Det rørte ikke rigtigt Iskariot, at hun stirrede på hans vinger. Det skete hele tiden. Og hans næb. Nok var det tydeligvis engang flækket, men det var bare et ørnenæb, og han forstod ikke helt hvorfor, det tiltrak folks opmærksomhed sådan. Faktisk undrede ham mere, at det ikke var hans kraftigt tyrkis øjne, der tiltrak folks opmærksomhed, men nej. Hans fuglefødder, de store vinger og næbbet. Det var til tider ret irriterende, men så længe det ikke var i vejen for, hvad han ville, påtalte han det sjældent.
Hendes reaktion på, at han rakte ud efter hendes hånd, bekræftede ham i, at hun ikke ville røres ved. Igen kunne han sammenligne med Marax, der var lige så godt dækket til, så man ikke ved et uheld kom til at røre hendes hud. Hvad mon denne lille pige var forbandet med af evne? Han var meget nysgerrig, og det kunne nok skimtes i hans øjne.
Smilet der spredte sig om hans næb var dog behørigt skjult bag en lille illusion, for det havde et lidt for tydeligt skær af rovdyr. Som var han faktisk en ørn, der havde fået øjet på en lille skadet kaninunge, der var lige til at plukke med de store, sorte kløer. Et barn af Zaladin? Kunne det være mere perfekt? Havde han troet på guderne, havde han troet, at det var meningen, at han skulle finde denne lille sårede kaninunge og tage hende med sig.
"Et barn af Zaladin?" Han så tvivlende ned over hende. Han skulle til at lige noget mere, men lukkede næbbet i med et lille klap. Måske det var bedre at holde hende hen i uvidenhed om hans tanker, og i stedet berolige hende. Han kunne godt se på hende, at hun var klar til at blive smidt ud. Men hun skulle ingen steder. Først og fremmest skulle han finde ud af, hvorfor hun kaldte sig et barn af Zaladin. Hun virkede ikke som en ond pige, snarere tværtimod. Det måtte have noget at gøre med hendes evne.
Han flyttede lidt på sig, mens han overvejede, hvad han skulle gøre.
"Jeg kender en kvinde. Hun er min ven. Hun gemmer sin hud som dig, da hendes evne er farlig for andre." De lange fjer på hans isse rejste sig en smule, som han kaldte Marax en ven. Men det var hun vel i og for sig.
"Det skræmmer mig ikke, jeg har ikke et behov for at røre ved folk. Hun har ikke gjort mig ondt ved et uheld endnu." Det var en lodret løgn, men det forlod ham som var det en sandhed. Det var svært at undgå at røre ved hinanden, når man var i kamp sammen og i perioder havde brugt hver time i døgnet i nærhed af hinanden. Men han var ikke kommet til skade. Ikke nævneværdigt, i hvert fald.
Han lænede sig lidt frem og så ind i Cassandras øjne, hvis hun lod ham.
"Jeg er heller ikke bange for dig." Han rettede sig op igen og lavede en bevægelse mod hendes skål.
"Få nu spist op, inden det bliver koldt." Det lød lidt som en ordre, selvom han forsøgte at være venlig.