"Jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal komme op igen," hulkede hun videre - og så skete der noget uventet.
En lille, lysende plet dukkede op foran Zirra. Den svævede et par centimeter over badevandet og det flakkende lys reflekterede sig i overfladen. Hulkene stoppede, lige så hurtigt som de var begyndt, og mens tårerne stadig faldt, holdt Zirra vejret og så på den lille ildflue med halvåben mund. Den virrede lidt og faldt så ned i badekarret, som om den havde mistet grebet om livet.
"Åh, nejnej, kom her lille ven," mumlede Zirra næsten til sig selv, mens hun stak hænderne i vandet og dannede en lille skål under ildfluen, så hun kunne få den op igen.
Lyset blev svagere af at være en tur under vandet, men den slukkedes ikke. Ildfluen rullede rundt i hendes håndflader som var den en forvirret, nyfødt ælling. Den var bare chakra, men Zirra havde altid haft et forhold til sine ildfluer. Lignede de ikke alle hinanden på en prik, ville hun have givet dem navne. Nogle gange var hun sikker på, hun kunne genkende et mønster hos en af dem, der skilte dem ud fra de andre - men den slags holdt hun for sig selv.
Med ildfluen i hænderne lænede hun sig igen ind mod Fielthena, snøftede, tørrede næsen i armen og følte, at det lille lyspunkt, hun holdt, faktisk hjalp på den mørke fortvivlelse, der havde indtaget hendes liv. Fielthena var her for hende - og hvem var bedre at have på sin side end en trænet lejemorder? Så kunne verden godt komme en smule an - i morgen eller overmorgen altså. Lige nu havde hun bare brug for en pause.
"Sedna sagde, det ville komme igen - chakraen - hvis jeg bare var tålmodig," sagde hun til Fielthena. Der var stadig lidt gråd i hendes stemme, men også antydningen af et lille smil. "Det er den første gode ting i en uge, tror jeg. Det og ... Det og dig, Fielthena. Jeg er glad for, du er her til at gribe mig."