Sitali Rhe'ol
Medlem af Ældre rådet i Thal'Elor
Black Phoenix 04.05.2020 11:22
Det var virkelig risikabelt at afsløre sandheden overfor Bandorion, da hun faktisk ikke helt vidste, hvor hun havde ham henne. Men noget forkerte hende, at han måske var mere nervøs for sin egen position end den hun havde sat sig selv i. Hun kunne i hvert fald godt mærke, hvordan stemningen havde forandret sig og hvordan det hele virkede langt mere trykket end tidligere. Måske hun skulle have forsøgt at holde den munter tone, eller måske bare være gået sin vej, da tingene var vendt omkring? Alligevel måtte hun bare se sandheden i øjnene nu og dermed få det hele overstået, så kunne der være en chance for at de kunne få talt ud om tingene og måske løst den tætte luft imellem dem?
Alligevel bevægede Sitali sig meget forsigtigt ud fra gydens mørke, som hun holdt blikket på ham i håbet om at hun kunne aflæse hans reaktion. Det var svært at sige, hvordan han ville tage det, som hun slog blikket ned på tøjet for at rette det til, før at hun nåede helt ud til ham og lagde en forsigtig hånd ovenpå Sihans hoved. Han havde flyttet sig, da Bandorion havde gjort tegn til at bakke, men Sitali havde intet ønske om at holde Bandorion fanget i gyden, hvis han havde brug for at gå, så måtte det jo være sådan. Hans blik forandrede sig, et blik hun kendte al for godt, som han straks forsøgte at lukke af for alt. Måske det i virkeligheden havde været en fejltagelse? Hans svar gjorde også forandring klar for hende, han var tydeligvis bange for, hvad hun ville gøre nu.
”Jeg er ikke kommet for at udspionere Dem” hendes stemme var stadig blid, men bar spor af skuffelse, ikke over ham, men sin egen reaktion, som han tydeligvis ikke var tilpas i situationen længere.
Sitali vendte blikket imod udgangen, nikkede og løftede hånden i den retning.
”Jeg forstår behovet for eventyr, så jeg har ikke i sinde at sladre eller tage, hvad De har fortalt mig op sammen med rådet” måske hun var nød til at forsikre ham om, at hun ikke havde tænkt sig at bruge den information, han havde givet hende?