se slavehandlen an og finde det bedste sted at slå til. Jeg har holdt mig derfra, øøh..." Af gode grunde.
Hånden fandt vej om til nakken, hvor hun kløede sig lidt tøvende, mens blikket gled ned til den knitrende ild. De fleste andre i Proteaus - og især i huset her - var tidligere slaver. Mange var blevet befriet med andre slaver, de kendte, og derfor lå det ret naturligt, at det var dem, de brugte deres tid med. De så Rhaya som deres befrierske, og nogle gange kunne det blive så meget en titel, at almindelig samtale  næsten blev umuliggjort. Det endte ofte i en endeløs strøm af tak, og det gik først op for Rhaya nu, at hun havde savnet den mere almene, ukomplicerede samtale med folk, hvis liv man ikke lige havde reddet. Radha var udover at være den perfekte formskifter til den her opgave, vist også lige hvad Rhaya manglede i sit liv lige nu. 
"Så, har du altid været budbringer?" spurgte hun prøvende, ikke helt sikker på, hvordan man startede en god samtale om, når man indtil videre blot havde snakket om at brænde bygninger ned. Alt virkede lige som lidt mindre spændende til sammenligning. Men Rhaya havde på fornemmelsen, at Radha gerne ville tale videre - eller i hvert gerne bruge mere tid med hende. 
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 08.02.2021 00:37
Alt var en anelse spagt til sammenligning med slavebefrielser og nedbrændte bygninger, meen... det var trods alt noget hun sagtens kunne snakke om, da Rhaya valgte at spørge ind til hendes erhverv, jah nogle ville sige livstil som budbringer. Det gyldne ansigt lyste en anelse op, og med et lille smil var det at den ene hånd affejende gled op foran hende, imens hun tænksomt vendte blikket imod loftet. "Åh, ikke altid... men længe" hvis man talte hendes ungdom som stik-i-rend pige med, så var det efterhånden et par år. "Det virkede som en oplagt mulighed, nu hvor at jeg var så heldig med min magi..." de lyse øjne gnistrede en anelse morende, og hun kastede et blik på hendes store støvler, og trak på skuldrene. "... og så kan jeg også se de dele af landet jeg vil, imens at jeg får krystaller for det! Nogle gange, føler man sig vidst... hvad er ordet - velsignet" tilføjede hun, og smilede en anelse drilskt. 

Ligeså stille og roligt, var det at Radha prøvede at sætte i gang. Hun vidste ikke hvor de som sådan skulle hen, og var der ikke noget bestemt sted Rhaya ledte dem hen til, ville hun nok selv finde det bedste sted som de kunne sætte sig, da hun...
... jah, virkelig gerne ville fortsætte samtalen med den smukke elverkvinde. Det var forunderligt, hvordan at hun ikke helt... vidste hvad hun skulle sige, eller hvor hun skulle placerer sig henne - det skete selvfølgelig oftere end hun ville indrømme, men hun plejede trods alt at have bare en smule mere styr på hvordan samtalerne skulle gå. Men ikke her.
En anelse nysgerrigt, var det at hovedet undersøgende gled på skrå. "Hvad med dig? Har du altid drømt om at brænde bygninger, eller... vil du gerne noget andet, bagefter?" hun virkede på den ene side... jaget af sin fortid, men på den anden side slet ikke så... skrøbelig som man umiddelbart ville sætte nogle til at være. Skrøbelig var slet ikke det rigtige ord, overhovedet. 

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 14.02.2021 15:14
Radha gjorde mine til at finde et sted at sidde, og Rhaya fulgte efter. Overtog ledelsen af handlingerne, fordi Radha sjovt nok ikke var hjemmevant i omgivelserne, og de eneste puder, de havde siddet på, lå spredt rundt om den store plan - ikke lige det mest ideelle sted at sætte sig og småsludre. I den anden ende af rummet, modsat de tre der havde siddet og spillet kort, men som nu var ved at bryde op og gøre klar til at gå ud eller til ro, var en anden bunke puder. De var lagt op ad store sandsække, som gav hjørnet et sofalignende udtryk, mens det mest bare var tæpper og puder. Sådan var Rhayas egen seng også, for de lidt mere stabile halmmadrasser havde hun givet til dem i gruppen, der havde skader, så de ikke lige så godt kunne ligge på ujævnt underlag. 
"Jeg opvoksede i Thal'Elor," sagde hun, mens hun satte sig til rette i hjørnepudebunken. "Det var meningen vi bare skulle herop på en pilgrimsrejse for at se verden og så komme ned igen. Men min gruppe blev taget af slavehandlere... Vi nåede ikke så langt. Og jeg kunne ikke bare flygte hjem igen. Ikke at jeg har fundet dem endnu, og det er over tredive år siden nu, men et eller andet sted håber jeg vel stadig."
Hun trak på skuldrene og pillede ved en kvast. Nogle af pudebetrækkene var tydeligt alt for fine til at være noget, de havde købt for redelige penge.
"Jeg endte på gaden her i Balzera. Havde en del år hvor vi bare stjal en masse lort," fortsatte hun og smilede skælmsk. "De ting, jeg ikke har stjålet, Radha. De bedste dage var dem, hvor folk var vågne imens, og der bare forsvandt flere og flere ting fra deres bolig. De troede, der var spøgelser."
Smilet viste tænder, og hun klappede hænderne sammen foran sig så hårdt hun kunne. Der kom en ren uimponerende lyd, der på ingen måde kunne måle sig med et klam - som om det meste af lyden bare blev absorberet direkte ind i hendes hud.
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 21.02.2021 17:28
Mennesket dumpede ned ved siden af den solbrune elver, dog en anelse mere hørbart end elveren selv.
Noget der ganske snart, nok skulle forklares, jah uddybes om man ville. Før det skete, var det dog at en lille fortælling om Thal'Elor og slaver udfoldede sig, og selvom Radha ikke heeelt kunne sætte en finger på hvor i landet hun havde hørt det navn før, gik hun stærkt ud fra at det måtte være en ørkenelvisk by. Huh... hun vidste faktisk ikke hvor det befandt sig på kortet. Og det var sjældent, givet at hun havde været mange steder. 
En tanke til en anden dag, Radha lænede sig mageligt tilbage imod væggen og trak benene op så hun kunne folde armene omkring dem. 

En lille nikken kom her og der fra Radha, der dog fik et lidt mere... ikke sorgfuldt, men næsten bekymret udtryk da hun fortalte om slavejægere og tragiske skæbnemøder på flugt. Det smeltede dog væk, da et smil gled over de mørke læber - Radha kunne ligegodt forestille sig Rhaya liste omkring på jagt efter ting og sager. "Noget siger mig, at du er rimelig god, heh" kunne hun derfor ikke lade være med at sige, lyserøde øjne en anelse spærret op da hun opdagede at ingen lyd kom fra hænderne. 
Næsten som... for at tjekke efter, gentog hun kort efter samme bevægelse med at smække hænderne sammen. Et rungende klask der fik det til at gibbe en anelse i hende, kom fra det - øjnene fandt forundret elveren ved siden af hende. "Du... så er det da klart, at de ikke har vidst hvad der snuppede deres ting!" lo hun, og greb en anelse undersøgende den ene hånd. Den føltes normalt, også selvom hun kort vendte den omkring. Der var desværre intet videre afslørende, om hvordan hun gjorde det der lydløshed som hun både kunne se og høre. 
"Du er jo stille som en staldkat - hvor er det utroligt" magi var noget fascinerende noget. Fordi... det var da magi, var det ikke?

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 28.02.2021 13:11
Rhaya klukkede, mens Radha undersøgte hendes hånd. Der var ganske rigtigt intet unormalt ved selve hånden. Den var lige så meget kød og blod som menneskets egen. 
"Jeg er ret god, hvis jeg selv skal sige det," istemte Rhaya med et selvtilfreds, skævt smil. Der gemte sig noget legesygt bag det. Radhas fascination af hendes lydløshed højnede hendes humør enormt meget. De fleste blev bange for det - især når hun sneg sig op på dem uden egentlig at prøve på det. Andre syntes det var lidt for underligt at kommentere på. Hun rykkede lidt på sig og satte sig tættere på Radha, som stadig holdt hendes hånd i sin. Den anden kvindes hud var dejlig varm - måske var al den magiudøvelse? Mon det var lidt ligesom at løbe en lang tur lige at lave sin krop til noget nær dobbelt størrelse?
"Sådan har jeg altid været. Det er passivt," forklarede hun og knipsede - noget der gav en meget fesen lille, strygende lyd frem for det normale, skarpe smæld. "Da Vargas tog min magi fra mig, opdagede jeg, at jeg ikke engang er vant til at høre mit eget åndedræt! Eller hvis det bruser for ørerne. Hold nu kæft det er en træls lyd. Hvordan holder I det ud? Alt i mit hoved er så stille... Egentlig må jeg have lært at tale ekstra højt, for det er alting. Jeg foretrækker også bare tæer. Så kan en sko ikke knirke under mig."
Hun sendte Radha et sigende smil og vippede med de bare tær. 
"Så hvis du skal have noget stjålet, så ved du, hvem du skal hive fat i," grinede hun og lænede sig fremad mod de fine, lyserøde øjne. "Eller hvis du bare skal have nogen til at tro, der er spøgelser i huset."
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 07.03.2021 10:21
Passivt... det var ikke længe hun overvejede betydningen af de ord, nok mest af alt fordi at meget inden i det, var hun desværre ikke. Ikke på noget tidspunkt, var det gået op for mennesket selv at hun konstant lod en lind strøm af magi, holde sine formskiftende valg oppe. Ikke på noget tidspunkt, overvejede hun at det var muligt, da det jo altid havde været sådan. 
Hendes tanker gled dog hurtigt videre i andre baner, da Rhaya påpegede hvor larmende det at være i live faktisk var, og en munter latter kom fra Radha selv, hvis øjne mødte elverens legesyge i en ligeså levende gnist af indvendig latter. "Jeg tror ikke at jeg..." kortvarigt lod hun den frie hånd - hun havde ikke helt sluppet hånden hos elveren endnu - køre hen over brystet på sig selv, og kneb på samme tid, de mandelformede øjne undersøgende sammen. Joh, hjerteslagene kunne skam godt høres,  når man koncentrerede sig. 

"Glem det, det er her sku" et lille blink af øjet, og hun lænede sig ubevidst en anelse nærmere selv, i en spejling af Rhaya's egen bevægelse. "... se det kunne faktisk være ret sjovt" kunne hun ikke lade være med at sige, foruden at skippe meget mere end et hjerteslag. Spøgelser i huset... hun kunne lige forestille sig hendes egen mor, gå rundt og skeptisk åbne hver et skab i huset, med en stegepande som våben - bare for at prøve at finde synderen. 
Smilet dansede om de fyldige læber, og formskifteren grinte indvendigt. "Hvor ofte kommer du da til hovedstaden, hvis man kan spørge?" en kvinde kunne vel håbe, selvom noget sagde hende at det ikke var.. ofte, ligefrem.

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 07.03.2021 12:52
Rhaya lo underholdt af Radha, der opdagede, at hun faktisk godt kunne høre sit eget hjerteslag. Det ville nok ødelægge hendes nattesøvn en gang eller to, når tanken indfandt sig igen. De færreste tænkte over, hvad de kunne eller ikke kunne høre i deres egen krop, men Rhaya tænkte kun ekstra meget over det, fordi hun havde oplevet sin krop uden den magiske dæmpning. Det var stadig nyt og underligt for hende, men det gav også nogle nyt muligheder, for med mere viden om sin magi, kunne hun benytte den så meget mere effektivt. Tænke over, hvordan hun gik klædt, og hvilke genstande, der hjalp eller hindrede hendes lyddæmpning.

Spørgsmålet om hovedstaden kom bag på hende, og Rhaya blinkede et par gange og lagde hovedet en anelse på skrå. Her havde hun lige troet, hun kunne fiske elegant efter, hvor kriminelt anlagt, Radha egentlig var - for når alt kom til alt, var det noget, man skulle være med på, hvis man gjorde sig forhåbning om at komme ind i Rhayas inderkreds. Efterhånden gjorde hun ligesom ikke rigtigt andet.
"Hovedstaden? Åh, jeg øh..." begyndte hun og skulle vænne sig til, at man ikke snakkede om Balzera. Det var lidt hovedstaden på de her kanter - især for folk på gaden, der ikke kendte til andet end ørkenen. "Jeg har kun været der et par gange. Mest, hvis leder-damen har brug for at snakke. Så, jeg kommer, når der er behov for det." Et drillesygt smil formede sig på ansigtet. "Har du da behov for, jeg lidt oftere kommer til Dianthos?"
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 11.03.2021 01:47
Det var måske kommet en smule ud af det blå, men det var kommet fra et lidt specifikt sted... og som forventet, så var det ikke videre ofte at den ørkenelviske kvinde bevægede sig ind imod midterlandet. Hendes hjem var trods alt her, virkede det til. Og hendes venner - hendes venner virkede ganske flinke, men alligevel... 
... hun nåede dog ikke at ærgrer sig meget, da et drillesygt smil overtog det overraskede, og Radha måtte med en lille "Øhhm, det-" finde sig selv med et blik der flakkede næsten forlegent, men dog et skyldigt grin omkring læberne. 
"... jeg kan da ikke se det helt forfærdelige i det forslag" endte hun med at grine, og lod den ene hånd glide om bagved nakken i en gnubben af den. 

De mørke fregner faldt en anelse ind i den mørkere tone der gled over hendes kinder, og hun himlede opgivende med øjnene over hele... tonefaldet, det var da lige godt Zalans! "Så jah, måske lidt et behov" Radha's øjne lyste en anelse op i deres pinke nuancer, og formskifteren kneb dem en smule sammen, for næsten anklagende at skule imod hende. "Er det da meget sjovt?" det var ikke gået forbi hende, hvordan at det var blevet sagt med en hvis snert af dril til sig. Og selvom det bestemt ikke var noget hun sagde sig imod, kunne hun ikke lade være med at spørge - måske i et sølle forsøg på at skifte emnet over på hende igen, fremfor hvad Radha kunne finde fedt, eller hvad hun fandt mindre fedt.

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 20.03.2021 10:04
Rhaya lænede sig lidt tilbage og satte hænderne i sandsækken bag sig. Hovedet lagde sig en smule på sned og hun sugede underlæben ind i en tænksom grimasse.
"Der er ikke rigtigt nogen, der har syntes, jeg skulle være et bestemt sted oftere, før," sagde hun så. "Måske udover mine forældre, der sikkert gerne vil have jeg kommer hjem, men hvem ved - de er langt væk. Men hvis jeg nu skulle komme til Dianthos lidt oftere..."
Dianthos krøllede altid hendes tunge, og den sydlandske accent kom i den grad op til overfladen nu. Den havde altid et tag i hendes stemme, men jo mere afslappet hun blev med folk, des hurtigere kom hun til at tale og des flere endelser på ordene kom hun til at spise med accenten. Hun lod sætningen hænge lidt i luften inden hun talte videre.
" ... Har du så et sted, jeg kan overnatte? Helst et uden enormt nysgerrige forældre, der kapre al tiden med spørgsmål om, hvordan jeg fletter mit hår."
Hun sendte Radha et bredt, tandvisende smil og øjnene funklede stadig af noget drillesygt. Kemien mellem dem gav hende lyst til at følge Radhas opfordring, og måske var det også netop derfor den anden kvinde havde foreslået det. De kunne vist begge mærke, at der var noget i den her relation, der havde et godt potentiale til at stikke dybere ned end bare et overfladisk bekendtskab og et par nedbrændte slavehandler.
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 13.04.2021 16:51
Det blev ikke skudt til jorden, og mennesket kunne med den lille konstatering, mærke hvordan at smilet krøb langt nok op til at spejle Rhaya's eget - om hun havde et sted der kunne overnattes? Det havde ikke været billigt at leje sig ind i Dianthos gader, og det var måske heller ikke det pæneste sted hun kunne præsenterer. Men det var trods alt et sted, så det var et spørgsmål som blev besvaret af et hurtigt, jah halvt om halvt ivrigt nik, med et lille blink af det ene øje til sidst. "Hvis det er det eneste krav, så er det et garanteret jah" grinte hun, det fregnede ansigt lagt en smule på skrå idet at hun kneb øjnene lidt sammen. 

"Men..." blikket gled ned på fletningerne, og drilskt var det at hun rakte ud efter den ene af dem, hvis hun da fik lov. "Nu hvor at du bragte det på banen, så sidder du også med et enormt nysgerrigt menneske, som også undrer sig over hvordan hun dog fletter sit hår" det lå meget tættere til hovedbunden end nogen anden fletningsmetode hun havde set, og var nok ganske karakteristisk for sydens folk. Perler var flettet ind i de forreste, og to tykkere fletninger hang nede omkring de spinkle elverskuldrer. Men teksturen i dem hver især, så umiddelbart ud til at være anderledes. 
Det var dog sagt med et drillende smil, som vidnede om at det nok kun var fordi hun havde bragt det op nu, og næppe fordi at hun havde den største interesse for hår og hvordan man kunne ordne det - hun plejede altid at formskifte det til den længde der virkede passende lige nu og her. 

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 18.04.2021 20:25
"Vi fra gaden har ikke så mange krav generelt," svarede Rhaya i en drillende tone og bed sig ganske kort i læben, før hun opdagede, hvad hendes tænder havde for. "Og jeg kender ikke byen, så jeg ville få brug for en guide. Men jeg hører også, du er den bedste."
Den bedste til at løbe stærkt og bringe bud måtte også være den bedste guide til en tur rundt i byen ikke? Man kunne i hvert fald ikke få et brev frem, hvis man ikke anede, hvor man skulle hen.

Emneskiftet fik Rhaya  til at rødme lidt og smile, for det var sket så nemt og ubesværet, at det næsten ikke var til at tro, at Radha blot var et kortlevende, nyudklækket menneske. Der var bare også noget ved formskiftere. Mon de bare lærte hurtigere? Radha var i hvert fald god, og Rhaya kunne ikke lade være med at tænke over, hvad hun ellers var god til.
Derfor lod hun Radha tage fat i håret og lænede sig frem, så hun kunne komme bedre til. Snoninger og fletninger var svære at se i det svindende lys, og den olielampe, Rhaya havde på værelset gav nu ikke meget lys at se ved.
"Skal jeg flette dit?" spurgte hun og rakte frem for at begrave sin hånd i Radhas manke - mærke teksturen med sine små fingre. "Eller du kan måske formskifte til andre frisurer?"
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 10.05.2021 14:56
Det ville ikke være helt forkert, hvis man gik ud fra at Radha's evner i den grad også afspejlede hvem hun var, og særligt hvordan hun var. Fordi det havde aldrig været begrænsende, sådan at være hende. Udseende og opførsel var et spørgsmål om hvad hun lige... følte for, og det var nogle gange ligeså... flydende. Hun tænkte sjældent over det, medmindre nogle påpegede det. 
Derfor var det også at hun ivrigt følte efter da hun faktisk fik lov, og nok ubevidst fæsntede den anderledes tekstur i hendes minder, til en anden god dag. Spørgsmålet der fulgte med, det overraskede hende dog, og i et kort øjeblik kunne man næsten se hvordan at overvejelsen glimtede i de lys-pink øjne. "Det..." hun nåede ikke meget længere, inden at sætningen knækkede over i et grin, og hun slap elveren's hår for at give hende mere plads. "Selvfølgelig kan jeg det! Men du må da gerne vise mig lidt af din magi, hvis du kan få det til at se sådan ud!" sigende nikkede hun imod Rhaya's egen frisurer, et opfordrende smil om læberne. 

Næsten som havde det været en opfordring fra den anden kvinde, rystede hun det viltre, mørke hår. Da det faldt ned omkring skuldrene igen, nåede det hende ned til midt på brystet, fremfor til skuldrene - mere at arbejde med, hvis hun ville være kreativ. Teksturen var dog nogenlunde den samme, dog med en smule mere fald da den øgede vægt havde fjernet det første. 
Og hvis der ikke blev sagt 'pænt nej tak', ville hun med et friskt glimt møve sig ind imellem den andens ben, så hun kunne sidde lidt bedre. Lidt mere tilrette. 

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 14.05.2021 13:49
Rhaya lo med - der var ikke andet for, når Radhas fine stemme fyldte rummet. Pirrende. Smittende. Idet formskifteren møvede sig med ryggen hen foran Rhaya, satte Rhaya sig op på knæ og lod sig selv komme så tæt på Radha som muligt, mens hun stadig havde plads til at arbejde. Selvom der ikke var meget lys, fandt de små elverfingre hurtigt og øvet de første hårstrå og begyndte at  folde, flette og sno. Hun var vant til at gøre det på sig selv i mørke, så lys var på ingen måde et krav for at få håret til at lægge sig, som hun ville have det. Faktisk gjorde Rhaya de fleste af de ting, hun var bedst til, i mørke.
"Så hvordan fungere det egentlig?" spurgte hun, mens fingrene arbejdede. "Altså formskiftningen - sig til hvis det gør ondt i øvrigt - Jeg mener... Skal du bare se noget, for at du kan skifte til det? Skal du mærke det? Prøve det selv? Som de her fletninger - hvad gør, at du kan gøre det?"
Rhaya stoppede sig selv fra at kaste flere spørgsmål op, før Radha havde haft en jordisk chance for at besvare dem. Hendes nysgerrighed var blevet vagt, og netop formskiftere havde altid fascineret hende. Især efter hun havde opdaget, at hendes egen magi var det mest passive, man kunne komme - at andre så aktivt kunne ændre alt på sig selv, var virkelig spændende. En modsætning, til al den magi, hun selv havde erfaring med.
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 25.06.2021 22:11
Rutineret fik den mørkhudede elver placeret sig bagved menneskets skikkelse, og gav sig til at inddele den mørkebrune manke af hår, i små mindre sektioner. Fletningerne tog form efterhånden som de slanke fingre glat gled ind imellem de mange hårstrå - og det i sig selv var rart. Men det rareste, og nok også mest magiske... var fornemmelsen der spredte sig ned igennem kroppen, startende fra hovedbunden. 
Varme og velbehag, og ikke kun fordi at det føltes rart.

Det havde kortvarigt fået formskifterens lyse øjne til at glide i. Men hun åbnede dem hurtigt, da ikke bare et - men flere - spørgsmål forlod den unge elver. Med et lille grin lod Radha sine hænder glide over elverens knæ ved siden af hende, i en nussende lille bevægelse. "Det er... meget visuelt, hvis jeg skal efterligne noget bestemt, og især hvis jeg skal gøre det på kommando!" prøvede hun at starte ud med, og gav knæene et lille, drilskt klem. Hun havde fart i sine ord, den kære Rhaya. 

I takt med at hun fornemmede elverens hænder komme ned i bunden af den fletning hun var igang med, lænede Radha sig lidt tilbage, næsten uden at tænke videre over hvorfor. Varmen var bare virkelig rar. Hånden forsatte dog sine små cirkulere nus over knæene, og en anelse op af låret. "Men oftest er det faktisk sjældent at jeg... bevidst, skifter form" tilføjede hun lidt kryptisk, et hemmelighedsfuldt smil på læberne selvom Rhaya ikke kunne se det. "Det er bare en praktisk bonus, at kunne kontrollere det så godt som jeg kan" 

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 27.06.2021 21:23
En kuldegysning gik gennem Rhaya ved de første, cirklende bevægelser på knæet. Et øjeblik glemte hun helt, at hun havde spurgt om noget og lænede sig ubevidst fremad for at give mere plads til nusseriet. Hænderne arbejdede hurtigere som for at blive hurtigt færdige med denne fletning, men uden at det blev forhastet og uglet. Hun havde trods alt gjort det her mindst en million gange i sit eget hår. Men hendes eget hår distraherede hende ikke  meget.
"Så du ændrer dig nogle gange... " begyndte Rhaya og mistede fokus, da Radha lænede sig bagud. Varmen fra hendes ryg fik Rhaya til at søge mod hende og hun lænede sig frem, indtil hendes eget bryst hvilede mod den anden kvinde. ".. Helt uden at tænke over det? Det lyder ... Forvirrende. For dig altså. Spændende for alle andre, kan jeg forestille mig."
Du er i hvert fald spændende for mig, tænkte hun, men turde ikke sige det højt. 
Fingrene flettede ikke mere. Fletningen var blevet efterladt, men flettet stramt og langt nok ned til ikke at gå op af sig selv. I stedet havde hænderne fundet vej ned til skuldrene, hvor de kopierede de cirklende nussebevægelser, Radhas fingre udøvede på Rhayas knæ. Gåshud havde spredt sig fra benet nu og helt op til armene på den lille ørkenelver. Næsten helt ud i ørespidserne. Langsomt bragte hun ansigtet frem over Radhas skulder og lod sin kind hvile mod Radhas varme øre. Den ene hånd gled ned over armen fra skulderen, stadig i blide, cirklende bevægelser.
"Er det her så dit... favoritudseende?" spurgte hun hviskende. Mon det bare altid var her, Radha endte, når hun ikke aktivt tænkte over at være en anden?
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 15.11.2021 11:09

Lyttende sad mennesket stille, og lod den varme fornemmelse finde plads og ro. Den bløde stemme harmonerede smukt med kvindens behagelige sfære, og selvom hun lyttede – jah prøvede at minde sig selv om at holde fokus – var det… svært. Mere distraherende føltes fingrene der havde lagt sig omkring skuldrene, og tætheden imellem dem lagde sig yderligere som et savnet tæppe over den formskiftende kvinde. Forvirrende… den ene mundvig trak sig i et lille grin op, da hun med lukkede, hvilende øjne nikkede. Jah, forvirrende på mange måder – det havde hun ret i. Det skiftende udseende, var nok det mindst forvirrende for hende selv, lige nu..

Dovent gled det ene øje en smule op, da ørkenelveren lænede sig ind over skulderen. Hmm…? Helt uden at tænke over det, følte Radha hvordan at hun drejede sig ind imod det solbrune ansigt, så næsen ramte de høje kindben.”Lige nu er det” hviskede hun, og gav knæene et lille, synkront klem, førhen at hun fornyede sin nussen fra før. ”Lige nu, er min inspiration taget fra min hjemby. Måske i morgen, kunne den komme fra dig?” sagt med en drillende undertone.

Se hun tog aldrig udseender. Men nogle træk her, noget inspiration der, noget smukt et helt tredje sted…. En god del af landets borgere endte med at blive formskifterens inspiration, nok uden hun endda selv lagde mærke til det. Det her udseende havde holdt ved i et par uger nu. Men at vandre i ørkenlandet, bragte som oftest nye pust og idéer med sig; deres træk var så anderledes end midterlandets, deres træk var unikke på en helt anden måde.

Ligesom Rhaya selv.

-
Rhaya Fay'Sarr

Rhaya Fay'Sarr

Kaotisk God

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 185 år

Højde / 157 cm

Alianne_ 14.12.2021 21:52
Rhaya lagde kinden ind mod Radhas næse helt automatisk, da den anden lænede sig mod hende. Radhas ånde kildede på den følsomme ansigtshud, og hun gøs ganske let. Hænderne gled ned over arme og hænder, og fingrene lagde sig over mellemrummene mellem Radhas fingre, klar til at flette sig ind i dem, hvis der blev gjort plads. De lange elverfingre stod i kontrast til mennesket mere proportionerede hænder, selvom Rhaya var så lille af natur, at hænderne ikke virkede alt for anderledes og store. Langfingrede nok til at dykke ned i de fleste handelsmænds lommer, ja, men det var ikke målet lige nu. 

"Det ville være en ære," hviskede hun tilbage med rødmende kinder og et påskønnende smil.
Tanken om at se nogle af sine træk genspejlet i Radha var både skræmmende og beærende. Der var noget sælsomt over at være en kunstners inspiration, og som ørkenelver kunne Rhaya nok påskønne det endnu mere end andre. Hun kom trods alt fra kunstens hovedsæde, så man skulle være en helt bestemt grad af tomhjernet, hvis man ikke så det smukke i formskifterens forslag. Samtidig var det skræmmende, fordi det unikke ved hver person forsvandt med eksistensen af formskiftere. Ikke fordi de aktivt stjal udseender, men fordi de kunne. Fordi de kunne tage en spændende næse og gøre den til noget helt almindeligt i et rædsomt ansigt. Eller få de smukkeste øjne til at se almindelige ud ved siden af den smukkeste mund. De ændrede spillereglerne for kroppens struktur, tog agensen fra gudernes skaberværk ved selv at kunne definere, hvilket hylster, de ville have i dag.
Radha

Radha

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Lux 03.01.2022 16:00
Åbent blev der gjort plads til fingrene ind imellem hendes, og varmt blev det taget imod, da hun lænede sig mere ind. Selve kontakten - nærværet - var velkomment, og talte til en ganske kærkommen del af mennesket. Radha havde aldrig været asocial, og trivedes i selskabet af andre. Hun blomstrede under det, og lige nu, varmede sig ved det. 
Hvilket egentlig var... spøjst. Hvordan de var endt så sammenflettet, det kunne (eller ville) hun ikke tænke nærmere over. Men en rødlig varme skød op i de lidt solbrændte kinder, da hun lidt efter trak duften af ørkenelveren ind igennem næseborene. Hun duftede af markedspladsens krydderier og sandets tørre varme. 

Hun var anderledes end hvad mennesket normalt mødte, og det fremmede pustede til gløderne af nysgerrighed; hun ville vide mere, eller i det mindste bare lære mere om hende. 

Hjertet bankede i den tanke lidt hårdere og hurtigere, indtil hun til sidst følte at det måtte kunne høres lidt for tydeligt, og sikkert af i hele værelset. "Jeg..." og selvom det var fristende at blive siddende, følte hun en ungdommelig akavethed - den selvsamme der fik kinderne til at brænde - blidt trække hovedet en smule til sig, for atter at kunne se hende ordentligt. "... jeg må hellere- du ved, se de fletninger du har brugt tid på at lave.." mumlede hun. Ordene var lidt for hurtige for hendes egen tunge. 

-
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2