Chilitoke 16.05.2020 21:12
-- Mine Ord om AfstemningenJeg har placeret min stemme på meget kraftige evner, og årsagen til dette er at de evner jeg er bekendt med er af en skala hvor de har evnen til at tage kontrollen med en fortælling eller på anden vis være det direkte fokus, og næsten begynde at rejse spørgsmål hvis ikke de er i fokus. Jeg ser heller ikke noget problem hvis vi begynder at skrue ned men jeg mener ikke vi er et sted hvor der er behov for at vi skruer ned for det der findes nu.
-- Mine Ord om OP
Jeg finder personligt brugen af OP, problematisk i mange samtaler da folk sjældent er enig over hvad det betyder. Især fordi jeg ofte ser det blive brugt uden at der er blevet fastslået en grundlæggende basislinje som man så kan være over.Ydermere bliver jeg også en smule forvirret når folk så snakker om ting der er OP, men at det er ‘ok’ fordi det passer på konceptet, så er det vel ikke OP, hvis OP dækker over ting der er ‘overpowered’ det kan vel ikke være ‘over’, hvis det er på koncept?
Så er der i virkeligheden en anden grænse som folk har døbt OP?
Alternativt kan det være at her snakkes om ‘overpowering’ altså overmanden som når den kan tage kontrollen. Forslag vi snakker om unfair eller spil hæmmende evner, altså evner man ikke kan gøre noget ved eller der låser dit spil i stedet for OP.
-- Mine Ord om Goldenbox
Jeg finder det dog meget mere brugbart og nemmere at snakke om når vi begynder at arbejde med hvordan en karakter og evne påvirker andres karakter eller deres evne til at spille med disse karakter eller have dem til at være en del af fortællingen.Et koncept jeg normalt er vant til at omtale som Goldenbox.
Goldenbox er her den samling af ting som det kun er dig selv der må ‘pille’ ved. Normalt er det ting som min karakters handlinger, baggrundshistorie, seksualitet og fysisk form.
Faktisk finder jeg diskussionen om dette så relevant at jeg vil oprette en søster tråd [Link] der kun handler omkring dette, bare for at se hvad folk herinde tænker er grænsen for hvad man kan tillade sig enten at gøre eller insinuere at man vil gøre inden man skal have modpartens accept.
-- Mine Ord om Beskyttelse af svage spillere
Om hårde regler og ‘give-lov’ til ting og derefter trække det tilbage. Her er jeg af den klare overbevisning at det bedste vi kan gøre er at have for stramme regler og være glade for når admins finder det nødvendigt at gå ind og sige ‘vi ved godt at vi sagde ja sidst men nu siger vi nej’. Årsagen til dette er at Admins altid skal have muligheden for at lave den slags tonekontrol, for hvis noget jo er godkendt er der jo en faktisk accept af at det var okay. Både fra Admin side men også fra resten af communitiets side af.
Det er derfor fra min side vigtigt at vi ikke kommer til at godkende noget der ikke skulle være godkendt, da vi så risikere at der sidder spillere der føler at siden har accepteret at der finder noget sted mod deres karakter som de ikke er trygge ved, og i værste tilfælde kan der være et pres fra siden, hvis alle folk sidder og siger at det er en sej tråd og de glæder sig til at se hvad der sker, og er vi noget der til er det for sent. Så jeg ønsker for alt i verden at vi har så stramme regler som muligt, og evnerne er et nemt sted at starte. For at opstille en stråmand og pille ham lidt ned, ‘hvad så hvis den evne er vigtigt for mit koncept?’. Det er naturligvis ærgerligt at et koncept bliver stoppet af disse regler, men på den anden side hvis konceptet var afhængigt af evnen var det så et koncept eller en gimmick? Der er vel forhåbentligt andre ting vil karakteren der stadig kan bruges uden netop denne variant af evnen.
TLDR:
Vi har meget kraftige evner på denne side sådan som jeg ser det og fra min stol af ville det være fint hvis vi havde strammere regler fremadrettet for at sikre at folk har plads til at spille og man ikke skal være nervøs for at tråde med nogen. Og lad os snakke om ‘spil hæmmende’ i stedet for OP vi er ikke et MMO der har balance patches.