Hun tog en dyb indånding, og lod blikket glide rundt i rummet frem for at ligge på manden foran sig.
"Fortjeneste?" sagde hun og lagde øjnene mod ham og et smil bredte sig på hans læber. "Du kan give mig det billede du stjal under næsen fra mig, også kan du få alt genvindsten der kommer fra dette kup" sagde hun, og slog et klik med tungen. Billede havde måske ikke den største værdig, men det var fra en kunstner der kom fra hendes hjemland. Der hvor hendes mor var født og opvokset, han kunne kalde hende sentimental. Men som det var lige nu, var Proteaus så langt fra nød, at hun behøvede at bekymre sig omkring indtjening.
Hvilket nok ville få folk til at undre sig, hvorfor lige en mand der havde modsagt hende så mange gange? Hvorfor skulle hun være interesseret i, at han skulle slutte sig til dem?
Fordi hun ville have ham tæt på, var det så forfærdeligt?
Et sug greb hendes mave, ja, for manden hun virkelig ville have var Pax. Var det måske derfor? En mand der havde kigget på hende med en lidenskab, hun havde søgt, men ikke turde reagere på? Tryghed? Hun sukkede tungt, og rejste sig fra bordet, og kantede sig forbi ham.
"Så med mindre du var seriøs med det varme bad, vil jeg overlade dig til natten." sagde hun og vente sig mod ham, som hun var nået til døren ud af rummet de befandt sig i.