Genevive af Arys

Genevive af Arys

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Sparks 22.09.2020 19:00
Hun nikkede hurtigt, glad for at snakke om noget mere håndgribeligt, noget hun kunne forstå - og svare ærligt omkring. Eller, hvis hun svarede ærligt, ville det ikke give rødmende kinder og ondt i maven. "Ja det er nemlig en magisk skole! Og det var - det var virkelig noget andet" sagde hun med en næsten drømmende stemme, som hendes fingre igen gled ud og greb omkring pilenes grene der hang rundt omkring dem, som et smukt vandfald. Eller, det var sådan hun forstillede sig at vandfald ville se ud? 
"Det var en god oplevelse, fordi jeg mødte anderledes folk. Der var mange forældreløse der boede der, og de var alle sammen så søde. Eller, det synes jeg de var - de var en stor sorg da de lukkede ned. Men, ikke alt kan vare foreviget." det var et sorgmodigt smil, som hun kiggede hvordan hendes fingre legede rundt med grenen i hendes hånd. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 23.09.2020 21:00
Clara lyttede interesseret til det. Det måtte være magisk at være omkring jævnaldrende som ikke kiggede på ens stand, og brokkede sig over at man måske så anderledes ud, det forventede hun i hvert fald. Måske havde Genevive sågar mødt halvdyr? Det ville i hvert fald være fascinerende for Clara, som altid havde manglet nogen at spejle sig i. ”Var der også andet end mennesker der? Du må have mødt så mange forskellige folk.” Forældreløse børn var aldrig noget Clara havde snakket med. Arion var den tættest på, men han havde haft en bedstemor, for ikke at nævne at han var byvagtslærling, så han var ikke det laveste i samfundet ikke som gadebørn. Der burde virkelig blive gjort mere for dem, selvom Clara næppe var en af dem der kunne gøre det.
Hendes øjne fulgte lidt ud til grenene som Genevive legede med. De var så meget smukkere i fuld flor, og hendes fingre havde næsten lyst til at gøre det, bare som en lille overraskelse til Genevive.

Signatur lavet af Lux
Genevive af Arys

Genevive af Arys

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Sparks 24.09.2020 12:52
Hun nikkede langsomt, og lod hendes fingre glide hen over hendes læber.  En lille ting, hun altid gjorde når hun tænkte sig godt om. "Ja jeg mener helt bestemt at der også var halvdyr på Tywing skolen, og andre væsner - men jeg må indrømme det ikke var noget jeg lagde mærke til?" grinede hun en anelse nervøst. Var det mærkeligt, at man ikke havde fulgt med i det? Hun havde egentlig bare været glad for at være blandt væsner, som ikke var bange for hende og ville være hendes ven. Et sted hvor man var lige med hinanden på godt og ondt. Selvfølgelig, lige som andre steder var der altid folk som var lede mod andre. 
"Jeg var bare glad for at jeg var et sted, hvor jeg kunne få venner som ikke dømte mig på hvem jeg var, eller hvor jeg kom fra. Eller - måske gjorde de lidt, det er jo altid svært for folk som er vokset op med ingen ting, møder en som der ikke har lidt nogen nød. Men selv dem, var - venlige." hun tænkte at Clara nok måtte kende til det. Ikke kun fordi hun var et halvdyr, men også fordi at hun var adelig lige som Genevive selv. Man skulle være let på tå, når man levede i deres verden, og ikke ville ende i intriger.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 24.09.2020 20:38
Ikke lagde mærke til. Hvilket enestående problem at måtte have, at man var blind for raceforskellene. Hun havde aldrig overvejet hvor meget hun ville ønske at være i den situation, før hun fik at vide at det faktisk var en mulighed. Gadebørn var jo af alle mulige slags, og ikke kun mennesker, det var i hvert fald sådan hun kom frem til sin egen konklusion omkring det.
”Jeg ville have elsket at gå i skole sådan et sted,” indrømmede hun, selvom hun også havde holdt meget af at bo i Turmelinien hvor der havde været så mange skove og natur hun kunne udforske på egne ben. ”Det lyder meget magisk, jeg tror du har været meget heldig.” Det var til trods for at hun ikke kendte til Genevives problemer derhjemme eller med sig selv, for hvad hun havde opfattet, så var der i hvert fald ingenting Genevive burde være bange for. 

Signatur lavet af Lux
Genevive af Arys

Genevive af Arys

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Sparks 25.09.2020 11:08
Hun betragtede Clara med øjne som tydeligt udstrålede sympati. Selvfølgelig ville hun have elsket at gå sådan et sted, hvor hun kunne være blandt folk, som der var på lige fod med alle andre. Det var i sidste ende lige meget hvilket grundlag man kom fra, man var kommet til skole af samme baggrund. Fordi man havde voldsom magiske kræfter, eller fordi man ikke havde andre muligheder. 
Hun nikkede langsomt, som Clara sagde at hun havde været meget heldig. Lige på det punkt havde hun da bestemt været heldig, men det vejede jo ikke op for resten af hendes liv - men det kunne komtessen jo ikke vide. 
"Jeg kunne godt forestille mig, at du har haft svært ved at passe ind - især i den kreds som vi omgiver os i" medgav hun langsomt, og vidste ikke om hun måske var gået overstregen. Men nu havde hun selv bragt emnet op, omkring at hun ville have elsket at gå på den skole som Genevive havde gået på. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 25.09.2020 17:28
Man kunne se hvordan ørerne begyndte at hænge lidt, som Genevive pointerede at Clara måske havde haft lidt svært ved at passe ind i de adelige kredse. Det var lidt svært at benægte, for hun stod ud. Ikke kun fordi hun nok var lidt større end de andre komtesser, men også pga. hendes tydelige halvdyrsgener. Selvfølgelig gik der rygter om hende og hendes mor, som også havde fået hende alt alt for tidligt.
”De fleste er ikke så slemme, men nogen...” hendes fingre knugede sig i stoffet på hendes skød, som hun tænkte især på Noah og Fyrst Kazimi. Hun havde haft lyst til at græde efter hun havde mødt Fyrsten. ”Nogen mener ikke at jeg hører til i den her verden.” En ting hun godt kunne forstå, og derfor fandt hun det også absurd at hendes mor forsøgte at gifte hende til nogen højere stående. Hvis hun fik en mand der havde styr på sine ting, så ville hun selv finde sig meget heldig, men siden hun stadig ikke havde hørt fra Jonatan af greveslægt, så var det skib nok også sejlet. 

Signatur lavet af Lux
Genevive af Arys

Genevive af Arys

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Sparks 25.09.2020 17:46
Hun lagde en blid hånd mod Claras, som hun dog også fjernede hurtig igen. I frygt for at hun ikke ønskede at blive rørt ved - "Jeg kan godt forstå dig" hviskede hun, og kiggede lidt blankt frem foran sig. "Ikke at jeg ved hvordan det er at være dig, men jeg har selv nogle magiske evner der kan gøre det svært for mig at passe ind - i hvert fald nok til at min mor følte det nødvendigt at sørger for jeg ikke omgik mig synderligt meget i de adelige kredse." hun fugtede læberne, så på den måde, kunne hun jo ikke rigtig sætte sig ind i det. For selvom hun havde hadet alt det hendes mor havde gjort, så havde hun også sikret at hun aldrig rigtig ville opleve folk der ikke mente hun hørte til. 
Hun tog en dyb indånding og udåndede langsomt.
"Desværre må vi jo tage til takke med hvad der er os givet, og selvom vi har vores egne problemer - er der vel altid nogen som har det værre" var det hun plejede at sige til sig selv, når hun kiggede ud af vinduet fra sit værelse, og så glade legende børn. Og hvor meget hun havde ønsket, hun dog kunne være med i det. 
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 25.09.2020 20:51
Clara kiggede op på Genevive da hun mærkede hånden, og et lille smil kom alligevel frem på de fyldige læber. Hun havde ikke været bange for Genevives hænder og havde værdsat den lille berøring. Det var rart at der var en der ikke dømt hende for hvor hun kom fra, og bare gerne ville trøste hende, uanset hvor små problemer det virkede til at hun havde.
Hun blinkede lidt overvejende af Genevive over hendes ord. Det lød forfærdeligt det hun havde været igennem, men... det betød jo ikke at de ikke godt måtte have lov til at føle hvad de følte omkring det de var blevet givet. ”Der er altid nogen der har det værre, men det gør ikke nødvendigvis vores problemer mindre,” sagde Clara, og hendes store brune øjne fandt Genevives. ”Det lyder forfærdeligt hvad din mor har udsat dig for, og jeg har... jeg har en sød mor, faktisk den bedste på rigtig mange punkter, men det betyder ikke stadig at jeg hader at jeg bliver dømt for en fejltagelse hun gjorde for mange år siden. Det er stadig en ægte følelse, og det... det er okay at jeg føler det. Hvis vi virkelig ønskede det... kunne vi så ikke også nok gøre noget ved det vi ikke bryder os om?” Hun kunne ikke gøre meget ved at folk i de adelige kredse ikke brød sig om en som hende, men så kunne hun jo lægge det liv fra sig og få et arbejde og starte et nyt liv. Men det ønskede hun ikke, for hun holdt trods alt sit liv, uanset hvor meget Noah gjorde for at få hende til at hade det.

Signatur lavet af Lux
Genevive af Arys

Genevive af Arys

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Sparks 25.09.2020 21:40
Genevive kiggede med store øjne på Clara, hvilket også var grunden til at hun lappede alt hvad hun sagde til hende. Det gav så utrolig god mening, og hvorfor havde ingen formået at forklare det så godt til hende før? Et lille smil begyndte at danne sig på hendes læber, som hun lige så stille bed ned i hendes underlæbe. Mest af alt i håb om tårerne ikke ville begynde at falde, det var så smukke ord. Det var næsten fængslende! 
Du har ret.” Hviskede hun endelig og nikkede, inden hun lod sig selv fange af Claras egne dybe brune øjne. Smilet blev en anelse bredere, som hun forligede sig med det hele nok skulle blive okay. Om ikke andet, var det okay ikke at være okay. Og måske også hænge sig lidt i, man synes at verden var uretfærdig. Selvom der nok var folk derude som havde det værre end hende. Så var det måske ganske okay, ikke at synes om sit lod i livet.
Jeg tror aldrig nogen har forklaret det så godt som du lige gjorde Clara, tusind tak. Det varmede.” Hviskede hun, og gav et blidt smil - “Nu har jeg vel også taget nok af din tid, der må vel være en grund til du i det hele taget tog til tempelhaverne, og jeg kan umuligt forstille mig det var for at gøre en jævnaldrende bedre tilpas!” Grinede hun endelig.
Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 27.09.2020 08:39
Til at starte med var Clara ikke sikker på om hun havde gjort noget rigtig eller forkert, men så kom smilet, og hun følte sig selv bløde lidt mere op. Hun havde kort været bange for at hun havde været for streng. Det var blot nogle tanker hun havde gået med meget selv, inden hun havde forenet sig selv med det liv hun nu engang havde.
”Det er virkelig ikke noget, jeg har bare... selv haft de tanker,” sagde hun. Det var nemmere at acceptere sit liv, hvis man også kunne acceptere at det var okay at de havde det skidt over det, til trods for at de havde alle goderne som tag over hovedet og mad i kroppen. ”Og det skal du endelig ikke tænke på. Jeg gik blot tur heroppe!” Hendes blik vendte sig alligevel mod himlen. Det var dog ved at blive lidt sent. ”Det er nok mere min mor som vil være bekymret,” indrømmede hun. 

Signatur lavet af Lux
Genevive af Arys

Genevive af Arys

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Sparks 28.09.2020 09:04
Hun rejste sig langsomt op, og rakte sine hænder frem mod klare. Såfremt hun ville tage mod dem, ville hun ligge de lidt ekstra varme hænder omkring hendes.
Tusind tak for i aften Clara, jeg har virkelig nydt den korte tid sammen med dig. Og jeg håber virkelig vi ses snart igen.” Hviskede hun blidt, og gav så slip på hænderne.
Med et stort smil, drejede hun rundt og gik med et lille mere hop i hendes ben hjemad igen. Der var ikke længere frygten for hvad fremtiden ville bringe. Hvis der var flere af Erneyll familie var lige så imødekommende som Clara, så var hun sikker på at hun kunne klare det hele.
Og hun håbede virkelig, at hun skulle se den skønne kvinde igen. 

Genevive af Arys har forladt tråden.

Clara af Erneyll

Clara af Erneyll

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske/Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 162 cm

Helli 28.09.2020 11:02
Clara tog imod de tilbudte hænder, og mærkede varmen fra den anden kvinde. Nogen havde bare en mere naturlig varme end andre, og det generede egentlig ikke Clara specielt meet, som hun kiggede blidt på Genevive.
”I lige måde,” sagde hun. Genevive virkede sød, og hun håbede virkelig inderligt at de ville ses igen, men mon ikke at de før eller siden ville støde på hinanden til adelige funktioner? Clara havde i hvert fald i sinde om at udspørge sin mor når hun kom hjem, og en adelige ved navn Genevive af Arys. ”Kom godt hjem,” sagde hun, som Genevive drejede rundt, for at begynde at gå hjemad.

Selv rejste Clara sig op, før at hun børstede lidt usynlig støv af sin kjole. Hendes fingre gled over grenene, og et par blomster sprang ud, og med et smil på læben, gik hun også selv mod sit hjem. I lidt bedre humør end før. 

Signatur lavet af Lux

Clara af Erneyll har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 10