Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 26.09.2020 12:05
Angrebene fra mørket havde dog fået Valkar til at sponsorer nogle lokale vagtværn, langs kysten i Azurien. De ville næppe kunne holde mørket tilbage hvis de gik i land, men de var der derimod for at advare og sikre at beboerne kunne trække i sikkerhed indlands. 
Det var på ingen måder en perfekt løsning, men Valkar kunne ikke ligefrem trylle en hær frem, og slet ikke en der kunne stå imod mørket.

"Det håber jeg ej heller." Han tog en tår mere af teen, før han fortsatte. "Vi har dog sat flere udkigsposter langs kysten." nok var truslen ikke noget de forventede, men hellere være for sikker.
"Alt forladt Reina." Smilede han forsikrende, der var ingen grund til at hun skulle føle at hun ikke tilbød nok. "Piraterne er en torn i siden på handelsskibene ja, men ikke noget unormalt." Desværre, hvilket var en af årsagerne til at han gjorde mest i handel langs landevejene, eller med skibe der sejlede i sikrere farvande. Dem var der dog skræmmende få af tilbage.
Det var dog meget lukrativt at sælge alkohol til piraterne, hvis man ikke kunne komme et problem til livs, kunne man ligeså godt få det bedste ud af det.
"Kender du egentlig en god skulptør?"

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Reina

Reina

Ypperstepræstinde af Isari

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 26.09.2020 13:57
Reina kunne kun stole på at dem der stod for forsvaret, faktisk vidste hvad de lavede, men alligevel kunne hun godt mærke at det varmede hende lidt at vide, at Valkar alligevel havde lavet sine forholdsregler om det, skulle Mørket alligevel finde vej til de østlige kyster, modsat de andre steder de hidtil havde lagt sig ved.
”Det lyder i hvert fald som om at du har gjort hvad du kunne. Jeg håber at havene snart bliver mere sikre,” sagde hun, med et smil på læberne. En stærk alliance med havfolket kunne nok hjælpe på det, især som de heller ikke var glade for piraterne, men intet var sikkert. Der var for mange skibe, og det var for svært at degradere sig imod det. Landevejene var til tider ikke meget bedre af hvad hun ellers havde hørt. Nogle gange var verdenen et frygteligt sted.

Spørgsmålet om en skulptør kom dog lidt bag på Reina, og hun måtte lige tænke sig om. ”Kunstnere kommer normalvis ovre i Haldis' tempel,” indrømmede hun, men det var ikke som om at folk ikke snakkede her, og Isari var en af de mest populære guddomme. ”Jeg har hørt om en der arbejde i træ, som er relativt ny i byen, men hvis det er sten du ønsker...” Den sidste hun havde snakket med var for mange år siden. Åh, hvis hun bare var bedre til ansigter og navne, så ville der nok være kommet en op i hendes sind hun kunne foreslå.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.09.2020 19:53
Det kunne være umådeligt praktisk hvis der kom mere ro på havene, men Valkar frygtede at det næppe ville blive sådan foreløbig. "Det håber jeg lige så, det ville være godt for alle." Hvordan det skulle lade sig gøre var han dog i tvivl om. Havfolket ville næppe blande sig, de havde altid holdt sig fjernt fra fastlandet. Hvilket næppe ville ændre sig, med mindre mørket eller piraterne direkte angreb havfolkets sagnomspændte by. 

Spørgsmålet om skulptøren havde været en strøtanke, men det kunne være at hun kendte til nogen der havde været med til at lave udsmykningerne. "Ganske sandt, det kommer mest af at jeg har en mindre samling af statuer af engle. Men det er altid spændende om der kan findes flere." En del af dem han havde var af ældre dato, så et frisk pust ville ikke være af vejen. 
En tænksom mine lagde sig over hans ansigt, de fleste han havde var i sten, måske en i træ kunne være spændende? "Jeg beklager hvis spørgsmålet overraskede for meget, nogen gange må man handle på tanken når man får den."

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 04.10.2020 13:59
Desværre var det nemmere at bede til guderne om at noget skulle ske, end at det var for dem faktisk at gøre noget ved det. En uheldig situation, og selvom der var en del der ikke troede at guderne havde nogen indvirkning, så var Reina nu fast i sin tro. Det var i de små ting man så Isari, og når det virkelig gjaldt, så skulle hun nok være der for at hjælpe dem alle, og besejre det onde og mørket. Så lang tid de blev ved med at bære Isari i deres hjerte. Reina vidste dog også godt at nogen ikke kunne vente til den dag kom, når så mange grufulde ting skete i verdenen.

”Beklag endelig ikke,” sagde hun og rystede smilende på hovedet. Det havde været et simpelt spørgsmål, som hun måske ikke kunne svare så godt på. ”Vi har trods alt også haft folk til at lave statuer her i tempeldistriktet, men jeg må indrømme det er mange år siden nogen har gjort det her hos os, så jeg er ikke engang sikker på at de stadig laver nu om dage.” De ville dog nok have papirer på det, hvis det var tilfældet. ”Mindre statuer burde dog være til at finde.” Lidt nemmere i hvert fald. ”Inden du tager afsted, så kan vi lige prøve at spørge Idyn. Ham der arbejder med træ, har jeg glemt navnet på, men det var hende jeg hørte det fra. Kan være hun har hørt om flere steder.” HUn ville vældig gerne hjælpe Valkar, men det gik også op for hende, at det måske snart var på tide at bevæge sig lidt ud af det øvre bydistrikt igen. Hun følte sig lidt for ofte på bar bund omkring de her ting.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 06.10.2020 16:34
Valkar smilede varmt, han havde ikke fået så klart et svar han havde håbet på, men det havde trukket samtalen i en ganske hyggelig. Hvilket han nød ganske meget, det var interessant at hører Reina snakke om noget mere nede på jorden. "Det var det jeg tænkte! Det kunne jo være at nogen af dem var velsignet med lange liv." Engle, elvere og dværge levede trods alt ret lange liv, det ville være imponerende at have en skulptur af en som havde lavet en til katedralen.
Han lyste op igen som de havde et spor mod en skulptør. "Det vil glæde mig hvis vi kunne det, og det lyder som et glimrende sted at starte." lød det opmuntrende.
En idé spirede i hans sind, det kunne vise sig at være en god gave.

"Hvilket minder mig om, hvis dine pligter tager dig til Azurien så er du altid velkommen som gæst hos Opal slottet." Det ville næppe være noget der skete foreløbig, men han ønskede stadig at hun vidste hun altid ville kunne finde ro og hvile der. 
Selvom hendes pligter nok holdt hende i Dianthos, men forhåbentlig kunne det får hende til at se lidt mere af landet. Nok var Dianthos krystallandets hjerte, men folket var ude i landet.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 19.10.2020 21:44
En let latter undslap ypperstepræstindens læber som hun nikkede. ”Ja, det hænder jo oftere end man nogle gange forventer,” indrømmede hun. Der var altid nogle der levede langt, hvor end man kiggede hen, og til tider virkede det som om at mennesker var dem der kunne overleve kortest tid. De havde selvfølgelig fordelen ved at nogle af dem, som de to engle der sad i rummet, kom tilbage. Dog var Reina også godt klar over at det ikke havde været meningen at hun var ved at nærme sig den naturlige alder hvor hun selv ville skulle dø, hvis ikke Isari havde givet hende evigt liv. Det var stadig en underlig tanke.

”Azurien?” spurgte hun lidt overrasket over tilbuddet. Hun forlod sjældent den hellige bydel, og da slet ikke Dianthos. Nogle gange var det for hendes pligter skyld, men på det seneste, var det vel ligeså meget fordi hun ikke følte sig tryg udenfor mere. Alligevel var det blidt blik hun sendte ham og ikke afvisende. ”Jeg skal huske på det, hvis jeg nogensinde tager derhen, tak” sagde hun med et nik. Hun forventede det ikke, men det kunne være Reina en dag trådte udenfor Dianthos igen. ”Men sidste gang så du ikke ud til at mange selskab derhenne,” kom det næsten lidt drillende fra hende. Hun kunne ikke rigtig huske dem der boede der, men det havde virket til at han havde i hvert fald et par der boede der lidt mere permanent. 
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 27.10.2020 16:28
Valkar nikkede sin enighed, det var let at falde ind tanken om hvor længe de forskellige racer levede, men oftere end man skulle tro spillede guderne og skæbnen sine pus. I processen vende hoved og hale på hvad man reelt kunne forvente. 
Det krævede ikke andet end at leve lidt længere end et almindeligt menneske for at støde på mere end en engel, eller noget mere exceptionelt.

"Jeg ved godt at sidste gang var et special tilfælde." måtte han medgive, det var ikke fordi at ypperste præstinder og præste var kendte for at rejse meget, men det skete stods alt. Forhåbentlig ville der ikke ske noget så voldsomt for landet igen lige foreløbigt. 
"Jeg takker." smilede han tilbage, det var ja mest af alt en åben invitation. Uden forventninger om at det endte med at blive aktuelt. Han havde trods alt allerede presset på for at bruge hendes sparsomme tid på ham og hans.
"Ah ja, der var travlt der" Det havde været rigeligt at se til dengang, men så glædelig som tanken var faldt en kort skygge over hans ansigt. "Men som det er nu, er det blot mig og tyendet. De to små er ikke helt store nok til at kunne spise fast mast endnu og Netrish pligter ligger her i Dianthos" Smilet vendte tilbage til hans læber, men aldrig helt til hans øjne. Alt i mens han foldede sine hænder i sit skød, han så virkeligt frem til pigerne blev store nok, det var ret ensomt i det unge slot hvor han allerede havde så mange minder, minder om folk der var andetsteds end hos ham.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 02.11.2020 11:32
Måske en dag ville det ske at Reina ville komme forbi Azurien, men der ville nok gå lidt tid, før det begyndte at blive aktuelt igen. Hun havde stadig behov for at komme sig over strabadserne, også selvom det efterhånden var lang tid siden. Hendes død og turen havde dog skåret dybere, end man skulle tro, når det ikke var hendes første gang.

Hun kunne dog godt se på ham, at det alligevel pinte ham en smule, at hans børn ikke kunne være der med ham. ”Inden vi får set os om, så er de nok store nok, til at kunne komme og besøge dig også,” sagde hun blidt. Det måtte være hårdt at være delt på den måde, mellem pligter og hjertet. Reinas pligter var først rigtig blevet presserende da hun allerede havde mistet dem der stod hendes hjerte nærmest, og havde dermed aldrig rigtig prøvet det.
”Ellers har jeg hørt, at visse adelsfamilier betaler en teleportør, så de bedre kan krydse store distancer på kort tid, men det... er vidst også lidt heftig at betale for.” Det var næsten en af de mest praktiske magier, især hvis man kunne tage folk med, men at betale sig fra det? Det var noget helt andet.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 11.11.2020 21:26
Et stille suk undslap Valkar "Sandt nok, jeg har nogen gange svært ved at tror på hvor meget større de er blevet mellem jeg ser dem" nu med smilet tilbage i hans øjne, det ville nok ikke vare længe før det kunne lade sig gøre. Det havde han og Netrish trods allerede diskuteret, det havde ikke været helt let for ham at tage imod det tilbud.
"Ah! Sandt nok, en del af dem tager sig dog noget klækkeligt betalt, og har en tendens til at primært arbejde kun for de mere højbårne adelige." Han foldede sin hænder på bordet foran ham, han kunne nok godt hyrer en, men det ville nok næppe være så let som det lød. 
"Jeg har dog en lignede aftale undervejs, hvilket ja vil gøre rejsetiden noget mere overkommelig." Smilet blussede op igen, det ville være utroligt praktisk når hans arrangement med Telma blev færdig gjort, og de to svin blev forbundet. 

Valkar skævede mod koppen der efterhånden var kølet noget ned, de havde vidst efterhånden talt noget tid. "Men nu tager jeg vel ikke for meget af din tid?" Ikke at han ikke nød at tale med hende, men hvis han skulle lokke hende forbi senere var det nok bedst ikke at tage for meget tid nu.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 15.11.2020 17:56
Børn de voksede med lynets hast. Det havde Reina set flere gange, og hun kunne ikke lade vær med at smile over at Valkar også syntes at det skete sådan med hans egne børn. Det måtte være svært ikke at kunne være omkring dem hele tiden, som han ønskede.
”Det kan der nok være noget om,” indrømmede Reina. Hun havde kun hørt rygterne, og til trods for at hun vidste at Lysets slægts blod løb i hendes årer, så havde hun aldrig været adelig. Hun havde altid været svoret til at tjene Lyset, enten i form af Isari, eller som en af Lysets krigere. Hun havde nu heller ikke behov for rigdommene eller luksussen der kom med en adelstitel.

Da han nævnte noget om en ny aftale der kunne hjælpe, kunne hun ikke lade vær med at kigge lidt mere interesseret på ham. ”Oh? Er det en hemmelighed?” spurgte hun leende, men hun ville heller ikke presse for oplysningerne hvis han ikke ønskede at fortælle hende det.

Hun kiggede dog lidt mere overvejende ud af vinduet, da han spurgte ind til hendes tid. Der var allerede gået så meget tid. ”Jeg har vidst stadig en smule mere tid,” sagde hun, men det var et spørgsmål om tid før nogen nok ville komme ind og hente hende for hendes næste ærinde. 
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 22.11.2020 14:36
Det var hårdt for Valkar ikke at være omkring pigerne så meget som han ønskede, men det var tydeligt hvor glade de var for at se ham når han var hjemme med dem.

Reina fik et varmt smil som svar da hun gav ham ret, folk der kunne teleporter stabilt kunne hurtigt tjene en del krystaller ved at tage rundt med beskeder, men dem der kunne tage andre med, uh der var det oftere blot et spørgsmål om at lade folk overbyde hinanden om at tilbyde en fast hyre.

En let klukken ekkode sammen med hendes "På sin vis ja, jeg er svoret til ikke at dele præcist hvad det handler om, desværre, det er en del af den aftale der er lavet." Som tingene var, så behøvede hverken Valkar eller Telma at de mere nysgerrige folk vidste at de havde et samarbejde.

Valkar kunne ikke skjule endnu et smil som Reina mente at de godt kunne finde lidt mere tid "Måske vi skulle se om skulptøren kunne findes?" Hun havde trods alt insisteret på at det var noget de burde, hvis der kunne findes tiden til det.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 28.11.2020 12:40
Reina kunne nu godt forstå behovet for at være mere hemmelig med en aftale, og der var det også blot et nik hun sendte Valkar. Hun ville aldrig røbe en af hans hemmeligheder, men hun forstod også godt ikke at fortælle hende det. De var måske hvad man kunne kalde venner, men så tætte var de ikke. De så hinanden med jævne mellemrum, men mere var det ikke.

"Oh!" udbrød hun, da hun allerede halvt havde glemt overvejelsen om at gøre det tidligere. "Selvfølgelig." Hun kunne ikke være sikker på at Idyn faktisk kendte til skulptørerne, men hvis nogen gjorde, så var det hende.
Derfor rejste Reina sig også op fra sin plads. De var ikke finere end de selv kunne komme ud og finde hende. "Lad os finde hende, vi har nok også godt af at få strukket ben," sagde hun smilende, og gik omkring desken, for at komme over og åbne døren til dem. De store hvide vinger fyldte væsentlig mere nu når hun var oppe og stå, selvom de blev holdt tæt ind på ryggen af hende.
Forhåbentlig var Idyn ude i katedralen, så de ikke skulle gå alt for langt for at finde hende. Hvis hun var i tempelhaverne, så ville det være mere kompliceret.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 09.12.2020 15:53
Det glædede Valkar at Reina ikke lod til at ville grave mere i hvad aftalen faktisk omhandlede, han selv ville utvivlsomt have prøvet at fritte bare en snært mere information ud af hende hvis rollerne havde været omvent, samt at han havde været den samme mand som da det havde mødtes i sin tid.
Det var lidt besyndeligt for han var ikke en der havde nære venner, men Reina var en han altid havde følelsen forstod ham, og den tveæggede velsignelse en engels liv var.
Det måtte på ingen måde være lettere for hende efter at være blevet sendt tilbage hele to gange.
Hvilket han nok burde spørge ind til på et tidspunkt, men denne dag var ikke det rigtige tidspunkt.

Reina pludselige iver fik et smil til at danse på Valkar læber, egentlig ville hellere lade nogle andre finde kvinden, men sådan blev det ikke. "Lad os, vi skulle nødigt gå i stå," klukkede Valkar, og rejste sig. Han kunne ikke ladevær med at være imponeret over de hvide vinger, han foretrak dog selv at lade sine være trukket ind. Det gav som sådan god mening at Isaris ypperstepræstinde viste Isaris gave frem, men det måtte være upraktisk gennem døre.
"Led vejen så skal jeg nok følge," ikke at de nåede ret langt før nysgerrigheden brød igennem. "Reina, er det med vilje at dine vinger altid er fremme?"

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 10.12.2020 21:36
Hemmeligheden var trods alt ikke Reina at tage, og hvis der var en ting hun ikke brød sig om, så var det at tage ting der ikke var hendes. Havde Valkar frivilligt givet den op, havde hun haft ingen kvaler, men hun vidste, at brændte folk inde med ting, så skulle de nok fortælle det med tiden. Man kunne altid give dem tid. Desuden var adelen dem der havde allerflest hemmeligheder at gå med, og det måtte indbefatte Valkar, til trods for at han kun fornylig var blevet baron.

Reina kiggede en ekstra gang for at være sikker på at Valkar også lukkede døren bag dem, inden hun begyndte at gå ned af de lange gange, mod hvor hun mente Idyn ville være. Dog var det ikke noget de ville tage i stilhed tydeligvis.
Hendes blå øjne gled over på Valkar, som spørgsmålet lød, og et lidt mere trist smil faldt over hendes læber. Hun havde intet imod at svare på det, ikke når det var Valkar, selvom grunden ikke var ideal. ”Desværre er mine vingeløse år ikke uden mén,” sagde hun, selvom det nok også kom af den anden død hun måtte opleve. På nogle punkter havde hun fået det værre. ”Tanken om at miste mine vinger igen, at jeg aldrig kan trække dem ud, gør det svært for mig at koncentrere mig om at trække dem ind.” Det gav en mere urørlig aura omkring hende, med de kridhvide vinger, men hun kunne næppe sige at det var fordi det lå godt hos en ypperstepræstinde. De få gange hun havde fået dem ind i kroppen, havde hun næsten endt i et panikanfald over det, og det havde ikke været et kønt syn. Heldigvis var hendes tøj blot blevet lavet om til at have plads til vingerne. 
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 20.12.2020 22:18
Af ren og skær vane, havde Valkar lukket døren bag dem så lydløst som muligt da de havde forladt Reinas kontor. Det var bare praktisk når man havde småpiger i huset, samt dele af hans liv førhen havde været rettet mod at være så lydløs som muligt.

Han havde dog næsten ikke stillet sit spontane spørgsmål for han havde fortrudt det, han havde selv altid haft et anstrengt forhold til sine vinger. Ikke nok med at de både var sorte og hvide så var de et evigt minde om at han havde mistet et liv, og vågnet uden andre minder end hvad hans navn var. Så selvom han fortalte sig selv at han trak dem ind for at få folk til at se ham som bare et menneske, så var sandheden nok at han ikke vidste om han fortjente dem, eller vidste hvad han hans årsag var.
Men den smerte der lå skjult bag Reinas ord skar ham i hjertet, for selvom Valkar ikke holdt meget af sine egne vinger, løb det ham koldt ned af ryggen ved den blotte tanke om at miste dem. 
"Åh, jeg beklager..." Han følte sig utroligt dum, han burde have tænkt at det kunne hænge sådan sammen. I stedet strøg en sort og hvidfjeret vinge sig blidt over en af de prægtige hvide vinger. 
"De er der hedigvis nu, og det er det der betyder noget" forsøgte han berolige hende. Hans egne vinger fremme nu, måske var det efterhånden tiden til at anderkender hvad han var.
En engel, både på godt og ondt.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 27.12.2020 17:16
Der havde altid været rygter omkring Reina, inden hun fik sine vinger tilbage. Ingen kunne se at hun var en engel, men historierne havde nu stadig gået på at hun var, og hun havde mistet dem. Sandheden bag dem var dog ofte mer modbydelige end selve rygterne, og hun havde aldrig prøvet at dæmpe rygterne, men hvis nogen spurgte, så havde hun aldrig været bleg for at fortælle dem det, godt nok pakket lidt pænere ind.
Historien om vingerne der nu var tilbage, var dog om end næsten mere frygtelig, og hun vidste at en del af hendes problemer lå i dem, men ingen kunne vide hvor hårdt det skar i hendes hjerte, og hvor ondt det gjorde, når hun vågnede op midt om natten, bange for at de var væk igen. Det var en fjollet ting, noget hun godt vidste.

Hun kiggede sig over skulderen på den blide berøring, og sendte ham ham derfor et blidt smil. ”Det er de, og folk er næppe i tvivl om mit ophav, vinger eller ej,” indrømmede hun. Det havde været lidt af en begivenhed, havde hun fået fortalt, som hendes kiste var blevet båret væk fra Dianthos og mod hendes families gravsted. En familie hun dårlig kendte, hvis hun skulle være helt ærlig, en ulempe ved at være af Lysets slægt.

Deres ben fik dem der hurtig båret mod katedralen, hvor der var en del liv, og hun var hurtig til at henvende sig til en af præstinderne. ”Har du set Idyn?” spurgte hun blidt, og fik hurtig udpeget at hun var ved at rydde op mellem de nedbrændte lys, og nikkede til Valkar, og begyndte at lede ham over til en ung kvinde, stadig ikke fuldt udlært til at være præstinde, men trods alt tæt på. Hun havde også lyst hår, dog i store krøller. 
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 02.01.2021 16:45
Hendes pludselige anden død havde kommet voldsomt bag på Valkar i sin tid, han havde ærget sig over ikke at kunne deltage i optoget. For de var næppe nære venner, men alligevel ville han savne hende hvis hun ikke var i blandt dem mere. Hun var en af de få der havde forstået dele af den smerte han havde følt og ikke turde dele med andre.
"Sandt nok, men i dette tilfælde vægter jeg dine egne tanker højere end folks,"
smilede han. Det var måske en arrogant holdning at have, men ærligt så var det sådan han følte. For hvad nyttede det at folk vidste hvem hun var, hvis hun ikke følte sig som sig selv?

Sidst Valkar havde været i Isari katedralen havde været til den storslåede ceremoni hvor han havde fået tildelt sin titel som baron, men han måtte indrømme at han syntes mere om den denne gang hvor det blot var det daglige liv der fyldte hos den lysendes præsteskab. Et par enkelte blikke blev da også sendt mod hans ret usædvanlige vinger, noget han for nu ikke følte var for irriterende.
Det tog dog ikke Reina længe at finde kvinden de ledte efter og Reina fik et taknemmeligt smil "Hvis det er kan jeg godt tale med hende selv, jeg ønsker ikke tage for meget af deres tid ypperstepræstinde" det lød måske en smule spøjst at han skiftede til mere formel tale igen, men andet virkede ikke passende når de var blandt hendes folk, han ønskede ikke at vise hende disrespekt.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 10.01.2021 16:15
Det var alligevel et taknemmelig smil Reina sendte mod Valkar. Hun vidste at mange vægtede hendes ord højt, men det var af andre grunde end hvad hun følte var mellem hende og Valkar. Det var et venskab smedet i andet end Isaris ånd. For uanset hvor meget Reina så op til Lysets Gudinde, så vidste hun også at hun bare engang imellem blev nødt til have noget andet indhold i sit liv. Et personligt liv der ikke bare var snakken om Isari, og Valkar gav hende noget af det.

”Åh, det er intet problem,” nåede hun alligevel at sige, som havde hun alt tid i verdenen, inden en anden præstinde var kommet op bag dem og rømmede sig. ”Ypperstepræstinde? Det er ved at være tid, og vi har nogle ting der skal til ses inden,” sagde hun og bøjede hovedet lidt, klar over at hun forstyrrede Reina i hvad hun havde gang i.
Det var også et blik der var lidt modstridende at hun kiggede på præstinden og Valkar inden hun nikkede. ”Tiden gik vidst alligevel hurtigere end jeg håbede, men vi ses snart igen. Jeg håber Idyn kan være til hjælp,” sagde hun med et blidt smil, inden hun endelig bød Valkar farvel, så hun selv kunne gå med præstinden der havde behov for hendes hjælp endnu engang. 

Reina har forladt tråden.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 13.01.2021 13:54
Måske var det en kende egoistisk af Valkar selv, men han var af den overbevisning at det var vigtigt at dyrke selvet og hvad der gjorde en til den man var. Noget især præstinder og præste havde en tendens til at lægge fra sig for at komme nærmere deres guddom.
Han mente han nok skulle være der til minde Reina om at hun også skulle huske sig selv, trods hun måske ikke ville mene det var nødvendigt.

Det morede ham en smule at just som hun havde sagt de nok havde mere tid, så blev det tydeligt at tiden var løbet fra dem. "Jeg takker for tiden, og det gør vi ja" lød et med et smil før han kort vente blikket mod Idyn, og tilbage til Reina "Det tænker jeg, god dag til dem" nikkede han og vendte sig atter mod den præstinden med det lyse krøllede hår.
Man kunne vel altid bruge flere statuer, også dem af træ.

Valkar har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7