Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Bjergelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 27.08.2020 18:33
Han tog det som et ja at han var frisk på en øl, da han da han lo kort og derefter smække sine hænder sammen, hvis det var et nej vil det kom bag på ham, man det var det ikke, da han sagde af det ikke var dårlig, han gik ind efter ham og kun ser på ham, at han var vendt til at være her på kro, han fat også hurtigt et bord til dem, han gik med ham hen til bordet og sat sig overfor ham, han nikke til det han sagde og smiler svagt, "en almindelig øl og en stærke øl tak" sagde han, da han bestil oppe i bar, han kun godt bruge noget stærke af kom sig på efter sejle tur, ikke fordi han var blevet syg under tur, men havde bare lyst til noget andet end almindelig øl.

Da han fik øl betale han med det sammen og gik tilbage til bordet og sat sig overfor ham igen og skubbe rolig den almindelig øl over til ham, han lad godt mærke til at han kort tjekke til sin punge/taske, det overrasker ham enlig ikke at der var nogle som har lange finger her, det var der næste alle stede, "når man skåle" sagde han og løfte sin øl for at skåle med ham, end han tog en tår af den.
Vektor

Vektor

Sælger af Nox; Drømmesælger.

Kaotisk Neutral

Race / Topalis-folk/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 28.08.2020 08:19
Imens den anden var oppe og bestille øl, var det nysgerrige, lyse øjne der betragtede det rum de var trådt ind i, og de mennesker - og andet - der fyldte det ud. Fra sømænd til havnearbejdere, til handlende med dyriske træk - der var mangt og meget på de her leder og kanter. Kroens aftenstemning havde lokket folk indendøre fremfor at sidde udenfor, og Vektor vidste, at stemningen kom af nogle... relativt billige priser. 
På den måde var man i hvert fald sikker på at tiltrække i hvert fald en bestemt type af kunder, dem der måske ikke almindeligvis havde pengene til at bruge hele aftenen her, men i den grad lysten. 
Med den ene af de forhindringer fjernet, var lysten nok til at give en god indtægt. 

Hans øjne faldt dog tilbage på sit selskab for aftenen, da han kom tilbage med et krus - et krus Vektor ikke var sen til at gribe idet det blev skubbet hen imod ham. De ru fingre greb fat om hanken, og drømmesælgeren nikkede - "En skål er på sin plads!" grinte han, og lod læberne tage fat om den fugtige kant. 
Da kruset ramte bordet igen, lænede han sig dog en anelse frem. "Såeh, du har været i nordlandet før... men hvor er du på vej hen nu?" kom det nysgerrigt fra ham. 

"It takes a lot of money to look this cheap, darling"

Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 28.08.2020 19:22
  Det kom enlig lidt bag på ham at det var så billige her på kro, ikke fordi det gjorte ham noget, så kun det også være at han var heldig med det mad, han vil købe med på sin rejse, så var det bare hvor god mad var hvis det også var billige, men det overlever han nok, hvis man ikke var alt for god, det vil være bedre ind ingen mad på sin rejse, men det var ikke nu han skulle finde ud af det, det bliver nok første i morgen at han vil finde ud af det, end han tog videre på sin rejse, men det vil han finde mere ud af i morgen.

Han skåle med ham, nu hvor han selv havde starte skåle, han stille krus fra sig på bordet og kiggede kort rundt i kro stue, han lo kort af det han spurgte, "jeg har ikke kun været i nordlandet, men mange stede men vil prøve noget nyt, så rejse gå mod Rubinien og så tilbage mod område ved Dianthos, regne dog med at tager hele tur tilbage til fods" sagde han og tog en tår mere af sin øl, ikke fordi han havde et problem i at sejle, han kun bare bedre lide at være mere fri, end han var på et skibet.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 29.08.2020 17:10
Overrasket glede Vektor's øjne op i panden på ham, da han fortalte at han ville tage turen til fods. Til fods? Det var noget af en mission, og respekt blandede sig med undren i elverens sind. Hvorfor, se det kunne han ikke forstå... men han havde - på det punkt - nok også altid været for doven til overhovedet at overveje at tage sådan en tur til fods, og med en opstøttende, undrende brummen, fandt læberne vej til krusets kant igen. 
Da han slap det, var det med et nyt spørgsmål på sinde, affødt af det første. "Men hvorfor prøve noget nyt?" endnu et glimt af nysgerrighed, da han... ikke helt forstod det. 

Nyt kunne være godt, men var i den grad også besværligt. Han forstod trangen til at se nye ting... men ville aldrig opveje den over 'det nemme' der lå i bare at have et fast sted at bo, og måske et nogenlunde fast sted at finde ro. 
Hans måde at leve på måtte dog ikke diktere andres - det ville han hade selv at blive mødt med, og Vektor's stemme bar derfor ikke nogen anden kant, end den simple undren der lå i det. 

Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 30.08.2020 10:26
Han kun godt ser på ansigt udtryk at han ikke hele forstod hvorfor han vil tage denne her tur, han havde plane om at tage af sted på, han lo kort af det han sagde og tog en tår af sin øl end han svar ham, "hvorfor ikke prøve noget nyt, jeg nyder at rejse rundt og har gjorte det, det mest af mit liv" sagde han som svar på hans spørgsmål, det var ikke helt nyt for ham, at folk ikke forstod ham, hvorfor han gad at rejse til fod og så samtid så langt som han nu engang imellem gør. Man han elsker nu bare at være på fart og ser ny ting og opdage andre område han havde var vandt til.

"Men det er normal at andre ikke forstå mig, men er bare ikke god til at være det sammen sted i længe tid af gang, har det bedre når jeg er på fart" sagde han kort tid efter end han tog en tår mere af sin øl og stille den fra sig derefter på bordet, han kørt kort en hånd igennem sit skæg, for at ret lidt på det, end han kiggede sig kort rundt, "hvad med dem selv, bor du så her i by" spurgte han og kiggede på ham.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 06.09.2020 12:15
Vektor smilede en anelse over latteren der kom fra ham, og nikkede her og der, bare for at vise at han faktisk lyttede. Havde han været på farten det meste af sit liv, jah så var der velsagtens ikke meget at sige til, til at han havde svært ved at finde ro. Det kunne forekomme helt absurd, men nogle væsner havde trangen til forandring dybt forankret i deres væsen, sjæl og sind - så dybt, at det aldrig ville komme på tale blot at blive et sted. 
Måske var han bare en vandrende sjæl. 

Som en reflektion løftede Vektor også glasset for at tage en tår, og lod et leende smil skille læberne, inden at han talte. "Aye, jeg har altid boet her, og kommer nok altid til det. Som sagt har jeg sejlet en del på havene, men... eh,  jeg har sku aldrig haft lyst eller trang til at se midterlandet, og Dianthos er nok det længste jeg har rejse, indenlands" halvelverens smil blev en anelse bredere. 
"Jeg tror ikke jeg besidder samme rastløshed som dig. Eller også er jeg bare doven, en af de to!" grinte han - fordi det var jo aldrig helt godt at vide, og kom vel også an på perspektiv. 

Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 06.09.2020 16:48
Han tog en tår af sin øl da han også løfte sit krus, han kun ser på ham at han lytte med, da han nikke lidt der og der som tegn på at han hører efter, det var altid noget at han ikke bare tale for varm luft, han nikke til det han sagde og overvejer kort hvad han skulle svar til det, "ja okay, det ved jeg at du snakke om lidt tidelig af du havde gjorte, lige af sejle har ikke sagt mig det vilde, og Dianthos var heller ikke langt, så mangle du stadig at ser alt det, der ligger nord for kan jeg høre" sagde han og kiggede kort på ham end han tog en tår mere af sin øl.

"Det gør du sikker ikke, det kommer nok også lidt an på hvad med er opvokser med, har store set rejse side jeg blev født, med min mor og den klan hun hørt til, rejse vi rundt i nordlandet for at finde ny sted af bor, for at kun overlever, og med min far rejs jeg også men det var mere for jagt bytte" sagde han og smiler svagt, "det kan selvfølgelig også være at du er for dovn" sagde han og lo kort af det, ikke fordi han vidste noget om det men han sagde det selv.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 10.10.2020 10:44
Et overresket øjenbryn løftedes - igen - da Faust fortalte videre om nogle af sine livs rejser, rejser der i og for sig allerede var startet da hans eget liv var startet. Siden han blev født...  nu kunne Vektor umuligt bedømme hvornår den anden halvelver var født, ligesom at han næppe lignede en på 59 i et menneskets standarder, lignede Faust heller ikke en over hundrede, skulle man også holde ham op imod de menneskelige standarder. 
Han nikkede en anelse. 
"Alt nord for hovedstaden er ukendt område, men.. også alt syd, og alt øst" grinede han, og himlede en anelse med øjnene af sig selv. "Det vil nogle vove at påstå, at jeg er" 

Det var så absolut ingen hemmelighed heller at drømmesælgeren levede en lidt for magelig tilværelse til at gide meget andet, og selvom jobbet med at sælge Nox - eller sig selv - ikke ligefrem var en guldmine, skabte det en fin mængde krystaller. Desuden, så kom man ret så langt med at være charmerende i den her del af byen, og Vektor havde trods alt fået opbygget en del kontakter igennem årene. 
Han var ikke helt til hundene, selv de dage hvor krystalkassen klingede hult, kunne han ofte overnatte hos en god ven eller bekendt. 

Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 10.10.2020 19:55
Han grine også da han gjorte det, så han mangle meget af ser kun han forstå på det hele, men det var ikke første gang at han møde en som ikke havde set det vild af landet, det var ikke alle som havde sammen rejse lyst som han havde, det havde han fundet ud af hurtigt, "så er det nogen gang, ikke alle har sammen rejse lyst som andre har" sagde han og kiggede på ham og tog en tår af sin øl, han kørt kort en hånd igennem sit skæg og kiggede derefter kort rundt, der var ikke rigtig kommer flere til, man nu havde de så heller ikke sidder her så længe.

Det kun også være at han skulle finde ud af noget mad, til sig rejse her efter sin øl, ikke fordi det ikke kun være hyggelig at sidder her og drikke sig fuld, men han havde mere lyst til at rejse videre, nu hvor han havde være lukke ind på et skibet, han kiggede kort op mod bar og overvejer om det var her, han skulle prøve at købe noget mad til sin rejse eller om der var et andet sted der var bedre til formålet.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 15.10.2020 13:29
Vektor fulgte hans blik op imod baren, og det markerede hovedet tippedes en anelse på skrå, idet at et spørgende udtryk trak læberne fra hinanden. Halvelveren nikkede imod disken. "Mmh, på vej videre?" 
Han havde ingen steder han skulle hen, og når det gjaldt hans vaner og historik, kunne han sagtens sidde og drikke en hel aften væk, og først stavre ud af kroens røgfyldte lokaler når den lyse morgen oprant, og solens stråler skar sig sig igennem den morgenblå himmel. Der ville han på den ene eller anden måde finde hjem til sig selv, og i sidste ende, ville han vælte omkuld i sin lusede seng. Og sove som en drøm. 

Men det kunne umuligt være den andens plan - det kunne han godt se hvis han tænkte sig bare en anelse om, og drømmesælgeren tippede tænkende hovedet på sned. "Mad og proviant kan findes her, men jeg kan ikke garentere for kvaliteten. Jeg ville tage ned forbi boderne i midterbyen, der oplever du heller ikke de samme absurde priser, som her" han smilede en anelse bredere. "Bare pas på lommetyvene, deres fingre er som skygger i udkanten af et bål; hurtige og flakkende"

Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 18.10.2020 17:08
Han rette sit blik tilbage på ham da han snakke til ham, "ja overvejer det, ikke fordi jeg ikke vil blive og drikke med dig, men har bruge for at kom ud og rør med" sagde han, han kun også godt sidder her langt ud på natten og drikke, men det var bare ikke lige det han havde lyst til efter han nu havde være fange på et skibet, han tog en tår af sin øl og lukke kort sine øjne, han nikke til det næste han sagde, var det ikke så alle stede med lommetyvene, "så tager jeg nok ind til midterbyen, og få købe noget der så jeg har til rejse" sagde han og kiggede på ham, han vidste ikke noget om hvor nem det er at jage noget her, derfor måtte han havde noget mad med som også kun holde sig.

"Det skal jeg nok passer på med" sagde han og tog en tår mere af sin øl, så kun han lige så godt rejse videre her til aften, han havde fået sovet så det behøver han ikke lige forløbet, så lige noget mad, så kun han også klar sig på det område, "jeg vil finde inde til midterbyen når jeg har få drukket det sidste" sagde han og tog en tår mere, han havde vel godt et halv krus i nu.
Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 27.10.2020 00:43
En noget fornøjet latter kom fra den solbrune elver, da han pointerede at det jo ikke var fordi at han ikke ville drikke med ham. Hvorvidt det var sandt eller ej, det kunne han simpelthen ikke afgøre - men det ville ikke overraske ham, hvis det i det mindste var lidt af grunden til at tage videre. Han virkede som en meget mere flakkende person end ham selv, og de havde brug for nye steder at se hele tiden - nye ting at opleve. 
Og selvom halvelveren selv nød forandringen, havde han ikke travlt med at finde den. Han var et vanedyr af dovenskab, men når det gjaldt sindets stimulering, måtte det være konstant. 

Kruset blev løftet med et lille smil, og Vektor lænede sig tilfreds tilbage i sin knirkende stol. Det ene ben smækkedes tværs over det andet, og han nikkede, godt tilfreds med at hans små guldkorn blev taget til hjertet og til overvejelse - han vidste trods alt lidt hvad han snakkede om, og havde mistet nogle ravstykker i tide og utide, fordi at han ikke lige havde kunne holde dem tæt. "Ah, jeg forstår dig skam... og jeg håber du finder bare lidt af det du leder efter, om ikke andet, finder noget der kan underholde dig og din rastløshed" grinede han. 

Faust Thunder Mountain

Faust Thunder Mountain

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Lokation / Omrejsende

Alder / 230 år

Højde / 207 cm

Leviathan 02.11.2020 19:40
Han lo kort af det han sagde, "noget skal jeg nok finde, det er bare lige hvad det er" sagde han og kiggede på ham og tog en tår mere af sin øl, da han sat sig så tilbage, virker det ikke lige til at han skulle nogen stede hen lige forløbet, men det stod også ham frit at blev sidder her og drikke videre, selv når han havde rejse sig op og havde forladt kro stue, han løfte sit krus og drik resten af sin øl og stille derefter krus fra sig på bordet, "nåh tak for hjælp, jeg vil prøve at finde noget mad at købe til min rejse, jeg giver den næste" sagde han og rejse sig derefter op og lad nogen mønter på bordet til ham.

Han gik rolig mod dør efter han havde tager sig ting på sig, han stoppe kort op da han var noget over til dør, hvor han kort hils farvel end han åbne dør og gik ud af den og forsvandt derefter da dør lukke bag ham.

Faust Thunder Mountain har forladt tråden.

Vektor

Vektor

Kaotisk Neutral

Alder / 64 år

Højde / 174 cm

Lux 13.11.2020 14:50
Med glimtende øjne så Vektor ham rejse sig for at sige farvel, og halvelveren brummede begejstret ved de afskedskrystaller han smed efter ham. Den hvidhårede mand løftede kruset - "Du er en skat!" lo han begejstret, og vidste allerede nu at den næste omgang ikke ville være længe undervejs. 
Hvor verden ville bringe den fremmede Faust, se det vidste han ikke. Men han ønskede ham det bedste, og måtte smile en anelse bredere da han vendte sig om i døren for at sige farvel. 

Selv løftede Vektor kruset til en form for afskedsskål; han regnede stærkt med at de foranderlige vinde ville bringe ham tilbage til Piratbyen igen en dag i fremtiden. Og når de gjorde, ville Sølvelveren nok ikke have rykket sig meget, og om muligt stadigvæk sidde selvsamme sted som han var blevet 'forladt' - hvorfor ændre på noget der var fantastisk i forvejen? 
Da døren gled i med et klik, gled elverens lyseblå øjne over resten af selskabet der prydede krostuen. Man kunne roligt sige at han var på en form for jagt, idet at han med et smil tømte sit krys, smækkede det på bordet, skovlede krystallerne i sin hånd og begav sig hen til et bord med et broget selkab af mænd og kvinder. "Halløj"

Vektor har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0