Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 08.09.2020 21:46
Turen til Dianthos fra Ædelborg havde været en spøjs oplevelse for Elisor. En del af vejen havde været med en spøjs herre fra Rubinien, han havde dog valgt at se andre dele af byen så snart de var nået frem, men ham om det. 
At finde hvor Netrish boede ville have været besværligt hvis ikke det var fordi at han havde haft sendt Telari til hende tidligere, og punktien nu kunne vise vej derhen. Det var dog noget mere besværligt da han og Daeralda havde endnu en punktie med der var godt igang med at gøre kur til Telari, hvilket gjorde deres vej gennem hovedstaden noget mere snørklet. 
Heldigvis fandt de frem til en dør han mente kunne være den rigtige, den mindede ihvertfald om en fra et syn han havde haft.

Dok dok dok

Herren der åbnede måtte være den engel Elisors datter havde fundet sammen med, der var nogle træk der passede med med et andet syn. "Ah! Mine børnebørn" Smile han varmt. "Du må være Valkar, jeg er Elisor, og med mig er Daeralda Yára, elverlys stemme" han skrævede undskyldende til Dae, men han var lidt nødt til at introducere hende med titel. 
De to punktier flygtede op til en loftbjælke og pludrede af hinanden, det tydede på at Alljina måske faktisk var ved at vinde Telari over.
"Er min datter hjemme?"
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 13.09.2020 11:02
Daeralda havde ved afrejsen fra Ædelborg opdaget med hvilket rejseselskab Elisor havde fået dem placeret. noget der havde vundet ham et muntert blik fra hende. Om ikke andet der. Ikke længe i selskab med den spøjse herre fra Rubinien og hun havde tvivlet ikke så lidt på fornuften i det. Heldigvis var der ikke langt til Dianthos.

Det havde taget lidt at finde det rigtige hus, eftersom det krævede Telaris hjælp og opmærksomhed. Det sidste en delt mellem omgaven og den påtrængende han-punkti der var blevet hos dem og som havde sat sig for at vinde den reserverede hun over. Utrolig kært og dybt ubelejligt.
De fandt dog huset og som Elisor bankede på slog en foruroligende tanke ned i Daeralda. "Du har fortalt vi kommer, ikke sandt?" Hun så spørgende på ham, som de ventede.

Manden, der åbnede, havde i den grad armene fulde og et udtryk af overhoved ikke at forvente Elisor bag den. Hendes ledsagers ord så da heller ikke ud til at hjælpe det store på overraskelsen eller formilde den. "Elisor! Det var ikke flinkt!" Hun besvarede hans undskyldende blik med et lidt strengt. "Du burde vide man ikke kommer uanmeldt når der så nytilkomne til et hjem!"
Så vendte hun opmærksomheden mod manden, englen, formentlig Valkar og gav ham et undskyldende smil. "Han burde vide bedre, men hvad kan jeg gøre? En fornøjelse at møde Dem, Valkar, og de to er...?"
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrishs blik faldt på den ukendte pose i køkkenet netop som Valkars ord berørte den, og hun bed sig en smule i læben, inden hun fortsatte mod posen. Et lille kig ville nok ikke skade? Hun åbnede den og rakte ind og fik fat i... en grøntsag?

Som Valkars stemme lød igen, stak hun hurtigt grøntsagen tilbage og lukkede posen. Havde han opdaget det?! Nej, han havde spurgt om noget. Det havde banket på? "N-nej det tror jeg ikke? Det er nok bare nabokonen" svarede hun hastigt, og rettede lidt på posen, i et håb om man ikke kunne se hun havde kigget i den. Hun rettede lidt på sit hår og kjole. Pokkers nysgerrighed!

Netrish hørte døren blive åbnet, og stemmerne der fulgte, fik hende til at glemme alt om den mystiske pose og grøntsagerne. Hun hastede tilbage ud i stuen, et varmt smil på hendes læber. Punktierne på raften trak kort et undrende blik fra den unge elver, men hun nåde næppe at tænke over det, før endnu en skikkelse dukkede op i døren.
"Fader!" hilste Netrish som hun nærmede sig døren og den lille forsamling af folk i døren "Og Ærede Stemme, velkommen til vores lille hjem. Kom ind!" bød hun hurtigt. Netrish havde næsten vendt sig til elvernes mærkværdige styreform og tiltaler mens hun havde været det, men det virkede pludselig som en evighed siden, og intet af det synes at holde igennem oversættelsen til krystalisiansk.
"Jeg viste Elisor ville komme tilbage efter Telari, så bebrejd ham ikke" undskyldte hun hurtigt for sin far til Daeralda. Netrish havde blot ikke helt viste hvornår, eller at han ville have gæster med..
You got what everybody gets. You got a lifetime.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 19.09.2020 17:11
Valkar var ikke mentalt forberedt på at de ville få besøg, i hans hoved ville de bare skulle have hygget sig som en lille familie, nu hvor det var lykkes ham at komme til byen. Så at der kunne have været en nabokone med med mad havde været fint nok. Men i stedet  stod den far Netrish næsten lige var blevet genforenet med, og med som gæst var lederen af Elverly. 
Det var på ingen måde sådan han havde tænkt at skulle møde Netrish familie. De to punktie var bare prikken over i'et.

Det lod til at Elisor så en smule undskyldende på Daeralda, selvom Netrish tog han i forsvar. Valkar trådte til siden så de to gæster kunne komme ind, forhåbentlig ville det føles mindre kaotisk når de blev sat ned. "Fornøjelsen er min" Lød det med smil "Til min højre er Amalean og det her er Lurria" visende først den ene frem og derefter den anden. Lurria stirrede betaget på den blonde lysende elver, små buttede fingre strakte sig mod stemmen. "Vil du holde hende?" den lille pige ville i hvert fald gerne sige hej, og hvis Daeralda ikke var villig lod det til at bedstefaren var ganske ivrig til at underholde sit barnebarn. 
Valkar var ganske tilfreds med at få lidt mere styr over situationen, der var endt med at være noget kaotisk.

Et hurtigt blik blev vekslet med Netrish der også så en smule overrasket ud, men for nu var hans blik roligt. De skulle nok komme gennem det, og forhåbentlig ville det blive lidt hyggeligt undervejs.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 03.10.2020 08:51
Det strenge blik vendt mod Elisor holdt en tand længere, før Daeralda måtte lade det falde. Han var og blev Elisor. I stedet lod hun blikket finde og møde Netrish's med et let opgivende smil. "Åh jeg bebrejder ham! Skønt det næppe ændre noget i nærmeste fremtid..." Smilet blev en del varmere som hun trådte fre og ind i det lille hjem. Et blødt lys samlede sig foran hende som skygge til det lys faldende ind fra døren.
Hun trådte let til siden, lagde en hånd mod hjertet og bøjede hovedet let. "Jeg takker for Deres gæstfrihed i denne prøvende tid." Trods de alvorlige ord var der varme og latter i hendes blik. Ingen af de nybagte forældre så ud til at have brug for mere højtidelighed end det.

Af samme grund lod hun opmærksomheden finde tilbage til Valkar og pigerne. Den ene noget mere reserveret overfor en fremmed end den anden. Små arme rakt frem var dog ikke til at modstå og slet ikke med det efterfølgende tilbud. "Med fornøjelse!"
Daeralda tog imod den lille pige og badede hende derved i sin lysende skygge. Noget der kun virkede til at opstemme den lille endnu mere. Specielt som en tyk lok af det blonde hår faldt frem og ind i gribevidde. Det øjeblikkelige og faste tag om den trak en dæmpet latter fra den ældre elver. Smilende hævede hun blikket til Valkar endnu engang. "Hvilket dejligt livsstykke. Min Varya mødte verden med samme glæde dengang. Det skal nok følge hende vel." Som hun talte førte barnet håret ind i munden med en tilfredshed kun spædbørn kan udstråle.
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 04.10.2020 12:54
At kunne se glimt af fremtiden havde sine fordele, i forhold til hvor forberedt man kunne være på det meste. Men at Valkar havde været på besøg havde ikke været en af de ting Elisor havde forudset, samt at han havde formået at glemme at nævne at Daeralda var med ham. Han kunne have svoret på at han havde haft det med i brevet, men alt tydede på at det havde været et syn.
"Forhåbentligt kan jeg gøre det godt igen." Smilede han undskyldende til både værterne og Dae ved hans side, hvis rejsekappe han tog og hang på plads. Han kunne godt vente et øjeblik med at sige hej til de to små, så længe det var kort.

Som Dae fik det ene barn i favnen, lod søsteren til at vågne mere op til dåd. "Må jeg?" spurgte han og fik et nik fra englen der lod Amalean komme over til sin bedstefar. Små nysgerrige øjne mødte Elisors himmelblå, åh hvor han kunne bruge en evighed sammen med denne lille skønhed!
De små buttede fingre fandt da også hurtigt hans hår og skyndte sig at undersøge det på bedste vis, med munden.
"Er alt ellers vel?" lød det ud i rummet, uden han formåede at tage øjnene fra den lille.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

En lille, lydløs lettelse udslap Netrish som Valkar fik distribueret børnene rundt, og fik distraheret de uventede gæster en smule. Hun trådte hen til Valkar, som han havde fået lukket døren bag Elisor og Daeralda, og lod blidt sin hånd glide om hans overarm. Hun hun gav hans arm et lille klem.
"I skal nok passe på med håret, med mindre i ikke har noget imod at miste noget af det" advarede Netrish med et lille, undskyldende smil "De er ikke så glade for at give slip igen!".

Netrish tog stille en dyb indånding og centrerede sig selv en smule igen, efter den lidt overvældende situation. Hun var nok ikke så van til at få gæster, eller have et fast hjem at byde folk velkommen til, men det var Valkar trods alt. Det skulle nok gå alt sammen.
"Alt vel, ja. De spiser, vokser og er nysgerrig på verden. Mere kan man næppe ønske sig" svarede hun Elisor, og Netrishs øjne funklede som hun betragtede Elisor med sit barnebarn. Det var en særlig stolthed der vældede op i hende, en hun aldrig havde forventet at føle, eller helt kunne placere hvad kom af. Familie var en.. særpræget oplevelse.

"Men Daeralda, jeg viste ikke du selv havde børn? Varya er et smukt navn" sagde hun lidt spørgende. 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 10.10.2020 10:36
Det gik op for Valkar at han havde slækket på formerne ved at være dus med Elverlys stemme, heldigvis fik Netrish arm ham til at slappe af. At lade det her noget uventede møde være uformelt ville nok være det bedste, forhåbentlig ville alle kunne tage det en smule afslappet. 
Selvom det måske ikke var helt passende, så kunne han ikke dy sig for at plante et kys på Netrish kind. Lidt for at samle sig selv og hende, men mest fordi hun var så dejlig.

Varme smil blev sendt til begge de to små, der så ud til at hygge sig hos de to gæster. Hvor glad end han var for dem, så var det også utroligt rart at de kunne være hos andre. "De sover også nogenlunde" klukkede han, det gjorde de ud fra hvad han vidste.
"Jeg håber ikke rejsen var for slem?" spurgte han de to gæster, det lød som at de havde været andet steds inden? Ellers ville turen fra Elverly også være rigelig lang.

Til spørgsmålet om Daeraldas datter lyttede han mest af alt nysgerrigt, før han vendte næsen mod køkkenet for at finde nogle flere tekopper. 

Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 18.10.2020 18:44
Alt Elisor ofte behøvede for at gøre noget godt var at smile undskyldende som han gjorde nu. Noget der altid trak et sil fra Daeralda også og brød hvad end irritation hun havde kunne bygge op tilbage ned til intet. Ikke at han var grunden til irritationen ret ofte, men smilet havde altid samme effekt.
En anden fanget i det var den lille pige i hans favn. Daeralda betragtede dem et øjeblik længere end hun nok burde, før taget i håret og lyden af læberne der lukkede sig om det, havde hendes grønne blik tilbage hos den lille solstråle. Så måtte Elisor tage sig af de første spørgsmål.

Om ikke andet til Daeraldas egne ord kaldte et spørgsmål fra Netrish og fik hende til at trække barnet ind en smule tættere og tydeligt ubevidst. Hendes blik gled kort spørgende til Elisor, før det fandt tilbage til hans datter. Så vandt varmen og selskabet og hendes smil var tilbage. "Mange tak. Hun var på mange måder mit et og alt, men jeg har intet hørt om hende - eller fra hende - siden jeg vågnede." Efter hvad hun havde fundet ved at søge efter Alyan havde hun ikke kunne få sig selv til at spørge efter datteren. En strøg tanke fik hendes smil til at trække sig en smule skævt, som hun skævede til Elisor. "Hun er lidt yngre end din far, faktisk."
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 25.10.2020 21:04
"Det glæder mig at hører." strålede han varmt. For nok havde Elisor set at de to piger nok skulle klare sig, så var det noget andet at hører det sagt til en selv. Hans syn om fremtiden var ganske præcise, men det var på ingen måde en let kunst, og det var foruroligende let at komme til at læse et tegn forkert. 
Men den lille pige i hans favn var så ægte som noget kunne være, og han var utroligt glad for at have mødt hende og hendes søster.

"Åh, turen var fin nok, selvom vores rejsefælle viste sig at være en større mundfuld end jeg havde antaget." Han rystede lidt på hovedet, han vidste at han nok ville være sær, men ikke så sær. "Det er hans punktie der er med, og har mødt Telari" uddybede han kort.

Elisor fik pludselig meget travlt med sit barnebarn som Daeralda var inde på hvor lille aldersforskellen var mellem Varya om ham selv, men alder endte lidt med at fylde mindre når man levede så lange liv som elverfolket gjorde.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Valkars kys fik Netrishs kinder til at blusse en anelse op i en rødlig kulør, der stadig stod tydeligt frem imod hendes blege hud. De små intimiteter var stadig nye for hende, men ikke desto mindre velkomne derfor! Der var da også en kort modvilje fra Netrish, da Valkar gjorde mine til at gå i køkkenet, og derved gøre sig fri af hende. Hun lod ham dog gå uden videre protest, og vendte sin opmærksomhed mod gæsterne.

Det var ikke svært for Netrish at genkende det øjeblik af sorg der fangede Daerelda ved Netrishs spørgsmål. Sorg var trods alt en ting den yngre elver var ganske nært bekendte med. Trods Daerelda var hurtigt til at finde smilet frem igen, forbled Netrishs mine mere neutral og seriøs. "Jeg håber du finder vished før hellere end senere" bød hun sin sympati, men holdt ikke videre fast i emnet, som Elverlys Stemme drejede det over på aldersforskellen.
"Åh virkelig?" kommenterede Netrish blot. Hendes første reaktion var betænkelighed, for det var næppe velset blandt mennesker at se nogen på alder med sine egne børn. Men de var elverer, så forskellen kunne vel være alt fra to årtier til, ja vel helt op til et århundrede!
Netrish havde ingen fornemmelse for den reelle aldersforskel på elvere, og hvor tidligt eller sent det var normalt for deres folk at få børn.

"Men det glæder mig turen gik godt, mærkeligt selskab til trods, og jeg undrede mig da en anelse over den tredje gæst". Et lille smil fandt tilbage på hendes læber igen, nu hun var på et emne med lidt mere fast grund under fødderne. Hendes blik faldt op på de to fugle. "Det er nok også meget fint for Telari at få noget selskab. Hun har næsten ikke været til at få væk fra krybben nogle dage, og jeg har flere gange taget hende i at forsøge at bygge redde nede hos dem, da de var helt små" Netrish trak en anelse på skuldrene. Det var stoppet som pigerne begyndte at gribe mere efter ting omkring dem. Men det forklarede måske deres fortsatte fascination med fjer?

Mens de talte fik Netrish gestikuleret mod spidsebordet, og de fire stole omkring det. Hun ryddede hurtigt de halvfærdige prædikener og noter der lå af vejen, og børstet det værste kridt-støv af vejen. 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 17.11.2020 19:38
Den lette rødmen fra Netrish var en af de små herligheder, som Valkar så frem til når han var sammen med sin hjertenskær. Et lille klem blev givet som told for at han kunne komme ud i køkkenet, hvor han måtte sandet at han havde en spændende blanding af både mere og mindre styr på, hvad der var i deres køkken. Netrish havde et lidt andet system for hvor tingene skulle være end hvor han selv ville putte dem. 
Så da han vendte tilbage var det både med mere varmt vand, kopper til gæsterne, samt en skål med nødder han havde fundet gemt inde i et skab.
"Hvis i skulle ønske noget at drikke" tilbød han med et lille smil.

Punktien kendte han ikke meget til udover at kort møde tidligere, samt hvad Netrish havde fortalt ind i mellem. Hvorfor at den øjede skålen med nødder så kraftig undrede ham dog stadig.
"Fjer har lidt altid været en del af pigernes liv" klukkede han, det ærligt et besynderligt tilfælde.

Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 05.01.2021 20:44
Daeralda besvarede Netrishs ord varmt. "Alt tegner for det - især nu jeg har bragt det op..." Et stille smil spillede på hendes læber og hendes øjne, som de af sig selv gled til Elisor. Han havde en evne til at finde frem til den slags vished for hende, når hun gjorde opmærksom på at hun manglede den. En særhed ved deres folk måske at tiden var så lang at hvad den førte med sig ikke altid blev bragt op. For hende manglede måske fire århundreder, men for alle andre var de ført ed floden væk.

"Virkelig ubetydeligt." Hun befriede let halvdelen af hårlokken den lille pige tyggede på, så hun selv kunne holde sig oprejst uden at trækket blev for markant. Drillende strøg hun spidsen af en anden lok hen over næsen på pigen og fik et strålende grin til svar. "Det er de første par århundreder der virker til at stryge af sted med forandring og så med et er de flyttet væk." Hun så op fra den lille til denne med sin stemme og viftende hånd tiltuskede jeg opmærksomheden nok engang. Der var og blev noget uimodståeligt ved et så lille og uskyldigt væsen.

Hun lyttede fjernt til snakken om punktierne, før Valkars stemme brød ind og Daeralda via den så Netrish gestikulere mod spisebordet. "En kop the ville være dejligt." Stille bevægede hun sig hen til bordet, tagende den ene plads ind mod væggen, hvor hun ville sidde mindst i vejen for en forældre der pludseligt kunne komme til at løbe. "Fjer?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 11.01.2021 15:33
Elisor sendte Daeralda et smil der nært var i strid med solen om hvad der var varmest, det ville i sandhed være svært for ham ikke at prøve at finde ud af hvad der var hændt Varya efter en samtale som denne. Hans syner havde trods alt en tendens til at kredse om dem han havde i sine tanker.
Men ak ja alder blandt elvere var nærmere et spørgsmål om nærer sjælen nok til folk var enige om den var voksen nok til at den kunne leve livet. Noget der ind i mellem havde været til besvær når der blev talt med andre racer.

"Ah ja, hun har savnet det længere end hun har været villig til at indrømme" Klukkede Elisor og sendte et blik op til fuglene. Hun var en bestemt dame, det var svært at modsige, bestemt og glubsk efter godbider. "Åh det kan jeg levende forstille mig, i skulle have set hende sidst hun havde unger selv, selv jeg havde svært ved at få lov at nærme mig," klukkede han atter en gang, en lidt utilfreds lyd blev sendt i hans retning fra punktien der tydeligvis ikke var enig, hvilket kun fik den mørkhårede elver til at smile mere.

"Ah, jeg tager gerne imod en kop te," lød det som han banede sig vej til stolen ved siden af Daeralda, med barnebarnet i favnen.
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish gav Daeralda et lille, opmuntrende smil. Både optimismen, men også det søgende blik mod Elisor varmede. Det var betrykkende for den unge elver, at se sin fader glad i samværet med en anden. Det var ikke fordi Netrish havde været decideret bekymret, men.. hendes moder havde været meget eksplicit i sine ord da hun forlod dem, og Netrish havde hørt historier om hvad der hente elvere der gik fra hinanden.. Men det var selvfølgelig mest historier fortalt af mennesker, og ofte med en menneskelig elsker involveret..
Ikke for første gang blev Netrish forbavset over hvor lidt hun egentlig vist om sin egen art, og hvor let hun bare havde accepteret menneskernes syn som sandhed, selvom de næppe kunne forstå hvad det ville sige ikke at dø af alderdom..

Det var med et roligt smil Netrish satte sig overfor sin fader. Et lille smil gled mod punktien ved dens protest, inden Netrishs blik igen faldt mod gæsterne, og et lille, roligt suk undslap hende, som hun talte sine velsignelser og blot nød øjeblikket til fulde.

Netrish nikkede med et lille smil til Daeraldas spørgsmål. "Ja. Telari har måtte lade et par stykker, så vel som Valkar. Men deres første offer var Mitch, vogteren for Kiles temple. De var næppe minutter gamle før de stak deres små fingre i vingen på ham" forklarede hun roligt, og gjorde en gestus mod pigernes krybbe, hvor en lille bunke af hvide, sorte og sort-hvide fjer lå.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 24.01.2021 21:22
Valkar smilede varmt til gæsterne som de fandt plads, og han var ikke sen til at fordele både te og varmt vand til alle fire. Teen var en grøn med med nogle citrus frugter syd fra, og selvom den var dyr holdt Valkar for meget af den til ikke at have den i huset. Den mindede ham en smule om den hårolie han havde brugt til Netrish hår i sin tid, det havde været en sær tid men han fandt altid hans tanker dvælende hos hende når han drak den. 
Forhåbentlig syntes deres gæster ligeså om den, at skaffe en anden ville tage lidt tid.

Teen havde ikke nået meget mere end at trække færdig før en uheldig ting gik op for englen, der tog en tår før han talte. "Det er gået op for mig at vi ikke har mad nok til os alle, så jeg bør nok tage ud og hente lidt mere." Han sendte først et undskyldende smil til gæsterne og derefter hans hjertens kær. "Og nej det er intet problem, i har rejst langt det mindste vi kan gøre er at tilbyde aftensmad." lød det med et smil, han ville have det dårligt med at tilbyde mindre til folk af så vigtige positioner!

Daeralda Yára

Daeralda Yára

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 1619 år

Højde / 183 cm

Grace 07.03.2021 13:22
At møde Elisors blik og strålende smil sendte som altid Daeraldas hjerte til vejrs på sommerfuglevinger. Verden svandt væk og for et enkelt, uendeligt øjeblik var der kun de to. Så trak en pludren hendes blik ned til det andet strålende væsen i hendes nærhed og en langt mindre vant til at dele opmærksomhed - med andre end hendes søster det nok var.

Siddende lod hun den ene hånd kort glide til Elisor, som han satte sig ved hendes side. Det var så ubevidst som det havde været at lægge barnet til retten i armen eller at holde blikket og smilet let. At se Netrish med den mand hun havde valgt sig var så opløftende, som det stadig for hende var tankevækkende og øjenåbnende. En opruskning i hendes verdenssyn hun ikke lod sig mærke med. Ikke som hun lyttede til snakken om Telari. En endende dog med en dæmpet latter fra hende. "Arme mand. At dømme efter deres samling er det en gentagende plukning?"

Hun nikkede let til tak, som en kop med the blev stillet til hende. "Det var ikke vores mening at komme til besvær." Forsikrede Dearalda ham. Det lette lys omkring hende selv var taget til som hun havde sat sig i hjørnets skygge. "Men vi ville ikke sige nej til et hjemligt måltid eller en mulighed for lidt stille tid med de to små..." Derefter gled hendes blik let til Netrish, før det atter fandt Valkars med en morende forstående. "Så måske skulle du tage Netrish med ud, hvor solen kan nyde at falde på hende en smule?"
Elisor

Elisor

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 855 år

Højde / 203 cm

Erforias 11.03.2021 18:36
Ligeså mere af vane end tanke fandt Elisors hånd Daeraldas og blidt nussede den, det føltest mest naturligt sådan, trods hvor kort deres hjerter havde sunget sammen set med elvernes øjne. Han kunne heller ikke holde et smil tilbage over at se hende sidde med en lille pusling, det virkede så normalt som vindens blæsen eller forårets komme.

"Det ville være hyggeligt med aftensmad"
Smilede han til værterne men især hans datter, det var ikke så ofte de havde mulighed for at ses, så tanken om aftensmed med hende varmede.
Elisor nikkede sin enighed ved Daeraldas ord "Vi skal nok passe de små imens, vi har lidt øvelse fra tidligere" klukkede han varmt. De havde haft så små børn mellem deres hænder før, så at passe to der var så søde burde være ingen sag, samt de havde heller ikke vinger der kunne plukkes. 
Netrish

Netrish

Ypperstepræst for Kile

Retmæssig Neutral

Race / Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 193 år

Højde / 177 cm

Netrish nikkede let til Daereldas spørgsmål "De er insisterende. Men til pigernes forsvar, så er deres arme altså ikke ret lange, og hans vinger er trods alt på ryggen af ham" sagde hun mildt. Netrish havde ondt af Mitch for mængden af fjer der havde ladt livet, men altså, deres arme var knap 25 centimeter lange, så hun kunne ikke tro andet, end at Mitch selv var ude om det i et eller andet omfang. Det var svært at modstå de små charmefeer, og deres store øjne, men der var også en sandsynlighed for, at han blev klog af skade på et eller andet tidspunkt.

Der var et øjebliks pinlighed der krydsede Netrish øjne, som Valkar pointerede maden, men det forsvandt hurtigt igen, til et fast nik i enighed. "I er bestemt ikke til besvær far, der er skønt at se jer igen, og at introducerer jer til pigerne" insisterede hun, med et let smil, som hun rejste sig. "Men Valkar har ret, hvis andre end pigerne skal blive mætte i aften, så må vi hellere lige få hentet et par småting" hun stoppede tænksomt op, halvt oppe fra sin stol.
"Pigerne har ikke spiste endnu, men der er noget halv-most frugt i køkkenet der bare lige skal moses færdig, hvis de bliver pirrelige. Det burde være fint til jeg kommer tilbage. Hvis de bliver sure med ikke er sultne, så giv dem en af de sort-hvide fjer fra krybben" hendes smil blev varmt, og hendes blik flakkede til Valkar "De får dem altid til at falde ned igen".

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 18.03.2021 15:50
Et smil dansede over Valkars læber, han kendte alt for godt det med at blive fanget i pigernes øjne og de sødeste små smil de kunne finde på at sende. Han priste sig dog lykkelig over at han var så vant til at have sine vinger skjult, og derfor havde mistet færre fjer end den sortvingede engel.

"Hvis det ikke er for meget besvær, så tænker jeg det er en god idé" Smilede han varmt over Daeraldas forslag, han kunne ikke huske hvornår Netrish og ham sidst havde haft et øjeblik for sig selv, hvor et halvt øre var dedikeret til at lytte om pigerne faktisk sov.
Historien om hvordan fjerne fra hans vinger var det der var bedst til at få pigerne til at falde ned varmede ham om hjertet, selvom han havde sine kvaler med at være så længe fra pigerne, så var det en trøst at han stadig betød så meget for dem, selv når han ikke var der.

"Det burde ikke tage så lang tid, men tag endelig for jer af teen mens vi er væk" Smilede han atter en gang, og fik så småt bevæget sig ud af døren. En tur på markeds pladsen med Netrish var en fantastisk tanke.

Valkar har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 8