Et tilbud du ikke kan sige nej til

Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 06.10.2020 23:05
"Jeg får alt til at lyde nemt, det er derfor jeg er leder" sagde hun og løftede udfordrende sine bryn, og lagde hoved på skrå. Der var et blik i hans øjne, som hun kun kendte alt for godt selv. Og smilet blev en anelse mere blidt, mere ægte, end det havde været før. 
Hun tog en dyb indånding, og lod blikket glide rundt i rummet frem for at ligge på manden foran sig. 
"Fortjeneste?" sagde hun og lagde øjnene mod ham og et smil bredte sig på hans læber. "Du kan give mig det billede du stjal under næsen fra mig, også kan du få alt genvindsten der kommer fra dette kup" sagde hun, og slog et klik med tungen. Billede havde måske ikke den største værdig, men det var fra en kunstner der kom fra hendes hjemland. Der hvor hendes mor var født og opvokset, han kunne kalde hende sentimental. Men som det var lige nu, var Proteaus så langt fra nød, at hun behøvede at bekymre sig omkring indtjening. 
Hvilket nok ville få folk til at undre sig, hvorfor lige en mand der havde modsagt hende så mange gange? Hvorfor skulle hun være interesseret i, at han skulle slutte sig til dem?
Fordi hun ville have ham tæt på, var det så forfærdeligt?
Et sug greb hendes mave, ja, for manden hun virkelig ville have var Pax. Var det måske derfor? En mand der havde kigget på hende med en lidenskab, hun havde søgt, men ikke turde reagere på? Tryghed? Hun sukkede tungt, og rejste sig fra bordet, og kantede sig forbi ham. 
"Så med mindre du var seriøs med det varme bad, vil jeg overlade dig til natten." sagde hun og vente sig mod ham, som hun var nået til døren ud af rummet de befandt sig i. 

Airdan Adorellan

Airdan Adorellan

Handelsmand | Proteaus' Laugmedlem

Kaotisk God

Race / Menneske/Bjergelver

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 185 cm

Granny 07.10.2020 22:14
Airdan smilede op til Evlyn, tilsyneladende nu mere afslappet end før. Han nikkede dernæst, om end modvilligt, hvorefter han atter himlede med øjnene. ”Det er en af grundene til, at jeg arbejder alene. Ikke så meget pis frem og tilbage”, brummede han og skønt ordene måske ikke indbød til det, var tonen spøgefuld. Airdan ville aldrig indrømme det, men Evlyns karismatiske skikkelse havde lokket ham over på sin side. Der var ikke nogen grund til at fornægte det – i hvert fald ikke for ham selv.

Halvelveren gik med på aftalen med et enkelt nik, hvorefter smilet over hans læber langsomt blev bredere. ”Og hvad nu hvis jeg mente forslaget? Ville du så blive?”, spurgte han, som hans øjne fulgte hendes besværede gang hen over det polerede trægulv.

– for hvis du ville blive for dét, så mente jeg det skam.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 07.10.2020 22:52
"Hm," sagde hun med et spøgefuldt smil, som han betragtede hende skikkelse. Hende hænder hvilede mod stokken, som hun igen vente hele hendes front mod ham. Hvor langt kunne hun presse den, før at det gik over til ikke længere at være leg? 
"Hvor stort er dit bad, og hvilke af de nye salte og olier har du fået ind? For hvis det alligevel er det som jeg har derhjemme, så er jeg ikke sikker på det er dét værd." sagde hun og mærkede hvor dybt hun måtte trække vejret. Helt ned i mellemgulvet, dyb indånding, langsomt og sikker. 
Ikke gå i panik, det er bare et arbejde, du laver bare sjov. 
Men noget i hende, var usandsynlig bange for det ikke blot var for sjov. At det ville gå hen og blive alvorlig, og selve den tanke fik smagen af galle til at blande sig i hendes mund.

Beskidt, du er beskidt, ingen vil have dig. Så snart de ser din krop -
Tankerne fik ikke lov til at overtage, men smilet var forsvundet og en bleghed havde lagt sig hen over hendes træk. "Jeg bliver nød til at gå." mumlede hun, en anelse forvirret. En tur forbi healerhuset, ja, det var en god idé. De kunne hjælpe hende, sindet skulle fikses, for alles skyld.
"God aften." og hun vente rundt, og begyndte at gå en anelse akavet mod hoveddøren.

Airdan Adorellan

Airdan Adorellan

Kaotisk God

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 185 cm

Granny 08.10.2020 23:00
Airdan kunne ikke skjule sin kortvarige forbløffelse. Dernæst heller ikke hans forundring. De violette øjne så med al tydelighed, hvordan Evlyns ansigt blev ligbleg og hendes øjne fraværende. Drevet af instinktet, rejste han sig brat fra den så behagelige stol.
Evlyn?”, spurgte han, hans mørke stemme rolig men ikke tom for bekymring. ”Hvad sker der? Du ser herrens ud.

Halvelveren skridtede rundt omkring det store egetræsskrivebord, men nærmede sig ikke Evlyn – i hvert fald ikke helt. Noget hans bevidsthed fortalte ham nemlig, at det ikke var vejen frem og pludselig nervøs for en form for udbrud, nikkede han opfordrende til hende.

Hvor skal du hen? Med al respekt men – du er sgu ikke i stand til at gå lige nu. Lad mig i det mindste følge dig? Er det ikke det, man har lakajer til?” 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 08.10.2020 23:17
Et ganske fint, men spædt smil formede sig på hendes læber. 
"Jeg, har stadig problemer omkring omstændighederne med min skade. Der er en healer som ser til mig, der også hjælper på det" fik hun svaret ham, mere fattet end hun selv havde regnet med hun ville være i stand til. Det var næsten befriende blot at få det sagt, og ikke føle man var ved at miste sin sind og fatningen omkring situationen. 

Hun nikkede langsomt, og lod nogle fingre gribe ud efter ham som han kom nærmer. Hun havde brug for en støtte, noget der kunne holde hende inden hun væltede ned i mørket igen. Det som hun før havde haft lys til at hjælpe hende ud af. Nu, mere end nogen sinde før vidste hun hvad Pax havde snakket om. Juno har et lys, et lys vi to ikke har. Men for hende, havde Pax været det lys, og nu var hun bange for at hun aldrig ville opleve det igen. 
"Så, healerhuset? hvis det ikke er for meget besvær." mumlede hun, og lod de blå øjne kigge op. Svedet gled ned af hendes rygrad og hun mærkede det også på hendes pande og hænder. Men hun havde stadig styr på sig selv og kroppen. Hvilket bestemt var en stor forbedring.

Airdan Adorellan

Airdan Adorellan

Kaotisk God

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 185 cm

Granny 09.10.2020 19:55
Airdan lyttede opmærksomt men forblev stående, hvor han var. Han nikkede en enkelt gang, dernæst en mere, hvorefter han rømmede sig, pludselig en smule perpleks. ”Naturligvis. Naturligvis”, brummede han forhastet, hvorefter han tog et tøvende skridt imod Evlyn. ”Vil det være okay, hvis jeg støtter dig eller er du i stand til at gå?” Airdan skævede til hende og noget i de violette øjne afslørede, at halvelveren følte sig forlegen. Han var trods alt ikke van til lignende situationer.

Det er slet ikke til besvær. Jeg kan jo altid møde senere ind i morgen”, fortalte han dernæst, hans ord hastige efter hinanden. Airdan skridtede forbi Evlyn og åbnede døren for hende, hvorefter han tvang begge af sine mundvige en smule op i et smil.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 09.10.2020 20:01
Hun kunne ikke lade være med at grine, da han pludselig blev forlegen over situationen.
"Vent hvor blev der er af manden, som der ville have mig med i bad?" sagde hun, som smilet bredte sig i et skævt og udfordrende et af slagsen. 
Hun tog dog en dyb indånding, og nikkede på hoved, som han åbnede døren. Måske ville det være rart hvis der var nogen som gad støtte hende. 
Et eller andet sted, måtte hun nok blive bedre, til situationer hvor folk rørte ved hende. Hun skulle blive bedre, stærkere. Det med at være afhængig af nogen, skulle være slut, for hun kunne godt selv. Hun ville selv, så hun ikke blev såret igen. 

"Du -" hun sukkede, og gik hen mod ham og døren, inden hun lagde sin arm ind under hans og kiggede op på ham. Hendes smukke øjne, betragtede ham, som var det første gang hun faktisk  ham. 
"Tak Airdan." mumlede hun, og tog en meget dyb indånding, og kunne mærke hvordan at alkoholen begyndte at summe rundt i hendes blod. Hvilket også frembragte lysten til at drikke mere.

Airdan Adorellan

Airdan Adorellan

Kaotisk God

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 185 cm

Granny 09.10.2020 20:19
Airdan var ikke nogen formidabel skuespiller, selvom man måske kunne antage, at det øjensynligt ville være en fordel i hans erhverv. Hvad han var, kunne beskrives som manipulerende, men ultimativt var det en exceptionel næse for den gode handel. Han forstod instinktivt, hvad der kom til at afgøre slagets gang og kunne i nogen grad tilpasse sin personlighed dertil; alt det handlede om, var, at skrue op for nogle karakteristika og ned for nogle andre. Troede man, at det var skuespil, tog man fejl; i langt højere grad var en dybereliggende forståelse af den menneskelige natur og for hans eget indre væsen.

Et lille smil gled i retning af Evlyn i det, at hun listede sin arm ind i hans. Dernæst trak han lidt på den ene skulder. ”Jeg er ikke så meget hankøn, at jeg helt glemmer alt andet, når jeg ser en smuk kvinde i nød”, spøgte han, hvorefter han langsomt begyndte at gå afsted med hende. ”Du har forhåbentlig højere tanker om mig? Jeg er ikke en slesk gris.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 10.10.2020 14:00
En smuk kvinde i nød, det burde ikke have virket på hende! Men smilet, og den let rødlige kulør i hendes kinder, fortalte manden der hjalp hende ud af hans hus, at det var præcis hvad det havde gjort.
Mmh, for det har noget med ens køn at gøre” bed hun lidt tilbage, Evlyn kendte mange mennesker, der ikke ville gå så langt for en. Om det så var en kvinde eller mand, eller også havde de været mere bidske omkring det. Men her følte hun ikke en gang, at det var ulejlighed, hvordan han nu måtte bringe hende ned til healerhuset.
Slesk gris? Dette fik hende til at grine og ryste på hoved. ”Hm, jeg tror desværre du bliver nød til at arbejde lidt på dit omdømme hos mig, hvis jeg skulle have højere tanker omkring dig Airdan.” prikkede hun tilbage, som hun lod blikket glide op af hans skikkelse, og betragtede hans ansigt.
Det var næsten ikke i orden, hvor pæn en mand han var. Også selvom, at hun ikke havde tænkt sig at gøre noget ved de følelser, som rumsterede rundt i hendes indre.
Så var hun jo ikke blind, men der var bedre kvinder end hende ude i verden. Og hun var bygget til at være alene, ikke sammen med andre.

Airdan Adorellan

Airdan Adorellan

Kaotisk God

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 185 cm

Granny 10.10.2020 16:17
Airdans selvtillid vendte tilbage i det, at de violette øjne så de rødlige plamager, der formede sig henover den blonde kvindes kindben. Netop som han skulle til at fortælle Evlyn, at det klædte hende gevaldigt, afbrød hun ham dog med sit eget udsagn.

Jeg er uenig”, faldt svaret prompte men ikke krigerisk. Faktisk lød Airdan mere moret end noget andet og det smil, der langsomt blev bredere, vidnede om selv samme faktum. ”I min erfaring er mænd oftest mere… tilbøjelige til at tabe hovedet i nærheden af skønhed. Kvinder er jo trods alt mere van til at gå rundt i det.” Airdan blinkede drillende til hende, hvorefter han dog måtte løsrive sig deres flirt og i stedet åbne hoveddøren for hende.

Udenfor var natteluften kølig og instinktivt trak Airdan Evlyn tættere ind til sig. ”Jeg er ikke bleg for en sådan udfordring. Det, at jeg eskorterer dig afsted, kan vel give nogle få pluspoint, ikke?”, spurgte han, tilsyneladende selvsikkert og overbevist om, at det skulle vise sig at være tilfældet.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 10.10.2020 17:07
 Hun rystede på hoved, og lo let som han fremlagde sin tese om hvorfor, at mænd villet abe hoved når de så smukke kvinder.
Hun vidste også der fandtes kvinder, som der ville gå helt i stå, så de en lækker mand. Hun havde trods alt set det flere gange, når hun gik samme med Neagu. Han havde en tendens til at få selv de mest velfungerende kvinder, til at være salvende fæhoveder. 
"Men hvis vi følger det udsagn, så er det vel klart at du er immun. Du omringer dig hele tiden blandt kvinder af skønhed, og så smuk er jeg ikke." sagde hun med et smil, der ikke burde hænge sammen med de ord som hun lige havde sagt.
Men når det kom til stykket, var det ikke det ydre der galt. Og det indre i denne blonde kvinde, var mørkere og mere beskidt end selv den mest gustne glædespige der stod ned på hjørnerne af skumringskvarteret. 

Hun rokerede rundt på stokken, da hun mærkede hans styrke der trak hende tættere på. Hvilket fik hjertet til at slog endnu hurtigere, hendes håndflader blev igen svedige, som hårene rejste sig i nakken. Huden blev igen, næsten, gennemsigtig bleg i ansigtet. 
"Jo selvfølgelig, pluspoint." hviskede hun, med en hæs stemme og prøvede at fokusere på hendes fødder, for ikke at føle sig alt for svimmel.

Airdan Adorellan

Airdan Adorellan

Kaotisk God

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 185 cm

Granny 10.10.2020 19:55
Evlyns ord kom bag på Airdan, der ikke formåede at skjule sin forbløffelse. ”Forsøger du, at bilde mig ind, at du ikke kan se din egen skønhed?”, udbrød han lavmælt, oprigtig perpleks over at Evlyn tilsyneladende ikke så, hvad han selv gjorde.
Ordene blev efterfulgt af et fnys – et, der nærmest kunne fremstå fornærmet – hvorefter Airdan vendte sit blik ud i det tomme gadebillede. ”Jeg synes, du er vanvittig smuk. Til den galla vi begge deltog i… sidste forår. Jeg kunne ikke tage mine øjne fra dig”, indrømmede han, hans mørke stemme lettere fraværende. Ordene var skam sandfærdige og det var det netop derfor, at han havde tvunget dem ud over hans læber.

Lidt efter fik Evlyn dog det tilsyneladende dårligt og ubevidst om, at det var hans skyld, greb Airdan forsigtigt ud efter hendes anden arm, bange for hun skulle til at falde. ”Evlyn. Er du svimmel? Har du brug for at sidde ned?”, spurgte han, hans tone bekymret.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 10.10.2020 22:56
Det blev alt sammen for meget, hun havde ikke haft nogen at snakke om det.
Ikke kunne forklare, hvorfor hun var som hun var. Hvem ville også tro hende, når man ikke havde overværet det sindssyge? Og Pax, han havde brug for styrke, ikke svagheden hun bragte ned over ham. Hendes fingre knyttede sig rundt omkring hans stof, som hun lagde sin pande mod hans overarm. Vejrtrækningen overfladisk, som hun prøvede at få styr på sig selv igen.
En lille latter forlod hendes læber, som øjnene lukkede sig i, og hun nu lænede hele sin krop mod ham. Varmen, den støtte han kunne give i given stund, var det der gjorde hun stadig kunne tænke sammenhængen. 
"Har du nogen sinde, følt dig så beskidt, at du skrubbede din hud så voldsomt at den begyndte at bløde?" mumlede hun mod det bløde stof ved hendes læber. 
"Nej jeg har ikke brug for at sidde ned, jeg - lad os bare gå videre." sagde hun endelig, og trak sig ud af hans favn, støttede sig på stokken og begyndte at gå på egen hånd mod healerhuset. Kæmpende mod tårende der så faretruende prøvede at kaste sig ned af hendes kinder.

Airdan Adorellan

Airdan Adorellan

Kaotisk God

Lokation / Dianthos

Alder / 93 år

Højde / 185 cm

Granny 13.10.2020 21:15
Airdan stivnede for blot et øjeblik. Evlyns ønske efter nærhed kom mildest talt bag på ham, men da hendes ord omsider lød fra hendes mund, begyndte han at forstå hvorfor.
Ikke, at han svarede hende, for –

Nej. Nej, han havde aldrig skrubbet sin hud, indtil den begyndte at bløde. Han havde aldrig følt sig så beskidt og ikke været i stand til at fjerne det i varmt vand med de mest luksuriøse olier eller badesalte. Så hvad kunne han dog svare hende? Hvordan skulle han drage omsorg for hende nu?

Airdan fik dog aldrig muligheden, for øjeblikket fra ovre nærmest ligeså hurtigt, som det var begyndt. Denne gang stavrede Evlyn selv afsted og Airdan lod hende. Selv fulgte han tæt efter hende, parat til at støtte hende, skulle det være nødvendigt.
Måske – hvis du forklarede mig hvorfor, at jeg så ville forstå. Jeg vil gerne forstå nemlig…” Airdan forsøgte sig dernæst med et lille smil, der i grunden var ganske oprigtigt.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2