Hun puste ud som hånden mødte hendes hage, og vammelt rørte hendes kind og med bevægelse blev fornemmelsen kun klammere og klammere. Hans næste ord skræmte hende, og vingerne gav tydeligt tegn på dette som de faldt, kraftløst til jorden. Hvornår var hans ansigt kommet så tæt på? Hun sank en klump som den ubehagelige fornemmelse tydeligt kom fra dem begge. Hun hævede en hånd og forsigtigt lagde den om hans håndled tæt ved hendes kind.
Hun åndede ud igen som hun træk hånden væk, eller forsøgte at få den klamme hånd af hende med en så mild bevægelse som muligt.
"Jeg..føler hvad du gør - jeg vil aldrig have lyst så længe du ikke har." tilførte hun med et tryg på aldrig, for hun kunne mærke hvor lidt lyst han havde til at være så tæt på hende og mon ikke hans mulige handlinger med denne afstand han kun fandt mere ubehagelige.
"Så spar mig din trussel." kommanderet hun let og forsøgte lidt kraftigere at trække hans hånd væk.
"Jeg mærker hvis du har lyst til sådanne ting, så hvorfor skal jeg frygte du gør noget, du ikke har lyst til?" hun rystede hovedet, og gav tegn på at hun søgte at træde et skridt væk fra ham, hun slap hans hånd i selv samme bevægelse. Hvem var han? Hvordan kunne han føle sådan og stadig gøre disse ting? Føle afsky, ubehag, og stadig, røre hende så kærligt? Med så varm en hånd? Tanken var kvalmende.