Tanken havde strejfet ham, at Akurra måske ville tage chancen en enkelt gang mere, se om hun virkelig kunne få ramt på ham, nu hvor han stadig var den smule mere svækket, indtil modgiften fik lov til at virke ordentligt. Men mon ikke hun havde forstået hvordan deres forhold fungerede nu. Han sagde ét, og hun rettede sig efter det.
Flaske og glas blev taget med hen til det store skrivebord, og Agarés satte sig til rette i den bløde stol, som kun så endnu større ud end normalt, når han ikke var større selv. En sjat blev skænket op i glassets bund, og som vagterne ude for døren lige så stille gik derfra, lagde stilheden sig over dem.
Han skulle lige til at sætte glasset for munden og tage den første lille tår, men blev afbrudt af hendes varsel. Først bider hun ham, tvinger sin gift i ham, og nu fortæller hun, at han helst ikke må drikke sin alkohol. Han tvivlede ikke på hendes oprigtighed, hun måtte have ret, men for Zaladin, hvor det irriterede ham. Så han satte lettere hårdt glasset fra sig på bordet.
Mens han gav Akurra tid til at samle sig bare lidt, kunne han selv læne sig tilbage og slappe lidt af. – Bruge tiden på at lade modgiften virke ordentligt.
Et stykke tid i stilhed, hvor han uden tvivl forventede at hun ikke ville bryde den, og så rejste han sig endelig. Ikke nær så vaklende og forsigtigt som før. Han gik tilbage mod hende, og satte sig på hug foran hende.
”Jeg forstår ikke hvorfor du er så trist, Akurra. Intet i dit liv har ændret sig. Du er stadig lige så fri til at gøre som det passer dig, som du hele tiden har været. Den eneste forskel er, at du nu ved hvilken rolle jeg spiller. At du nu ved hvad, jeg er i stand til.” Han vidste de ord ikke ville hjælpe hende det mindste. Det var udelukkende kun for at vade lidt i hvilken magt han nu havde over hende. Hvilken magt hun nu vidste, han havde over hende.
”Jeg tror, du trænger til lidt frisk luft. Kom.” Han rejste sig igen og rakte en hånd ned mod hende, så han kunne hjælpe hende på benene, hvis hun da tog imod hans hjælp. Måske lidt luftforandring ville kunne få hende til at føle sin verden mindre kvalt.

~ A deal with me is better than no deal at all ~