”Nuvel. Hvis det var tilfældet, ville det i hvert fald ikke længere være behøvet”, svarede Pax, men i grunden mere som en nøgtern konstatering end så megen andet. ”Vi tager os af hinanden. Ingen behøver at få skrammer på knæene, for at komme ud på den anden side af tremmerne. Men når vi nu er ved det –”, tilføjede den ældre mand dog dernæst hastigt, hvorefter han omsider hævede tekoppen til læberne og tog en tiltrængt slurk.
”Jeg tillader ikke, at mændene besøger kvinder i løbet af nattetimerne”, begyndte Pax at fortælle, hvorefter han lod sit ene stålgrå øje finde vej tilbage til Hunters to. Dette var unægtelig noget, den yngre mand måtte forstå, var vigtigt – ja, faktisk fuldkomment essentielt, skulle han forblive en del af Ulvens Flok. Det var også derfor, at Pax’s blik var hårdere end tidligere. ”Eller omvendt for den sags skyld. Hvis du vil indgå i en forening med en – og jeg er sådan set ligeglad med, om du ligger med piger eller drenge – så skal jeg vide det forinden. Vi har ganske enkelt ikke råd til interne konflikter, og skulle du udse dig en kvinde, og hun dig, så vil der med al sandsynlighed komme børn. Børn er dyre og børn tager tid – det er kapital, vi ikke kan kaste frit med omkring. Desuden – voldtægter er ikke bare ilde set, men bandlyst og det vil have fatale konsekvenser. Skulle du gå rundt med de lyster, så skærer jeg pikken af dig, når jeg finder ud af det – og jeg vil finde ud af det.”
Forinden Pax’s mange ord var smilet – det varme og næsten morede – krøbet i skjul for endnu engang, og det var derfor med en – måske for nogle – hård alvor, at Pax havde betragtet Hunter. I det knægten dog smed en ganske afslappet udfordring i hans retning, vendte det tilbage – og endda tæt efterfulgt af et fornøjet fnys.
”Jeg er ikke i tvivl. Din evne – eller skal jeg sige evner? – er heftig. Jeg tager dog gerne udfordringen op.”