Det var skæbnen der ville have os her

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 11.06.2021 11:53
Det var som om at Jonatan ikke ville have at Clara stoppede med at rødme. Hendes hjerte bankede hårdt mod hendes brystkasse, men hun kunne også bare mærke lykken over det. Var det her virkelig hvordan det var at være interesseret i en mand? Det havde alt sammen virket så fjollet inden hun havde mødt Jonatan, men han havde sneget sig ind på en måde, inden anden havde formået.

Hun tog en tot hår bag det lange ører, mens hendes øjne fandt brostenene de gik hen af, men smilet var ikke til at skjule.
”Jeg…” åh nej, det var lidt som om at ordene begyndte at fejle for hende, selvom hun havde lyst til at udtrykke sig på samme måde, og hun blev lige en enkelt gang nødt til at rømme sig for at få det over læberne. ”I lige måde.” Forsigtigt kiggede hun op mod Jonatan. ”Jeg troede ikke at vores veje ville krydses igen.” Det var svært når de ikke var i samme by og Jonatan rykkede sig rundt så meget. En del af hende havde også tænkt at det ikke havde været andet end et tilfældigt møde for Jonatan. Hun havde da fortalt ham hvor hun boede, skulle han være interesseret. Arbejdet fyldte dog nok også en del. 

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

I lige måde.

Tre små ord der i sig selv måske ikke sagde meget, men for Jonatan betød de alt, måske endda mere end hvad han ville tro var Claras intention. De betød hun ekkoede de følelser der rasede i hans bryst, savnet der havde trukket i ham i hvad det synes en uendelighed, var han ikke ene om.

Det var en viden Jonatan nu havde, som han ikke havde den fjerneste anelse om hvad han skulle stille op med.

"Hvordan.. har De ellers haft det? Bedrevet noget interessant?" spurgte han lidt mere sikkert. Hans eget liv var næppe meget at berette om, og de dele der kunne være var næppe passende. Desuden, så ville han hellere høre om hende. Høre hvordan hende liv var, hvad der drev hende! Hvilke ting i livet gav hun sin opmærksomhed til, og hvilke drev hun igennem med rutineret ligegyldighed?
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 26.08.2021 16:52
Hvis Clara havde en mere konkret idé om hvordan Jonatans indre tumlede, så ville hun nok ikke helt have kunne være i sig selv. Nogle gange var uvidenheden lidt af en beskyttelse for en, for hun havde det svært nok bare med tankerne om at han havde en eller anden form for interesse for hende, selvom hun ikke kunne vide præcis hvordan. På så mange punkter var det her ikke ligefrem passende.

Hun havde dog også lyst til at tale med ham, og selvom hun ligeledes mere ønskede at høre om ham, så kunne hun alligevel ikke helt stoppe sig selv fra at fortælle hvad hun selv havde oplevet, omend livet ved hoffet ikke altid var så interessant. Han havde i hver fald ikke behov for at vide at Noah var der for at gøre livet lettere forfærdeligt.
"Oh, det er ganske interessant. Jeg fik muligheden for at møde overhovedet for Abiléves familien i sommers. Jeg var ikke engang klar over at vi havde en slægt af satyrer og elvere. Han var også en åndemaner, og havde et helt andet syn på ånder end jeg eer vant til," forklarede hun, i et øjeblik af glemsel om at hun aldrig havde talt om dette aspekt af hende med Jonatan. Det trods alt kun deres andet møde, og det var noget hun meget forsigtigt byggede op til i de fleste tilfælde. Det var dog også så central en del af hende, så skulle han hade det aspekt, så ville hendess hjerte i hvert fald hurtig blive knust.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan lyttede til hendes ord, og nikkede kort undervejs inden hans øjenbryn løftede sig som hun fortalte om satyrfamilien. Det var ikke en Jonatan var bekendte med andet end i navn, og selv der havde han ikke vist de var af så blandet herkomst racemæssigt. Men Greven havde aldrig rigtig anset den skov-bundne familie som værende relevant for sine interesser, og ligeledes havde de ikke været det for Jonatans. Men det var fascinerende alligevel!

"De Abliéves er hertug familien fra Amazonitskoven hvis jeg ikke tager fejl? Er åndemaneri et emne der interessere Dem meget?" spurgte han med rolig interesse. At spørger om det var en hobby risikerede at fornærme hende, og han ønskede intet i den retning! Og hvis hun havde vendt emnet med en hertug, så var det næppe blot en adelsfrøkens fjollerier.

"Jeg må erkende jeg ikke selv ved noget om ånder, men jer er meget interesseret i at høre deres syn på det, hvis De ville udvidede min horisont" tilføjede han opfordrende på et passende punkt. At hører hende tale om noget der interesserede hende, at hører hende åbne op og virke så... befriet? Ja, det var sød musik i hans ører, og så var selv det mest fremmede emne værd at lærer om.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 04.09.2021 21:27
Clara kunne mærke varmen stige til hovedet igen, til trods for at hun ikke havde opdaget at den have fortaget sig bare en smule. Hans svar antydede dog kraftigt på at hun ikke havde givet den information før, og det var altid et underligt emne at træde på for allerførste gange. Hun hadede i hvert fald at navigere det, og undgik for det meste bare at snakke om det. Det var alligevel uhøfligt at spørge om de ekstra gaver man havde fra naturens side af.

"Er De sikker? Jeg vil nødig kede dem," sagde hun lidt forlegent, men hun ville gerne dele det med ham, og høre hans mening omkring det.
"Ånder er noget der er overalt her i verdenen, og det er kun enkelte der egentlig kan se og kommunikere med dem," forklarede hun. Hun havde i hvert fald ikke hørt om en general måde at komme i kontakt med dem. "Naturånderne lever i tingene, som her på havnen," hun slog diskret ud med den ene arm, "der er massere af vandånder. Jeg har altid set dem som individer, ligesom de intelligente racer her i landet, bare med et andet sprog. Så jeg har altid haft følelsen af at kunne man gøre sig gode venner med dem, så ville de gøre en en tjeneste, ligesom man ville gøre for en ven, men det gik op for mig, da jeg flyttede ind til byen, at de ikke alle bærer den godhed jeg ellers har forventet. Det var som om at miljøet i byen har gjort dem mere drilske, og decideret ondskabsfulde til tider. Men jeg har altid tænkt at de ligesom os kan blive påvirket af det miljø de er." Hun vendte sine øjne mod Jonatan, og de skinnede på en anden måde. De røde kinder var der stadig, selvom ikke så fremtrædende som de engang havde været, men hun skindede på en lidt anden måde. Hun nød at kunne fortælle om det her om ikke andet for en stund. "Det er selvfølgelig svært at vide når de ikke kan kommunikere på vores sprog." Hun tog en tot hår bag øret, og håbede nu på at Jonatan ikke syntes det var fuldstændig mærkeligt.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan tøvede ikke med at nikke beskæftigende og opfordrende, som Clara tøvede med at fortælle. Han ønskede ikke hendes forlegenhed, men at forsikre hende om, at han var oprigtig i hans ønske om at hører mere.

Han blev da også langt fra skuffet over resultatet. Som Clara animeret fortalte synes Jonatan at hun nærmest gav slip, og han så en mere autentisk side af hende, en der gisnede om hvad der gemte sig bag de tillærte manerer og høfligheder. Hun virkede mere levende, og Jonatan kunne ikke andet end at blive betaget af synet.

"Det er facinerende. Jeg må erkende jeg aldrig helt havde tænkt over det på den måde, men det giver mening. Det er ikke meget anderledes end hvordan vi selv bliver formet af vores omgivelser" han blik fulgte hendes gestus udover havnen og mod havet "Og ligesom os er havet ikke blot én ting..." hans blik søgte tilbage mod Clara igen, og han smilede "Siden mine eventyr til søs startede, har jeg givet tak til Valeria, men måske jeg skulle tage tiden til at takke havets ånder også?" foreslog han, og holdt øje med Claras reaktion. Han viste ikke om det var en tåbelig idé, den var hvert fald grænsende til blasfemisk, men det kunne vel næppe skade at være på god fod med dem? Hvis Claras fornemmelse var rigtig, hvilket han havde tiltro til at den var, så kunne det redde nogens liv en dag!
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 14.10.2021 14:03
Det var nemt at lade sig rive med, især for når hun kiggede på Jonatan, så kiggede han ikke på hende, som at hun var fuldstændig skør. Det var ikke mange hun følte hun kunne tale om disse ting med, selvom hun ofte brændte inde med det. For selvom høfligheden var tillært, så ønskede hun så ofte bare at være sig selv, og være ærlig omkring hvem hun var og hvad hun mente. Noget der ikke altid passede i de adelige kredse.

Hun troede også på hans ord, da han nævnte at han syntes det var fascinerende, og mange kunne se at det betød noget for hende, som hendes smil blev bredere, og selvom kinderne stadig var røde, så var der en anden form for glæde i det. Hun følte sig set og forstået.
Hun kunne heller ikke helt stoppe sig selv fra at hendes hånd næsten kom op og lagde sig mod brystet, da han nævnte at han også skulle takke ånderne. Hun fik den dog hurtig på plads igen, men det var første gang nogen så hurtig havde forslået det.
”Det synes jeg De skal. Selvom de måske ikke kan kommunikere direkte med Dem, så tror jeg de ville værdsætte det.” Det var nok ikke nu hun skulle sige at hun troede at guderne også var ånderne, blot større. ”Og jeg er blevet hjulpet af dem mere end en gang, og en lille erkendelse af deres eksistens plejer at gå ganske langt. Ikke at jeg ved hvor store områder vandånderne egentlig bevæger sig i. Jeg må erkende at jeg ikke har meget kendskab til havet.” Der var sjældent en grund for en komtesse at tage ud på et skib, med mindre det var for en officiel tur for at bevæge dele af landet. Ikke noget Clara havde haft grund til. 

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Det var svært ikke at lade sig rive med af Claras ord. Måden hun fortalt om ånderne på var så nær hendes hjerte, at det virkede som en dyb fornærmelse at gøre andet! Hvert fald for Jonatan. En flygtig tanke sagde ham, at Baron Bech næppe ville have kunne værdsætte det på behørig vis.

Jonatan nikkede fast "Det vil jeg forsøge mig med i så fald. Det kan hvert fald ikke skade at give sin respekt" sagde han, som hans blik fulgte hendes udover havet. Der var ikke meget tvivl om at hans nye liv havde gjort ham godt, og at han var vokset meget siden. Men som hans blik gled tilbage til Clara, forsvandt det alt sammen og det var som om han var tilbage på familiegården, med mudder op over begge ører. Dum og akavet.

Jonatan rømmede sig, og prøvede at finde sin rygrad igen. "Er der nogle særlige måde der skal gøres på? Eller nogle ofringer de foretrækker mere end andre?" spurgte han ind med ærlig nysgerrighed. Hvis han havde tænkt sig at gøre det, hvilket der ikke var nogen tvivl om, så ville han være sikker på at han kunne gøre det ordenligt. Han forventede ikke ånderne havde strømper der skulle stoppes som ellers var blevet hans måde at vise Sirens mandskab sin taknemmelighed.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 25.12.2021 11:58
Clara var ikke så vant til at blive lyttet på, lige på det punkt, men det gjorde hende umådelig glad, også selvom det kun var en lille ting. Jonatan ville nok aldrig se de små ånder danse af glæde, som Clara selv gjorde, men han troede på hvad hun sagde om dem. For nogle var guderne nemmere at tro på end små usynlige væsner, men det var selvfølgelig også princippet af hvad mange sagde mod hvad de få sagde.

Hun lagde lidt eftertænksomt en fingerspids på sin underlæbe. ”Jeg har som sagt ikke haft meget at gøre med de ånder der er en del af havet,” indrømmede hun. ”Og det er meget forskelligt hvad ånder vil have. Men de fleste af dem kan godt lide krystaller, og de vandånder jeg kender, synes også en sang eller melodi er en god gave.” En lidt alternativ form for det, men det gjorde dem glade, og de havde ikke behov for materielle gaver på samme måder som deres eget folk havde. De færreste Clara kendte ville acceptere en sang som en gave trods alt. 

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan lyttede nysgerrigt som Clara svarede uddybende på hans spørgsmål, og han nikkede på passende tidspunkter. Hans øjenbryn skød op i pludselig forståelse som Clara nævnte sang som en mulig gave.
"Det ville forklarer hvorfor besætningen synger så meget! Der er en del overtro til havs om den slags. Det ville være oplagt hvis det kom derfra" teoretiserede han, og glæden ved opdagelsen lyste ud af ham.

Den stille stund kunne dog ikke varer evigt...

"JONATAN! SNAV HENDE NU, OG FÅ DIN SPÆNDSTIGE BAGDEL OMBORD, VINDEN ER VENDT!!!" lød et pludseligt råb fra kajen. Jonatan behøvede ikke vende hoved for at genkende stemmen, og lavede i stedet sin bedste imitation af en skildpadde, som hans ansigt blev knald rødt.

"J-jeg... beklager" fik han fremstammet sammenbidt.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 29.01.2022 17:09
Clara nikkede lidt begejstret over det, for det gav faktisk rigtig god mening hvorfor folk ville synge til søs i de tilfælde, selvom hun aldrig havde været llænge nok på et skib til at opleve, og selv hvis hun havde… så sagde noget hende, at det nok mere var de ansatte, og ikke de adelige hun ville være omkring, som ville synge. Det kunne selvfølgelig godt være at det var anderledes, nu når Jonatan var en greve, og han selv sang.

Deres lille øjeblik blev dog noget brudt, og Clara blev knald rød i hovedet, som det gik op for hende hvad der var blevet råbt deres vej. Hun var ikke ligefrem vant til den mere grove tone.
“Jeg tror også at jeg må komme tilbage til min mor,” kom det forfjamsket fra Clara, selvom hun ikke virkede til at hun helt var villig til at gå fra ham endnu. Et sted i hendes baghoved var hun godt klar over at efter det her møde, så var der ikke mere. Det var en god tanke, men hun kunne ikke vente på en mand hun så en gang om året. Han ville ikke komme tilbage til hende, selvom hun ønskede det inderligt. “Det har været en fornøjelse at se Dem igen.” Hvis bare hun kunne få et øjeblik længere here. Bare et øjeblik mere, men som hendes øjne gled mod kajen, så kunne hun se Jonatans skib og hvordan der blev holdt øje med dem.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan nikkede hastigt til hendes ord om at vende tilbage til hendes moder, som kunne det magisk bringe en grad af anstændighed tilbage, efter tilråbet. "I lige måde. Jeg vil mindes dem hver gang mit blik falder på havet" fløj det ud af ham, ord båret direkte fra hans hjerte på vinger af den alt for korte tid de havde sammen. Han slap hendes arm og tog i stedet hendes hænder i sine, for at byde hende farvel.

Men ingen ord kom over hans læber. Han viste han måtte gå, og efterlade hende endnu engang på kajen men den blotte tanke ankerede hans fødder til jorden. Hvordan kunne han sejle når hun var her?
"Og hvor end vinden bærer os hen.. så vil mit hjerte være her, hos dig... hvor end du er" fik han stammet frem, inden han for frem for at stjæle et kys.. Eller det VILLE han have gjort, havde han ikke fået kolde fødder i sidste øjeblik.
I stedet landede hans kys en smule skævt på hendes kind.

Med et hastigt klem om hendes hænder slap han, og stak i løb ned af kajen, mod skibet der atter engang ville bringe verden imellem dem.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 25.09.2022 13:32
Clara kunne mærke hvordan hendes kinder blev mere og mere røde, som Jonatan sagde vovede ting. Ting hun aldrig havde forventet at hun ville høre, og slet ikke fra en som ikke gjorde kur til hende, eller som hun var gift med. Nej selv en hun skulle giftes med havde hun ikke forventet at sige så søde ord, for det ville være en der ikke giftede sig med hende ud af kærlighed, og hun havde det fint med det. Lige bortset fra når hun så og tænkte på Jonatan.

Hun ønskede hun kunne formulere ord der kunne sige hvad hendes hoved og hjerte bar på, men det var som om at hun blev mundlam når hun blot stirrede ind i hans øjne. Og det var først som at han gav slip på hendes hænder, at det stak i hende, at det ville vare lang tid før at hun ville se ham igen, og hun kunne ikke lade ham gå uden at sige noget.
"Jonatan," kaldte hun, i håb om at han kunne høre det. "Kom snart tilbage." Det var de første ord hun kunne tænke på, men han måtte vide at det ikke var helt... ensidigt. At også hun håbede på at se ham igen, selvom hun ikke havde ordene til at udtrykke det.
Hun vidste det var forkert, ja nærmest skandaløst det de havde igang i, især som hendes mor (og hende selv) havde håbet på at gifte hende væk, men... der var noget i hende der ikke kunne give slip på tanken om Jonatan, og slet ikke nu.

Signatur lavet af Lux
Jonatan

Jonatan

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Jonatan havde ikke forventet et svar, men som Clara kaldte hans navn, bar vinden det til hans ører så klart som syngende krystal. Han drejede hoved tilbage mod hende, mens hans ben fortsatte ufortrødent, for hvis de først stoppede, ville han aldrig kunne forlade hende.

Et smil så varmt som morgensolen var det svar Clara fik, for ordrene fejlede Jonatan i det øjeblik. Det ville ikke gå et øjeblik hvor han ikke drømte om at sætte fod på kajen igen, og se hende, lige der på kajen. Det var naivt at tro tilfældighederne ville stå dem bi atter engang, men hvis nogen Guddom havde lagt sig bag, så kunne det næppe være andre en Chance selv.

Jonatan skvattede næsten over et reb på kajen og var faretruende tæt på at falde i baljen igen, men holdt sig på fødderne denne gang. De leende stemmer fra skibet fik ham endelig til at vende næsen fremad igen, og han kom ombord uden yderligere uheld.
Jonatan ønskede intet mere end at stå ved rælingen og stirre længselsfuldt tilbage mod Clara, men der var ikke plads til den slags tidsfordriv når skibet skulle ud af havn. Men hans hoved var ikke i arbejdet, hans tanker kræsede om hullet i hans bryst.
I et par få timer havde han fundet noget han ikke viste han havde tabt. Sit hjerte. Og nu havde han atter efterladt det i uvished, i hænderne på Clara.

Jonatan har forladt tråden.

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 15.10.2022 10:49
Selvom distancen mellem dem kun blev længere, så kunne Clara se smilet så klart som dagen var lang. Og selvom hun vidste at det var en dårlig idé, så kunne hun ikke stoppe sig selv fra også at smile. Alt mellem de af dem var en dårlig dag, men som hendes hjerte og sjæl sang, så kunne hun ikke have det i sig at gå imod det.

I stedet for lod hun sig stå og kigge på skibet som det tog fra havnen, og det var først da hun ikke kunne se Jonatan mere, at hun kom i tanke om at hun ikke havde en tur alene hertil, og så fik hun travlt. Men selv som hun fandt tilbage til boderne, og fandt hendes mor, som var i panik over at Clara havde været væk, så var det stadig med et bankende hjerte, som hun ikke kunne stoppe. Hvornår mon hun ville se Jonatan igen?

Signatur lavet af Lux

Clara af Erneyll har forladt tråden.

2 2 0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“de to er så ufattelige søde, at det næsten til at brække sig over, men de er fantastiske at skrive med hver gang, og selvom vi var lang tid om at færddiggøre tråden, så var det en fryd hver gang jeg læste et nyt svar og fik svaret <3 ”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4