Et gammelt venskab i nye klæder

Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 21.04.2020 11:20
Mirabelle havde ikke regnet med at Kaatima ville komme over igen, men hun kunne ikke helt stoppe smilet fra at brede sig på hendes læber.
Hun tog Kaatimas hånd og kunne mærk sedlen mod sin egen hånd. ”I lige måde, jeg vil med glæde se Dem igen,” sagde hun stille, så folk næppe kunne overhøre dem, men som deres hænder skiltes sørgerede hun for at holde godt fast i sedlen.
”Jeg håber De finder godt tilbage,” sagde hun som en sidste hilsen inden Kaatima efterlod hende.

Senere, da hun havde lidt tid til sig selv, kiggede hun på sedlen med et smil. Dog blev hun der stadig til maskerne blev droppet, inden hun tog ned mod kroen Kaatima befandt sig på. Det var først da hun allerede var der, at hun undrede sig over om det måske var for sent at besøge Kaatima, men inden hun kunne bekymre sig for meget, fandt hun sig selv banke stille på døren.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Prinsesse af Kazimi, forretningskvinde.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 23.04.2020 12:48
Tiden efter hun var kommet tilbage fra festen var brugt på at skrive breve, ordne dokumenter og forbede sig på dagen som allerede stod for døren. Hendes blik lagde sig på det lille træ ur der fortalte hende hun allerede var et stykke ind i den nye dag.
Måske Mirabelle slet ikke ville komme? Ikke at hun kunne bebrejde hende, ingen kunne jo lige som hende selv være oppe flere dage i træk.
Derfor fortsatte hun ufortrødent med arbejdet, før hun pludselig hørte nogen banke på døren. Hun rejste sig langsomt fra stolen hun havde siddet i og gik hen imod døren. Allerede iført en meget luftigt lang natkjole, åbnede hun døren og så hvem der stod på den anden side. Et stort smil spredte sig på den kvindens læber, da hun så Mira stå på den anden side. “Blev næsten bange for du slet ikke ville komme” hun åbnede døren mere og lod hende komme ind i det næsten overdådige værelse. Det var så ganske tydeligt, at det var en af de bedste rum man kunne få på kroen. Hvilket selvfølgelig også var grunden til at Kaatima havde lejet det. Kun det bedste til hende, man skulle forkæle sig selv. “kom endelig ind” hun lukkede døren efter Mira, og gik så forbi hende over til et lillebord hvor der stod nogle glas og en beholder med noget klart mørkebrun væske. “Et glas rom?
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 24.04.2020 11:20
Mirabelle havde masken hængede ved sin side, så det nu var til at se hele hendes ansigt, hvilket også gjorde det lidt nemmere at se hvordan hendes kinder bare blev en anelse mere mørk, som hendes øjne faldt på Kaatima i sin natkjole. De gjorde næppe noget på formen, men noget med at se en kvinde i så lidt tøj var stadig nok til at Mirabelle lige måtte minde sig om at det ikke var anstændigt.

Hun rømmede sig en enkelt gang. ”Jeg kunne næppe afslå en sådan invitation,” sagde hun, og smilet spredte sig lidt på det ellers seriøse ansigt. Af flere end en grund tydeligvis, men heldigvis var der intet Mirabelle skulle den næste dag, andet end at tage tilbage til Dianthos.

Hun gik ind i kroværelset. Her var nydeligt, som det krævede sig af en prinsesse. ”Et lille kan vel ikke skade,” indrømmede hun, selvom hun havde også fået sin del af alkohol indenbords under festen. Dog ikke mere end at hun stadig havde et klart nok sind, og en lille rom ville næppe skade på det.
”Jeg er glad for at vi har muligheden for at snakke lidt videre,” sagde hun, som hun tog en plads i en af stolene der var på kroværelset. Jo dyrere det var, jo mere virkede det også som et helt lille hus.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 24.04.2020 22:18
Det er da en dejlig nyhed at få at vide” svarede Kaatima, med et smil på læben.
Hun begyndte at hælde den gyldne væske op i glassene, mens hun nikkede til det sidste som Mira sagde til hende. “Bestemt, det ville jo være yderst tragisk hvis at vi ikke fik chancen” hun satte et låg på flasken, og begyndte at gå over imod kvinden der allerede havde gjort sig komfortabel i en stol. 
Blikket fangede hendes ansigt, lagde mærke til hvordan at tidens tand havde ændret det. At foran sig sad ikke den teenager hun havde mødt de mange år siden, men en fuldvoksen kvinde. 
Uden helt at tænke over det, lod Kaatima sin tunge glide hen over hendes læbe.
Selvom, at det ikke havde været uskyldige tanker der havde fået den to år ældre kvinde, til at inviterer den hvidhåret kvinde til hendes værelse. 

Nej, for hun var en kvinde der så skønhed i andre kvinder. Ikke i mænd, da dette var et kapitel hun ganske enkelt havde fået overstået. Hun havde født de børn hun behøvede, og hun var ret sikker på at en mand aldrig nogen siden ville kunne give hende det hun behøvede. 
Glasset blev rakt frem imod Mira, før at Kaatima selv satte sig ned på en stol. Hendes ben lagde sig over den anden, mens hun lænede sig tilbage i stolen. Kjolen hun var iført, overlod ikke særlig meget til fantasien. 
Så hvordan går det virkeligt? Nu når der ikke er nogen der kan overhøre noget som du ikke ønsker” hun tog en tår af glasset og lukkede øjnene som en bløde alkoholiske drik gled rundt i hendes mund. Øjnene åbnede sig igen, og hun satte det fra sig. Som hendes brune bløde øjne lagde sig over den kvindelige skikkelse der sad over for hende.
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 25.04.2020 09:51
Mirabelle knappede jakken hun bar op, nu når hun ikke skulle skærmes mod nogen kulde, selvom hun stadig sad næsten fuldt ud klædt. Stadig i de fine klæder som hun havde båret til ballet. Hun havde ikke ligefrem haft tiden til at skifte til noget mere komfortabelt, selvom hendes festtøj nu var lavet til at hun kunne holde ud at være i det.

Hendes øjne fangede Kaatimas og tungen var ikke uset fra Mirabelle, som det greb lidt i hendes mave, selvom hun forsøgte at holde et neutralt ansigt. Det var utroligt så meget smukkere Kaatima var blevet med årerne. Hun havde også været smuk som ung, men der var noget over en moden kvinde der også kendte sit eget værd. Desværre gjorde Kaatimas kjole det også svært at fokusere på samtalen. Var natkjolerne i Syden bare mere syndige end nordpå?

Hun tog glædeligt imod glasset, og tog en slurk af den, som hun lænede sig tilbage. I det mindste kunne hun slappe lidt af nu, selvom Kaatima næsten forsøgte at forføre hende med den måde hun sad på.
”Jeg var nu ganske oprigtig i min udtalelse til ballet,” indrømmede Mirabelle. Hun havde aldrig været den bedste til at lyve i første omgang, så det var nemmere at holde sig til sandheden. ”Mine forældre er stoppet med at forvente at jeg vil overtage som slægtens overhoved, for det kan man trods alt ikke, med mindre man gifter sig og får børn, og det har jeg ikke tænkt mig.” Så skulle det da virkelig fordi der ikke var andre muligheder i hendes liv. Hun havde dog ikke lyst til børn eller ligge med en mand. De tilfredsstillede blot sig selv fra hvad hun havde hørt om dem.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 27.04.2020 10:10
Der kom næsten en spindende lyd fra Kaatima, da Mira understregede at det hun havde sagt var sandheden. Det glædet hende næsten mere end hun havde regnet med, på trods af at den brunhåret kvinde, selvfølgelig hellere ikke ville fornægte at man hellere ville lyve omkring sine omstændigheder. Hun selv, var ikke en mønsterborger når det kom til at fortælle sandheden. Eller i hvert fald var hun blevet en mester i at fordreje sandheden så hun kunne holde kortene tæt ind til kroppen.
Det gik dog hellere ikke forbi hendes næse, hvordan den anden kvinde kiggede på hende. Måske havde der også være en grund til at hun havde klædt sig så provokerende, fordi hun ønskede at få en mavefornemmelse bekræftet. Men lige som alt andet, kunne man jo ikke vide sig sikker før at ordene forlod den andens læber.
Kaatima nikkede til hvad der blev hende fortalt, mens hun igen tog en tår af glasset. Det var det første alkoholiske glas denne aften hun havde bevilgede sig selv at drikke af. Faktisk havde hun slet ikke rørt noget ved ballet, lidt en overtroisk ting hun havde svært ved at holde sig fra.
Nu må du stoppe mig, hvis jeg bliver for personlig – det er trods alt længe siden vi sidst sås” hun lod benet glide fra hinanden som hun lænede sig frem imod den hvidhåret kvinde.
Er det fordi at du skal giftes med en mand, at du ikke vil giftes?” det gav et lille sug i maven, da hun faktisk fik ordene over læberne. Skulle Mira vælge at blive fornærmet eller ikke bryde sig om samtalen, kunne Kaatima bruge sin evne til at gå tilbage og slet ikke stille det. Men selv hvis Mirabelle ville tage det ilde på veje, så var hun ret sikke på hun ikke kunne få sig selv til at gøre det imod hendes – veninde.
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 27.04.2020 14:45
Mirabelle drak lidt af det stærke alkohol, som hun prøvede at koncentrere sig om Kaatimas ansigt, og generelt virke som om at hun ikke havde syndige tanker om sin barndomsveninde. Desværre var det vist begrænset hvor meget hun kunne skjule det, og selvom hun stolede på den anden kvinde, så kunne man næsten mærke hvordan det blev køligere i rummet, som smilet forsvandt fra Mirabelles læber.
”Jeg ved ikke hvad du forsøger at hentyde til,” sagde Mirabelle, køligt. Hun havde ramt præcis hvad problemet var, og hvis man var god til at læse folk, var det ikke svært at gætte at det præcist var grunden til at hun ikke ville gifte sig. Det var dog aldrig noget hun kunne sige højt. At nogle folk troede det kunne hun overkomme, men ikke at sige det til en anden. Hvis det nogensinde kom for hendes faders ører, så var hun dømt til et ægteskab, og det kunne hun ikke klare.

Mirabelles hånd knugede sig lidt mere om glasset, som hun førte op til munden igen. Det var den ene hemmelighed hun måtte bære hele sit liv, og hvis det var så tydeligt, så ville hun aldrig komme igennem sit liv uden problemer. Før eller siden ville nogen nok forsøge at bruge det mod hende. Hun var trods alt den ældste prinsesse i Pompadour familien.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 27.04.2020 21:49
Åh Mirabelle.
Kaatima kunne se hvordan kvinden foran hende forandrede sig ganske hurtigt, selvom hun sikkert gerne ville fremstå som vidste hun ikke hvad der blev snakket om. Eller at hun var såret over, at den mørkhåret kvinde ville tro sådanne ting omkring nordboen. Så var det så tydeligt for hende at hun havde ramt hoved på sømmet, det var præcis det som der var problemet med det hele. 
Hun lænede sig tilbage mod stolens ryglæn og lod hendes slanke ben glide hen over det andet. Den mørke hud der næsten glitrede i de flakkende stearin lys. 
Jeg beklager.” sagde hendes bløde stemme, som skulle hun til at undskylde at hun havde lavet sådan en hentydning. “Men du bliver nød til at lære hvordan man kontrollere ens følelser, når ens hemmeligheder komme frem i lyset.” hun tog en rolig slurk af glasset, mens hun kiggede med overvågende øjne på den kvindelige skikkelse foran sig. 
Den rubinske kvinde var mange ting, men det at kende til mennesker, det var nok hendes største styrke. 
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 27.04.2020 22:02
Mirabelles mave føltes som is. Hun havde aldrig forventet at nogen ville finde ud af det. De færreste ville tro sådan nogle rygter om en prinsesse, men de der gjorde ville næppe bringe det på banen, især ikke over for Mirabelle. Hun var dog tydeligvis gået i en fælde her. Hun havde troet at Kaatima var på hendes side, at hun ikke ville bringe noget så... uanstændigt op, men her var de, og for første gang i Mirabelles liv, kiggede hun med en isnende kulde på en anden kvinde. Mirabelle som ellers holdt kvinder som noget af det højeste i sit hoved, og altid behandlede dem pænt.

”Du anklager mig for noget der ikke falder til min stand, at jeg ikke er mere vred end jeg er, skal du blot prise dig lykkelig over,” sagde hun med isnende kulde. Et hvert ord hun sagde var egentlig ganske sandt, men det var måske af en anden grund til at hun var vred, og at hun havde det en smule dårligt. Som skulle hun kaste op. En ting militæret havde lært hende, var dog at forholde sig rolig, uanset situationen man var i.

Hun rejste sig op og satte glasset med rom fra sig. ”Jeg havde håbet på en behagelig samtale med min gamle veninde, men jeg nægter at bruge min nat på at høre den slags beskyldninger. Godnat Prinsesse Kaatima,” sagde hun køligt, og vendte sig om, for at træde over mod døren, så hun kunne komme væk. Her var for varmt. Hun ville væk, og få den ækle fornemmelse ud af sin krop. Ville Kaatima sige til det nogen? Hvis hun gjorde, hvad ville Mirabelles far sige hvis han hørte det? Hvad ville resten af adelen sige til det?
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 27.04.2020 22:31
Det var et næsten morende blik der mødte den isende kulde der blev sendt hendes retning. Selvom det gjorde ondt på hende, at se en kvinde i så lidende en tilstand, fordi hun fornægtede sig selv den glæde. Hun drak af sit glas, som Mirabelle erklærede at hun havde håbet på en behagelig samtale, og ønskede hende en godnat. Så det var sådan man gjorde nu om dage, stak halen mellem benene og flygtede for det som der gjorde lidt ondt? Det at blive konfronterede med sine dybeste sorte hemmeligheder. 
Faktisk kunne den to år ældre kvinde, slet ikke beskylde Mira for at reagere som hun gjorde som værende kryster, der stak halen mellem benene og gik sin vej. 
For hun havde ikke været nænsom om emnet, og havde i dette foretagende fejlbedømt for følsom et emne det var for den lyshåret kvinde. 
Kaatima drak færdig, satte glasset fra sig på bordet og rejste sig op. Med nogle fastbesluttet skridt, gik hun hen foran døren og stillede sig foran den med armene over kors. Selvom at nordboen var højere end hende, kiggede hun stadig med stålfaste øjne på hende. 
Beskyldninger?” sagde hun med en fast toneleje og tog en dyb indånding. Øjnene fortalte meget klart og tydeligt, at hun ikke ville lade hende gå ud af døren. “Hvad så hvis jeg fortæller min hemmelighed først?” og inden Mira fik lov til at svare; “Jeg foretrækker også kvinder.
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 28.04.2020 11:44
Det morende blik havde ikke hjulpet på Mirabelles humør. Det havde bare gjort hende mere sikker i at hun blev nødt til at fjerne sig fra situationen inden den blev værre.
Hun forsøgte at holde sig i ro, og heldigvis skreg hendes kropssporg næppe om den turmult der foregik i hende, men Kaatima havde allerede læst hende. Sådan var det med dem der gjorde det til en dyd at kunne læse andre andre til deres egen fordel.

Hun fokuserede dog kun på at nå døren, men inden hun nåede den, med sine faste, beslutsomme skridt, så var Kaatima kommet hende i forkøbet og stod nu og blokerede døren.
Flyt dig Kaatima,” sagde hun koldt, og selvom vreden lå i hende, så havde hun dog stadig ikke tænkt sig at skade den anden kvinde, selvom hun nok med lethed ville kunne overvinde  hende, af den simple grund at hun var trænet soldat og Kaatima var simpelthen det ikke.

Man kunne næsten se hvordan Mirabelle blev mere stram i ansigtet, da de næste ord faldt ud af Kaatimas mund. Det var ikke som om at Mirabelle ikke ønskede at tro på hende, men det var umuligt for hende. ”Gør du grin med mig?” spurgte Mirabelle, den kølige tone lå der stadig. ”Først beskylder du mig for at være til kvinder og nu påstår du at du er til dem. Jeg har ikke tænkt mig at blive her og høre på noget så absurd. Flyt dig,” sagde hun. Kaatima havde åbenbart ramt et meget ømt punkt, og at få Mirabelle til at lytte kunne godt tage lidt arbejde.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 28.04.2020 22:05
Hun sukkede langsomt, afmålt. Som hendes øjne gled over kvinden foran hende.
Normalt ville hun bare have ladet hende gå, men dette var jo ikke en normal omstændigheder. Eller var det? Hvad var det som stoppede den mørkhudet kvinde fra at træde til side som hun var blevet bedt om? Hun kunne ikke svare på det selv, kun at hun ikke ønskede at gøre det. Lige meget hvor meget hun kunne mærke på Mira at hun bestemt ikke lavede sjov med hendes trussel. For selvom det ikke var blevet sagt med ord, var det ganske tydeligt i hendes kropsholdning at hun lavede ikke sjov. 

Kaatima bed sine tænder sammen, som hun lagde armene over kors og stod fast foran døren. Så måtte hun fysisk flytte hende, hvis hun så gerne ville ud af døren. Andet var der simpelthen ikke for. 
Hvorfor skulle jeg gøre grin med dig?” hun kunne mærke en vrede der greb hende omkring hjertet, mest fordi hun følte sig uforrettet over den måde hun blev snakket til lige nu. Som om hun tog dette som en spøg? “Fint, du er ikke til kvinder. Jeg tror på dig, hvis det er hvad du ønsker jeg siger.. Beklager jeg gjorde din aften ubehagelig. Du må have et helt fantastisk liv.” endelig trådte hun til side og sendte nogle lynende øjne imod den hvidhåret kvinde. Hvis hun ville leve på den måde, og vende ordene imod hende, skulle hun være så velkommen. Men sådan noget stod Kaatima ikke model til. Måske kunne man sagtens diskuterer at det kunne være blevet sagt på en blidere måde. Men hun synes stadig at nordboen tog det meget ilde på vej, hvad der var blevet hentydet til.
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 30.04.2020 10:52
Blodet pumpede rundt i Mirabelles krop. Så meget at det næsten susede for hendes øre, men hun holdt sit blik fastlåst på Kaatima, som hun havde lært. Lad aldrig din fjende se din frygt. Stå fast, uanset hvad de gør. Så det var hvad hun gjorde. Hun lod sin kroppe lytte som var det her en typisk duel mellem de to kvinder, selvom det psykiske aspekt var meget mere hårdt for Mirabelle. Hun kunne allerede mærke hvordan hun bare havde lyst til at sætte sig ned og græde, men det var heller ikke noget en i hendes stand kunne. Personlige følelser hørte kun til på ens eget værelse.

”Mange ting kan ændre sig over årerne, og Kazimi familien er næppe kendt for deres pli” svarede hun koldt tilbage, selvom det næppe var tidspunktet at komme med fornærmelser til hele Kazimi familien. Hun vidste godt at en del af dem var ganske søde og venlige, bare fordi at fyrsten var lidt af et røvhul. Den tydelige afvisning som Kaatima havde smidt i hendes retning sved lidt i brystet. Det var ikke sådan her hun havde håbet på at deres måde ville gå, men hun havde heller ikke forudset at Kaatima ville presse lige der hvor det gjorde ondt.
Hun gik de sidste par skridt hen til døren for at tage fat i håndtaget, men det føltes forkert at forlade situationen som den var nu, men hun havde ikke lyst til at undskylde. Hun havde heller ikke lyst til at Kaatima skulle kende til de syndige tanker. Var det nemmeste ikke bare at gå hver til sit og aldrig se hinanden igen?
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 30.04.2020 13:27
Kaatima havde været klar på at Mirabelle trådte ud af døren nu, at hun ville forsvinde ud af hendes liv igen. Men denne gang, nok uden muligheden for de kunne se hinanden i øjnene som venskabeligt.
Hvad hun ikke havde forventet, var hvad der rullede hen over hendes tunge.
En fornærmelse, ikke at Kaatima kunne beskylde de var en falsk påtale over for hendes familie. Der var nemlig mange ting, som hun selv mente var lodret forkert i den måde man tænkte og opførte sig. Men alle adelige, især dem som havde de fleste penge; var ikke venlige og rare mennesker.
Hård og skrupuløs kom lidt med territoriet. Men at hendes barndomsveninde, valgte sådan at stikke til hende. Når hun allerede i forvejen havde været så oprevet over hvad hun havde sagt til hende. Det stod den rubinske kvinde simpelthen ikke model til.
Så du synes at du kan stikke i vores etik, bare fordi jeg har såret dine følelser var Mira?” hvæsede hun igennem sammenbidte tænder. “Så du tror at du er så fandens perfekt” det gjorde ondt helt inde i hendes mave, som ordene blev ved med at rumstere rundt i hendes hoved. Ikke kendt for deres pli, hvor blev den kvinde af der havde været så venlig imod hende, da hun fik at vide hendes mand havde tæsket hende. Men nu kom de sande farver frem, hvad hun virkelig tænkte omkring Kaatima og hendes familie. Arrig tåre begyndte at forme sig i den ellers normalt så fattede kvinde.
Men du lever en løgn! Og hvis du for et øjeblik tror jeg kunne finde på at bruge det imod dig. Så synes jeg virkelig du burde skynde dig ud af døren. NU!” stemmen dirrede af vrede, som en hånd af sorg klemte omkring hendes brystkasse. Hun havde måske kunne være mere nænsomt om hvordan hun havde spurgt den lyshåret kvinde, om hun var til kvinder eller ej. Men ønsket om at finde en, hun kunne snakke med det om, havde været så stor; at ordene bare havde gledet ud. Uden eftertanke.
Ensomheden som kvinde i Kazimi familien var så ødelæggende, at Mira slet ikke ville kunne forstå hvor ondt det gjorde. På trods at at hun levede et liv, i skyggerne når det kom til hendes seksualitet.
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 30.04.2020 14:29
I det fleste situationer ville Mirabelle end ikke kunne have fundet på at sige noget så grufuldt til en anden person. Hvad der skete bag folks lukkede døre, og de meninger man havde, det var ikke noget man skulle sige højt, men her havde Mirabelle alligevel brudt den regel.
Desværre føltes det ikke som om at Mirabelle rigtig kunne tænke klart. Frygten var alt overskyggende, og vreden gjorde det kun værre. Alt var tåget i hendes sind, og lige som hun skulle til endelig at åbne døren, så kom den forbandede kommentar. Du tror du er så fandens perfekt.
Det fik Mirabelle til at give slip på døren og vende sig mod hendes barndomsveninde. Det kølige blik var nu erstattet med et vredt blik, men hun nåede ikke at sige noget, før Kaatima forsatte med at hagle ned på hende.

Hun registrede ikke engang sine egne bevægelser, som hendes hænder greb ud efter Kaatimas natkjole, for at holde hende fast tæt på sig, og stirre arrigt ind i hendes øjne. Alt selvdisciplin var ude af vinduet, og alle hendes følelser føltes rå, og som om de bare gnavede i hver en lille del af hende.
”Hvor vover du!” Hendes stemme dirrede, men ingen tårer havde fundet sin vej til hendes øjne endnu, selvom de var blevet blanke. ”Jeg har brugt... hele mit liv på at komme til hvor.. hvor  jeg er nu! Jeg kan ikke risikere at blive opdaget nu!” Ordene væltede ud af hende, inden hun kunne tænke sig om, men ligeså stille begyndte tårerne også endelig at finde sig frem. Mirabelle havde ikke grædt foran en anden person siden hun var et barn, men følelserne var for overvældende. ”Jeg prøver kun på at være perfekt, så min far... kan være stolt af mig..” hendes stemme knak i den sidste del af sætningen, og hænderne gav ligeså stille slip på kjolen igen. Ikke at den havde været godt at holde fast i overhovedet.
Men hvad der var foran Kaatima, var en fuldstændig ødelagt Mirabelle. Hun rystede, tårerne faldt og hun så så bange ud, som om at hendes verden ville falde sammen i hvert et øjeblik det skulle være. Hun vidste at hun havde spildt sine hemmeligheder, og selvom Kaatima havde forsøgt at forsikre hende om at hun selv var til kvinder, var det ikke nok for Mirabelle. Tanken om en så tæt på hendes familie kunne fortælle det videre var alt overskyggende.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 30.04.2020 14:50
Det var et næsten følelseskoldt udtryk der mødte Mira, som hendes hænder greb ud og fik fat i stoffet på natkjolen. Kaatima stod som forstenet, rodfæstet i træpladerne under hendes fødder.
Vejret blev roligt trukket ind og ud, så eneste der afslørede at dette påvirkede hende, var de få tåre der lige så stille gled ned over hendes høje kindben. For det havde en stor indvirkning på hende hvad der udspillede sig foran hendes øjne.
Genkendte hvad hun så i de gule øjne, der desperat prøvede at få kontrol over følelserne der stormede i ens indre. Læberne skilte sig fra hinanden, som skulle hun til at sige noget, men forholde sig tavs. Lod hendes nakke færdig, finde ud af hvad hun ville følge og reagere.
Hendes hjerte knuste da hun så hvor meget det havde tæret på kvinden foran hende. Det at leve med så stor en hemmelighed, nok hele hendes liv.
Undskyld” vreden var som forsvundet som dug for solen, hos den ældre kvinde. Som hun trådte frem og lagde sin hånd imod den anden kvindens kind. Nænsomt og blidt. Hun tørrede de faldende tåre væk, som hun trådte frem imod hende.
Jeg skulle ikke have presset dig. Og din far burde være stolt af dig, lige meget hvem du valgte at bruge dit liv sammen med.
Kaatimas brune øjne, havde lagt sig på barndomsveninden læber. Og en kold fornemmelse spredte sig fra rygsøjlen og op, da hun mærkede hvor stor en lyst hun havde til at kysse hende. Men som hun bevægede sig hen imod læberne, valgte hun i sidste øjeblik at skifte retning og plantede sine læber, lige ved siden af Miras mundvige.
Men din hemmelighed er stadig sikker hos mig.” hviskede hun dæmpet.
Ganske forsigtigt prøvede hun at ligge armene omkring den knækkede kvinden foran hende. Hun havde ingen grund til at ligge mere smerte på skuldrene af hende. Hun så nu, at vreden var kommet Kaatimas egen usikkerhed omkring hvad hun følte.
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 30.04.2020 15:16
Hvor end tiltrukket Mirabelle var af Kaatima, så var det det der var længst væk fra hendes sind lige nu. Der var så mange følelser gemt i hende, som hun havde undertrykket i så mange år, at hun ikke rigtig kunne finde hoved og hale i noget.
Det var først da hun mærkede den blide hånd mod sin kind, at hun blev trukket ud af sine tanker, selvom tårerne blev ved, og farvede hendes øjne både røde og puffede af noget, som de langt fra var vant til.

Man kunne se hvordan hun prøvede at forme ord, men intet kom ud af hendes mund. Til gengæld kunne man se, og for Kaatimas vedkommende nok også mærke, hvordan Mirabelle tog et sug ind, som hun kom tæt på, men alligevel 'missede' hendes mund. Det var næppe tidspunktet for dem at være intime i alligevel. Mest fordi Mirabelle godt kendte sin tendens til at søge fysisk kontakt, når tingene blev lidt for svært. Det var nemmere ikke at snakke om tingene og så bare nyde en kvindens krop.
Hendes arme lagde sig også langsomt omkring Kaatima, og hun gemte sit hoved i hende skulder. Ligeså stille stoppede hun også med at ryste, som de stod der.

Det var dog først op til flere minutter, før Mirabelle løftede sit hoved lidt. Tårerne var stoppet, men hendes vejrtrækning var stadig lidt usikker. ”Undskyld...” hviskede hun, og hun holdt lidt mere fast i Kaatima, som var hun bange for at hun skulle forlade hende. Hun havde bare heller ikke lyst til at Kaatima skulle se hvordan hun udentvivl så ud lige. Rød og puffet. Hun kunne praktisk talt mærke det, med hvor varmt hendes ansigt var blevet.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 30.04.2020 16:06
Hun greb kvinden, som hun knugede sig ind til hende. Lagde armene beskyttende omkring veninde, en hånd gled op i hendes hår og lagde hende ind imod skulderen. Det moderlig instinkt greb hende, som hun stod der og holdte omkring den tydeligt påvirkede kvinde. Men hun vidste ikke helt hvad hun skulle sige eller gøre, for hun vidste jo godt hvorfor det var så svært og snakke om. 
Det ville være det samme, hvis hun blev bedt om at marchere op til sin fader og bede ham om at behandle hende som en på lige fod. 
Det er okay” mumlede hun tilbage, og begravede sin næse ind i det hvide hår. Lige så langsomt lukkede øjnene i, og hun tog en dyb indånding af duften. Hvilket bare gjorde, at armene hun havde lagt omkring kvinden, knugede hende tættere ind til sig. Som ville hun forsvinde, gav hun bare slip end lille smule mere. 
Hun havde allerede været så tæt på at gå, også selvom hun havde råbt hun skulle. Havde hun ikke ment det, ikke på nogen måde. 
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Major i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 36 år

Højde / 175 cm

Helli 30.04.2020 16:28
Mirabelles kunne slet ikke rykke på sig. Hun stod bare fastlåst i sin position med armene omkring Kaatima, mens alt og intet gik igennem hendes hoved. Alt hvad hun fortrød, hvor bange hun var for sin nye position, og hvor godt Kaatima duftede. Den var næsten døsende.

Med tiden fik de rykket sig over i sengen og sad i stedet for, og der gik nok godt og vel en time, før hun endelig begyndte bare at rykke sig lidt fra Kaatima, selvom omfavnelsen var behagelig at have om sig. Hendes øjne var også blevet tørre, selvom de stadig var røde og puffede, selvom hun nu begyndte at føle sig mere akavet over hele situationen.
”Det var ikke... sådan jeg havde forventet at du skulle se mig,” indrømmede hun, som hun endelig trak sig lidt væk, med et halv grin efterfølgende, som prøvede hun lidt at få situationen til at virke mere komisk end sørgelig som den havde været.
Mirabelle selv havde ikke vidst hvor meget årerne havde tæret på hende, før hun var blevet sat ansigt til ansigt med situationen. Måske hun var også var blevet lidt følelsesladet over alkohollen hun havde drukket, selvom det nok nærmere var en undskyldning.
Kaatima Af Kazimi

Kaatima Af Kazimi

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 39 år

Højde / 169 cm

Sparks 30.04.2020 16:46
Hvor lang tid der gik, var ikke noget Kaatima gik op i. Hun prøvede bare at være der for personen som så tydelig havde brug for det. 
Lige som Mira, var Kaatima ikke vant til at vise hendes følelser på den måde, som de blev vist i dette øjeblik. En jernmaske var at foretrække, for så var der ingen der kunne kalde hende en typisk kvinde. Men for i aften, i dette øjeblik føltes det okay for bare et øjeblik at dvale ved ens følelser. 
Efter noget tid, kunne hun alligevel godt mærke at hendes ben havde stået op en stor del af dagen. Lige så stille dirigerede hun dem over og sidde i sengen, men havde stadig armene slynget godt omkring den sorgbare skikkelse. 
Da Mira gjorde tegn på at hun ville ud af omfavnelsen, lod Kaatima glide armene ned af hendes krop og lagde dem sammenfoldet ved hænderne på skødet. Et forsigtigt smil prægede læberne, som Mira sagde hun ikke havde forventet det var sådan Kaatima skulle se hende. Hun trak på skuldrene og rejste sig op. 
Det er okay. Alle har brug for at være svag en gang imellem, især når man er så stærk en personlighed som dig.. Mira” hun lagde tryk på navnet, som hun hentede deres glas, som havde stået stille på bordet. Hun havde dog lige fyldt noget mere rom i dem begge, inden hun kom tilbage og gav Mira glasset. Kaatima satte sig på hug foran kvinden i sengen og kiggede op i hendes ansigt. “Du er så umådelig smuk...” sagde hun med et smil, og lod igen hånden glide hen over hendes kind. Rejste sig op, og tog et ordentlig sving af alkoholen. Denne aften havde minsandten været hård for følelserne, så meget var da sikkert. 
1 1 0 0 2

Trådnomineringer:

Nomineret af: Helli
Nomineringsårsag:
“Når man har behov for at tage pauser fra en tråd fordi følelserne er overvældende på den gode måde, så ved man bare at man har en fantastisk tråd. Jeg er så glad for at vores tråd på en eller anden magisk måde udviklet sig til det den gjorde. Den var det hele værd, også selvom mit hjerte blev lidt knust på Mirabelles og Kaatimas vegne da bølgerne slog højt. Tusind tak Ana <3”

Nomineret af: Sparks
Nomineringsårsag:
“Ej men hvor skal jeg starte? Den her tråd, vækkede så mange følelser i mig. Og det var generelt bare en virkelig smuk og fantastisk tråd at skrive, hvor man virkelig fik lov til at dykke ned i et følelsesspektrum man ikke tit får lov til. Tak til Helli, for at få lov til at være hendes trådpartner, hun gjorde virkelig den her tråd noget helt specielt.”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4